Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι

Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
23

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

 

Οι άστεγοι είναι συχνά στιγματισμένοι από ένα σωρό αρνητικά στερεότυπα που τους  θέλουν  να είναι αλκοολικοί, εθισμένοι σε ναρκωτικά, ή ακόμα κι επικίνδυνοι εγκληματίες.

Η Βρετανίδα φωτογράφος Rosie Holtom  μας προκαλεί με τον πιο έντονο τρόπο να αμφισβητήσουμε αυτές τις προκαταλήψεις με την παρακάτω σειρά πορτρέτων αστέγων τους οποίους φωτογράφισε «όπως θα θέλανε οι ίδιοι να τους βλέπει ο κόσμος.»

Εθελόντρια η ίδια για χρόνια στον ξενώνα αστέγων Shelter from the Storm του Λονδίνου παρατήρησε πως όλο και περισσότεροι νέοι, ή και όχι τόσο νέοι, άνθρωποι χτυπημένοι από την μοίρα και την ανέχεια επισκέπτονταν τον ξενώνα.

Άνθρωποι ενδιαφέροντες, αστείοι, έξυπνοι.

Άνθρωποι που ουδεμία σχέση είχαν με τα παραπάνω στερεότυπα.

Με τον καιρό η Holtom συνειδητοποίησε πως η φτώχεια προξενούσε σε αυτούς τους ανθρώπους μεγάλη ντροπή για την κατάσταση τους.

Αποφάσισε, λοιπόν, να δείξει με τον δικό της τρόπο πως οι άστεγοι άνθρωποι δεν είναι.. "μακρινά μυθικά πλάσματα, διαφορετικά από όλο το υπόλοιπο ανθρώπινο είδος , τους οποίους θα πρέπει να οικτίρουμε ή και να φοβόμαστε."

Να υπενθυμίσει  πως οι άστεγοι είναι «κανονικοί» άνθρωποι σαν όλους εμάς.

Δεν γεννήθηκαν ρακένδυτοι και βρώμικοι.

Μπορούν να συζητήσουν μαζί σου, μπορεί ακόμα να είναι και πιο όμορφοι από σένα κι εμένα.

Δεν προσδιορίζονται από το γεγονός ότι είναι άστεγοι και μόνο.

Αποφάσιε να τους δώσει, εν τέλει, ξανά ανθρώπινη υπόσταση.

Συζήτησε με κάποιους από αυτούς και τους κάλεσε στο στούντιο της με μία μόνο προτροπή:

Να διαλέξουν ό,τι ρούχα και αξεσουάρ θέλουν και να την αφήσουν να τους φωτογραφίσει.

Το αποτέλεσμα είναι δυνατό όσο μια γροθιά...

"Αν ο κόσμος δει ότι στην πραγματικότητα δεν διαφέρει και τόσο από τους άστεγους που βλέπει γύρω του όσο νομίζει, τότε ίσως να αρχίζουν να αλλάζουν τα πράγματα επιτέλους προς το καλύτερο"

Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Lily, 21
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Sai Yee, 22
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Brandon, 21
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Terrencio, 26
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Sandy, 20
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Emmanuel, 22
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Jim, 55
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Angel, 39
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Patrick, 57
Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι Facebook Twitter
Glen, 36

 [ via ]

Φωτογραφία
23

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT

σχόλια

17 σχόλια
Το οτι ειστε ολοι εδω και το συζητατε, μπορει να μην κανει το προτζεκτ (Τ)εχνη, επιβεβαιωνει ομως το σκοπο και την επιτυχια του.Ενας φωτογραφος δε θα λυσει το προβλημα, θα το αναδειξει...Και αυτο εγω θελω να το λεω και (τ)εχνη
Για μια χωρα οπως η αγγλια,γερμανια κτλ που αν εισαι ανεργος κτλ εχεις απιστευτα benefits ...με βασιλια το Βελγιο και ειναι η απαντηση γιατι εχει πλεον 30% μαροκι στην καταγωγη κανουν 4-5 παιδια και ζουν απο τα επιδοματα. Μια οχι τοσο δικαιη κοινωνικη πολιτικη...
Τι νόημα έχει η φωτογράφηση; Να μαζέψουν 10 άστεγους, να τους πλύνουν, να τους πασαλείψουν με μακιγιάζ και να τους φορέσουν κοστουμάκια; Ό,τι να 'ναι.
Ένας απο τους ρόλους της Τέχνης, είναι η ανάδειξη ενος ζητήματος, προβλήματος, θέματος. Το προτζεκτ "χτυπάει" τον αναγνώστη εκεί που τον πονάει. "Θα μπορούσες να είσαι εσύ στην θέση τους" θέλει να μας πει. Μιλαμε για την φωτογράφο χωρίς να έχουμε ιδέα τι ακριβώς έχει κάνει η ίδια για τους άστεγους σε προσωπικό επίπεδο. Μιλάμε για την φωτογράφο την στιγμή που εμείς οι ίδιοι μπορούμε να προσπεράσουμε έναν άστεγο, χωρίς να δώσουμε καν σημασία. Ζητάμε το περισσότερο απο τους άλλους και σχεδόν τίποτα απο τον εαυτό μαςΔεν χρειάζεσαι την Τέχνη και τα διάφορα προτζεκτ αρκεί να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά. Δείτε τους άστεγους που προσπαθούν να ορθοποδήσουν πουλώντας την "σχεδία" στο δρόμο. Σε τι διαφέρουν απο εσένα; Αν διαβάσεις τις ισοτρίες τους, θα δεις ότι ένα κλικ, μια ατυχία, είναι ικανή να φέρει τα πάνω-κάτω στην ζωή εκεί που δεν το περιμένεις."Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι είναι άστεγοι" γιατί αν δεν σου το έλεγαν, αν έβλεπες τις φωτογραφίες μόνο αυτό δεν θα σκεφτόσουν. Όπως δεν σκέφτεσαι ότι το ίδιο δεν υπάρχει πιθανότητα να συμβεί σε εσένα. Επειδή μπορεί να έχεις δίχτυ ασφαλείας, επειδή τα κακά πάντα συμβαίνουν στους άλλους
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη εκμετάλλευση αστέγων, απο τη "Σχεδία". Οι επιχειρηματίες που κρύβονται πίσω απο αυτό το περιοδικο, βγάζουν χρήμα στην πλάτη ανθρώπων που είναι χωρίς δουλειά και σπίτι και το μόνο όφελος τους απο την πώληση του, είναι -κυριολεκτικά- ένα κομμάτι ψωμί. Σιγά που τους βοηθά να σταθουν στα πόδια τους!
Πραγματικά ενδιαφέρον σχόλιο! Όμως η αλήθεια είναι ότι κι εμένα κάτι με ξενίζει στο όλο πρόζεκτ! Αρνητικά στερεότυπα για τους άστεγους;;; Είναι δυνατόν να υπάρχει η αντίληψη ότι οι άστεγοι είναι υπόκοσμος; Αισθάνομαι απογοήτευση για όσους το πιστεύουν αυτό γιατί γι αυτούς έγινε το όλο πρότζεκτ!
"Με τον όρο φωτογραφία αναφερόμαστε γενικά στη διαδικασία δημιουργίας οπτικών εικόνων μέσω της καταγραφής και αποτύπωσης του φωτός, με χρήση κατάλληλων συσκευών (φωτογραφικές μηχανές). Ετυμολογικά, η λέξη φωτογραφία είναι σύνθετη και προέρχεται από τις ελληνικές λέξεις -φως και -γραφή.Η φωτογραφία, πέρα από την τεχνική της διάσταση, αναγνωρίζεται ως ένα από τα ευρύτερα διαδεδομένα μέσα επικοινωνίας του 20ου αιώνα καθώς και ως μία μορφή τέχνης συγγενικής με την ζωγραφική."
μετα το BigBrother ερχεται η ώρα της ζητιάνας και της ελεημοσύνης!! Ναι ειναι γεγονός μπορείς κ εσυ στο αμεσο μέλλον να εισαι κ εσυ άστεγος με Style! ...εις ανώτερα στο φιλο μας το καπιταλισμό!!
ρε μη ψαρωνετε,οσον αφορα τη πιτσιρικαρια που δηλωνουν αστεγοι νταξει εντασετε κλασικα σε φαση νεο-χιπισμου,σε αρκετες χωρες του εξωτερικου οι αστεγοι ειναι κατεπιλογην τους στο δρομο,παιζουν επιδοματα,παιζουν πολυ κυριλε ξενωνες μη λεμε μαλακιες,σαφως υπαρχουν και ατομα που εφαγαν πακετο και ειναι εξω και ειναι και πολυ λυπηρο αλλα η αληθεια ειναι καπου στη μεση..
Αυτο που λειπει ειναι να μας πει καποιος γιατι αυτοι οι ανθρωποι ειναι αστεγοι και ειδικα σε μια χωρα που ο καθε ενας που δεν εχει εισοδημα μπορει και ζει απο τα benefits.
Σοβαρά τώρα?! Και τι γίνεται για να ΜΗΝ είναι άστεγοι μετά την φωτογράφιση? Δεν νομίζω να είναι τόσο καλοντυμένοι ενώ είναι άστεγοι (αναφέρομαι κυρίως στην κοπέλα της πέμπτης φωτογραφίας). Τελείως αποτυχημένη η εν λόγω φωρτογράφιση κατά την γνώμη μου. Το νόημα δεν είναι να μαζέψουμε 5 άστεγους, να τους πλύνουμε, να τους ντύσουμε και να τους βγάλουμε φωτογραφίες "με τα καλά τους" για να δείξουμε πως τελικά δεν είναι κακοί. Σημασία έχει να μην υπάρχουν άστεγοι άνθρωποι, σε εποχές που ένα άτομο μπορεί να έχει στην κατοχή του βίλες...
Μα δεν είπα κάτι για τον ίδιο τον άνθρωπο. Δεν τον θεωρώ βρώμικο ή οτιδήποτε άλλο, απλά μου έκανε εντυπωση το μήκος των νυχιών του. Είτε είναι άστεγος, είτε όχι, είναι κάτι αξιοπρόσεχτο. Με το να μη σχολιάζουμε τίποτα αξιοπερίεργο σε ένα συνάνθρωπό μας, είναι σαν να τον ξεχωρίζουμε από το πλήθος. Από εμάς του υπόλοιπους τους. Αν το έβλεπα οπουδήποτε θα το σχολίαζα, γιατί όχι στο παλικάρι αυτο;
"Αν ο κόσμος δει ότι στην πραγματικότητα δεν διαφέρει και τόσο από τους άστεγους που βλέπει γύρω του όσο νομίζει, τότε ίσως να αρχίζουν να αλλάζουν τα πράγματα επιτέλους προς το καλύτερο"Μακαρι το μονο προβλημα των αστεγων αν ηταν οτι τους εβλεπαν υποτιμητικα οι αλλοι...
Ναι το πρόβλημα που έχουν αυτοί οι άνθρωποι, είναι αν φαίνονται αρκετά εμφανίσιμοι κ φυσιολογικοί στους αναγνώστες της LIFO κ της κάθε LIFO ανά τον κόσμο, μιιλάμε για εντελώς επιφανειακή θεώρηση των πραγμάτων στην επόχη του twitter, του fb και της γενικότερης αποβλάκωσης που επικρατεί. Και εγώ που τόσο καιρό νόμιζα πως οι άστεγοι έχουν κέρατα, ουρά και χαυλιόδοντες...
Δε θα βαλω ενα ακομα "ΝΑΙ', να τα κανω 711..Εχεις απολυτο δικαιο αν και ανωριμος23.. εχεις δικαιο γι αυτους που θα αναγνωσουν οντως με αυτο τον τροπο ενα καλλιτεχνικο προτζεκτ. Υπαρχουν βεβαια και αλλοι τροποι. Για το ποιον θα επιλεξει ο καθενα, η φωτογραφος δεν εχει κανενα ρολο.