Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ

Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
H Kumari, Samita Bajracharya, λατρεύεται από μια πιστή σε φεστιβάλ κατά τη διάρκεια μιας από τις εννέα δημόσιες εμφανίσεις της το χρόνο.
6

Στις περισσότερες κοινότητες του κόσμου, οι θεές είναι απλά σύμβολα. Υπάρχει όμως μια περιοχή όπου τα «ιερά θηλυκά» έχουν σάρκα και οστά. Το Νεπάλ.

 

Επιλεγμένα από τη στιγμή που θα γεννηθούν, αυτά τα κορίτσια της προεφηβικής ηλικίας γνωστά και ως Kumaris, θεωρούνται μετενσαρκώσεις της θεάς Κάλι.

 

Από τη στιγμή που επιλέχθηκαν για το ρόλο τους, πέρασαν μια αυστηρή δοκιμασία με 32-στάδια. Οι θεές αυτές, αναγκάζονται να ζουν σαν ζωντανά αγάλματα. Υποτίθεται ότι προστατεύουν από το κακό και λατρεύονται από χιλιάδες ινδουιστές και βουδιστές.

 

Γι αυτά τα κορίτσια όμως, η ζωή δεν θα είναι πια η ίδια.

 

Οι Kumaris -έτσι ονομάζονται οι παρθένες στο Νεπάλ- αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να είναι κρυμμένες σε ναούς ως ζωντανές θεότητες. Δε μπορούν να βγουν έξω, παρά μόνο σε γιορτές και πομπές, όπου λατρεύονται οι ίδιες.

 

 Οι ζωντανές θεότητες του Νεπάλ δεν περπατούν σχεδόν ποτέ. Μεταφέρονται σε άρματα, θρόνους αλλά και στα χέρια. Μερικές φορές αυτό σημαίνει ότι δεν θα μάθουν να περπατούν μέχρι να αποσυρθούν.

 

Απαγορεύεται να πηγαίνουν στο σχολείο ή να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε κοινωνική δραστηριότητα. Εμφανίζονται έξω από τους ναούς μόνο 13 φορές το χρόνο.

 

Όλα αυτά όμως τελειώνουν τη στιγμή που τα κορίτσια θα φτάσουν στην εφηβεία. Μετά την πρώτη τους περίοδο, η ζωή ως Kumari ολοκληρώνεται και επιστρέφουν σε μια φυσιολογική ζωή που δεν έχουν γνωρίσει ποτέ. Μια τελετή 12 ημερών με το όνομα «Gufa» σηματοδοτεί τη νέα εποχή.

 

Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Μόλις αρχίσει η εμμηνόρροια της Kumaris, θα πρέπει να αποσυρθεί. Μετά το τελευταίο τελετουργικό «Gufa», θα πάει σε ένα κοντινό ποτάμι, θα λύσει τα μαλλιά της και θα ξεπλύνει το τρίτο μάτι που έχει ζωγραφισμένο στο μέτωπό της. Στη συνέχεια θα επιστρέψει στην κανονική της ζωή.

Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Η τελετή Gufa είναι μια μεγάλη ευκαιρία και σηματοδοτεί την έναρξη μιας εποχής. Το παιδί μπορεί να επιστρέψει στην οικογένειά του, να πάει στο σχολείο και να συμμετέχει στην κοινωνία.

Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Οι θεές ζουν σε ναούς και σε άλλους κλειστούς χώρους. Εδώ, η Kumari Samita ετοιμάζεται να λάβει μέρος σε μια πομπή και εμφανίζεται εκτός της κατοικίας.

Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Μια Kumaris δεν πρέπει να πατάει στο έδαφος. Η Samita, δυσκολεύτηκε να μάθει να περπατάει μετά την απόσυρσή της.

Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Αφού αποσύρθηκε, η Samita, γύρισε στην καθημερινή ζωή. Άρχισε να παίζει ένα ινδικό κλασικό μουσικό όργανο που ονομάζεται Sarod,αν και χρειάστηκαν πολλοί μήνες για να βρει την αυτοπεποίθησή της.

Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Η Samita ατενίζει το μέλλον, καθώς η μητέρα της λύνει τα μαλλιά της. Αυτή η κίνηση σηματοδοτεί το τέλος της 12ήμερης τελετής «Gufa».
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Η μητέρα με την άλλη κόρη της, καλύπτουν το πρόσωπο της Samita με ένα πανί, καθώς θα βγει έξω φορώντας ένα παραδοσιακό νυφικό για να προσκυνήσει τον Ήλιο.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Μετά την «Gufa», η Samita με τον πατέρα της, τη μητέρα και τον μεγαλύτερο αδελφό της.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Κατά τη διάρκεια της ως Kumari, δεν μπορούσε να πάει στο σχολείο καθώς δεν επιτρεπόταν να τη δει το κοινό. Εδώ, τη διδάσκει δάσκαλος από σχολείο, το οποίο παρέχει πλήρη υποτροφία για την εκπαίδευσή της όσο θα είναι Kumari.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Οι Kumaris στις δημόσιες εμφανίσεις τους, κάθονται μπροστά από τους πιστούς και τις προσφορές τους.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Από τη στιγμή που έγινε Kumari, η Samita περιορίστηκε μέσα κατοικία της και έβγαινε έξω μόνο για τις τελετές.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Κατά τη διάρκεια των τελετών, οι Kumaris κάθονται στους παραδοσιακούς τους θρόνους, ενώ οι πιστοί υποβάλλουν τα σέβη τους.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Όταν η ζωή ως Kumari σταμάτησε, ήταν σε θέση να παίξει με τους φίλους της και να παρακολουθήσει το σχολείο.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Οι Kumaris «ζωγραφίζονται» με παραδοσιακά σχέδια πριν από κάθε τελετή.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Κατά τη διάρκεια της τελετής των 12 ημερών «Gufa», η Kumaris θα φυλάσσονται σε κλειστό χώρο, όπου μόνο οι φίλες και οι συγγενείς μπορούν να επισκεφθούν.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Οι Kumaris μεταφέρονται από τις οικογένειές τους στις τελετές και ποτέ δεν επιτρέπεται να περπατούν οι ίδιες- αυτό συχνά οδηγεί σε αδυναμία των ποδιών και ανικανότητα να σταθούν όρθιες.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Η Samita Bajracharya, κάθεται στο θρόνο της, περιμένοντας τους επισκέπτες κατά τη διάρκεια ενός παραδοσιακού φεστιβάλ.
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Η Kumari Samita, είναι ντυμένη με παραδοσιακή ενδυμασία - συνήθως τη ντύνει η οικογένειά της ως ένδειξη σεβασμού
Kumaris: Οι εφήμερες θεότητες του Νεπάλ Facebook Twitter
Η Samita Bajracharya, πρώην Kumari, μπορεί πλέον να παρακολουθεί μαθήματα, αφού αποσύρθηκε από την θεϊκή της ζωή.
Φωτογραφία
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
Το άρθρο δεν είναι στρατευμένο. Είναι πιο πολύ ρεπορτάζ - αναμετάδοση ενός εθίμου σε μια χώρα της ανατολής. Όλες οι προτάσεις του είναι περιγραφικές - λεζάντες στις φωτογραφίες. Δεν υπάρχει καμία κρίση για το έθιμο, ούτε αξιολογική πρόταση. Από κει και πέρα, ο κάθε ένας έχει το δικαίωμα να προβληματιστεί και να κάνει κάποιες σκέψεις πάνω σε αυτό το ρεπορτάζ. Είναι καλό έθιμο; Είναι κακό; Καταπατά δικαιώματα του παιδιού; Πρέπει να το καταγγείλουμε; Πρέπει να το σεβαστούμε; Αυτά είναι ερωτήματα που γεννιούνται μετά την ανάγνωση του άρθρου και ο καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης να το εκφράσει. Προσωπική άποψη: Διαφωνώ με το έθιμο. Βρίσκω πως καταπατά δικαιώματα του παιδιού, όπως την κοινωνική ζωή, το παιχνίδι και τους φίλους. Δεν ξέρω αν πρέπει να επέμβει κάποια οργάνωση ή αν πρέπει να σεβαστούμε τον πολιτισμό του Νεπάλ, πάντως εμένα με βρίσκει αντίθετο.
..τουλάχιστον αυτή η μικρή είχε την τύχη να ζήσει σαν θεότητα στη Γη.. --που είναι το πόιντ στο άρθρο δεν κατάλαβα ..να μπουκάρουν οι εκσυνγχρονιστές αμερικάνοι να καταλύσουν τα έθιμα κι αυτού του πολιτισμού...ή θα ναπρέπει να λατρέψουν κι αυτοί σας πρόβατα ..πρότυπα τύπου Μαιλι , Γκαγκα... πόσο μάλλον Κοντσίτα για να θεωρούνται "προχώ- " :p
Δεν παρατήρησα κάτι το σούπερ ντούπερ στρατευμένο στο παρόν άρθρο του "ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ" αλλά μία σύντομη παρουσίαση ενός θρησκευτικού "εθίμου" μίας άλλης θρησκείας σε μία άλλη χώρα, το οποίο και πιθανότατα δεν γνωρίζαμε ...αλλά άν έχουμε το νου μας να κράξουμε την Κοντσίτα (την κάθε Κοντσίτα και δεν ξέρω 'γω τι άλλο) μάλλον δέν έχει σημασία το πόσο στρατευμένη (ή όχι) είναι μία τέτοιου τύπου παρουσίαση.
Με συγχωρείς αλλά δε μπορώ να ακολουθήσω το συνειρμό σου.Ο σκοπός του άρθρου ήταν να δείξει μέσω κάποιων φωτογραφιών ένα έθιμο μιας μακρινής χώρας-τόσο σε απόσταση όσο και σε συνήθειες!Δε νομίζω ότι ήθελε να κατακρίνει τα έθιμά τους,ίσως μόνο στο σημείο που αναφέρει πως επηρεάζονται τα κορίτσια αυτά στη μετέπειτα ζωή τους εφόσον δεν περπατάνε σχεδόν ποτέ μέχρι να φτάσουν στην εφηβεία.