Ο συγγραφέας του Cloud Atlas δημοσιεύει νέο διήγημά του στο τουίτερ!

Ο συγγραφέας του Cloud Atlas δημοσιεύει νέο διήγημά του στο τουίτερ! Facebook Twitter
Οι σκέψεις του ήρωα, υπό την επήρρεια του βάλιουμ, είναι αυτές που παίρνουν τη μορφή τουίτ και χτίζουν την αφήγηση.
4

 

Το πρότζεκτ ξεκίνησε τη Δευτέρα το πρωί στις 7.00.  Εμείς το πληροφορηθήκαμε το απόγευμα από το σάιτ του BBC που δημοσίευσε τη συνέντευξη που είχε δώσει λίγο νωρίτερα ο  διάσημος και βραβευμένος Βρετανός συγγραφέας David Mitchell με αφορμή τη δημοσίευση στο τουίτερ ενός διηγήματος έκτασης διακοσίων ογδόντα (280) τουίτ που έγραψε ειδικά για να δημοσιευτεί στο συγκεκριμένο μέσο.

 

Ο συγγραφέας του “Cloud Atlas” (“Ο Άτλας του Ουρανού”, Ελληνικά Γράμματα 2007) και του “Number9dream”, τα δυο πιο γνωστά του βιβλία που βρέθηκαν στη βραχεία λίστα του βραβείου Μπούκερ, δεν είναι χρήστης του τουίτερ από άποψη. Όταν ο εκδοτικός του οίκος όμως άνοιξε ένα λογαριασμό στο όνομά του για να προωθήσει το επόμενό του βιβλίο, θεώρησε πως δεν του αρκούσε μια συμβατική χρήση του κι έτσι έκατσε κι έγραψε ένα μικρό διήγημα, με τη μορφή φράσεων σε 140 χαρακτήρες, δηλαδή, τουίτς.

 

Το διήγημα έχει τον τίτλο “The Right Sort”, τοποθετείται στο 1984 (όπως και το πολυαναμενόμενο νέο του μυθιστόρημα) και έχει ήρωα ένα αγόρι που “τριπάρει” με τα χάπια βάλιουμ της μητέρας του. Οι σκέψεις του ήρωα, υπό την επήρρεια του βάλιουμ, είναι αυτές που παίρνουν τη μορφή τουίτ και χτίζουν την αφήγηση.

 

Ο Ντέιβιντ Μίτσελ δεν είναι ο πρώτος που δημοσιεύει ένα αφήγημα στο τουίτερ αλλά είναι ο πρώτος που το κάνει ενώ δεν έχει λογαριασμό στην πλατφόρμα και δηλωμένα για λόγους μάρκετινγκ.

 

Η χρήση των social media στην προώθηση βιβλίων είναι κάτι αρκετά συνηθισμένο και στη χώρα μας είναι γνωστή πρακτική αλλά ως επί το πλείστον γίνεται με τη συμβολή των ίδιων των συγγραφέων. Στην περίπτωση του Μίτσελ είναι ο εκδοτικός του οίκος που τρέχει όλο το πρότζεκτ στο πρακτικό επίπεδο, αφού ο συγγραφέας δεν ασχολείται καν με την όλη διαδικασία.

 

Την αφήγηση του διηγήματος μπορείτε να την παρακολουθήσετε στο @david_mitchell και θα τρέχει όλη την εβδομάδα. 

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σελίν Κιριόλ «Φωνή χωρίς ήχο»

Το πίσω ράφι / «Ένα από τα πιο ιδιοφυώς γραμμένα μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας»

Έτσι είχε γράψει ο Πολ Όστερ εξαίροντας τη γραφή της Σελίν Κιριόλ στο «Φωνή χωρίς ήχο» για την οικονομία, τη συμπόνια και τις χιουμοριστικές πινελιές της, για τον τρόπο που προσεγγίζει μια γυναίκα αποξενωμένη σε μια απέραντη μεγαλούπολη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Βιβλίο / Ο Στρατής Τσίρκας και οι Ακυβέρνητες Πολιτείες

Σε ποια εποχή γράφτηκε η φημισμένη τριλογία; Πώς διαβάζουμε σήμερα αυτό το σημαντικό μυθιστόρημα; Ποιοι είναι οι ήρωές του; Αυτά και πολλά ακόμα αναλύει με εξαιρετικό τρόπο η Κωνσταντίνα Βούλγαρη σε τρία ηχητικά ντοκιμαντέρ. 
THE LIFO TEAM
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μέριλιν Γιάλομ: «H ιστορία της συζύγου»

Το Πίσω Ράφι / H ιστορία της συζύγου από την αρχαιότητα έως τον 20ό αιώνα

Η φεμινίστρια συγγραφέας και ιστορικός Μέριλιν Γιάλομ εξερευνά τη διαδρομή της συζυγικής ταυτότητας, αποκαλύπτοντας πώς η έννοια του γάμου μεταλλάχθηκε από θρησκευτικό καθήκον σε πεδίο συναισθηματικής ελευθερίας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Ο γενναιόδωρα οργισμένος Τζορτζ Όργουελ

Βιβλίο / Ο γενναιόδωρα οργισμένος Τζορτζ Όργουελ

Η έκδοση με τα κριτικά κείμενα του Τζορτζ Όργουελ για τη λογοτεχνία και την πολιτική με τον τίτλο «Ό,τι μου κάνει κέφι» μας φέρνει ενώπιον ενός τρομερά οξυδερκούς και ενίοτε γενναιόδωρα οργισμένου στοχαστή.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το βιβλιοπωλείο Κάουφμαν και η ανεκτίμητη προσφορά του στην πνευματική ζωή της Αθήνας

Βιβλίο / Το βιβλιοπωλείο Κάουφμαν και η ανεκτίμητη προσφορά του στην πνευματική ζωή της Αθήνας

Μέσα από αφηγήσεις, φωτογραφίες και ντοκουμέντα μιας νέας έκδοσης ζωντανεύει το βιβλιοπωλείο που συνδέθηκε με τις μνήμες χιλιάδων Αθηναίων και έπαιξε ρόλο στην πολιτιστική διαμόρφωση και καλλιέργεια πολλών γενεών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Πέθανε Σαν Σήμερα / Μπρους Τσάτουιν: Ένας αεικίνητος ταξιδιώτης

Ο αιώνιος ταξιδευτής, μυθιστοριογράφος και ταξιδιωτικός συγγραφέας περιπλανήθηκε στα πιο άβατα σημεία του κόσμου αναζητώντας το DNA των νομάδων και έζησε μια μυθιστορηματική ζωή που υπερβαίνει αυτήν που κατέγραψε στα βιβλία του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
10 σημαντικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025

Βιβλίο / Δέκα σημαντικά βιβλία που θα κυκλοφορήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2025

Το πιο πρόσφατο Booker, επανεκδόσεις μυθιστορημάτων με θέμα τον Εμφύλιο, το τελευταίο βιβλίο του Μάριο Βάργκας Λιόσα, η νέα Αμάντα Μιχαλοπούλου και μια συγκεντρωτική έκδοση των ποιημάτων του Αργύρη Χιόνη είναι μερικές μόνο από τις πολυαναμενόμενες προσεχέις εκδόσεις.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ

σχόλια

1 σχόλια
Δυστυχώς έχω δει μόνο την ταινία, που ενώ είναι καλή, με κούρασε λίγο. Μου έδωσε την εντύπωση ότι είχε πολλά ακόμα να πει και έκοψε βασικά στοιχεία λόγω χρόνου. Οπότε η συνολική εικόνα ήταν δυνατή, αλλά είχα κενά στη ροή. Φαντάζομαι το βιβλίο καμία σχέση ε;
Η ροή στην ταινία είναι δομημένη διαφορετικά από το βιβλίο. Στο βιβλίο οι διάφορες ιστορίες πάνε χρονολογικά. Ξεκινάει η πρώτη, φτάνει περίπου στα μισά της, μετά ξεκινά η δεύτερη κτλ και έπειτα με αντίστροφη σειρά (πρώτα η τελευταία, μετά η προτελεύταία κτλ) ολοκληρώνονται.Επίσης, υπάρχουν κάποιοι χαρακτήρες που έχουν κοπεί (είναι και 500+ σελίδες βιβλίο).Σε γενικές όμως γραμμές, οι Wachowski και ο Tykwer έκαναν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ δουλειά στο να αποδώσουν στη μεγάλη οθόνη ένα βιβλίο που και ο ίδιος ο συγγραφέας είχε δηλώσει πως απλά δε γίνεται να μεταφερθεί στο σινεμά.Όσο για τα κενά που λες, ναι έχεις δίκιο. Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής όμως, δεν κατηγορώ για αυτά τους σκηνοθέτες/σεναριογράφους. Η πρώτη ύλη (το βιβλίο) είναι από μόνο του μπερδεμένο και παρότι η ροή του είναι λίγο πιο εύκολο να την ακολουθήσεις, τα νοήματα και τα μηνύματα του βιβλίου είναι τόσο πολλά που απλά δε χωράνε στα στενά όρια των 2-3 ωρών μίας ταινίας.That said, για εμένα είναι άνετα στις 5 πιο αγαπημένες μου ταινίες.
Ναι το φαντάστηκα ότι δε γινόταν αλλιώς. Με εξαίρεση τη σύνδεση των ιστοριών που με κούραζε, όλη η ταινία ήταν εξαιρετικά προσεγμένη. Οπότε θα διαβάσω και το βιβλίο για να έχω μια πιο συνολική εικόνα. Ευχαριστώ :)