Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα

 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
1

 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter

«Τα παιδιά θα αποτελούσαν συμβιβασμό στο έργο μου. Μια γυναίκα πρέπει να κάνει την ταχυδακτυλουργό ανάμεσα σε καριέρα και οικογένεια. Για τους άντρες καλλιτέχνες είναι πιο εύκολο. Μου είναι δύσκολο να είμαι ακόμα και με τη γάτα μου. Θα ήθελα να ήμουν ή καλλιτέχνης 100% ή μητέρα 100%».

''The Last Great Adventure is You", είναι η νέα έκθεση της Tracey Emin, η πρώτη της στο London Gallery εδώ και 5 χρόνια. Η συνέντευξή της στο περιοδικό Red, λίγο μετά τα εγκαίνια της έκθεσης για την μητρότητα και την τέχνη ξεσήκωσε για άλλη μια φορά θύελλα συζητήσεων. «Τα παιδιά θα αποτελούσαν «συμβιβασμό» στο έργο μου», είπε ανάμεσα σε άλλα. «Μια γυναίκα πρέπει να κάνει την ταχυδακτυλουργό ανάμεσα σε καριέρα και οικογένεια. Για τους άντρες καλλιτέχνες είναι πιο εύκολο. Μου είναι δύσκολο να είμαι ακόμα και με τη γάτα μου. Θα ήθελα να ήμουν ή καλλιτέχνης 100% ή μητέρα 100%».

Η έκθεση της Έμιν περιλαμβάνει χάλκινα γλυπτά, γκουάς, έργα ζωγραφικής, κεντήματα και έργα με νέον, και αφηγείται τη στοχαστική φύση της εργασίας από μία δημιουργό, η οποία έχει εξετάσει συστηματικά τη ζωή της με έντονη παρατηρητικότητα. Με έντονο κοντράστ στα χρώματα, τα έργα της έκθεσης είναι αποτέλεσμα της πολύχρονης ανάπτυξης, από τα χάλκινα γλυπτά μέχρι τα έργα σε καμβά. Υπάρχει μια πολυπλοκότητα στη γλυπτική μορφή των χάλκινων γλυπτών, που παραπέμπει σε μια άψογη αρμονία των υλικών. Το Grotto (2014), ένα ψηφιδωτό-σπηλιά, που μοιάζει με θάλαμο γίνεται καταφύγιο σε μια μοναχική φιγούρα, ενώ η μορφή του Bird (2014) εναρμονίζει ελικοειδείς γραμμές με τη βαρύτητα και τη χάρη. Μια σειρά από ανάγλυφες πλάκες από χαλκό απεικονίζουν άμορφα στοιχεία, με μια αλληλεπίδραση ανάμεσα στο φως και τη σκιά. Ενώ οι πίνακες αρχικά δίνουν την εντύπωση στου απλού και του άμεσου, πολλοί από αυτούς είναι αποτέλεσμα εφαρμογής και εξέλιξης πολλών ετών. Η Emin συνέχεια επιστρέφει στους καμβάδες της γιατί θεωρεί πως είναι ένα μέσο για επανεξέταση, αναθεώρηση και με αυτό τον τρόπο επανεξετάζει και τις δικές τις θέσεις σε σχέση με τη ζωγραφική στο πέρασμα του χρόνου. Η Έμιν προετοίμαζε την έκθεσή της τα τελευταία δυο χρόνια.

 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
Wanting (2014)
 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
Good Red Love (2014)
 Η Τρέισι Έμιν διάλεξε την τέχνη αντί για τη μητρότητα Facebook Twitter
Good Body (2014)
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Γιατί από πότε είναι κάποιος υποχρεωμένος να κάνει παιδιά? Υπάρχουν άνθρωποι που προτιμούν να βρουν την δική του ευχαρίστηση μέσω της καριέρας, της εργασίας κλπ. Η γυναίκα είναι ειλικρινής... Προς τι λοιπόν η 'θύελλα συζητήσεων'? Προφανώς το να είσαι μητέρα χρειάζεται χρόνο, υπομονή, επιμονή και πολλές, πάρα πολλές υποχωρήσεις και συμβιβασμούς. Υπάρχει κάποιος που έχει διαφορετική άποψη πάνω σε αυτό το θέμα? Δεν βρίσκουν όλοι την απόλυτη ευτυχία μέσα απ' την απόκτηση παιδιών.