ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η Taylor Swift αποσύρεται από το Spotify

Η Taylor Swift αποσύρεται από το Spotify Facebook Twitter
3

 

Η Taylor Swift αρνήθηκε να συμπεριλάβει στην πλατφόρμα του Spotify το νέο της άλμπουμ "1989" και επίσης απέσυρε όλη την δισκογραφία της από αυτό.

Η ενέργεια αυτή είναι αποτέλεσμα διαμαρτυρίας σχετικά με τις απολαβές των καλλιτεχνών από αντίστοιχα μέσα.
Η ίδια το 2012 είχε αρνηθεί να συμπεριλάβει στο Spotify το άλμπουμ της "Red", αλλά αργότερα άλλαξε γνώμη.

Νωρίτερα το 2014, η Taylor Swift ασχολήθηκε και πάλι με το θέμα αναφέροντας στο Wall Street Journal ότι η πειρατεία, το file sharing και το streaming έχουν συρρικνώσει δραματικά τον όγκο των πωλήσεων. Η αλήθεια είναι ότι διαπιστώνω πως όντας χρήστης streaming μουσικής, προσωπικά έχω να αγοράσω άλμπουμ πάνω από 2 χρόνια.

To Spotify δηλώνει πως πληρώνει το 70% των εσόδων του στις δισκογραφικές εταιρίες, ποσό που υπολογίζεται στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια το χρόνο. Πάραυτα οι περισσότεροι καλλιτέχνες υποστηρίζουν ότι δεν παίρνουν αρκετά.

The artist or their representatives have decided not to release this album on Spotify. We are working on it and hope they will change their mind soon 

Σύμφωνα με το Business Insider, το Spotify έκανε την εξής δήλωση:


«Αγαπάμε την Taylor Swift, και οι περισσότεροι από 40 εκατομμύρια χρήστες μας την αγαπάνε ακόμη περισσότερο – σχεδόν 16 εκατομμύρια από αυτούς ακούσανε κομμάτια της τις τελευταίες 30 ημέρες και η ίδια περιλαμβάνεται σε περισσότερες από 19 εκ. playlists.
Ελπίζουμε ότι θα αλλάξει την γνώμη της και θα μας βοηθήσει να κτίσουμε μια νέα μουσική πραγματικότητα που είναι για όλους. Πιστεύουμε ότι οι ακροατές θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να ακούσουν μουσική όποτε και όπου θέλουν και ότι οι καλλιτέχνες έχουν το απόλυτο δικαίωμα να πληρώνονται για την δουλειά τους και να προστατεύονται από την πειρατεία. Για αυτό το λόγο πληρώνουμε σχεδόν το 70% των εσόδων μας στην μουσική κοινότητα.»

Η δήλωση τελειώνει έτσι:
«stay, stay, stay. It's a love story, baby, just say, Yes.»

 

#justsayyes

 

Η πραγματικότητα είναι ότι τα χρήματα που οι καλλιτέχνες δικαιούνται από πλατφόρμες streaming είναι ελάχιστα αλλά οι εποχές αλλάζουν όπως και ο τρόπος λειτουργίας της βιομηχανίας. Η εύκολη εναλλακτική του ακροατή μετά το streaming είναι το παράνομο κατέβασμα, απ' όπου ο καλλιτέχνης τελικά δεν θα έχει καθόλου απόλαβες. Ναι, ακούγεται κάπως εκβιαστικό.

Οι καλλιτέχνες δεν βγάζουν σχεδόν τίποτα από το Spotify σε σχέση με το να πουλάνε την μουσική τους μέσω υπηρεσίες σαν το iTunes, αφού πληρώνονται λιγότερο από ένα cent ανά ακρόαση.

Κάποιοι από αυτούς έχουν την δύναμη να επιβληθούν στα μέσα και να πάρουν το ρίσκο. Για παράδειγμα η Beyonce πριν από σχεδόν ένα χρόνο υπέγραψε συμφωνία με το iTunes για αποκλειστική διάθεση του άλμπουμ της. 'Αναγκάζοντας' τούς ακροατές της να το αγοράσουν σημαίνει μόνο ένα πράγμα: $$$.

Εκτός από 3-4 κομμάτια, το ομότιτλο άλμπουμ της δεν έγινε ποτέ διαθέσιμο στο Spotify.

 

Επίσης, η πλειοψηφία των καλλιτεχνών, τουλάχιστον στην Βρετανία, πληρώνονται από τις δισκογραφικές εταιρίες με σταθερό μηνιαίο μισθό, οπότε αυτό είναι ένα θέμα που απασχολεί περισσότερο τις εταιρίες παρά τους ίδιους τους καλλιτέχνες, τους λιγότερο δημοφιλής.

cross sell στο spotify

Τέλος, το Spotify έχει εισάγει πρόσφατα μια επιπλέον στρατηγική αύξησης εσόδων, κάνοντας διαθέσιμα επιπλέον προϊόντα. Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με άλλες εταιρίες, πλέον είναι διαθέσιμα εισιτήρια συναυλιών, προϊόντα καλλιτεχνών και άλλα καλούδια, τα οποία προωθούνται ως cross sell με την μουσική. Όλα αυτά υπάρχουν διαθέσιμα εδώ και καιρό, αλλά φαίνεται να είναι μια δοκιμαστική φάση πριν το roll out στο 100% της λειτουργίας του.

3

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
Θυμίζει το επεισόδιο στο South Park που διαμαρτύρονται γιατί δεν έχουν λεφτά να αγοράσουν καινούριο αεροπλάνο και καινούρια βίλα.Λογικό να πληρώνεις ένα ποσό (λογικό και χαμηλό) και ανάλογα τις ακροάσεις να παίρνουν $$ και οι τραγουδιστές και όλοι πίσω απ το τραγούδι.Δεν παίρνουν και λίγα λεφτά όμως. Κι εδώ στην Ελλάδα είναι οι ΑΕΠΙ, η ερατώ και άλλες τόσες εταιρίες που "γδέρνουν" τα μαγαζιά. Ακόμη κι εγώ αν βάλω δωρεάν δικό μου τραγούδι στο soundcloud και να το παίζουν πρέπει να πληρώνουν. Ακόμη και δική τους μουσική να γράψουν. Απληστία.Κι ένα περίεργο: Μόνο στην Ιαπωνία αγοράζουν ακόμα CD, κι αυτό επειδή οι περισσότεροι είναι συλλέκτες