ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

"O Bερύκιος δεν έθιξε τον Κορτώ"

"O Bερύκιος δεν έθιξε τον Κορτώ" Facebook Twitter
43

 

"O Bερύκιος δεν έθιξε τον Κορτώ" Facebook Twitter

Απέρριψε το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο με απόφαση του την προσφυγή οργανώσεων για τα δικαιώματα του ανθρώπου και των ομοφυλοφίλων , για τα ομοφοβικά σχόλια του δημοσιογράφου Δήμου Βερύκιου, κατά του συγγραφέα Αύγουστου Κορτώ, μέσα από την εκπομπή του στον «Alpha 98.9».

Το Συμβούλιο επέβαλε πρόστιμο στον ραδιοφωνικό σταθμό λόγω της γλώσσας που χρησιμοποιήθηκε, επειδή δηλαδή δεν τηρήθηκαν οι κανόνες «που αφορούν την ορθή, ευπρεπή και καλαίσθητη εκφορά του λόγου». Σε ότι αφορά τα προσβλητικά και ομοφοβικά σχόλια, το Συμβούλιο έκρινε ότι «η λέξη "ιδιαιτερότητα" δεν ενέχει απαξίωση, εξευτελισμό ή απομόνωση» και πως ο αιτών δεν επικαλείται βλαπτικό δεδικασμένο εις βάρος του, επομένως η αίτηση είναι αόριστη και αβάσιμη.

Κρίθηκε επίσης πως «δια της επίμαχης ραδιοφωνικής εκπομπής δεν ενθαρρύνθηκε ο εξευτελισμός ή η κοινωνική απομόνωση του αιτούντος λόγω του γενετήσιου προσανατολισμού του».

Στην αιτιολογία προστίθεται και η άποψη ότι ο αιτών δεν έχει έννομο συμφέρον ώστε να επιβληθεί διοικητική κύρωση στο σταθμό.

Η απόφαση του ΕΣΡ:

"O Bερύκιος δεν έθιξε τον Κορτώ" Facebook Twitter
"O Bερύκιος δεν έθιξε τον Κορτώ" Facebook Twitter
"O Bερύκιος δεν έθιξε τον Κορτώ" Facebook Twitter
"O Bερύκιος δεν έθιξε τον Κορτώ" Facebook Twitter
"O Bερύκιος δεν έθιξε τον Κορτώ" Facebook Twitter
43

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

11 σχόλια
@ ημίθεος@ Mstrog@ konstas Η 2η χρονολογικά απόφαση του ΕΣΡ πράγματι μοιάζει ...αναμενόμενη. (Δεν περιμένω να έχουν καμία αίσθηση της χρήσης της λέξεως "ιδιαιτερότητα" ούτως ή άλλως).Το ΕΣΡ έχει επιληφθεί της υποθέσεως κατόπιν καταγγελίας πολιτών. Πρόκειται περίενημερωτικής εκπομπής κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε συζήτηση για τονΑυγουστίνο Κορτώ, ο οποίος είχε αναφερθεί στις σεξουαλικές του ιδιαιτερότητες.Όμως κατά τη διάρκεια της εκπομπής (...)https://diavgeia.gov.gr/luminapi/api/decisions/ΨΟ7ΡΙΜΕ-Π6Ο/document?inline=trueΖητάμε να τροποποιηθεί η απόφαση, να απαλειφθεί η ομοφοβική αναφορά σε “σεξουαλικές ιδιαιτερότητες” του συγγραφέα, να διορθωθεί πρώτ' απ' όλα το όνομά του στην απόφαση και να εφαρμοστεί σωστά η νομοθεσία, χωρίς προκαταλήψεις και αστερίσκους”, δήλωσε ο δικηγόρος του συγγραφέα Χρήστος Γραμματίδης.Ο Πρόεδρος του Ε.Σ.Ρ. κ. Ι. Λασκαρίδης υπεραμύνθηκε της χρήσης του όρου "σεξουαλικές ιδιαιτερότητες", αναφέροντας ότι η χρήση του δεν είναι αρνητική και ότι δεν υπάρχει κανόνας που να απαγορεύει στο Ε.Σ.Ρ. να χρησιμοποιεί τον όρο αυτό. Ένα άλλο μέρος του Συμβουλίου υποστήριξε ότι ο όρος "ιδιαιτερότητα" είναι θετικός, καθώς αποτελεί και μέρος τίτλου έργου του Κορνήλιου Καστοριάδη.Οι δικηγόροι του συγγραφέα, αφού υπογράμμισαν ότι η σημερινή συνεδρίαση δεν αφορά φιλοσοφικές αναζητήσεις, επισήμαναν ότι ο όρος είναι στιγματιστικός και δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιείται από Δημόσια Αρχή, γιατί διαχωρίζει τον πληθυσμό σε "κανονικό" και "ιδιαίτερο". Επέμειναν ότι η απόφαση πρέπει να τροποποιηθεί στο σημείο αυτό, χρησιμοποιώντας τον ουδέτερο νομικό όρο "σεξουαλικός προσανατολισμός" που περιλαμβάνεται στην νομοθεσία και που περιλαμβάνεται στην αποδεκτή διεθνώς ορολογία. Εξάλλου, ο συγγραφέας δεν είχε αναφερθεί σε σεξουαλικές πρακτικές ή σε άλλες τέτοιες δραστηριότητες, καθώς στην ανακοίνωσή του είχε επισημάνει μόνο ότι παραμένει αφοσιωμένος στα βιβλία του και στον άντρα του.http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/52162Όμως υπάρχει κι αυτό:Ο Αύγουστος Κορτώ δεν είχε απευθυνθεί με καταγγελία στο Ε.Σ.Ρ., επιλέγοντας να προσφύγει *ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ* για την αποκατάστασή του λόγω προσβολής προσωπικότητας.Ωστόσο η δημοσιότητα που έλαβε η επίμαχη εκπομπή οδήγησε το κοινό να υποβάλλει δεκάδες καταγγελίες στο Ε.Σ.Ρ., προκειμένου αυτό να ασκήσει τις αρμοδιότητές του. Το Ε.Σ.Ρ. συνεδρίασε για το θέμα, χωρίς όμως να καλέσει τον άμεσα θιγόμενο, δηλαδή τον ίδιο τον Αύγουστο Κορτώ, περιοριζόμενο να καλέσει σε ακρόαση τον καταγγελλόμενο ραδιοφωνικό σταθμό. (...)http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces/52010...Όπότε σύμφωνα με το άνωθεν (εκτός κι αν έχει τροποποιηθεί κάτι) "ο ομοφυλόφιλος Κορτώ δεν έχει απευθυνθεί μόνο στο ομοφοβικό ΕΣΡ".
Ωραία, ας τα πάρουμε ένα - ένα χρονολογικά.1) Έγινε η εκπομπή, ειπώθηκαν όσα εμετικά επώθηκαν από τον Βερύκιο. Από ηθικής απόψεως δεν χρειάζεται να πούμε πολλά.2) Ο άμεσα θιγόμενος (Κορτώ)επέλεξε τελικά τον δρόμο της δικαιοσύνης. Σωστά έπραξε. Θα μπορούσε να επιλέξει παράλληλα και την διαδικασία του ΕΣΡ (άρθρο 27), δεν το έκανε... δικαίωμά του.3) Το ΕΣΡ έκρινε την ευπρέπεια της εκπομπής. Δικαίως την έκρινε ως μη ευπρεπή και δικαίως επέβαλε πρόστιμο. Το ύψος του προστίμου μου φαίνεται αδικαιολόγητα χαμηλό (π.χ. αν έλεγε μόνο "καβλάντα", τι θα του έβαζε, 50 ευρω;) αλλά δεν έχω γνώση των προστίμων που επιβάλλει γενικά, οπότε θα επιφυλαχθώ.4) Μέσα στην αιτιολογία της απόφασης περιλαμβάνεται η "ιδιαιτερότητα". Καταλαβαίνω τις απόψεις και των δυο μερών. Προσωπική μου άποψη είναι το ότι το "ιδιαιτερότητα" είναι ουδέτερο, δεν έχει ούτε αρνητική ούτε θετική χροιά. Και τα παιδιά-θαύματα έχουν "ιδιαιτερότητα" και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν "ιδιαιτερότητα" (δηλαδή τόσες συμβουλευτικές σελίδες στο internet, όταν αναφέρονται στα παιδιά αυτά ως "παιδιά με ιδιαιτερότητες" τα προσβάλλουν;;) Η Τελική ένστασή μου στο άρθρο είναι ότι δεν ισχύει ότι το ΕΣΡ έκρινε ότι "O Bερύκιος δεν έθιξε τον Κορτώ".Ισχύει ότι το "η αιτιολογία της πρώτης απόφασης του ΕΣΡ δεν έθιξε τον Κορτώ".Κατά τα λοιπά, οι λόγοι απόρριψης των αιτημάτων ήταν ουσιαστικά τυπικοί
Κοnstas, έχω παρακολουθήσει τα "στάδια", αλλά καλώς κάνεις και παραθέτεις τα γεγονότα χρονολογικά.Προσωπικώς συμφωνώ με την "γραμμή" Κορτώ: "γιατί διαχωρίζει τον πληθυσμό σε "κανονικό" και "ιδιαίτερο" (...) Εξάλλου, ο συγγραφέας δεν είχε αναφερθεί σε σεξουαλικές πρακτικές ή σε άλλες τέτοιες δραστηριότητες, καθώς στην ανακοίνωσή του είχε επισημάνει μόνο ότι παραμένει αφοσιωμένος στα βιβλία του και στον άντρα του.". Υπάρχουν διάφοροι σεξουαλικοί προσανατολισμοί, όλοι είναι "φυσιολογικοί". Όχι δεν είναι -απαραίτητα- αποδεκτό να λέμε αυτός ο άνδρας είναι "ιδιαίτερος" επειδή είναι gay και η λέξη "ιδιαιτερότητα" στο κατάλληλο (εχθρικό) context (το ΕΣΡ δεν έχει αποδείξει το αντίθετο μέχρι στιγμής) σημαίνει έως και παρέκκλιση. Επί πλέον οι συγκρίσεις με άλλες "ομάδες", όπως ΑμεΑ κ.λπ., δεν νομίζω ότι είναι ακριβώς (αν μου επιτρέπεται ο όρος) δίκαιες, ούτε για τα ΑμέΑ ούτε για τ@ς LGBT+ μιλάμε για διαφορετικά πράγματα, κάθε φορά.Θα μπορούσε να γίνει μία εκτενής συζήτηση επί του θέματος, αλλά έχω την εντύπωση ότι σκοπός δεν είναι να συμφωνηθεί, μεταξύ ημών, μία αντικειμενική μέτρηση του πρόσημου της λέξης "ιδιαιτερότητα", εφόσον το πραγματικό πρόβλημα είναι τα εμετικά σεξιστικά και ομοφοβικά που ακούστηκαν στην εκπομπή, που -προφανώς- δεν αφορούν σε γενικόλογες ατασθαλίες του λόγου, αλλά σε μεθοδευμένη προσβολής της προσωπικότητας του συγγραφέα και όλων των ατόμων με συγκεκριμένο σεξουαλικό προσανατολισμό (μασωνίες κ.λπ.).Οπότε το θέμα τώρα είναι σε ποιες ενέργειες, νομικής οδού, θα προβεί ο συγγραφέας, εκτός ΕΣΡ.(Όμως ακόμη κι αν η "ένσταση" στο ΕΣΡ "βρήκε τοίχο" θεωρώ θετικό το ότι έγινε τέτοια κίνηση, ότι θα υπάρχει ένα προηγούμενο, τελοσπάντων).
Φυσικά είναι ένα θέμα που είναι αδύνατο να εξαντληθεί εδώ και συμφωνώ ότι το ζήτημα δεν είναι να συμφωνήσουμε σε έναν αντικειμενικό προσδιορισμός της λέξης "ιδιαιτερότητα". Νομίζω το όλο "πρόβλημα" έγκειται στο εξής :Κάθε λέξη έχει κάποια σημασία, αλλά πολλές φορές αυτό που μετράει είναι όχι η αντικειμενική σημασία της, αλλά πως εκλαμβάνεται.Αν μου επιτρέπεις, γιατί επέλεξες από τις δυο "εκδοχές" τις "ιδιαιτερότητας" να αναφέρεις την σύγκριση με τα παιδιά ΑμΕΑ, και δεν επέλεξες την σύγκριση με τα παιδιά-θαύματα ; Και τα δυο τα έφερα ως παραδείγματα "ιδιαιτερότητας" (χωρίς πάντως να υπονοώ κάποια σύγκριση, είτε με την μια κατηγορία, είτε με την άλλη).Έχω την αίσθηση λοιπόν, ότι επειδή ακριβώς υπάρχουν και διατυπώνονται πραγματικά ομοφοβικά σχόλια (όπως αυτά π.χ. του Βερύκιου), η κοινότητα LGBT εκλαμβάνει την "ιδιαιτερότητα" ως κάτι αρνητικό, έναν κρυφό ψόγο και θέλει να απαλειφθεί ως προσδιορισμός των σεξουαλικών της προτιμήσεων.Γνώμη μου είναι ότι αυτό δεν είναι δόκιμο. Ιδιαίτερος είναι κάποιος που είναι πέραν του συνήθους, πέραν του αναμενόμενου (αποφεύγω τον όρο "φυσιολογικού" γιατί και αυτό έχει φορτισμένη σημασία και δεν θέλω να μπλέξουμε και σε αυτό). Το σύνηθες και αναμενόμενο είναι να είναι κάποιος straight, καλώς ή κακώς (στατιστικές στο εξωτερικό είχαν δείξει ότι χοντρικά μόλις ένα 1-2% του πληθυσμού δηλώνει gay/bi και μόλις ένα 2-5% δηλώνει σεξουαλικές εμπειρίες με το ίδιο φύλο - http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_sexual_orientation#Modern_survey_results ).Αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν κάποια καλή ή κακή ιδιαιτερότητα, σημαίνει ότι είναι έχουν διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό από τον κοινό άνθρωπο.Δεν το ξέρω αν το ΕΣΡ έχει δείξει ομοφοβικές τάσεις γενικώς και δεν το αποκλείω καθόλου (γενικά έχει δείξει διάφορες -φοβικές τάσεις). Όμως σε αυτήν την περίπτωση, μου φαίνεται πιο πολύ σαν μια μινι-σταυροφορία ώστε να γίνει τελικά η δήλωση "δεν είμαστε ιδιαίτεροι-δεν είμαστε διαφορετικοί", με ΑΦΟΡΜΗ το παραλήρημα Βερύκιου.
Δεν νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε ως προς την ιδιαιτερότητα και το πλαίσιο αυτής (το οποίο νομίζω πως δεν μπορεί να αγνοηθεί). Συμφωνούμε, όμως, στη αντικειμενική συνθήκη της πλειοψηφίας - μειοψηφίας και μάλιστα σκεπτόμουν να αντιπαραβάλω ακριβώς αυτές τις λέξεις, στο προηγούμενό μου σχόλιο, με έναν αστερίσκο όμως.Ως απάντηση στην ερώτησή σου επέλεξα αυτήν την σύγκριση διότι μού προσέφερες δύο ελεύθερα παραδείγματα να σχολιάσω και διότι ακούω αρκετές φορές συγκρίσεις των LGBT με άτομα με διαφορετικές θρησκευτικές πεποιθήσεις, χρώμα δέρματος, αναπηρία ή μη κ.λπ.. Όλα αυτά τα πράγματα είναι (σαφώς) σεβαστά, έχουν κοινές αναλογίες και είναι πολύ θετικό, κατά την άποψή μου, ένας άνθρωπος να μπορεί να βάζει τα πράγματα κάτω από τις διαθεματικές διόπτρες του, αλλά και πολλές φορές γίνονται ισοπεδωτικές συγκρίσεις (ή εν πάσει περιπτώση λαθεμένες) που δεν ωφελούν κανένα μέλος καμίας "ομάδας".Εσύ, αν μού επιτρέπεις, γιατί κάνεις τον διαχωρισμό παιδιά με αναπηρία με άτομα με αναπηρία; (επίσης έχω την εντύπωση ότι το "ειδικές ανάγκες" δεν είναι προτιμητέο από την κοινότητα. Είναι ενδιαφέρον πώς και εκεί βλέπουμε μία -θα μπορούσαμε να πούμε- αντικειμενική συνθήκη: αναπηρία, σε σχέση με τις υποκειμενικές: 1. ειδικές 2. ανάγκες.Τελειώνοντας, εγκρίνω την ακρίβεια και το να "χτυπάς" στοχευμένα, έχοντας γνώση του τι πας να κάνεις και πώς να το κάνεις, αλλά μού φαίνεται κάπως υπερβολικός ο χαρακτηρισμός "σταυροφορία" και η επιμονή μας στην αστοχία. * Τα "ξερά" στατιστικά, σ' ένα ένα τέτοιου τύπου θέμα, θέλουν προσοχή: (Aπ΄το δοσμένο link)The demographics of sexual orientation are difficult to establish for a variety of reasons. One of the major reasons for the difference in statistical findings regarding homosexuality and bisexuality has to do with the nature of the research questions. (...) since many individuals may fail to report outside the heterosexual norm define their sexuality in their own unique terms, it is difficult to fully grasp the size of the LGBT population.Homophobic settings may mean that some LGBT people may not openly identify as such, and open identification of one's true sexual orientation may depend on the status of LGBT rights in a given location. (...)Western perception of homosexuality versus the rest of the world (...)Την καλημέρα μου.
Κατ' αρχάς έχεις δίκιο όσον αφορά τον όρο "με ειδικές ανάγκες"... έχει αντικατασταθεί από το πιο δόκιμο με αναπηρία... απλώς διδάσκω χρόνια τώρα τον ΚΟΚ, όπου παλιά το ΑμΕΑ σήμαινε με ειδικές ανάγκες, ενώ πλέον αντικαταστάθηκε με το ΑμεΑ (με αναπηρία), οπότε ήταν απλά θέμα συνηθείου.Επίσης συμφωνώ ότι ήταν λίγο υπερβολικό το "σταυροφορία". Το διορθώνω σε "προσπάθεια".Δεν έκανα κάποια διάκριση ανάμεσα στα παιδιά με αναπηρία και γενικά τα άτομα με αναπηρία. Έφερα τα παιδιά ΑμεΑ ως παράδειγμα προκειμένου να τα αντιπαραβάλλω με τα παιδιά "θαύματα". Και ήμουν σίγουρος ότι κανένας δεν θα με ρωτούσε γιατί συγκρίνω τους ομοφυλόφιλους με παιδιά θαύματα, αλλά θα με ρωτούσαν γιατί τους συγκρίνω με τα παιδιά με αναπηρία :) Γιατί δυστυχώς υπάρχει η τάση δαιμονοποίησης του "ιδιαίτερου", όταν αναφερόμαστε σε ομοφυλόφιλους.Όπως είπα, δεν τίθεται θέμα σύγκρισης των LGBT με παιδιά με αναπηρία (όπως δεν τίθεται θέμα σύγκρισης και με παιδιά θαύματα). Απλά, σχετικά με τα παιδιά με αναπηρία έχει εισαχθεί και ο όρος "παιδιά με ιδιαιτερότητες" που σε καμία περίπτωση δεν είναι υποτιμητικός. Εκεί γιατί δεν το θεωρούμε υποτιμητικό; Μήπως γιατί κανένας δεν διανοείται να κοροιδέψει τα παιδιά με αναπηρίες; Όχι... πολλοί τέτοιοι υπάνθρωποι υπάρχουν που το κάνουν. Μήπως λοιπόν απλά γιατί τα παιδιά με αναπηρία δεν έχουν θεωρήσει τον όρο "παιδιά με ιδιαιτερότητες" ως προσβλητικό;;Όσον αφορά τα στατιστικά, δεν έχω αντίρρηση να θεωρήσω ότι τα πραγματικά ποσοστά είναι μεγαλύτερα. Αυτό και πάλι δεν σημαίνει ότι δεν αποτελούν μικρή μειοψηφία. Εν τέλει όμως δεν έχει τόση σημασία ο αριθμός, δεν θέλω να τα βάλω στο ζύγι.Σημασία έχει ότι είμαστε όλοι ίσοι αλλά δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Προσωπικά με ενοχλεί αυτή η προσπάθεια, σώνει και καλά να ισοπεδωθούν τεχνητά οι διαφορές των διαφόρων ομάδων, είτε αυτά λέγονται έθνη, είτε φυλές, είτε ομάδες που καθορίζονται από τον σεξουαλικό προσανατολισμό.Ίσως κάποια στιγμή γίνουμε εκτός από ίσοι και όλοι ίδιοι... αλλά ως τότε προτιμώ να αναγνωρίζω και να εκτιμώ την διαφορετικότητα
«Και ήμουν σίγουρος ότι κανένας δεν θα με ρωτούσε γιατί συγκρίνω τους ομοφυλόφιλους με παιδιά θαύματα, αλλά θα με ρωτούσαν γιατί τους συγκρίνω με τα παιδιά με αναπηρία».Δεν ξέρω αν υπονοείται ότι δεν θα συνέκρινα άτομα με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό με παιδιά θαύματα επειδή αυτά *υποτίθεται* πως βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση έναντι όλων. Να σου πω την αλήθεια, στη σκέψη μου τα «παιδιά θαύματα» δεν στοιχειοθετούν, ακριβώς, «ομάδα» και ειδικώς ομάδα διεκδικήσεων (μπορεί και να έχουν, αυτό είναι ένα άλλο θέμα), οπότε ρέπω στον σχολιασμό που αφορά στην κοινότητα με τις διεκδικήσεις (ΑμεΑ). Και για να είμαι ειλικρινής, προσωπικά, αν είναι για fine tuning προτιμώ την λέξη διαφορετικότητα, από την ιδιαιτερότητα. Δεν είναι, απαραίτητα, συνώνυμες.«Προσωπικά με ενοχλεί αυτή η προσπάθεια, σώνει και καλά να ισοπεδωθούν τεχνητά οι διαφορές των διαφόρων ομάδων, είτε αυτά λέγονται έθνη, είτε φυλές, είτε ομάδες που καθορίζονται από τον σεξουαλικό προσανατολισμό.»Και εμένα με ενοχλεί, φτάνει να μην βασιζόμαστε σε ...τεχνητές διαφορές και αχυράνθρωπους. Αλλά ποια θα ήταν κάποια τέτοια παραδείγματα (που αφορούν σεξ. προσανατολισμό);
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα ομάδων που καθορίζονται από τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό και που οι διαφορές τους από τους υπόλοιπους δεν είναι καθόλου τεχνητές. Όλες αυτές οι ομάδες, έχουν -για διαφορετικούς λόγους- κάποια "ιδιαιτερότητα" κατ' εμέ, κάποια "διαφορετικότητα" κατ' εσε (αν και έχω την εντύπωση ότι παίζουμε με τις λέξεις).Κτηνοβάτες, σαδομαζοχιστές, ομοφυλόφιλοι, παιδεραστές, όλες είναι ομάδες με διαφορετικό από τον ειθισμένο σεξουαλικό προσανατολισμό. Μερικές ομάδες είναι κοινωνικά κατακριτέες από το σύνολο της κοινωνίας και παράνομες, όπως οι κτηνοβάτες και οι παιδεραστές, για ευνόητους λόγους, που δεν νομίζω ότι χρειάζονται ανάλυση.Άλλες ομάδες είναι κοινωνικά κατακριτέες από ένα μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας, όπως οι σαδομαζοχιστές, αλλά δεν είναι παράνομες εφόσον λειτουργούν με συναίνεση και δεν τους επιτίθεται η κοινωνία, απλά γιατί συνήθως δεν εκδηλώνονται ανοιχτά.Και υπάρχει η κοινότητα LGBT, η οποία είναι κατακριτέα από ένα μέρος της κοινωνίας, ολοένα και μικρότερο τα τελευταία χρόνια, δεν είναι φυσικά παράνομη (σε πολιτισμένες κοινωνίες) αλλά δέχεται επιθέσεις, επειδή εκδηλώνεται, από όσους δεν την αποδέχονται.Δεν διαφωνώ με το δικαίωμά της να εκδηλωθεί, ούτε φυσικά θεωρώ δικαιολογημένο να επιτίθεται κάποιος στα μέλη της επειδή εκδηλώθηκαν (όπως δεν θεωρώ δικαιολογημένο να επιτίθεται κάποιος σε κάποιον επειδή είναι π.χ. μαζοχιστής).Διαφωνώ όμως με την απαίτησή της να επιβάλλει σε όλη την κοινωνία όχι απλώς τον σεβασμό των μελών της (δικαιολογημένο) αλλά και την υποχρέωση να σκέφτεται ότι δεν είναι μια ιδιαίτερη ομάδα που καθορίζεται από τον σεξουαλικό της προσανατολισμό.Ελπίζω να έγινα σαφής, γιατί πραγματικά δεν γνωρίζω πως αλλιώς να περιγράψω τις σκέψεις μου.
Παίζουμε με τις λέξεις; Μα, λέξεις αναλύουμε, αν θέλαμε τα νοήματα "χοντροκομμένα", θα παραμέναμε στο λεξικό.Πάντως, ενημερωτικά, στον σεξουαλικό προσανατολισμό δεν εντάσσονται οι κτηνοβάτες, οι πτωματολάγνοι κ.λπ..http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_orientation(Ακόμη κι ο νόμιμος σαδομαζοχισμός εντάσσεται στις σεξουαλικές πρακτικές, όχι στον προσανατολισμό. Μπορείς να είσαι άτομο οποιοδήποτε προσανατολισμού, ας πούμε ετεροφυλόφιλος και να εφαρμόζεις σ/μ πρακτικές)."Διαφωνώ με την απαίτησή της να επιβάλλει σε όλη την κοινωνία την υποχρέωση να σκέφτεται ότι δεν είναι μια ιδιαίτερη ομάδα που καθορίζεται από τον σεξουαλικό της προσανατολισμό".Για να κάνω πιο ξεκάθαρο αυτό που ρωτούσα από πριν:Αν δεχτούμε ότι ένα κομμάτι των lgbt+ έχει τέτοια απαίτηση, με ποιους *αξιοσημείωτους* και *ζημιογόνους* τρόπους εκδηλώνεται αυτή;Στο δία ταύτα πιστεύω πως η ορθότερη αναφορά του ΕΣΡ στον Κορτώ θα ήταν:"Το ΕΣΡ έχει επιληφθεί της υποθέσεως κατόπιν καταγγελίας πολιτών. Πρόκειται περί ενημερωτικής εκπομπής κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε συζήτηση για τον Αυγουστίνο Κορτώ, ο οποίος είχε αναφερθεί *στον σύντροφό του*" (και όχι *ο οποίος είχε αναφερθεί στις σεξουαλικές του ιδιαιτερότητες*).Είναι πολύ απλό: αντικειμενική συνθήκη/ λεχθέντα vs εντυπώσεις ανοικτές, σε διαφόρου τύπου ερμηνείες.
Ok, αν έχει καθιερωθεί ο "προσανατολισμός" ως αποκλειστικά προτίμηση στο φύλο (δεν το γνώριζα), τότε συμφωνώ ότι μόνο οι lgbt έχουν διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό, αν και δεν μπορώ να καταλάβω πως το έλασσον -δηλαδή διαφορετική προτίμηση στο φύλο- θεωρείται ως "προσανατολισμός" και το μείζον -δηλαδή διαφορετική προτίμηση στο είδος, π.χ. κτηνοβάτες- δεν υπάγεται στην έννοια του "προσανατολισμού" (οι ίδιοι το εντάσσουν στον σεξουαλικό προσανατολισμό πάντως, π.χ. http://www.browardpalmbeach.com/2009-08-20/news/those-who-practice-bestiality-say-they-re-part-of-the-next-gay-rights-movement/ και άλλα παρόμοια άρθρα).Όσον αφορά τις λέξεις, φυσικά δεν είναι όλες το ίδιο. Παίζουμε με τις λέξεις όμως όταν προσπαθούμε -κατά τη γνώμη μου πάντα- να τους δώσουμε διαφορετικό νόημα από ότι σημαίνουν. Τέλος πάντων, ας μείνουμε σε αυτό που θεωρεί πιο σωστό ο καθένας μας.Τέλος, όσον αφορά το ερώτημά σου "με ποιους *αξιοσημείωτους* και *ζημιογόνους* τρόπους εκδηλώνεται αυτή;"Με το να χαρακτηρίζουν ομοφοβικούς όχι μόνο όσους τους επιτίθενται κακόβουλα αλλά και όσους δεν αποδέχονται το σκεπτικό τους π.χ. περί "ιδιαιτερότητας".Ας μην ξεχνάμε λ.χ. ότι ο δικηγόρος κ. Γραμματίδης, εκπροσωπόντας τον/τους παλάτες του αναφέρει : "Ζητάμε να τροποποιηθεί η απόφαση, να απαλειφθεί η ομοφοβική αναφορά σε “σεξουαλικές ιδιαιτερότητες” του συγγραφέα"Συγγνώμη αλλά δεν δέχομαι από κανέναν, ομοφυλόφιλο ή ετεροφυλόφιλο, να με χαρακτηρίσει ως ομοφοβικό επειδή θεωρώ πως οι σεξουαλικές τους προτιμήσεις συνιστούν ιδιαιτερότητα και όχι διαφορετικότητα (έχοντας μάλιστα ήδη τονίσει ότι η ιδιαιτερότητα συνιστά ουδέτερη έννοια και όχι θετική ή αρνητική)
Ο σεξουαλικός προσανατολισμός αφορά ΜΟΝΟ φύλο και είναι βασική γνώση αυτό.(Αν έχουμε κάτι διαφορετικό στο μέλλον, ίσως θα μπορέσουμε να το συζητήσουμε όταν/όποτε αυτό συμβεί)."Ας μην ξεχνάμε λ.χ. ότι ο δικηγόρος κ. Γραμματίδης, εκπροσωπόντας τον/τους παλάτες του αναφέρει : "Ζητάμε να τροποποιηθεί η απόφαση, να απαλειφθεί η ομοφοβική αναφορά σε “σεξουαλικές ιδιαιτερότητες” του συγγραφέα""...Τώρα, ειλικρινά, αυτό είναι τόσο ζημιογόνο; Τέλος πάντων, μπορεί να υπάρχουν διαφορετικά κριτήρια δεν θα το κρίνω αυτό. Όμως ας μην προσποιούμαστε ότι το εν λόγω "έπεσε από τον Άρη" απρόκλητα και δεν προηγήθηκε των απαίσιων λεχθέντων στην εκπομπή.“Δεν δέχομαι κανέναν να με χαρακτηρίσει…"Υπάρχει διαφορά μεταξύ του *λέω* κάτι ομοφοβικό-σεξιστικό και του *είμαι* ομοφοβικός-σεξιστής. Το γνωρίζω ότι το άτομο που έχει «καλές» προθέσεις (ή θεωρεί ότι έχει τέτοιες) εξανίσταται έως και πνίγεται στο δίκιο του όταν του πουν ότι ίσως κάτι που έχει πει είναι ομοφοβικό-τρανσφοβικό-σεξιστικό, αλλά μερικές φορές συμβαίνει -όντως- να έχει πει κάτι τέτοιο ή να έχει εκληφθεί έτσι και να χρήζει διευκρινίσεως. Συμβαίνει και στις «καλύτερες οικογένειες», που λένε.
Για άλλη μια φορά ενστάσεις (δύσκολα θα συμφωνήσουμε τελικά :)1) Δεν ξέρω αν είναι βασική γνώση ότι ο "προσανατολισμός" αφορά μόνο στο φύλο, αλλά εννοιολογικά δεν μου ταιριάζει. Όπως σου είπα πάντως, δεν έχω καμία αντίρρηση να το δεχθώ, εφόσον έχει καθιερωθεί, γιατί κάπως πρέπει να συνεννοούμαστε.2) "Υπάρχει διαφορά μεταξύ του *λέω* κάτι ομοφοβικό-σεξιστικό και του *είμαι* ομοφοβικός-σεξιστής". Άυτή θα έπρεπε να είναι η νοοτροπία... είναι όμως αυτή; Έχω την εντύπωση, ότι στα θέματα αυτά των lgbt οι περισσότεροι τρέμουν μην πουν κάτι που θα εκληφθεί ως ομοφοβικό και τους χαρακτηρίσει ως τέτοιους. Εσύ μπορεί να σκέφτεσαι έτσι, δεν σημαίνει ότι όλοι σκέφτονται έτσι.3) Και τέλος, ποιος αποφασίζει τι είναι προσβλητικό. Ο ίδιος ο προσβληθείς ή η κοινωνία; Υπάρχουν άνθρωποι που αν τους κοιτάξεις απλώς θα σου πουλήσουν τσαμπουκά γιατί τους φαίνεται ότι τους κοίταξες περίεργα και προσέβαλες την τιμή τους. Υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να σε σπάσουν στο ξύλο γιατί βγήκες ραντεβού με την αδερφή τους και αυτό -κατά τη γνώμη τους πάντα- προσβάλλει την τιμή τους.
Για το 1 δεν έχω κάτι περαιτέρω να συζητήσω.Άλλο προσανατολισμός (και το ζητούμενό μας), άλλο σεξουαλικές πρακτικές, άλλο φετίχ(-ισμοί) και παραφιλίες http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_paraphiliasΓια το 3 θα πω ότι θα μπορούσες να προβάλεις αυτά που λες στον εαυτό σου, από την ανάποδη όμως: Να σου λένε πράγματα να προσβάλλεσαι και να μην έχεις το δικαίωμα να πεις: «Ωπ! σταμάτα αυτό που λες με θίγει». Επίσης η ομοφοβία είναι συστημική, όχι δεν θα βασιστώ στις πλάτες τις «κοινωνίας» να μού πει αν και πότε θα έπρεπε να θίγομαι, είναι ιλαροτραγικό ως ιδέα και μόνον. (Μα, Τι σχέση έχει η αναλογία με τον νταγλαρά που «προστατεύει» την «τιμή» της αδερφής του ως αγνός παρθένος σεξιστής;)Όσο για το 2 όταν λέω κάτι που προκαλεί ενστάσεις και δυσαρεστεί ίσωςθα έπρεπε να κάτσω να σκεφτώ αν/τι /που έκανα κάτι λάθος, στη σκέψη ή στη διατύπωσή μου, κι όχι να θέλω να υπερασπίσω το «εγώ», διά μέσου της άποψής μου. Ίσως θα έπρεπε να κάτσω να ακούσω τι έχουν να πουν αυτοί οι άνθρωποι, να μελετήσω το θέμα αν με ενδιαφέρει και μετά να εκφέρω άποψη. Όχι αντανακλαστικά επειδή «πρέπει να έχω άποψη για τα πάντα» να πω κι εγώ κάτι, μόνο και μόνο για να το πω (και μάλιστα σε έντονο και κατασταλαγμένο ύφος).Κάποια άτομα μπαίνουν στην ανωτέρω διαδικασία σκέψης. Αρκετά περισσότερα όχι ...οπότε ίσως δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος αντίδρασης από τους «απέναντι».Μην ξεχνάς ότι συνήθως αυτό που θα εκσφενδονίσει κάποιος πολλές φορές με ύφος επιτακτικό-πιεστικό και αυθεντίας (νομίζοντας ότι έχει πει την πιο πρωτότυπη σκέψη του κόσμου αναφορικά με τα lgbt) άτομα, τα ίδια τα lgbt άτομα την έχουν ακούσει πολλαπλές φορές, έχουν απαντήσει πολλαπλές φορές και δυστυχώς η υπομονή (ή οι καλοί τρόποι) δεν είναι το φόρτε όλων μας πάντοτε σε όλες τις στιγμές. (Και φυσικά υπάρχουν κι αρκετές φορές που άτομα δεν αξίζουν ούτε την υπομονή, ούτε και ...καλούς τρόπους. Αν και οι κακοί τρόποι σε κάνουν να χάνεις το όποιο δίκιο σου, βέβαια).(Και αυτά στα λέω ως άτομο που έχει υποπέσει σε διάφορες «εσφαλμένες στάσεις», σε τέτοιες συζητήσεις).αλλά let’s wrap up this conversation σιγά-σιγά, shall we? :-)
Καμία αντίρρηση να την wrappάρουμε γιατί συμφωνούμε στο ότι διαφωνούμε και μάλλον η οπτική μας δεν πρόκειται να συγκλίνει :)Μόνο όσον αφορά τα ερωτήματα σου (δεν πρόκειται να θέσω άλλα, για να κλείσουμε) :Το γεγονός ότι κάποιος με θίγει δεν σημαίνει τίποτε. Θα αντιδικήσω όχι γιατί με θίγει, αλλά επειδή θεωρώ ότι κάνει λάθος (πράγμα δηλαδή που θα έκανα είτε με έθιγε, είτε όχι)Παραθέτω ένα ωραίο άρθρο που μαζί με την κλασσική πλέον ρήση του Stephen Fry, συνοψίζει με τον καλύτερο τρόπο κάποια πράγματα.http://www.renegademothering.com/2013/07/09/why-nobody-cares-that-youre-offended-and-they-shouldnt/Όσον αφορά τον σεξιστή νταγλαρά, η σχέση είναι ότι και αυτός θεωρεί ότι προσβάλλεται από μια συμπεριφορά. Όπως και πολλοί, είτε λόγω θρησκείας, είτε ιδεολογίας, προσβάλλονται και μόνο από την παρουσία ενός ομοφυλοφίλου στον χώρο ! Αν το κριτήριο είναι τα αισθήματα του ίδιου του υποκειμένου δεν θα έπρεπε να λαμβάνουμε υπόψη και τα αισθήματα των παραπάνω (που είναι και πιο πολυπληθείς στο σύνολό τους από τους lgbt); Για ποιον λόγο τα αισθήματα μιας ομάδας να είναι σημαντικότερα από τα αισθήματα άλλης ομάδας; Δεν το κάνουμε γιατί το κριτήριο "προσβολής" δεν είναι υποκειμενικό, αλλά αντικειμενικό, δεν εξετάζουμε αν κάποιος θεωρεί οτι προσβάλλεται, αλλά αν αντικειμενικά, με τις αντιλήψεις που επικρατούν σε μια σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία, μια συμπεριφορά θεωρείται προσβλητική.Το θέμα του πότε μια συμπεριφορά συνιστά "προσβολή" ή όχι έχει κριθεί εδώ και χρόνια. Ως προσβολή θεωρείται η συμπεριφορά, "δηλαδή οι χρησιμοποιούμενες λέξεις ή φράσεις ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ, περιέχουν είτε αμφισβήτηση της ηθικής και κοινωνικής αξίας του προσώπου, είτε περιφρόνηση αυτού ..." (ΑΠ 688/2003)Και εδω κλείνω.
Πολύ συμπαθώ τον Stephen, τον έχω δει κι από κοντά, γλυκύτατος :-)Oκ λοιπόν, κι εγώ κλείνοντας να προσθέσω πως -ούτως ή άλλως- επ ουδενί μπορούν να μπουν στην ίδια ζυγαριά οι ομάδες ατόμων (όπως οι lgbt) που επιδιώκουν την αποδοχή του αυτοπροσδιορισμού τους απ΄το κοιν. σύνολο, με τις ομάδες που επιδιώκουν την (κυριολεκτική και μεταφορική) εξαφάνιση άλλων ανθρώπων-ομάδων.Ας κλείσουμε λοιπόν ελπίζοντας ότι τουλάχιστον οι Αυγουστίνες, οι Κουστώ-Κορτώ, τα δακτυλάκια, οι μασωνίες, τα διαβολικά θηλυκά σώματα και οι λοιπές μαλακίες είναι, πλέον, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ προσβολή, αμφισβήτηση της ηθικής και κοινωνικής αξίας του προσώπου, είτε περιφρόνηση αυτού. Εις αναμονή των νεότερων.
Ευτυχώς που έβαλαν και φωτοτυπία της απόφασης και μπορούμε να καταλάβουμε το αιτιολογικό. Για όσους δεν κατάλαβαν (δικαιολογημένο μια και δεν είναι όλοι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν τα νομικά) και έμειναν απλώς στο "Ο Βερύκιος δεν έθιξε τον Κορτώ :Σε περίπτωση προσβολής προσώπου από τηλεοπτικό πρόγραμμα, υπάρχει μια διαδικασία, δεν κάνει ο καθένας ό,τι γουστάρει. Η διαδικασία είναι αυτή που αναφέρει η απόφαση (άρθρο 27 ΠΔ 109/2010). Ο θιγόμενος απευθύνεται στον σταθμό, που έχει τη δυνατότητα να επανορθώσει και εάν δεν το κάνει τότε απευθύνεται στο ΕΣΡ. Ο Κορτώ, για κάποιον λόγο δεν το έκανε. Πάει αυτό.Ιδιώτες κατήγγειλαν ότι στην εκπομπή δεν τηρήθηκε η ευπρέπεια λόγου κλπ κλπ. Ήλθε λοιπόν το ΕΣΡ και έβαλε πρόστιμο 3.000 ευρώ για αυτόν τον λόγο. Όχι επειδή επιτέθηκε στον Κορτώ ειδικά, αλλά επειδή ήταν βόθρος γενικά. Πάει και αυτό.Έρχεται στη συνέχεια η ένωση δικαιωμάτων των ανθρώπων, ομοφυλοφίλων κλπ και από ότι κατάλαβα και ο Κορτώ και υποβάλλουν αίτηση θεραπείας, δηλαδή να αλλάξει η απόφαση για τα 3.000 (και να μεγαλώσει το πρόστιμο). Και φυσικά το ΕΣΡ τους λέει ότι για να ζητήσει κάποιος να αλλάξει μια απόφαση που αφορά σε άλλον (στον ALPHA εν προκειμένω) θα πρέπει αυτός που το ζητάει να έχει κάποιο συμφέρον δικό του, αναγνωριστέο από τον νόμο, με συγκεκριμένες προϋποθέσεις.Για να μην μπαίνω σε πολλές νομικές λεπτομέρειες, όχι μόνο τέτοιο συμφέρον δεν υπήρχε αλλά ούτε καν το επικαλέστηκαν. Αυτά είναι η ουσία. Τα υπόλοιπα είναι λεπτομέρειες για να ισχυροποιηθεί η απόφαση, αλλά και μόνο αυτά που ανέφερα παραπάνω έφταναν για το αποτέλεσμα αυτό.Το ΕΣΡ έχει βγάλει πολλές γελοίες αποφάσεις, αλλά η συγκεκριμένη, με το συγκεκριμένο αιτιολογικό και όσα γνωρίζουμε δεν φαίνεται να είναι μια από αυτές.Φυσικά, υπάρχει ακόμα ο δρόμος των ποινικών και των αστικών δικαστηρίων. Αν θέλει ο Κορτώ μπορεί να απευθυνθεί εκεί για δικαίωση, δεν του το απαγόρευσε κανένας.Υ.Γ Σιχαίνομαι τον Βερύκιο και θεωρώ ντροπή και επίδειξη ξεφτίλας/ψευτοανδρισμού τόσο το όλο στυλ του (ας θυμηθούμε και τι είπε η Χειλουδάκη για τον Δήμο) και τα όσα είπε στην συγκεκριμένη εκπομπή.
Το σχόλιο σου όπως και το σκεπτικό του ΕΣΡ δεν ελαβαν καθόλου υπόψη τη διασταση του "εξευτελιζω καποιον επειδή ειναι ομοφυλόφιλος" το οποιο και αποκαλείται στην Ευρώπη ομοφοβία. Αν ακούσεις τα λογια του Βερύκιου, οχι μονο βρίζει τον Κορτώ ως άτομο, αλλά πσοσπαθεί να τον μειώσει (στο χαζό μυαλό του πάντα) ως ομοφυλόφιλο...αυτό δεν ελήφθη καθόλου υπόψιν. Στα διαδικαστικα που γραφεις συμφωνω...
Πιστευω οτι η κυρια Αλεξιου και ολα τα μελη του ΕΣΡ θα επρεπε να ντρεπονται . Ο Κορτω εφοσων εχει το κουραγιο και τους πορους , αξιζει να κυνηγησει το δικιο του σε αλλα δικαστηρια προκειμενου οχι να διασυρει τοσο τον ουτως ή αλλως αδιαφορο,γραφικό Βερύκιο αλλα την ομοφοβια του ΕΣΡ και της ελληνικής πολιτείας απο την οποία συνεχίζει και παίρνει μισθούς και προνόμια.
Τύποι σαν το Βερύκιο μου φέρνουν ναυτία αλλά δεν μπορώ να καταλάβω ποιοι είναι αυτοί οι λογοκριτές που κρίνουν τι είναι "καλαίσθητη και ευπρεπής εκφορά του λόγου".Φοβάμαι ότι ορισμένες οργανώσεις που μάχονται για τα δικαιώματα ανοίγουν επικίνδυνες κερκόπορτες με τέτοιες προσφυγές.
Καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις ημίθεε, σε πρώτη ανάγνωση. Όπως καταλαβαίνεις όμως, οι συγκεκριμένες οργανώσεις κατέφυγαν στην θεσμικά αρμόδια αρχή να επιβάλει (ή μη) πρόστιμο. Και επιβεβαιώθηκε για μία ακόμη φορά πως σε περιπτώσεις όπου εμπλέκεται ομοφυλοφιλία αποφασίζουν μέσα από έναν ομοφοβικό παραμορφωτικό για την αλήθεια φακό.Ναι λοιπόν, οργανώσεις που ασχολούντια με το ζήτημα κατέφυγαν στον καθ'υλην αρμόδιο θεσμό. Ειρήσθω εν παρόδω, επιτρέψτε μου να υπενθυμίσω τη ρήση του Morgan Freeman, που ταιριάζει γάντι στα μέλη του ΕΣΡ, δεδομένης της πάγιας αρνητικής στάσης τους σε ζητήματα αοφρώντα την ομοφυλοφιλία: "I hate the word homophobia. It's not a phobia. You are not scared; you are an asshole."
just a guy, συμφωνώ σε αυτό που γράφεις αλλά αυτό (στα δικά μου απλοϊκά εγκεφαλικά κύτταρα) σημαίνει ότι από δω και μπρος καμμία οργάνωση ομοφυλόφιλων δεν πρέπει να απευθυνθεί ξανά στο ΕΣΡ - αλλοιώς έχω κάθε δικαίωμα να την θεωρώ ύποπτη ότι εκμεταλλεύεται την ομοφοβία για να προωθεί κάποια άλλη δική της ατζέντα...
Περιμένατε κάτι διαφορετικό? Θα τελειώσει ΜΟΝΟ όταν αυτοί του ΕΣΡ πάνε σπιτι τους επιτέλους ύστερα απο 12 χρόνια άκρας ομοφοβίας και καθυστέρησης της εναρμόνισης της χώρας μας με τα ευρωπαϊκά δεδομένα για τα μέσα.Να ελπίζουμε στη νέα βουλή Συριζα-Ποτάμι?
Δηλ οταν επι κυβερνησης ΣΥΡΙΖΑ ατομα οπως η "... Ορσαλία Αλεξίου, μητέρα γνωστής βουλευτίνας "Πηγή: www.lifo.gr, παραμεινουν στη θεση τους ή/κ αναβαθμιστουν,θα απογοητευθεις πολυ ;Οκ ο καθενας δικαιουται να ελπιζει οτι θελει.
Δηλ οταν επι κυβερνησης ΣΥΡΙΖΑ ατομα οπως η "... Ορσαλία Αλεξίου, μητέρα γνωστής βουλευτίνας "Πηγή: www.lifo.gr, παραμεινουν στη θεση τους ή/κ αναβαθμιστουν,θα απογοητευθεις πολυ ;Οκ ο καθενας δικαιουται να ελπιζει οτι θελει.
Ο Βερύκιος έχει ήδη εξευτελιστεί στα μάτια του απλού κόσμου με τη συγκεκριμένη αήθη ενέργεια και συνεχίζει να αυτο-εξευτελίζεται κάθε φορά που λαμβάνει δημόσια το λόγο, με τα λόγια, το ύφος και την έλλειψη ήθους του. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αμέσως μόλις του τράβηξαν το αυτί τα γύρισε, πήγε να τους βγάλει όλους τρελούς ("στα αστεία τα έλεγε") και γελοιοποίησε ακόμα περισσότερο τη θλιβερή του ύπαρξη με έωλες δικαιολογίες που και ένα παιδί θα ντρεπόταν να προτάξει. Η επιβεβαίωση ότι ο κ. Κορτώ είναι ο πραγματικός άντρας της ιστορίας, που υπερήφανα υπερασπίζεται τις πράξεις, τα λόγια και τη συνολική υπόστασή του, ενώ ο "κύριος" Βερύκιος δειλιάζει και κλαψουρίζει μόλις βλέπει ότι η λάσπη που έφτυσε πάει να καταπιεί τον ίδιο. Το πρόστιμο θα ήταν απλώς το ηθικό επιστέγασμα του κατάπτυστου υβρεολογίου του, με το οποίο προσέβαλε χυδαία τον Αύγουστο Κορτώ και χιλιάδες άλλους ομοφυλόφιλους συμπολίτες του. Φυσικά, και ευτυχώς, αυτά που λέει χαρακτηρίζουν μόνο τον ίδιο.Με τη συγκεκριμένη απόφαση, το ΕΣΡ κάνει περίπου το ίδιο. Επιστεγάζει κι αυτό με τη σειρά του την ηθική κατάπτωσή του υποκριτικού εαυτού του στον κόσμο, καθώς εθελοτυφλεί ενώπιον τεράτων στην ελληνική τηλεόραση, αφήνοντας παράλληλα ατιμώρητες χυδαίες ενέργειες όπως του εν λόγω γελοίου υβρεολόγου, στο πλαίσιο μιας καινοφανούς λογικής και μιας ακατάληπτης ηθικής που (θα έπρεπε να) ανήκει σε στρεβλωμένα μυαλά αδαών και όχι να αποτελούν κριτήριο "ανεξάρτητης αρχής" επιστημόνων που υπακούουν σε νόμους και Σύνταγμα προηγμένου κράτους και ζουν σε δυτική κοινωνία του 21ου αιώνα (συζητήσιμο βέβαια αν η ελληνική κοινωνία είναι πράγματι τέτοια...). Το ΕΣΡ και τα μέλη του για άλλη μία φορά επιβεβαιώνουν ότι βρίσκονται σε πλήρη αποσύνδεση από τις κοινωνικές εξελίξεις σε μία ευρωπαϊκή κοινότητα σύγχρονων κρατών που ηγούνται του υπόλοιπου κόσμου σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και απλώς αυτο-γελοιοποιούνται, το μεν ως θεσμός, τα δε ως προσωπικότητες.Δεν πειράζει. Ο κόσμος θα συνεχίσει να γυρνά και μετά από αυτή την απόφαση. Ευτυχώς όμως θα συνεχίσει επίσης να εξελίσσεται ενώ, νομοτελειακά, οι άνθρωποι σαν τα μέλη του ΕΣΡ θα καταλήξουν κάποια στιγμή ολοκληρωτικά στην άβυσσο της απαξίωσης από τους σκεπτόμενους συμπολίτες τους, κατηφόρα στην οποία ήδη κατρακυλούν με τις πράξεις τους σε κάποια ζητήματα και την απραξία τους σε άλλα.
Καλημέρα,επί της ουσίας συμφωνώ μαζί σου. (ο/η konstas παρακάτω σχολιάζει τη νομική διάσταση του θέματος που είναι κάτι άλλο).Όμως, σε παρακαλώ, παρατήρησε ότι στην προσπάθεια σου να εκφραστείς υποβιβάζεις εμάς τις γυναίκες. Τι θα πει "Η επιβεβαίωση ότι ο κ. Κορτώ είναι ο πραγματικός άντρας της ιστορίας, που υπερήφανα υπερασπίζεται τις πράξεις, τα λόγια και τη συνολική υπόστασή του, ενώ ο "κύριος" Βερύκιος δειλιάζει και κλαψουρίζει μόλις βλέπει ότι η λάσπη που έφτυσε πάει να καταπιεί τον ίδιο." Η πραγματική γυναίκα θα έκανε κάτι άλλο? Μήπως θα κλαψούριζε σαν τον Βερύκιο?Επίσης, εφ΄ όσον θέλουμε να ανήκουμε στην ευρωπαϊκή κοινότητα που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα μήπως να προσέχαμε περισσότερο και τα θέματα διάκρισης φύλου; Ιδιαίτερα τώρα που απειλούνται ακόμη προφανέστερα από τους/τις θιασώτες του "IS";Στο λέω αυτό με όλη μου τη συμπάθεια. Το να προσβάλουμε τις γυναίκες είναι τόσο συνηθισμένο που και εγώ επανελέγχω πολλές φορές τα λόγια μου και εντοπίζω λάθη που μου ξεφεύγουν. Και όπως και να το κάνουμε αν με κάποιον συμφωνείς (όπως εγώ με εσένα τώρα) τότε πληγώνεσαι περισσότερο όταν έστω και άθελά του (ελπίζω) σε υποβιβάζει!
Έχεις δίκιο. Άθελά μου βεβαίως, επανέλαβα ένα κλισέ που μας έχει εμποτιστεί γενεές επί γενεών από παντού και παγκοσμίως... (Be a man, μην κλαις σαν γυναικούλα, τίμα τα παντελόνια που φοράς κλπ κλπ)... Έχεις δίκιο και ζητώ συγγνώμη.
Να θυμηθούμε ότι αντιπρόεδρος στο ΕΣΡ είναι η Ορσαλία Αλεξίου, μητέρα γνωστής βουλευτίνας, που είναι και ταυτόχρονα μέλος της Εθνικής Επιτροπής για τα δικαιώματα του Ανθρώπου και κάτοχος επιδόματος για ανήλικα τέκνα (ετών 35+ το καθένα). Εντελώς τυχαία το λέω σαν συμπληρωματική πληροφορία, δεν υπονοώ τίποτα.
Δεν πήγε ο θιγόμενος στο ΕΣΡ για να αποφασίσει το ΕΣΡ αν ο ίδιος θίχθηκε, ημίθεε. Διάβασες έστω τις πρώτες δύο παραγράφους της απόφασης;Οι οργανώσεις κατέφυγαν στο ΕΣΡ για να κρίνει αν τα λόγια και οι πράξεις του Βερύκιου αντιβαίνουν σε συγκεκριμένους κανόνες. Το ΕΣΡ αποφάσισε ότι ο αιτών δεν είχε έννομο συμφέρον να κάνει την αίτηση θεραπείας. Δεν αποφάσισε για την ουσία. Η ομοφοβία του όμως είναι καταφανής από το ίδιο το σκεπτικό της απόφασης (το διάβασες;) καθώς και από τη γελοιότητα του προστίμου. Σα να λέει "ε, καλά τώρα, σιγά το πράγμα". Τι δεν καταλαβαίνεις;
άποψή σου και ερμηνεία σου είναι αυτό. Οι οργανώσεις, λοιπόν, για να ακριβολογήσω, πήγαν το θέμα στο ΕΣΡ και έτσι το κατέστησαν κριτή - ας δεχτούν τώρα και την κρίση του. Είναι άλλο ζήτημα το τι φρονείς και άλλο ζήτημα πώς γυρίζει ο κόσμος.
Δηλαδή μας λες πως ο κόσμος γυρίζει ρατσιστικά κι οι "ανώμαλοι" είναι αυτοί που θίχτηκαν; Μήπως η συμβουλή σου να απευθυνθεί σ'εσένα σχετικά με το τι φρονείς;
δηλαδή μας λες πως ο κόσμος γυρίζει προοδευτικά, αντισεξιστικά, και όλα καλά; Αυτό που λέω είναι ότι όσοι θλέλουν να λέγονται ακτιβιστές δεν διαλέγουν να απευθύνονται σε θεσμούς που οι ίδιοι κατακρίνουν όποτε τους συμφέρει ή όποτε δεν τους συμφέρει. Αν ανατρέξεις στην ιστορία του οποιουδήποτε διεκδικητικού κινήματος ΔΕΝ ΥΟΠΑΡΧΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ περίπτωση να μην βρείς παρανομία σύμφωνα με τους νόμους της εποχής. Μπορείς π.χ. να φανταστείς τους γκέι ακτιβιστές του Stonewall να πηγαίνουν στον υπεύθυνο πολιτιστικών του δήμου της Νέας Υόρκης για να διαμαρτυρηθούν εγγράφως για την αστυνομική βία στα στέκια τους;
Το κλέβω από τον συναναγνώστη Captain Harlock (από σχόλιό του σε άλλο θέμα) :{{Σ' έναν καπιταλιστή δεν πρέπει ποτέ να λες: «αχ, σας παρακαλώ, θα μπορούσατε λιγάκι να μου κάνετε λίγο χώρο ν' αναπνεύσω κι εγώ; θα μπορούσατε να είστε λίγο πιο καλός, με λίγη περισσότερη κατανόηση; Ας συμφωνήσουμε...» Όχι. Ο μόνος τρόπος για να μιλήσεις μαζί τους είναι να τους στριμώξεις στον καμπινέ, να τους χώσεις το κεφάλι μέσα στη λεκάνη και να τραβήξεις το καζανάκι. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο, ίσως με λιγότερο φανταχτερές βιτρίνες, ίσως με λιγότερες λεωφόρους, αλλά με λιγότερες λιμουζίνες, με λιγότερους απατεώνες. Τους πραγματικούς απατεώνες, αυτούς τους μισάνθρωπους με τις χοντρές κοιλιές. Κι έτσι θα είχαμε δικαιοσύνη. Έτσι, εμείς που βγάζουμε πάντα το φίδι απ' την τρύπα για τους άλλους, θα μπορούμε επιτέλους να σκεφτούμε και τον εαυτό μας. Να κτίζουμε σπίτια που να ανήκουν σε μας... να ζούμε μια ζωή που θά 'ναι ολότελα δική μας. Να ζούμε σαν ολοκληρωμένοι άνθρωποι τέλος πάντων. Να ζούμε σ' έναν κόσμο όπου η επιθυμία σου να γελάσεις, ξεσπάει από μέσα σου σα γιορτή, η επιθυμία να παίξεις και να γιορτάσεις... κι επιτέλους να κάνεις μια δουλειά που να σ' ευχαριστεί... σαν κανονικοί άνθρωποι κι όχι σαν ζώα που ζουν και υπάρχουν χωρίς χαρά και φαντασία. Ένας κόσμος όπου μπορεί κανείς να δει ξανά ότι υπάρχει ακόμη ένας ουρανός... τα λουλούδια που ανθίζουν... ότι ακόμα υπάρχει άνοιξη... και τα κορίτσια που γελούν και τραγουδούν. Και όταν μια μέρα πεθάνεις, δε θα πεθάνεις σα γέρος, πεταμένος σα στυμμένη λεμονόκουπα, αλλά σαν άνθρωπος που έζησε ελεύθερος κι ευχαριστημένος μαζί με τους άλλους ανθρώπους...}} Dario Fo