Το δισκογραφικό comeback της Μαίρης Λίντα με διπλό live CD από το Ηρώδειο

 Το δισκογραφικό comeback της Μαίρης Λίντα με διπλό live CD από το Ηρώδειο Facebook Twitter
3

 Το δισκογραφικό comeback της Μαίρης Λίντα με διπλό live CD από το Ηρώδειο Facebook Twitter
Από την προετοιμασία για την εμφάνιση στο Ηρώδειο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Την ηλικία της Μαίρης Λίντα τη βρίσκει κανείς εύκολα με ένα απλό γκουγκλάρισμα. Είναι γεννημένη τον Νοέμβριο του 1935, άρα οδεύει προς τα 80, έχοντας συμπληρώσει μια προϋπηρεσία 60 ολόκληρων ετών στο ελληνικό λαϊκό τραγούδι. Λογικό θα ήταν, βάσει όλων αυτών, η φωνή της να έχει ''χάσει'' και ένα μάλλον ενοχλητικό βιμπράτο να χαρακτήριζε τις σημερινές ερμηνείες της. Κι όμως!

 

Είχα την ευκαιρία να την ακούσω πρώτη φορά live στα γενέθλια του Μίκη Θεοδωράκη στο Λυκαβηττό, τον Ιούλιο του 2010. Η φωνή της, μία 5ετία πίσω, μου είχε φανεί εξίσου ανέγγιχτη από το χρόνο. Στην περσινή επετειακή συναυλία της στο Ηρώδειο, πάλι, δεν τα κατάφερα να παραστώ, μα αν κρίνω από το διπλό CD που μόλις κυκλοφόρησε, ισχύει ακριβώς το ίδιο: Λες και είναι ευλογημένη η φωνή αυτής της γυναίκας και τραγουδάει στους τόνους που τραγουδούσε τη δεκαετία του 1960, καταφέρνοντας έως και κορώνες που προξενούν ευφορία και σε καμία περίπτωση θλίψη ή μειδίαμα.

 

Φυσικά η Μαίρη Λίντα δεν είναι μόνο φωνή. Είναι και μία εξωστρεφής περσόνα, όπως τη γνωρίσαμε, στην υπηρεσία των ταχύτατων εκτελέσεων των λαϊκών τραγουδιών με το καινοτόμο τετράχορδο μπουζούκι του Μανώλη Χιώτη.

 

 

Κι αν πλέον η Μαίρη Λίντα δε μπορεί να είναι η σκερτσόζα τραγουδίστρια - χορεύτρια στο πλάι του Χιώτη, εξακολουθεί να παραμένει αλλέγρα ως άνθρωπος, ως ερμηνεύτρια και ως performer.

 

Όποιος ακούσει το διπλό CD ''Μαίρη Λίντα 60 χρόνια'' (MINOS EMI), εισπράττει στο ακέραιο όλα τα άνωθεν χαρακτηριστικά της, όχι από το μακρινό παρελθόν, αλλά από το εντυπωσιακό παρόν της!

 

Στο πρώτο CD περιέχονται 23 τραγούδια - μεγάλες επιτυχίες της Λίντα από τις συνεργασίες της με τον Μανώλη Χιώτη (11), τον Βασίλη Τσιτσάνη (1), τον Μίκη Θεοδωράκη (6), τον Μάνο Χατζιδάκι (3), τον Γεράσιμο Λαβράνο (1) και τον Γιώργο Κριμιζάκη (1). Κατανοώ πως ενδεχομένως να ήταν αταίριαστα με μία επετειακή συναυλία κομμάτια από τον ''Επιτάφιο'' του Γιάννη Ρίτσου και του Μίκη Θεοδωράκη, αλλά έχω την αίσθηση πως λείπει έστω ένα μικρό δείγμα απ' το θρυλικό αυτό έργο της λαϊκής - έντεχνης μουσικής που σφράγισε η Μαίρη Λίντα σε τρίτη εκτέλεση μετά τη Μούσχουρη και τον Μπιθικώτση.

 

Το δεύτερο CD, μικρότερο σε διάρκεια, με 13 τραγούδια παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Κομμάτια των Μανώλη Χιώτη (11), Μίκη Θεοδωράκη (1) και Μάνου Χατζιδάκι (1), ''πειραγμένα'' τα περισσότερα από τους νεότερους Imam Baildi, Gadjo Dilo και τους πρεσβύτερους Apurimac. Εδώ το πείραμα, μια και σαφώς πρόκειται για πείραμα/ εγχείρημα, πέτυχε απόλυτα! Λόγου χάριν, μην ακούσει κανείς Imam Baildi και φανταστεί πως η φωνή της τραγουδίστριας ακούγεται από παλιά samples. Η Μαίρη Λίντα ταξιδεύει μέσα στους φρέσκους ήχους των τριών συγκροτημάτων και ανάγεται σε μία αστείρευτη ερμηνευτική περσόνα της jazz, του swing και του latin! Καταφέρνει έτσι να αποποιείται τον, συχνά επάρατο, όρο του ''cult'' και να είναι πολύ απλά μία σύγχρονη τραγουδίστρια με τη δική της μεγάλη ιστορία.

 

 

Ωραίες και οι ενορχηστρώσεις του Γιώργου Παγιάτη! Μία φουλ μπάντα δεξιοτεχνών μουσικών δίχως αυτή την αίσθηση του ιλουστρασιόν που έχουν συνήθως ανάλογες επετειακές βραδιές στο Ηρώδειο. Κι επειδή ακούμε κατά κόρον λαϊκά τραγούδια - μην ξεχνιόμαστε - τα μπουζούκια του Μανώλη Καραντίνη και του Θανάση Βασιλά επιχειρούν μία άμεση σύνδεση με το πιο ένδοξο παρελθόν της εγχώριας λαϊκής μουσικής.

 

Εν κατακλείδι, τα ''60 χρόνια'' της η Μαίρη Λίντα δεν τα σέρνει σε καμιά βαριά βαλίτσα που την αναγκάζει να ασθμαίνει επί σκηνής. Περισσότερο μού κάνουν σε μία ψάθα που παίρνει μαζί της τραβώντας για κάποια γλυκιά και ζεστή καλοκαιρινή παραλία! Άλλο νά'χεις μόνο ψυχή και όχι φωνή - η Μαίρη Λίντα τά'χει και τα δύο ακόμη ευτυχώς σε γενναιότατες δόσεις!

Μουσική
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια
Συμφωνώ γιά την φωνή, σχεδόν ανέγγιχτη από τον χρόνο. Δυστυχώς το βράδυ της συναυλίας είχε πρόβλημα ("κλείσιμο" ή βράχνιασμα) και μας έμεινε η υπέροχη και πολύ κομψή παρουσία της και το πολύ υψηλό επίπεδο των συμμετεχόντων.Τώρα δεν ξέρω πως τα κατάφεραν στο CD . Την ηχογράφησαν χώρια ;Γιατί εκείνο το βράδυ Μ.Λ. δεν ακούσαμε
Ναι, ε; Τι να σας πω, δεν ήμουν εκεί, όπως τό'γραψα κιόλας, αλλά στο CD πραγματικά είναι εξαιρετική. Το ίδιο επίσης και προχθές στη δισκοπαρουσίαση που τραγούδησε live.