Η καλύτερη φωτογραφία μου: Μενέλαος Μυρίλλας Facebook Twitter
Συνάντηση του Γιάνη Βαρουφάκη με τον Jeroen Dijsselbloem, στο ΥΠΟΙΚ, στις 30 Ιανουαρίου, 2015/ Menelaos Myrillas / SOOC

Η καλύτερη φωτογραφία μου: Μενέλαος Μυρίλλας

10

 

Μία από τις πιο αγαπημένες, σχετικά πρόσφατες ρεπορταζιακές φωτογραφίες μου είναι από τη συνάντηση Βαρουφάκη-Dijsselbloem στο υπουργείο Οικονομικών, εδώ στην Αθήνα. Αν και αυτή που «έπαιξε» πάρα πολύ ήταν μία άλλη δική μου, τη στιγμή της ψυχρής χειραψίας των δύο, εμένα μου αρέσει περισσότερο η συγκεκριμένη γιατί έχει πολλά από τα στοιχεία που ψάχνω να βάλω στα καρέ μου. Έχει μια ξεκάθαρη δεύτερη ανάγνωση, με τον Ολλανδό υπουργό να ακουμπά μια άδεια καρέκλα, ενώ η σκιά του είναι πάνω στην ελληνική σημαία, και τον Έλληνα ομόλογό του να φαίνεται μέσω της σκιάς του και όχι της ξεκάθαρης εικόνας (παρουσίας) του, σκεπτικός ανάμεσα στα αστέρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

  

Η ατμόσφαιρα αλλά και η δυνατότητα πολλαπλών αναγνώσεων δεν θα ήταν δυνατή αν απουσίαζαν οι σκιές και αυτό είναι που με κάνει να θεωρώ τη συγκεκριμένη φωτογραφία από τις αγαπημένες μου. Οι σκιές δεν είναι από κάποια σταθερή φωτιστική πηγή, ορατή στο μάτι, αλλά είναι από το δικό μου φλας, που είναι τοποθετημένο ασύρματα σε γωνία τέτοια, που, αν ήμουν τυχερός (ή, τέλος πάντων, όχι άτυχος), μου έδινε τις λήψεις που επιθυμούσα. Η προετοιμασία από πριν, σχεδόν σαν το στήσιμο μιας παγίδας, καθώς και το πόσο κοντά βρίσκεται το τελικό αποτέλεσμα σε αυτό που έχω εκ των προτέρων φανταστεί κάνει μια φωτογραφία πετυχημένη ή όχι για εμένα. Σε αυτές τις περιπτώσεις αποφασίζω να κινηθώ φωτιστικά με τρόπο που συνήθως συναντά κανείς σε σετ πορτρέτα και όχι σε ρεπορτάζ, δίνοντας έτσι μια αίσθηση σκηνοθετημένου αποτελέσματος, από ένα γεγονός όμως που είναι μη προμελετημένο και δεν δύναται να σκηνοθετηθεί από τους εμπλεκόμενους, πόσο μάλλον από έναν τρίτο που το καταγράφει. Αυτή η αντίφαση, αν και δεν είναι γνωστή στον αναγνώστη-παρατηρητή, γίνεται αντιληπτή διά της παρατηρήσεως, με διαδικασίες συχνά του ασυνείδητου.

 

Έπειτα από έναν χρόνο σχεδόν απ' όταν τράβηξα αυτήν τη φωτογραφία και έχοντας βιώσει, όπως όλοι, όσα συνέβησαν σε αυτό το διάστημα, βλέπω πια στη φωτογραφία αυτή και κάτι που τότε δεν μπορούσα να διακρίνω, δηλαδή μια προφητική απεικόνιση, τόσο σε σχέση με τα πρόσωπα όσο και σε σχέση με την αλληλεπίδρασή τους στα σύμβολα που υπάρχουν στο κάδρο. Είναι, δε, σημειωτέο πώς η ίδια φωτογραφία, που τότε μάλλον προκαλούσε μια κάποια αίσθηση αφελούς υπερηφάνειας, σήμερα προκαλεί μια κάποια μελαγχολική πικρία.

 

 

CV

Γεννημένος: τη δεκαετία του εβδομήντα στην Πάτρα.
Σπουδές: Πολλές και άχρηστες οι περισσότερες.
Επιρροές: John Loengard, Richard Avedon, Robert Doisneau, Dave Hill, Federico Fellini, Orson Welles, Karl Barks, Alfred Hitchcock, ο Karl Marx και οι αδελφοί Marx, τo DaDa, οι Φλαμανδοί ζωγράφοι, με πρώτον τον Johannes Vermeer, και πάρα, πάρα πολλά ακόμα.
Καλύτερη στιγμή: Όταν βλέπω κάτι που ξέρω ότι θα χάσει σε ομορφιά, αν το φωτογραφίσω, και αποφασίζω να μην το κάνω.
Χειρότερη στιγμή: Πολλές, αλλά καμία που να αξίζει τον κόπο να αναφερθεί.
Top tip: Οι επαγγελματίες φωτογράφοι μιλάνε κυρίως για χρήματα και βραβεία, οι ερασιτέχνες φωτογράφοι κυρίως για τον εξοπλισμό. Οι πραγματικοί φωτογράφοι μιλάνε κυρίως για το φως.

10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM

σχόλια

3 σχόλια
Πολυ καλη φωτογραφια και εξαιρετικο CV, Μενελαε.Αν και ειμαι φανατικος οπαδος του full frame σε σημαντικες ρεπορταζ φωτογραφιες οπως αυτη, δεν εχω προβλημα να κροπαρω μια τριχα αν γινεται να μου αναδειξει το θεμα περισσοτερο. Επειδη λοιπον ειναι εγχρωμη, την διαβαζω οπως θα την φωτογραφιζα. Σημεια αναφορας εδω ειναι το κιτρινο και το μπλε και εκει θα την κτισω. Μπορει να κανω και λαθος αλλα εχω την αισθηση οτι η φωτο εχει κροπαριστει στο υψος της. θα την κροπαρα ενα-δυο χιλιοστα απο τα δεξια ( κι ας εχανα λιγο απο το πανω αστρο ) για να φερω σε μεγαλυτερη ισορροπια το κεντρικο αστρο με την αριστερη μπλε επιφανεια. Αυτο θα ειχε ως αποτελεσμα να κανει πιο αναγλυφη οπτικα τη φιγουρα του ολλανδου. Επισης θα ηθελα να την δω σε μαυρο φοντο οχι ασπρο ( δε θα εξηγησω ειμαι σιγουρος ξερεις γιατι ).Συμφωνω απολυτα με το top tip σου. Θα προσθετα και τη δυναμη της συνθεσης στην τριτη κατηγορια. Ευχαριστω για τη δουλεια σου.
Θέατρο σκιών (βρείτε τον Καραγκιόζη).Παρεμπιπτόντως, η σκιά Βαρουφάκη φέρνει λιγάκι προς Nosferatu.http://tinyurl.com/hobfds9Αν είχε προκαλέσει και Grexit θα ήταν όντως ερεβοσφόρος (nox-fero-atus). Ευτυχώς όμως απέτυχε, κι έτσι θυμόμαστε την "στιγμή" (που λέει και η Vasilia) και ευθυμούμε.
Και βεβαια ευθυμουμε οταν βλεπουμε τον τζιτζιφιογκο Νταισελμπλουμ με τα πλαστα πτυχια να τα χανει στην μεταφραση και μερικους ακομα να πιστευουν οτι ο Βαρουφακης θα μπορουσε να εφαρμοσει το σχεδιο του Σοιμπλε για Grexit.Συμφωνω με το θεατρο σκιων. Ναι μεν πισω βλεπουμε τον Καραγκιοζη, αλλα μπροστα παει ο Χατζηαβατης.Ε ρε γλεντια!
Τι κρίμα να μην υπάρχει "Βραβείο Καλών Προθέσεων και Σπουδαίων Στιγμών. Να γράψουμε στον Μπαλτά να επιληφθεί του θέματος.Bonus: "The Wall of Gaylord"http://tinyurl.com/j3qmztw(Τα συγχαρητήρια μου)
Τι κριμα να μην υπαρχει και "Βραβειο αποκαλυψεων, ξεσκεπασματος ψευδων ατυπης ομαδας σαθρου νομοθετικου πλαισιου και ριξιμο μασκων",γιατι κι αυτο στον Βαρουφακη θα πηγαινε.Ευστοχη η αναφορα στην ταινια ειδικα εκει που ο Ντε Νιρο φορα ψευτικο μαστο. Μονο ενας τεχνοκρατης,με μαστερ Ιρλανδικης γαλακτοκομικης θα σκεφτοταν κατι τετοιο. Βεβαια ποιοι ειμαστε εμεις να υποψιαζομαστε εναν θεσμο που συνεδριαζει σε απολυτη μυστικοτητα και δεν κρατανε ουτε πρακτικα, ουτε καταγραφουν τις ψηφοφοριες τους. Δεν τα ξεραμε αυτα πριν τον Βαρουφακη και γι'αυτο ενοχλει ακομα. Ευχαριστουμε το Λιφο που μας τα θυμισε με αυτο το αρθρο.
Περιμενα κι εγω μια συνομιλια με επιχειρηματα και χωρις χαρακτηρισμους και προσωπικες προσβολες! Εδω, οντως ειμαι αφελης. Σεβομαι ομως που τουλαχιστον εσυ εδω μεσα δεν βριζεις οπως καποιοι αλλοι. Επι του θεματος Εurogroup...ουδεν σχολιο! Θελεις να απαξιωνουμε τον Βαρουφακη; Το κανουμε ευκολα. Αυτο ομως δεν αλλαζει την αξια της αληθειας. Αν ψαχνεις καριεριστες πολιτικους,γιατι σαν καθηγητης δεν το ειχε αναγκη,εχω να σου πω πολλα ονοματα αλλα ηδη ξερεις.Εχω την εντυπωση οτι εισαι στενα συνδεδεμενος με το λιφο αλλα με εμενα δεν νομιζω να βγαζεις λαβρακι. Εχω την ιδια φωτογραφια,τα ιδια σχολια,τις ιδιες αποψεις, μονο καποια στιγμη που δεν θυμαμαι ποτε και χωρις τον ελεεινο λογο που μου χρεωνεις,αλλαξα το ονομα απο Τam Z σε Vasilia γιατι βαρεθηκα να με λενε "φιλε μου"! Σιγα τωρα να μην κρυβομαστε και απο την ανωνυμια. Πολυ σοβαρα εχεις παρει το ιντερνετ φιλε μου και ειδικα τον εαυτο σου.
Σύμφωνοι Vassilia, το σχόλιό μου περί αβατάρ ήταν άνευ ουσιαστικού περιεχομένου, σύμφωνα με τα λεγόμενά σου, και με συγχωρείς γι αυτό. Έτυχε να αλλάξεις και εσύ όταν αλλάξανε τόσοι άλλοι, αλλά για διαφορετικό λόγο.Από εκεί και πέρα, τα επιχειρήματά μου για τον κύριο Βαρουφάκη τα έχω αναπτύξει διεξοδικά, και κατά τη διάρκεια της γελοίας και καταστροφικής "διαπραγμάτευσης" και μετά. Όπως και πολλοί άλλοι στο site, που δυστυχώς δικαιωθήκαμε. Αν δεν εννοείτε τόσους μήνες μετά να καταλάβετε τι εστί Βαρουφάκης, τι να σας πω...Όσο για τον Ολλανδό, αυτός τουλάχιστον δεν δούλευε μόνο για την πάρτη του και την καριέρα του, όπως ο δικός μας--αλλά έκανε υπεύθυνα την δουλειά του ως προέδρος του Eurogroup. Το ότι τελικά τσαλακώθηκαν άσχημα ο Τσίπρας και ο Βαρουφάκης ήταν φυσικό επακόλουθο της συμπεριφοράς τους, πήγαιναν γυρεύοντας. Η ζημιά που προκάλεσαν στην χώρα ήταν απείρως πολλαπλάσια. Τα περί μη ύπαρξης πρακτικών είναι τυπική σοφιστεία του Βαρουφάκη: σε όλες τις χώρες και σε όλους τους οργανισμούς υπάρχουν σώματα ή συγκεκριμένες συνεδριάσεις που δεν δημοσιοποιούν τα πρακτικά τους, θα έπρεπε να το γνωρίζεις--πόσο μάλλον στην περίπτωση του Eurogroup και στις συγκεκριμένες συνεδριάσεις που γίνονταν με τις αγορές να καραδοκούν για να κερδοσκοπήσουν και στις οποίες κρινόταν το μέλλον της Ελλάδας και του ευρώ.Και όχι, δεν έχω σχέση με την Lifo, μην γίνεσαι τώρα εσύ παρανοϊκή.