ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ποια είναι η Τζαμάλα που κέρδισε τη Eurovision και τι μήνυμα περνά με το τραγούδι της

Ποια είναι η Τζαμάλα που κέρδισε τη Eurovision και τι μήνυμα περνά με το τραγούδι της Facebook Twitter
7

Τα "ειλικρινή συγχαρητήριά" του στην Τζαμάλα εξέφρασε μέσω Twitter ο πρωθυπουργός Βολοντίμιρ Γκρόισμαν και ευχήθηκε "δόξα στην Ουκρανία!" ενώ την "απίστευτη" νίκη της Τζαμάλα στην Eurovision χαιρέτισε σήμερα και ο Ουκρανός πρόεδρος Πέτρο Ποροσένκο. "Ναι!!!" έγραψε ο Ποροσένκο σε μήνυμά του στο Twitter. "Μια εμφάνιση και μια νίκη απίστευτη! Όλη η Ουκρανία σας λέει ένα μεγάλο ευχαριστώ Τζαμάλα".

 

Η 32χρονη τραγουδίστρια που ανήκει στη μουσουλμανική μειονότητα των Τατάρων της Κριμαίας κέρδισε χθες στην Eurovision με το τραγούδι που ερμήνευσε με τίτλο "1944", το οποίο αναφέρεται στην μαζική απέλαση από τις δυνάμεις του Ιωσήφ Στάλιν των Τατάρων της Κριμαίας εκείνη τη χρονιά. "Όταν φτάνουν ξένοι/Μπαίνουν στα σπίτια σας/Σας σκοτώνουν όλους και λένε/ Δεν είμαστε ένοχοι, όχι ένοχοι", λέει η πρώτη στροφή του τραγουδιού.

 

Ποια είναι η Τζαμάλα που κέρδισε τη Eurovision και τι μήνυμα περνά με το τραγούδι της Facebook Twitter

 

Οι φρικτές αυτές μνήμες από τον ξεριζωμό των Τατάρων της Κριμαίας από τον Στάλιν αναβίωσαν με την προσάρτηση της χερσονήσου της Κριμαίας από τη Ρωσία τον Μάρτιο του 2014: Τάταροι μαχητές τέθηκαν υπό κράτηση ή είδαν να γίνονται έρευνες στα σπίτια τους και σε επικεφαλής της κοινότητας αυτής απαγορεύτηκε η είσοδος στο έδαφος αυτό από την Μόσχα.

Ποια είναι η Τζαμάλα που κέρδισε τη Eurovision και τι μήνυμα περνά με το τραγούδι της Facebook Twitter

Η Ρωσία είχε διαμαρτυρηθεί σχετικά με τη συμμετοχή της Ουκρανίας στον διαγωνισμό λόγω των "πολιτικών" υπαινιγμών του τραγουδιού αυτού, σε αντίθεση με τον κανονισμό της Eurovision που απαγορεύει "τους στίχους, τη γλώσσα ή τις χειρονομίες πολιτικού ή παρεμφερούς χαρακτήρα". Ωστόσο οι υπεύθυνοι της Eurovision έκριναν ότι οι στίχοι του τραγουδιού αυτού έχουν "ιστορικό" χαρακτήρα και επικύρωσαν τη συμμετοχή του.


Ένας από τους κύριους επικεφαλής του φιλοευρωπαϊκού κινήματος της πλατείας Μαϊντάν του Κιέβου, που οδήγησε στην καθαίρεση τον Φεβρουάριο του 2014 του τότε προέδρου της Ουκρανίας Βίκτορ Γιανουκόβιτς, δήλωσε ότι θα ήταν επίκαιρο η Ουκρανία, η οποία θα φιλοξενήσει τον επόμενο διαγωνισμό της Eurovision, να τον διοργανώσει στην Κριμαία. "Θα αποδιδόταν δικαιοσύνη αν η επόμενη Eurovision γινόταν στα ιστορικώς πάτρια εδάφη της Τζαμάλα - την Κριμαία στην Ουκρανία", έγραψε στο Twitter ο Μουστάφα Νάγεμ.

7

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

5 σχόλια
Δεν είμαι ιστορικός αλλά από όσο θυμάμαι από τις ευμενίδες του Τζόναθαν Λίτελ και κυρίως από το Αντρέι Ρουμπλιόφ του τεράστιου Ταρκόφσκι, οι ταταροι δεν ήταν αυτοχθονες αλλά νομαδες που έκαναν λεηλασίες. Οπότε πριν γράψουν το επόμενο τραγούδι και αναφερθούν στον Ιβάν τον τρομερό ας γράψουν ένα για τους δικούς τους πολιτισμένους προγόνους.
Της Ρωσσιας το τραγουδι ηταν παλιακο και κατω του μετριου. Εννοειται οτι πηρε πολλες ψηφους λογω σοου. ΜΑΚΡΑΝ το καλυτερο τραγουδι της βραδιας ηταν της Γαλλιας, που χωρις φρουφρου κι αρωματα καταφερε και ηρθε 6ο. Θα μπορουσε ανετα να ερθει πρωτο, αλλα δυστυχως σ αυτο το διαγωνισμο μετρουν πια περισσοτερο το σοου και τα πολιτικα.
"Φυσικά, καλό είναι κανείς να γνωρίζει πως οι Τατάρικοι πληθυσμοί διέθεσαν αρκετές δυνάμεις στο πλευρό των Ναζί κατά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν και, από τις αρχές του 1942 η χερσόνησος της Κριμαίας είχε περιέλθει στην κυριαρχία του Ράιχ, με μεγάλο ποσοστό του ντόπιου πληθυσμού να εκτελείται ή να αποστέλλεται στη Γερμανία σε στρατόπεδα συγκέντρωσης για «κοινωφελή εργασία»."Γενικότερα στήριξη από το "Δεξιό Τομέα" που λίγο πολύ όλοι ξέρουν τη δράση του,και γενικότερη στήριξη απο Ευρώπη,βλ.Ντνιπρο κλπ...ρε ουστ τζαμαλα που θα υμνησουμε και συνεργάτες των ναζι
Ε, καλά, δεν είναι και όλες οι πλευρές ίδιες. Θα κλάψω για τον βιασμένο αλλά καθόλου για τον βιαστή που μπαίνει φυλακή. Δύσκολα, λοιπόν, θα συμπονέσει κανείς τους Τατάρους ναζί που εξορίστηκαν. Και όποιος ξέρει και λίγο παλιότερη ιστορία, θα δυσκολευτεί πολύ να χύσει δάκρυ για τους Τατάρους γενικότερα, καθότι ο φόβος και τρόμος όλων των λαών της δυτικής Ασίας, από το 15ο αιώνα που εισέβαλαν στην περιοχή και μετά. Το τραγούδι αρκετά καλό, αλλά η επιλογή του καθαρά πολιτική κατ' εμέ.