Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
2
Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου με τον Λεονάρντο ντι Κάπριο που δίκαια απέσπασε το Όσκαρ Α' Ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία "Η Επιστροφή".

Η επιστροφή

Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου

Η κινηματογραφική φιλοσοφία του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, προέκταση της δικής του κοσμοθεωρίας, βρίσκει πλήρη εφαρμογή στην «Επιστροφή», με φουλ τις μηχανές σε όλα τα επίπεδα, στο φιλμικό τοπίο, διασταύρωση Ταρκόφσκι με γουέστερν, τις απέραντες εκτάσεις που φώτισε ευαίσθητα ο Εμάνιουελ Λουμπέτσκι, την πνευματική αναγέννηση, τους κύκλους της ζωής, την ανάσταση και την αναγέννηση, την υπέρβαση και, αν θέλετε, την υπερβολή. Οι δύο ήρωες δεν έχουν να χάσουν τίποτα και επιδίδονται σε περιπετειώδη αντίθεση, το δίπολο συνείδησης και ανομίας. Ο Λεονάρντο ντι Κάπριο και ο Τομ Χάρντι κόβουν την ανάσα, με τον πρώτο να αποσπά δίκαια το Όσκαρ, όχι γιατί το άξιζε εδώ και καιρό αλλά κυρίως διότι κράτησε ζωντανές τις παύσεις και αιχμηρή τη δράση. Λίγο αυτός, λίγο η σκηνή με την αρκούδα και ο μύθος μαζί με τον must see θόρυβο που δημιουργήθηκε αμέσως μετά την πρεμιέρα της, η «Επιστροφή» έγινε παγκόσμια εισπρακτική επιτυχία (ακόμη και στην Ελλάδα, κόβοντας πάνω από 300.000 εισιτήρια), αποτελώντας τη λαμπρή εξαίρεση σε έναν ορυμαγδό μέτριων επιδόσεων των ταινιών για ενηλίκους.


La La Land

Ντέιμιαν Σαζέλ

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
H Έμα Στόουν και ο Ράιαν Γκόσλινγκ πρωταγωνιστούν στο La La Land.

Όπως η επιστημονική φαντασία αποτελούσε υποσημείωση πριν από μερικά χρόνια, και με την κατάλληλη συγκυρία και τα σωστά δείγματα το είδος επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο, ενδεχομένως το «La La Land» να δώσει το έναυσμα για την επαναφορά των μιούζικαλ. Εκτός του ότι είναι σπουδαίο, η ώσμωση του δράματος με τη μουσική και τα τραγούδια, αξεδιάλυτα δεμένα μεταξύ τους, είναι το κατάλληλο, σουρεαλιστικό αντίδοτο σε μια εποχή κατάθλιψης και μαυρίλας. Ο Ντέιμιαν Σαζέλ είναι ο ιδανικός μπροστάρης, ένας σοβαρός μελετητής του ιδιώματος, μεγάλος φαν των κλασικών μιούζικαλ της χρυσής εποχής (μανιακός με τις '30s ονειροφαντασίες των Φρεντ Αστέρ-Τζίντζερ Ρότζερς και το «It's always fair weather» των Τζιν Κέλι-Στάνλεϊ Ντόνεν, το κύκνειο άσμα της M-G-M). Με άξονα το σκορ του Τζάστιν Χέρβιτς, ο Σαζέλ προσθέτει τη μελαγχολία του Ζακ Ντεμί και φτιάχνει ένα καταπληκτικό πορτρέτο του Λος Άντζελες, φέρνοντας κοντά μια νέα ηθοποιό και έναν φιλόδοξο μουσικό, τη φοβερή Έμα Στόουν και τον Ράιαν Γκόσλινγκ. Ένα γλυκόπικρο, ρετρό διαμάντι με σύγχρονη ευαισθησία, που τραγουδάει το όνειρο στο διηνεκές.


Τόνι Έρντμαν

Μάρεν Άντε

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Η κωμωδία της Γερμανίδας ξεφυτρώνει άβολα, αλλά εκρηκτικά μέσα από την ανατροπή των οικογενειακών ρόλων και προκαλεί συγκίνηση

Η Μάρεν Άντε χρησιμοποίησε, ως έναν βαθμό, τον πλακατζή πατέρα της ως μοντέλο για τον αξέχαστο ρόλο του Πέτερ Σιμόνιτσεκ, του συνταξιούχου καθηγητή που δοκιμάζει τα όρια του καλού γούστου και της ανοχής των ανύποπτων επισκεπτών, των γειτόνων και κυρίως της κόρης του, που υποδύεται μοναδικά η Σάντρα Χίλερ. Μονίμως στρεσαρισμένη, στέλεχος πολυεθνικής και εκτός έδρας, η Ινές βρίσκεται έτη φωτός μακριά από την εκκεντρική, παλαιοχίπικη νοοτροπία του Γουίνφριντ Κονράντι και η δουλειά της Άντε είναι να φέρει τους δύο κόσμους σε σύγκλιση, όταν εκείνος την επισκέπτεται στο Βουκουρέστι με το ψευδώνυμο Τόνι Έρντμαν και την κάνει ρεζίλι σε κρίσιμα meetings. Η κωμωδία της Γερμανίδας, που είναι η πρώτη γυναίκα που βραβεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία, ξεφυτρώνει άβολα, αλλά εκρηκτικά μέσα από την ανατροπή των οικογενειακών ρόλων και προκαλεί συγκίνηση αλλά και τη βαθιά αίσθηση ανθρωπιάς που αφήνει μόνο το αυθεντικό δράμα εμπεριστατωμένων χαρακτήρων.


Στην αγκαλιά του φιδιού

Σίρο Γκουέρα

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Το «Στην αγκαλιά του φιδιού» τρύπωσε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών και απογειώθηκε παγκοσμίως

Διαφεύγοντας την προσοχή του επίσημου Διαγωνιστικού στο Φεστιβάλ Καννών, το «Στην αγκαλιά του φιδιού» τρύπωσε στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών και απογειώθηκε παγκοσμίως ως μια αξιοσημείωτη αποκάλυψη. Ανάμεσα στους δύο ερευνητές, έναν Γερμανό εθνογράφο κι έναν Αμερικανό βοτανολόγο, και τα 30 χρόνια διαφοράς που χωρίζουν το ταξίδι τους στον Αμαζόνιο, αρχές του 20ού αιώνα, δεσπόζει η ζωντανή μνήμη και ο τελευταίος διασωθείς της φυλής του, ο σαμάνος Καραμακάτε, μια μυστικιστική μορφή, κανονικό ανθρώπινο στοιχειό, ξεναγός στα βάσανα και την καλλονή του τόπου του. Μπορεί ο Κολομβιανός σκηνοθέτης Σίρο Γκουέρα να ήθελε να εφαρμόσει τον χωροχρόνο του μαθηματικού Μινκόφσκι στο σινεμά, αλλά το θεωρητικό υπόστρωμα των προσθέσεων στο σενάριό του ουδόλως επηρέασε τη συναρπαστική διαδρομή της πλοκής και την ασπρόμαυρη ομορφιά της εκτέλεσης. Εκεί που Τζόζεφ Κόνραντ συναντά τον Βέρνερ Χέρτσογκ, ο Γκουέρα προβιβάζεται σε σκηνοθέτη μεγάλων δυνατοτήτων και το επερχόμενο αμερικανικό ντεμπούτο του με ένα γκανγκστερικό δράμα «αλλιώτικο από τα άλλα» αυξάνει την προσμονή.


Η καρδιά του σκύλου

Λόρι Άντερσον

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ένα freestyle πολιτικό ποίημα με υπέροχες μουσικές φράσεις και υπνωτική αφήγηση

Ο θάνατος της Λόλαμπελ ή, όπως θέλει να πιστεύει η Βουδίστρια Λόρι Άντερσον, το πέρασμά της στη μεταβατική κατάσταση bardo στέκεται αφορμή για την πολυπράγμονα visual artist να ανασυνθέσει μνήμες από την κοινή τους ζωή, χρησιμοποιώντας υλικό από βίντεο, να μας γνωρίσει τους γείτονές της, να αναπολήσει χωρίς εμφανές πένθος και από κει να ξεδιπλώσει τις σκέψεις της για τη μετά-9/11 Αμερική σε ένα freestyle πολιτικό ποίημα με υπέροχες μουσικές φράσεις και την υπνωτική της αφήγηση. Το προσωπικό γίνεται συλλογικό, η θιβετιανή της ψυχή ανησυχεί αριστερά και προβληματίζεται πολιτισμένα, ολοκληρώνοντας έτσι ένα ιδιότυπο ντοκιμαντέρ που, ενώ είναι τόσο εγκάρδιο που δεν μπορείς με τίποτε να το χαρακτηρίσεις πειραματικό, αποποιείται με χάρη και φωτεινές ιδέες, κατασκευασμένες φόρμουλες και οικείες φόρμες.

 
Φωτιά στη θάλασσα

Φραντσέσκο Ρόζι

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο Ρόζι εξάγει από την καθημερινότητα τον μηχανισμό του μεταναστευτικού ζητήματος, αντικαθρεφτίζοντάς τον στους ζωντανούς κατοίκους του νησιού

Μετά τον μεθοδικό, παρατηρητικό τεμαχισμό της ανθρώπινης ζωής στον περιφερειακό της Ρώμης, στο «Sacro GRA» (Χρυσός Λέων στο Φεστιβάλ Βενετίας), ο Φραντσέσκο Ρόζι αλλάζει πρόσωπο και από φυσιοδίφης κινηματογραφιστής μεταμορφώνεται σε συμμετοχικό ντοκιμαντερίστα στο «Φωτιά στη Θάλασσα (Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου). Παρακολουθώντας ένα αγόρι στη Λαμπεντούζα, καταγράφοντας λεπτομερώς τις μικρές του συνήθειες και φτάνοντας μέχρι το, παράδοξο για την ηλικία του, αλλά όχι και αναίτιο, υπαρξιακό του άγχος, ο Ρόζι εξάγει από την καθημερινότητα τον μηχανισμό του μεταναστευτικού ζητήματος, αντικαθρεφτίζοντάς τον στους ζωντανούς κατοίκους του νησιού, τους ταπεινούς Σικελούς ψαράδες που έγιναν ευγενικοί υποδοχείς (χρονικά οι πρώτοι στην Ευρώπη), πέρα από το στάνταρ τηλεοπτικό ρεπορτάζ, πιάνοντας αθόρυβα τον μίτο της ντροπής και του πραγματικού προβλήματος από κει που σβήνουν τα φώτα της κάμερας.


Εκείνη

Πολ Βερχόβεν

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο Πολ Βερχόβεν και η Ιζαμπέλ Ιπέρ βρίσκονται στην καλύτερη και ωριμότερη στιγμή της καριέρας τους

Ο τρόπος με τον οποίο πραγματεύεται το Σύνδρομο της Στοκχόλμης (με βιαστή στη θέση του απαγωγέα) ο Πολ Βερχόβεν δείχνει θάρρος, κοντρόλ και σοβαρότητα, με ακέραιο το χιούμορ και το στοιχείο του θρίλερ στην καρδιά του ψυχολογικού δράματος «Εκείνη». Ο Ολλανδός σκηνοθέτης και η Ιζαμπέλ Ιπέρ βρίσκονται στην καλύτερη και ωριμότερη στιγμή της καριέρας τους και μαζί συνθέτουν το καθηλωτικό πορτρέτο μιας γυναίκας που απεχθάνεται την υποταγή, είτε προέρχεται από την αδυναμία των ανδρών είτε από τη δολιότητα των γυναικών, με μοναδική εξαίρεση αυτήν που επιλέγει για συντροφιά στο φινάλε − μια αναπάντεχη πνευματική σύμμαχο. Η Μισέλ Λεμπλάν δοκιμάζεται εσωτερικά όσο επεξεργάζεται το επώδυνο τραύμα του δολοφόνου πατέρα και τον ξεπερνά με δικαιολογημένη καθυστέρηση. Είναι μια συνειδητοποιημένη και ρεαλιστική εξέλιξη της ατρόμητης Κάθριν Τρεμέλ, με οικογένεια, παρελθόν, ευθύνες και κανονική δουλειά, χωρίς τις χιτσκοκικές κορόνες, τα χοντροκομμένα λεσβιακά σχόλια του Τζο Έστερχαζ ή το λούστρο του Βερχόβεν που θέλησε να εντυπωσιάσει δεξιοτεχνικά στο «Βασικό Ένστικτο». Τρώει τους άντρες για πρωινό. Δεν χρειάζεται να τους σκοτώσει. Έχει pepper spray.


Χαίρε Καίσαρ

Τζόελ και Ίθαν Κόεν

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Το "Χαίρε Καίσαρ" είναι γεμάτο σπαρταριστές στιγμές μιας τρυφερής επιστολής στο παλιό Χόλιγουντ που δαγκώνει και διασκεδάζει

Όσοι πιστεύουν, άλογα και πρόχειρα, πως οι αδελφοί Κόεν μισούν το Χόλιγουντ επειδή τόσα χρόνια ακολουθούν μια ανάδελφη πορεία στην καρδιά, αλλά και στο περιθώριο, του indie cinema, μάλλον θα μπερδευτούν ακόμη περισσότερο από το «Χαίρε Καίσαρ», μια πολυεπίπεδη, πανάκριβη νοσταλγική παρωδία που εκφράζει ανάγλυφα και μεγαλόπρεπα την απεριόριστη λατρεία τους στο μεταπολεμικό σινεμά των στούντιο. Ωστόσο, ο Τζόελ και ο Ίθαν Κόεν είναι πάνω απ' όλα τεράστιοι σατιρικοί καλλιτέχνες, με βαθιά ριζωμένη τη ματαιότητα στο έργο τους. Διασχίζουν τα είδη, αλλά δεν αλλάζουν μυαλό: το «Χαίρε Καίσαρ» κάνει πλάκα σε όλους τους εμπλεκόμενους στη μηχανή ονείρων, στους παραγωγούς (που δεν απέχουν πολύ από τον Μάικλ Λέρνερ του «Μπάρτον Φινκ»), στους αγράμματους ηθοποιούς που σαν βλαχάκια θέλουν να λάμψουν στη Μέκκα του θεάματος, στους ψωνισμένους, άσχετους σταρ, στους διανοούμενους, κυνηγημένους, λιμάρηδες σεναριογράφους με αριστερή ιδεολογία και αμίμητη αφέλεια. Τα μουσικοχορευτικά νούμερα με τον Τσάνινγκ Τέιτουμ, η λαϊκή τραχύτητα της τεχνητής σειρήνας Σκάρλετ Τζοχάνσον, οι χαοτικοί μονόλογοι του Τζορτζ Κλούνι αλλά και η σκηνή με τους ιερείς των διαφόρων θρησκειών είναι μερικές μόνο από τις απολαυστικές, συχνά σπαρταριστές στιγμές μιας τρυφερής επιστολής στο παλιό Χόλιγουντ που δαγκώνει και διασκεδάζει.


Από μακριά

Λορέντσο Βίγιας

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
To "Aπό Μακρυά" βραβεύτηκε με τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας του 2015

Ο ήρωας στο «Από Μακριά» πάσχει από το άγνωστο, αλλά υπαρκτό παρθενικό σύνδρομο: παρακολουθεί τους συντρόφους που ψαρεύει, τους ζητάει να γδυθούν και αρκείται στη διαδικασία της μηχανικής παρουσίας τους, χωρίς να επιθυμεί ερωτική ολοκλήρωση. Βασικά, δεν επιθυμεί τίποτε και κανέναν. Το τραύμα που προφανώς συνέβη στην κρίσιμη ηλικία της σεξουαλικής αφύπνισης τον έχει αφήσει έρημο και σκοτεινό. Δυστυχώς για τον νεαρό που βρήκε για να αντικαταστήσει την πατρική φιγούρα που έψαχνε απελπισμένα και άγρια, ο πρωταγωνιστής του δράματος του Λορέντσο Βίγιας εξαπολύει, ήρεμα και ψυχρά, την απωθημένη εκδικητικότητα για τον δικό του απόντα πατέρα. Βραβευμένη με τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας του 2015, η ταινία προβλήθηκε τον Δεκαπενταύγουστο στην Αθήνα και πέρασε στα ψιλά με συνοπτικές διαδικασίες.


Theeb: Ο λύκος της ερήμου

Νάτζι Αμπού Νοουάρ

Οι καλύτερες ταινίες του 2016. Από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο Facebook Twitter
Ο μικρός ορφανός βεδουίνος Theeb, σωστό λιοντάρι, ενάντια στα προγνωστικά, υπερβαίνει τα εμπόδια...

Σε ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο, ο Ιορδανός Νάτζι Αμπού Νοουάρ, που βραβεύτηκε στα BAFTA και πλασαρίστηκε στην πεντάδα των ξενόγλωσσων Όσκαρ, έστησε το καλύτερο γουέστερν της χρονιάς, όχι πολύ μακριά από τις μαγευτικές φυσικές τοποθεσίες του «Λόρενς της Αραβίας». Ο μικρός ορφανός βεδουίνος Theeb, σωστό λιοντάρι, ενάντια στα προγνωστικά, υπερβαίνει τα εμπόδια και τους κακούς για να επιβιώσει σε μια καταδίωξη ανάμεσα στους γρανιτένιους βράχους και τις αχανείς πεδιάδες του Wadi Rum, στριμωγμένος άθελά του στις παρυφές της αραβικής εξέγερσης απέναντι στην οθωμανική κυριαρχία και στα αγγλικά συμφέροντα κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Με δύο παρακμάζουσες αυτοκρατορίες να καταρρέουν, το αδάμαστο πνεύμα ενός Δαβίδ μας προσκαλεί σε ένα ταξίδι στον χρόνο που μοιάζει με χολιγουντιανό παραμύθι, φτιαγμένο, ωστόσο, από ανθρώπους που κουβαλάνε το DNA του τόπου.

2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ