Στο σημερινό «Α μπα»: ταλέντο στο πιάνο

Στο σημερινό «Α μπα»: ταλέντο στο πιάνο Facebook Twitter
46


__________________
1.

Γεια σου α, μπα
Εδώ και λίγους μήνες βλέπω μία ψυχίατρο ψυχαναλύτρια γιατί έχω προβλήματα άγχους. Πριν δύο εβδομάδες μου είπε ότι καλό θα ήταν να πάρω κάποια ήπια αντικαταθλιπτικά για να με βοηθήσουν όσο συνεχίζουμε τη θεραπεία. Τα πήρα. Ok, όταν το έμαθε η μαμά μου το μετάνιωσα την ίδια στιγμή γιατί το πήρε απίστευτα βαριά κι είδα κι έπαθα να την καθησυχάσω, αλλά είναι η μαμά μου και είναι λίγο περίεργη και anyway δεν με απασχολεί και πολύ.
Πριν λίγες μέρες όμως, το είπα και σε μία φίλη μου. Της εξήγησα πως λειτουργούν και τι κάνουν και όλα καλά. Αλλά στην πορεία της συζήτησης (εκεί που λέγαμε ότι όλοι έχουν προβλήματα κλπ) λέει «νομίζω πως το όριο είναι μία λεπτή γραμμή». Δεν εννοούσε κάτι κακό για μένα (άλλωστε είναι ο πιο καλοπροαίρετος άνθρωπος που ξέρω και γενικά είναι πολύ ανοιχτή και δεκτική σε όλα), εγώ όμως σκέφτηκα μήπως θα νομίσει ότι είμαι τρελή πχ. Που το ξέρω ότι δεν είμαι αλλά νιώθω ότι υπάρχει αυτό το στίγμα προς τους ανθρώπους με ψυχικές διαταραχές ενώ αν ας πούμε κάποιος έχει πρόβλημα στο συκώτι και παίρνει φάρμακα όλα καλά αλλά ο εγκέφαλος είναι ταμπού.
Θα μου πεις, τώρα το κατάλαβες; Όχι αλλά τώρα άρχισα να το νιώθω. Και, βασικά, δεν έχω ερώτηση, απλά ήθελα να πω ότι δεν είναι κάτι τρομερό ούτε κακό όλο αυτό και όπως έχεις πει κι εσύ, ο ψυχολόγος δεν είναι η τελευταία λύση, είναι η καλύτερη λύση. Και πρέπει επιτέλους να τα ξεπεράσουμε αυτά τα ταμπού και τις προκαταλήψεις γι αυτό πρέπει να μιλάμε και να λέμε περισσότερα για να αρχίσουμε να συνηθίζουμε στην ιδέα όλων αυτών.
Αυτό. Δεν έχω ερώτηση
Και ένα ευχαριστώ γιατί με έχεις βοηθήσει αρκετά σε διάφορες φάσεις


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Δεν έκανες ερώτηση, αλλά υπάρχει κάτι που θέλω να πω. Όταν κάποιος νιώθει ευάλωτος για κάποιο θέμα, δεν είναι υποχρεωτικό να πρωτοστατήσει και να το συζητά με άλλους για να σπάσει το ταμπού, σα να είναι κάπως χρέος του. Η νοοτροπία και το στίγμα είναι πασίγνωστα σε όλους μας. Όποιος δεν θέλει να ακούσει τις διάφορες αναμενόμενες ανοησίες για το θέμα που αντιμετωπίζει, νομίζω ότι είναι καλύτερο να μην το αναφέρει. Ειδικά όταν βρίσκεται εντός της διαδικασίας.


Σε σένα αυτό εφαρμόζεται στη μαμά σου. Δεν λες πώς το έμαθε, αλλά για να λες ότι «το μετάνιωσα την ίδια στιγμή» θα πει ότι δεν το έμαθε από ατύχημα, εσύ της το είπες. Επειδή την θεωρείς περίεργη, μάλλον κάπου περίμενες την αντίδραση της. Μην λες προσωπικά πράγματα σε ανθρώπους ελπίζοντας να βγάλουν τον καλύτερο δυνατό εαυτό τους. Το πιο πιθανό είναι να βγάλουν τον συνηθισμένο τους εαυτό, και θα απογοητευτείς.


Κατά τα άλλα μπράβο για όλα.

__________________
2.


Αγαπητή α, μπα,
Προσπάθησα να σου στείλω ξανά ερώτηση, ωστόσο μπερδεύτηκα δεν ήξερα τι ήταν αυτό που ήθελα να πω και κάνω ξανά την προσπάθεια. Είμαι 23 χρονών και πριν από περίπου δεκατρία χρόνια η μητέρα μου πέρασε αγχώδη κατάθλιψη. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, είτε γιατί δεν μπορούσε είτε γιατί συγκριτικά με την ασθένεια της τα θεωρούσε ασήμαντα, να ασχοληθεί με τα δικά μου θέματα. Ναι το να ασχοληθεί με το τι θα φορέσω αύριο εγώ στο σχολείο είναι ασήμαντο για μια γυναίκα που στα 35 της δεν μπορούσε από τις ζαλάδες ή φοβόταν κάποιες άλλες φορές να περπατήσει κ να πάει στο μπάνιο. Εκτός όμως από αυτό η μητέρα μου, όπως και ο πατέρας μου προέρχονται από πολύ φτωχές οικογένειες και αυτό κατά την ταπεινή μου αποψάρα, τους οδήγησε στην αντίληψη πως αν το παιδί έχει όσα παιχνίδια, ρούχα κλπ θέλει θα είναι κ ευτυχισμένο. Δεν είχαμε εκείνη την επικοινωνία ώστε να νιώσω πως μπορώ να τους πω όλα όσα νιώθω. Δεν τους κατηγορώ φυσικά, κανείς δεν πήρε εγχειρίδιο μαζί με το νεογνό από το μαιευτήριο. Ούτε ήταν αδιάφοροι προς εμένα, απλά ίσως δεν ήξεραν τον τρόπο να με πλησιάσουν. Έτσι λοιπόν ως ένα πολύ συνεσταλμένο παιδί, έμαθα να αντιμετωπίζω μόνη μου συναισθήματα κ καταστάσεις ανάλογα της ηλικίας μου. Κάποια στιγμή στην εφηβεία μου, γύρω στα 13 ζήτησα από την μητέρα μου, να αλλάξει αυτή την στάση της και να συζητάμε για όλα αυτά που με απασχολούσαν. Όλο αυτό για την ιστορία τ έκανα με φωνές, κλάματα κλπ. Εκείνη αφού κατάλαβε την παράλειψη της αυτή, μου είπε να αρχίσω να συζητάω μαζί της για ότι μ απασχολεί. Κ εκεί έγινε η μεγάλη αποκάλυψη!!!! Δεν μπορούσα με τίποτα να μιλήσω ανοιχτά για κάτι που με απασχολούσε, μου φαινόταν αδιανόητο να ξέρει κάποιος άλλος αυτά τα πράγματα για μένα, η όλη διαδικασία χειρότερη από ανάκριση (στο δικό μου μυαλό, άλλωστε εγώ ζητούσα να μιλήσω). Κ από εκεί ξεκίνησε αυτό που με απασχολεί μέχρι σήμερα..... Σαφώς και στην ζωή μας είμαστε ουσιαστικά μόνοι μας, ωστόσο εφόσον τ επιδιώξουμε μπορούμε να βρούμε ανθρώπους να μοιραστούμε αυτή την μοναξιά, να μοιραστούμε χαρές, λύπες, βιώματα κλπ. Όταν όμως έρθει η ώρα να εξωτερικεύσω πράγματα από δική μου πρωτοβουλία δυσκολεύομαι, φοβάμαι κ τελικά δειλιάζω κ σιωπώ. Αυτό έχει να κάνει με τα πάντα, από την ανησυχία μου για τον καρκινοπαθή αδερφό μου, μέχρι τον όμορφο νεαρό που δεν μπορώ να πλησιάσω. Κ πνίγομαι. Κ φεύγουν άνθρωποι από την ζωή μου γτ δεν τους διεκδίκησα ποτέ. Δεν ξέρω τι ερώτηση να κάνω σε εσένα, ή ακόμα χειρότερα σ εμένα, ωστόσο σε ευχαριστώ που διάβασες αυτό το κείμενο κ που μέσα από απαντήσεις σου πολλές φορές απαντούσες κ σε μένα. Σε φιλώ.
-Δώρα


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Η ερώτηση που δεν κάνεις είναι «πώς θα λύσω αυτό το πρόβλημα που έχω;» Όταν έχουμε μια συμπεριφορά που μας δημιουργεί προβλήματα με τους γύρω μας και στην καθημερινότητα μας και δεν ξέρουμε πώς να την αλλάξουμε, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να πάμε σε ψυχολόγο. Συνήθως οι άνθρωποι δεν ξέρουν πώς έχει προκύψει το πρόβλημα συμπεριφοράς που έχουν, καταλαβαίνουν ότι κάτι δεν πάει καλά μέσα από τις αντιδράσεις των άλλων. Εσύ ξέρεις πώς έχει προκύψει, οπότε έχεις ήδη προβάδισμα.


__________________
3.

Είπα σε μια φίλη μου να μην στείλει καλύτερα σε έναν καθηγητή ένα email γιατί μπορεί να θεωρήσει πως δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στο μεταπτυχιακό. Εκείνη μου απάντησε «Δεν νομίζω να έλεγε τίποτα τέτοιο. Εσύ τα λες αυτά». Αφού τη ρώτησα αν νευρίασε και τελικά μου είπε ότι δεν είναι ωραίο αυτό που είπα, της εξήγησα ότι δεν εννοούσα κάτι και ότι το είπα για το καλό της και σκέφτηκα όπως θα σκεφτόμουν για τον εαυτό μου αν ήθελα να στείλω. Μέσα σε όλα μου είπε ότι «απλά δεν μ' αρέσει ο τρόπος σου κάποιες φορές». Αφού εγώ είχα εξηγηθεί για τον εαυτό μου, της είπα πως δεν είναι σωστή αυτή η έκφραση. Αν κάποιον τον ενοχλεί κάτι πρέπει να το πει εκείνη τη στιγμή για εκείνο το συγκεκριμένο περιστατικό. Μπορεί επίσης κάποιος να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του για μια συγκεκριμένη επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά ενός ατόμου. Πιστεύω, όμως, ότι αυτή η γενική, αόριστη έκφραση δεν είναι σωστή. Θα ήθελα πολύ να ακούσω τη δική σου άποψη.


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Κάποιος σου είπε ότι μερικές φορές δεν του αρέσει ο τρόπος σου και αντί να αναρωτηθείς ποιος είναι αυτός ο τρόπος, κάνεις σημειολογία στην έκφραση που χρησιμοποίησε. Αυτό που ρωτάς είναι στον πάτο της λίστας. Δεν είναι σωστό να κρατάμε μέσα μας τα αρνητικά μας συναισθήματα απέναντι στους άλλους και να τα βγάζουμε μαζεμένα. Όμως δεν γίνεται να λέμε κάθε φορά που μας πειράζει κάτι ότι πειραχτήκαμε. Δεν θα κάναμε άλλη δουλειά. Άλλες φορές δίνουμε τόπο στην οργή, άλλες φορές καταλαβαίνουμε ότι έχουμε δικό μας θέμα που πειραχτήκαμε, άλλες φορές δικαιολογούμε τον άλλον επειδή έχει τα δικά του, άλλες φορές το αποδίδουμε στην κακή στιγμή, άλλες φορές δεν έχουμε ούτε τον χρόνο ούτε την όρεξη να ανοίξουμε μια κουβέντα που σίγουρα θέλει προσοχή και θα δημιουργήσει άσχημο κλίμα. Το πότε είναι η σωστή στιγμή για να πούμε ότι ο τρόπος κάποιου μας πειράζει δεν είναι εύκολο να πει κανείς. Καμία στιγμή δεν είναι σωστή, γιατί θα πούμε κάτι που θα πληγώσει τον άλλον.


Με άλλα λόγια: η έκφραση αυτή είναι αόριστη γιατί όποιος τη λέει περιμένει από τον άλλον να ενδιαφερθεί να μάθει ποιος είναι αυτός ο τρόπος που είναι ενοχλητικός. Τη συνέχισες; Ξέρεις τι είναι αυτό που την πειράζει; Αν όχι, σε ενδιαφέρει να μάθεις τι είναι; Αν ναι, σε ενδιαφέρει να κάνεις προσπάθειες να μετριάσεις τον τρόπο σου;

 

__________________
4.

Αγαπητη Α, μπα, τα καυγαδακια, οι μικροτσακωμοι, η γκρινια, τα παραπονα τι αντικτυπο εχουν σε μια σχεση; Θεωρεις οτι ειναι μερος της καθημερινοτητας μιας σχεσης, κατι αναμενομενο; Η οτι ολα αυτα που φαινονται μικρουλια, στην ουσια μενουν μεσα μας, δεν τα ξεχναμε, λειτουργουν αθροιστικα, συσσωρευονται και καποια στιγμη η σχεση τελειωνει εξαιτιας ολων αυτων των μικρων θεματων που ομως ειναι πολλα; Θελω να πω ολα αυτα τα καθημερινα προβληματακια ενος ζευγαριου φθειρουν σιγα σιγα τη σχεση η δεν σημαινουν κατι για την εκβαση της;


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Εξαρτάται από τους ανθρώπους. Υπάρχουν άνθρωποι που λένε χοντράδες και τις ξεχνάνε το επόμενο λεπτό (τις ξεχνάνε απολύτως, και κυριολεκτικά το επόμενο λεπτό), και υπάρχουν άνθρωποι που πληγώνονται με το παραμικρό και κρατάνε μέσα τους πράσινο οξύ και γίνονται πικροί και διαβρώνουν τις σχέσεις τους. Υπάρχουν επίσης όλοι οι ενδιάμεσοι άνθρωποι με άπειρες διαβαθμίσεις και συνδυασμούς.


Δεν γίνεται να βγάλουμε φιρμάνι για όλες τις σχέσεις. Άλλωστε ούτε εσύ ρωτάς για όλες τις σχέσεις, για τη δική σου ρωτάς. Καμία συμπεριφορά δεν είναι αναμενόμενη. Κάθε ζευγάρι σχηματίζει ένα δικό του σύμπαν, με τους όρους που θέλει. Δεν χρειάζεται να βασίζεται στα στερεότυπα των ζευγαριών, εκτός κι αν θέλει. Αν σε ενοχλούν οι γκρίνιες και οι μικροτσακωμοί, σε ενοχλούν. Έτσι είσαι. Αν είναι πέρα από τα προσωπικά σου όρια, η σχέση φθείρεται. Αν έχεις μεγαλώσει έτσι ή έχεις συνηθίσει σε αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας, η σχέση μπορεί να συνεχιστεί.

__________________
5.

Καλησπέρα κι από μένα...
Είμαι 30 χρονών, ομοφυλόφιλη, και το θέμα μου είναι ότι δεν έχω κάνει σχέση εδώ και 4 χρόνια. Σε αυτό το διάστημα έχω βγει με αρκετές κοπέλες, χωρίς όμως να υπάρξει συνέχεια. Προσπαθώ να βρω αν κάνω κάποιο λάθος στα ραντεβού που βγαίνω, γενικά όμως είμαι άνετη, πάω χωρίς άγχος και είμαι αρκετά επικοινωνιακή - κάτι που μου το έχουν πει 2-3 από τις κοπέλες με τις οποίες βγήκα. Ίσως φταίει ότι είμαι αρκετά φιλική στο πρώτο ραντεβού και δεν μου βγαίνει από την αρχή το έντονο φλερτ ή το πονηρό, δεν ξέρω. Στο μεταξύ ξέχασα να αναφέρω ότι εδώ και ένα χρόνο έφυγα από την Ελλάδα, ζω κι εργάζομαι στο εξωτερικό. Δεν έχω προσαρμοστεί πλήρως ακόμα κι αυτό δυσκολεύει κι άλλο την προσωπική μου ζωή, η οποία νιώθω ότι είναι ανύπαρκτη πια. Έχεις κάποια συμβουλή ή εισήγηση; Ευχαριστώ!
-Ανώνυμη ξενιτεμένη


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Αφού κάνεις την προσπάθεια σου και βγαίνεις με κόσμο, αφού είσαι επικοινωνιακή και ανοιχτή, και εφόσον βρίσκεσαι και σε φάση προσαρμογής, απλώς δεν έτυχε. Συνέχισε να βγαίνεις – δεν χρειάζεται να βγαίνεις μόνο ραντεβού, απλώς να βγαίνεις και να γνωρίζεις κόσμο – και θα γίνει.

__________________
6.

αμπουλα μου, εχω μπλεξει για τα καλα. Αυτον το καιρο εχω συνειδητοποιησει οτι με πιανουν φιλοι μου και με πυρπολουν με ενα σωρο ασημαντες λεπτομεριες (κατ'εμε) της καθημερινοτητας τους. Μου αναλυουν με τς ωρες για τα γκομενικα τους, για τις καινουριες αγορες τους και εν ολιγεις ολο περιαυτολογουν και λενε πραγματα που πραγματικα δεν με αφορουν. Αν εχουν καποιο προβλημα εννοειται οτι θελω να τους βοηθαω, αλλα νιωθω να γινομαι το ''θυμα'' τους οταν με βαζουν κατω και δεν με αφηνουν να αναπνευσω. Δεν λεω, ισως και να ναι λογικο αυτο που γινεται γιατι οτι σε απασχολει με τον φιλο σου θα τα πεις. Εγω δεν ειμαι ομως ετσι ..εχω αλλαξει οπλεον, εχω τα δικα μου προβληματα και δεν εχω την αναγκη να τα μοιραστω με καποιον, Οπως και να χει, η ερωτηση μου ειναι πως μπορω να τους διαχειριστω ολους απο δω και περα , ωστε να μην με πρύζουν με τις τοσες ανιαρες και βαρετες σκεψεις τους? Δεν θελω να παρεξηγηθει κανεις και ουτε θελω να ξεκοψω μαζι τους, απλα οταν αρχιζουν τους μονολογους τους με κουραζουν οι λεπτομεριες που στο κατω-κατω δεν χρειαζονται, μου αρκει να ξερω το ρεζουμε..τι τους λεω λοιπον?
-μπιρι μπιρι


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Δεν σε κουράζουν οι λεπτομέρειες. Σε κουράζουν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι. Όταν συμπαθείς πολύ κάποιον και είναι φίλος σου, σου αρέσουν αυτά που λέει επειδή είναι αυτός που είναι και τα λέει όπως τα λέει, με τη φωνή του, με το χιούμορ του, με τα δικά του τσαλίμια που τον κάνουν ξεχωριστό και γι'αυτό τον θέλεις για φίλο σου. Οι φίλοι που αγαπώ έχουν ενδιαφέρον ακόμα και αν μου διαβάζουν την λίστα με τα ψώνια τους.


Άλλωστε το λες κι εσύ: έχεις αλλάξει. Αφού έχεις αλλάξει, πρέπει να βρεις άλλους ανθρώπους, που δεν θα σε κάνουν να βαριέσαι. Δεν χρειάζεται να ξεκόψεις από τους προηγούμενους. Μέχρι τότε, αν θέλεις το ρεζουμέ, πες τους το. Περιμένεις να καταλάβουν από μόνοι τους ότι άλλαξες;

_________________
7.

 

Γεια σου Α Μπίτσα !
Ηθελα να ρωτησω αν πιστευεις οτι ο δεικτης ευφυΐας και η κλιση στα μαθηματικα σχετίζονται.
Αν καποιος δεν εχει ταλεντο στα μαθηματικα και πρεπει να εργαστει πολύ πανω σε ασκησεις για να πετυχει ενα μετριο βαθμο σημαινει οτι ειναι ενας βλακας?
Πραγματικα τα μαθηματικα μου ειχαν στοιχειωσει ολη τη μαθητικη μου πορεια οχι επειδη τα εβρισκα δυσκολα ( αν διαβαζα ημουν αξιοπρεπης) αλλα μια φραση που ειχε πει ενας δασκαλος στην τεταρτη δημοτικου στη μητερα μου, εμελλε να μου καταστρεψει την αυτοεκτιμηση: " ειναι αδυναμη στα μαθηματικα". Απο τοτε ενιωθα παντα ενα κομπλεξ κατωτεροτητας που αυτο επεκταθηκε και σε αλλους τομεις της ζωης μου.
Αληθεια τι πιστευεις?
- τεμπελούλα


Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ Α, ΜΠΑ

Η ευφυία είναι κάτι πάρα πολύ σύνθετο και πολύπλοκο και ως έναν πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, ακόμα απροσδιόριστο και βασικά, άγνωστο. Έχει πολλές μορφές και εμφανίζεται σε διάφορα αναμενόμενα αλλά και πάρα πολύ μη αναμενόμενα σημεία και ανθρώπινες στιγμές. Είναι απολύτως βέβαιο ότι η αδυναμία στα μαθηματικά δεν σημαίνει αυτόματα βλακεία. Η άνεση στη μαθηματική σκέψη είναι ένα πολύ συγκεκριμένο χάρισμα, όπως το ταλέντο στο πιάνο ή στις γλώσσες.


Πήρες μια πολύ τετριμμένη και κλισέ φράση δασκάλου, και μάλιστα στην Τετάρτη δημοτικού, και την έκανες τοτέμ. Αυτό είναι που μου κάνει την περισσότερη εντύπωση, όπως και η ευκολία με την οποία άφησες μια φράση να επηρεάσει όλη σου τη ζωή. Για να καταλάβεις ποια είσαι χρειάζονται πολλές γνώμες πολλών ανθρώπων, παράλληλα με προσωπική προσπάθεια. Η σούμα έχει σημασία. Όχι αυτό που είπε κάποτε κάποιος την ώρα που έτρωγε πασατέμπο. Αυτό που έκανες λέει κάτι για σένα, αλλά δεν έχει καμία σχέση με τα μαθηματικά, και καμία σχέση με την εξυπνάδα σου. Αν έχεις κόμπλεξ κατωτερότητας, δεν πρέπει να το αφήσεις έτσι, και δεν θα λυθεί αν γίνεις καλή στα μαθηματικά, γιατί δεν είναι αυτή η φράση η αφετηρία του προβλήματος. Ίσως είναι καλή ιδέα να το ψάξεις μαζί με έναν ειδικό.

46

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

19 σχόλια
"είμαι σίγουρος ότι ο μέσος γιατρός είναι πιο καλός στα μαθηματικά από το μέσο μαθηματικό του σχολείου και ο μέσος δικηγόρος είναι "πιο έξυπνος" από το μέσο φιλόλογο. Πηγή: www.lifo.gr".Δεν ξέρω πού ακριβώς στηρίζεται αυτή η σιγουριά,όταν οι γιατροί πάνω από 35 με το σύστημα των δεσμών δεν έδιναν μαθηματικά για τη εισαγωγή τους στην ιατρική.Νομίζω και με το σημερινό σύστημα υπάρχει αυτή η δυνατότητα.Και το κυριότερο:ο μαθηματικός σπουδάζει 4 χρόνια μαθηματικά.Και να μην ήταν τόσο καλός στα μαθηματικά σαν μαθητής όσο κάποιος,που έγινε γιατρός,πλέον σίγουρα είναι πολύ καλύτερος.Για το φιλόλογο και για το δικηγόρο,αν το ζυγίσουμε με βάση τα μόρια για την εισαγωγή στις σχολές τους,ο δικηγόρος είναι πιο έξυπνος.Το αντικείμενο τους όμως είναι διαφορετικό,επομένως και πάλι η σύγκριση δεν μπορεί να γίνει.Αυτά στηρίζονται μόνο στην αντίληψη ότι γιατροί,δικηγόροι,μηχανικοί είναι κάτι εξαιρετικό κι οι υπόλοιποι μετριότητες,γιατί το πτυχίο τους δεν τους δίνει την αντίστοιχη επαγγελματική καταξίωση στα μάτια του κόσμου.Η οποία φυσικά σε φράγκα μεταφράζεται.Το έργο ενός εκπαιδευτικού δεν είναι λιγότερο σημαντικό.Αν δεν υπήρχαν οι εκπαιδευτικοί δε θα υπήρχαν γιατροί,δικηγόροι,μηχανικοί.
Ωστόσο αν συμφωνήσουμε να αφήσουμε τις εξαιρέσεις στην άκρη, είμαι σίγουρος ότι ο μέσος γιατρός είναι πιο καλός στα μαθηματικά από το μέσο μαθηματικό του σχολείου και ο μέσος δικηγόρος είναι "πιο έξυπνος" από το μέσο φιλόλογο. Πηγή: www.lifo.grΣοβαρά τώρα; Κάπου τα έχετε μπερδέψει τα πράγματα. Ξανασκεφτείτε το.
Μάλιστα, μάλιστα...διάβασα και το σχόλιό σας στις 18.1.2017 | 13:47, αν αντιλαμβάνομαι την ουσία από το σχόλιά σας, δείχνει να πιστεύετε ότι όποιος είναι καλός - ικανός στη δουλειά του κατά μία έννοια είναι και "έξυπνος".Φυσικά και δεν χρειάζεται κάποιος να είναι διάνοια για να κάνει "κάτι" στη ζωή του, αλλά η παραπάνω προσέγγιση θυμίζει αυτούς που συμμετέχουν σε κάποιο διαγωνισμό και είτε βγουν 2οι, είτε 5οι, είτε 226οι πάντα αισθάνονται "νικητές στις καρδιές μας"."Για το φιλόλογο και για το δικηγόρο, αν το ζυγίσουμε με βάση τα μόρια για την εισαγωγή στις σχολές τους, ο δικηγόρος είναι πιο έξυπνος. Το αντικείμενο τους όμως είναι διαφορετικό, επομένως και πάλι η σύγκριση δεν μπορεί να γίνει."Μα...έγινε σύγκριση, ακριβώς όπως το λέτε. Γι' αυτό και πέρασαν σε διαφορετικές σχολές, με διαφορετικές μελλοντικές δυνατότητες και προοπτικές και "ετάχθησαν" να κάνουν διαφορετικά πράγματα, ο ένας πράγματα που συνήθως κάνουν οι φιλόλογοι και ο άλλος πράγματα που κάνουν οι δικηγόροι.Σταματώ γιατί μετά από ένα σημείο μάλλον επαναλαμβανόμαστε, η προσωπική μου όμως άποψη είναι πως αν κάθε επάγγελμα είναι στη θέση που είναι, μάλλον θα υπάρχει κάποιος λόγος.
#7 Όντως δεν υπάρχει λόγος κάποιος να νιώθει μειονεκτικά επειδή δεν είναι/ήταν καλός στα μαθηματικά.Από την άλλη, προφανώς και ένας καθηγητής μαθηματικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή ένας δάσκαλος ΔΕΝ είναι καλός στα μαθηματικά, αν ήταν θα είχε γίνει μηχανικός ή γιατρός!!
Το κοίταξα...δεν άλλαξε κάτι, κοίταξα όμως και αυτό:2016 - ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ 16.060 (βαθμός τελευταίου)Φυσικά αν θεωρείς το 16 ως κάτι "καλό", τότε ναι, κάποιος έγινε μαθηματικός επειδή ήταν "καλός" στα μαθηματικά.
Ήμουν άριστη σε μαθηματικά και φυσική στο σχολείο. Ήμουν εξίσου άριστη στα θεωρητικά. Διάλεξα θεωρητική, σπούδασα δασκάλα (τότε υψηλόβαθμη σχολή). Το ότι είμαι δασκάλα προφανώς με κάνει αυτόματα μη καλή στα μαθηματικά....
Α! Επίσης είχα συμμαθητή που έγραψε 20άρι στα μαθηματικά και κάτω από τη βάση στην έκθεση. Μαντέψτε τι σπούδασε! Μαθηματικός. Προφανώς όμως ούτρ αυτός ήταν καλός στα μαθηματικά.
Αρχικά συγχαρητήρια και σε εσάς και στο συμμαθητή σας για τις επιδόσεις σας, επειδή είναι εύκολο να παρεξηγηθεί το λέω χωρίς τη παραμικρή διάθεση ειρωνείας.Τυχαίνει όμως στην Ελλάδα να υπάρχουν 150.000 εκπαιδευτικοί ή κάπου τόσοι και νομίζω περιπτώσεις σαν αυτές που αναφέρατε είναι η εξαίρεση. Εκτός λοιπόν από όσους επέλεξαν συνειδητά να περάσουν όπου πέρασαν, οι περισσότεροι είναι απίθανο να είχαν ιδιαίτερη κλίση στα μαθήματα που διδάσκουν, χωρίς αυτό σε καμία περίπτωση να σημαίνει ότι είναι εκπαιδευτικά ανεπαρκείς.Ωστόσο αν συμφωνήσουμε να αφήσουμε τις εξαιρέσεις στην άκρη, είμαι σίγουρος ότι ο μέσος γιατρός είναι πιο καλός στα μαθηματικά από το μέσο μαθηματικό του σχολείου και ο μέσος δικηγόρος είναι "πιο έξυπνος" από το μέσο φιλόλογο.
#7 πάρα πολύ κακώς έδωσες σημασία σ'αυτό που είπε ο καθηγητής σου. Ήταν κακός πρώτα απ'ολα παιδαγωγός. Έπρεπε να κρατήσεις το ρεζουμέ που θα σου ήταν χρήσιμο. Με την έννοια πως αν δεν είσαι καλή στα μαθηματικά καλό και φρόνιμο θα ήταν να μην κυνηγησεις μία καριέρα που να τα έχει σαν κεντρικό άξονά της.Όμως θα διαφωνήσω με τους υπόλοιπους αυτή τη φορά. Νομίζω πως η ευφυία όντως συνδεέται με τα μαθηματικά. Δεν λέω πως κάποιος είναι ευτυχής ή επιτυχημένος αν είναι καλός στα μαθηματικά. Όμως οπωσδήποτε αν είσαι καλός στα μαθηματικά μπορείς και στην καθημερινότητα να χρησιμοποιήσεις αυτό που σου μαθαίνουν και να πας από το άλφα στο βήτα χωρίς να χάνεσαι σε αμέτρητες παραμέτρους. Είναι απαραίτητα για να είσαι ευτυχισμένος; όχι. Είναι απαραίτητα για να είσαι επιτυχημένος; όχι. Δεν αρκούν. Είναι όμως μία πολύ καλή βάση. Και μετά έρχονται ένα σωρό προσόντα ή η έλλειψη αυτών να σε βοηθήσουν ή όχι στη ζωή. Η δική μου άποψη είναι πως η σκληρή δουλειά αντικαθιστά επάξια την μαθηματική ευφυία και πολλά άλλα ταλέντα. Αν όμως έχεις αυτή την ευφυία ΚΑΙ τη διάθεση να δουλέψεις σκληρά ε τότε είσαι σε πολύ πιο ευνοϊκή θέση από κάποιον άλλον που πρέπει να παλέψει περισσότερες ώρες να κατανοήσει πράγματα που εσύ τα πιάνεις σε λιγότερο χρόνο. Όπως λέει κι ο Σέλντον ειναι θέμα deduction.
#6 συμπτωματικά σήμερα το πρωί επικοινώνησε μαζί μου ένας παλιός φίλος μέσω facebook για να με ρωτήσει κάτι. Κατέληξε να μου γράφει για ΩΡΕΣ για έναν τύπο που καβλαντίζουν τώρα τελευταία. Μιλάμε για ανάλυση επιπέδου "στις 2 Δεκεμβρίου βγήκαμε πρώτο ραντεβού και στις 4 Δεκεμβρίου μπλα μπλα μπλα". Εγώ στο ντελίριο αυτό δεν απαντούσα εντωμεταξύ, μόνος του έγραφε.Ο συγκεκριμένος έτσι είναι και στην πραγματική ζωή. Γι'αυτό είπα ότι είναι παλιός φίλος, γιατί δεν τον αντέχω πια.Θέλω να καταλήξω ότι μερικοί άνθρωποι απλά θέλουν να ακούνε τη φωνή τους. Ή θέλουν να τα βγάλουν από μέσα τους, δεν ξέρω. Κάποιοι αυτό το βρίσκουν χαριτωμένο (ο κοινός μας φίλος πχ που συνεχίζει να κάνει παρέα με τον πολυλογά). Γούστα είναι αυτά και αναλόγως κανείς διαλέγει τις παρέες του.
Συνήθως εμείς οι δάσκαλοι όταν λέμε ότι ένα παιδί είναι αδύναμο στα μαθηματικά εννοούμε απλά ότι δεν έχει το έμφυτο ταλέντο να τα καταλαβαίνει αμέσως και χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια από τους συμμαθητές του,την οποία όμως μάλλον δεν καταβάλλει,γιατι αν την κατέβαλλε δε θα τον λέγαμε αδύναμο. Βέβαια προσωπικά εμένα η έκφραση δε μου αρέσει,προτιμώ να λέω ότι χρειάζεται περισσότερο διάβασμα ,ή ότι το παιδί αντιμετωπίζει μια μικρή δυσκολίαα σε κάποιο μάθημα. Είναι γεγονός ότι υπάρχουν παιδιά με μαθηματική σκέψη και μαθηματική ευφυϊα που ξεχωρίζουν,όπως υπάρχουν και παιδιά με αντίστοιχη κλίση στην παραγωγή λόγου. Αυτό δεν καθιστά όμως τους υπόλοιπους χαζούς,ίσα ίσα. Τα μαθηματικά ακόμα και όταν δεν υπάρχει αυτή η έμφυτη κλίση αν υπάρχει όρεξη και προσπάθεια εκατέρωθεν μπορούν να γίνουν κατανοητά από όλους τους μαθητές. εσύ όμως βρε κοπέλα μου πήρες μια έκφραση που δε σήμαινε καν αυτό που πιστεύεις και την άφησες να σε καθορίσει. Είχα συμμαθήτρια που δεν καταλάβαινε τίποτα από μαθηματικά και της έλυνα πάντα τις ασκήσεις και τώρα ειναι καταξιωμένη στο αντικείμενό της και μάλιστα πολύ καλοπληρωμένη. Είχα συμφοιτητή στο παιδαγωγικό που έπρεπε να του κανω ιδιαίτερα για να περάσει το αστείο από άποψη δυσκολίας μάθημα των μαθηματικών. Και τι πάει να πει αυτό; Κανένας από αυτούς ποτέ δεν σκέφτηκε ότι είναι βλάκας επειδή δεν τα κατάφερνε στα μαθηματικά. Τέλος η άποψη μου είναι ότι όταν ένας δάσκαλος αγαπάει τα μαθηματικά τότε τα αγαπούν και τα παιδιά,και το έχω διαπιστώσει σε όλες τις ταξεις που έχω διδάξει,γιατί κάνω τα μαθηματικά παιχνίδι και όλα τα παιδιά τα λατρεύουν,ακόμα και οι όχι και τόσο καλοί μαθητές.
#6 Πολύ καλή η απάντηση της Αμπά....μου έδωσε απάντηση και εμένα σχετικά με το γιατί, δεν μπορώ να ακούσω πια, ορισμένους φίλους#7 ο δικός μου δάσκαλος στην τετάρτη δημοτικού (πρέπει να ήταν το 1979), όταν ήμασταν άτακτοι, αντάλλαζε την ώρα της γυμναστικής με μαθηματικά....ως τιμωρία.Μεγαλώσαμε θεωρώντας τα μαθηματικά, ως μπαμπούλα και ότι όσοι είχαν το προνόμιο να τους αρέσουν, ήταν εξυπνότεροι από εμάς.Επίσης πολλοί από αυτούς που είχαν κλίση προς τα μαθηματικά, τόνιζαν αυτή την "υπεροχή", που νόμιζαν ότι δικαιούντο να έχουν απέναντι σε εμάς, προσβάλλοντας είτε άμεσα είτε έμμεσα, υποτιμώντας, την δική μας ενασχόληση με τα γράμματα, θεωρώντας την ως υποδεέστερη και σαφώς πιο εύκολη. Βέβαια το γεγονός ότι δεν μπορούσαν πολλοί από αυτούς να βάλουν μία πρόταση σε σειρά η να γράψουν μια έκθεση της προκοπής, δεν απασχολούσε.Εμείς , από την άλλη, οι τριτοδεσμίτες της εποχής, ήμασταν πανευτυχείς και ενθουσιασμένοι με τις τραγωδίες μας, τις ιστορίες μας, τα ποιήματα και τους ποιητές μας, που απορούσα πραγματικά γιατί ήθελαν τόσο πολύ να υπερέχουν έναντι μας όσοι ασχολούνταν με τα θετικά μαθήματα και κυρίως με τα μαθηματικά.Έχω ακούσει άπειρα ρατσιστικά σχόλια, για την επιστήμη που ακολούθησα, νομική, μέχρι και το συμπέρασμα του Κάντ νομίζω πως είναι, ότι μόνο η φυσική και τα μαθηματικά είναι επιστήμες.(αυτό από άτομο που έβγαλε με το ζόρι το λύκειο και πήγε για δύο χρόνια στην Αγγλία, να αγοράσει μάλλον, κάτι σε πτυχίο φυσικού, όπου είναι τόσο καλός φυσικός, που σνομπάρει να κάνει ιδιαίτερα σε μαθητές και τον συντηρεί η γυναίκα του).Απορούσα λοιπόν πάντα, γιατί να απαξιώνονται οι λεγόμενες ανθρωπιστικές επιστήμες.Η απορία μου λύθηκε στη νομική, όταν κατάλαβα, ότι η μαθηματική σκέψη είναι η βάση, σε ότι και αν κάνει κανείς.Πλην όμως το απολύτως δύσκολο, είναι να τη χρησιμοποιήσεις ως λόγο και έργο.Κοινώς τα μαθηματικά ως αριθμοί και ασκήσεις, που λύναμε στο σχολείο, για τους περισσότερους καλούς εκείνης της περιόδου ήταν πιο πολύ κλίση και ενδιαφέρον, πιο πολύ ταλέντο δηλαδή, παρά αποτέλεσμα συνδυαστικής σκέψης πολλών ετερόκλητων αντικειμένων,που έπρεπε να κατανοήσει κανείς για να επιχειρηματολογήσει και καταλήξει σε λογικοφανή συμπεράσματα.Εν ολίγοις κατάλαβα, πως όσοι κόμπαζαν ότι είναι πιο έξυπνοι γιατί τα κατάφερναν καλύτερα στα μαθηματικά, απλά φθονούσαν αυτούς που τα κατάφερναν καλύτερα στο λόγο, γιατί αδυνατούσαν οι ίδιοι καταρχήν να αισθανθούν το δέος, που νοιώθαμε εμείς για τα μεγάλα κείμενα και στη συνέχεια να επεξεργαστούν ψυχικά τα νοήματα. Εννοείται πως σοβαροί άνθρωποι δεν έκαναν και δεν κάνουν τέτοιες διακρίσεις αφού γνωρίζουν, πως εν αρχή ην ο λόγος και χωρίς συγκροτημένη σκέψη, ανάλυση και κριτική ικανότητα δεν υπάρχει. Απλά οι επιστήμες του λόγου εμπεριέχουν και τα μαθηματικά.
Έχω βρεθεί σε γερμανικό ταμείο σούπερ μάρκετ πολύ κοντά στα σύνορα με Ελβετία. Ο πελάτης μπροστά μου συνειδητοποιεί ότι δεν του φτάνουν τα ευρώ να πληρώσει τα τρόφιμα που αγόρασε και ρωτάει αν μπορεί να συμπληρώσει το υπόλοιπο του ποσού με ελβετικά φράγκα. Η ταμίας συμφωνεί διότι λόγω εγκύτητας της πόλης με τα σύνορα, κάνουν πολλές φορές τέτοιες εξυπηρετήσεις. Ελα όμως που τρώει κοκομπλόκο και δεν ξέρει να κάνει μετατροπή του ποσού από ευρώ σε φράγκα με γνωστή την ισοτιμία! Το παλεύει κάνα πεντάλεπτο με το κουμπιουτεράκι, δε της βγαίνει. Φωνάζει μιά άλλη υπάλληλο και σκύβουν και οι δύο πάνω από τα τεφτέρια με τεράστια περισυλλογή και δεν βγάζουν με τίποτα το αποτέλεσμα!Ο κόσμος στην ουρά να συσσωρεύεται, το μωρό του κακόμοιρου να δυσανάσχετεί και να αρχίζει τις τσιρίδες, η καημένη η γυναίκα του να είναι σε απελπισία, μια να ηρεμήσει το μωρό, μία πού όοοοολη η ουρά συν οι πελάτες του διπλανού ταμείου τους κοιτάνε με ένα ύφος απέχθειας και αηδίας που προκαλούν τέτοια καθυστέρηση, λες και φταίγανε αυτοί... Τους καταλυπήθηκα!! Από μέσα μου να επαναλαμβάνω συνεχώς σαν μάντρα, σε μια προσπάθεια να μεταδώσω στις ταμίες ίσως τηλεπαθητικά την σκέψη μου: "απλή μέθοδος των τριών.. Απλή μέθοδος των τριών! ΑΠΛΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΩΩΝΝΝ!!" Τίποτα... Καμία ελπίδα. Μου 'ρχεται να αυτοπυρποληθώ...Μετά από 15 λεπτά καθυστέρηση, έρχεται ο προϊστάμενος να μάθει το λόγο της αργοπορίας και της ανησυχίας στο συγκεκριμένο ταμείο. Ακούει το πρόβλημα και αμίλητος σε ένα χαρτί γράφει:1 φράγκο --> 0,934 ευρώΧ φράγκα --> (τόσα ευρώ του υπολοίπου που έπρεπε αυτή ακόμα να πληρωθεί) Και τους το βγάζει σε δυο δευτερόλεπτα.Εκεί ξεφύσηξα επιτέλους από ανακούφιση μαζί με όλους φαντάζομαι...Μη μου ξαναπείς λοιπόν ότι τα μαθηματικά του σχολείου δεν είναι χρήσιμα, που οι κυρίες στο ταμείο δεν ξέραν να κάνουν μια απλή μετατροπή νομίσματος με την απλή μέθοδο των τριών! Κάι αυτό είναι μόνο ένα απλό παράδειγμα από τα εκατοντάδες της καθημερινότητας που μπορώ να σου απαριθμήσω.
Πραγματικά αδυνατω να καταλάβω γιατί να βάλει κάποιος αρνητικη ψηφο στο σχόλιο της φραουλιτσας αν δεν είναι υπάλληλος σε γερμανικο σούπερ μάρκετ κοντα στα σύνορα με Ελβετία.Αντίστοιχη περιπτωση σε μενα,ακομα χειροτερη νομιζω,εχω πάρει τηλέφωνο καπου όπου παρακολουθώ μαθηματα για να ρωτησω τα δίδακτρα τριμήνου.Ο γραμματεας δε μου λεει γιατι" δε μπορεί να το βγαλει εκείνη τη στιγμη ",ουτε μου λεει το συνολικό ποσο.Αντ'αυτου μου ειπε να ξαναπαρω τηλέφωνο τη Δευτερα για να μου απαντήσουν.Ηταν Πέμπτη.
Συμφωνώ με την rosa nera, αν και τα έβρισκα μπαστούνια με τα μαθηματικά στις μεγάλες τάξεις, δεν θεωρώ ότι ζημιώθηκα που έβαλα τον εγκέφαλό μου στην διαδικασία να αναμετρηθεί με κάτι που με δυσκόλευε - το αντίθετο, οποιαδήποτε απαιτητική νοητική άσκηση, ειδικά σε τομείς που υστερούμε, μας κάνει καλό.
#6.Συμφωνώ με τη Λένα.Όντως κάποια στιγμή συνειδητοποιούμε,ότι με ορισμένους ανθρώπους δεν έχουμε τι να πούμε πια.Βαριόμαστε ακόμα και να ανασαίνουν δίπλα μας.Αλλάζουμε,μας ενδιαφέρουν διαφορετικά πράγματα και οι δικές τους κουβέντες δε μας λένε τίποτα.Έχω δει όμως και μια διαφορετική πλευρά αυτής της ιστορίας.Το "πρήξιμο" πολλές φορές σημαίνει ενόχληση,επειδή για όσα λένε,εμείς δεν έχουμε να αντιπαραθέσουμε κάτι αντίστοιχο κι αυτό μας κάνει να νιώθουμε μειονεκτικά.Ο άνεργος πχ συχνά αισθάνεται άβολα,όταν οι άλλοι μιλάνε για τις δουλειές τους.Ο μόνος νιώθει δυο φορές μόνος,όταν γυρίζει η κουβέντα στα γκομενικά.Εκείνοι,που δεν έχουν παιδιά,έχουν ένα σφίξιμο στο στομάχι,όταν γονείς μιλάνε για τα καμάρια τους.Όταν μετράς και τα φραγκοδίφραγκα,πόσο να να ενθουσιαστείς με αφηγήσεις από ταξίδια,λίστα με ψώνια κτλ;Δε λέω ότι ισχύουν πάντα αυτά,αλλά κάποιοι σε ορισμένες περιστάσεις αισθάνονται άσχημα.Ο μονόλογος του άλλου,αν δεν είναι άτομο,που ψάχνει απλά ακροατήριο να πει τα δικά του,άνετα κόβεται.Συμπληρώνουμε με δικές μας εμπειρίες ή αλλάζουμε θέμα και μιλάμε για κάτι,που μας ενθουσιάζει,μας ενδιαφέρει ή μας προβληματίζει.Όταν όμως νιώθουμε ότι εμείς δεν έχουμε να πούμε κάτι πραγματικά ενδιαφέρον;Όταν έχουμε την αίσθηση,ότι τίποτα από όσα μας συμβαίνουν δεν είναι καλύτερο από αυτά,που ζει ο συνομιλητής μας;Μήπως βαφτίζουμε κάποιον παπαρολόγο,βαρετό κτλ,για να κρύψουμε τα δικά μας συμπλέγματα;
Συμφωνώ πολύ με την άποψη σου, όμως μήπως όποιος δεν χαμπαριάζει με την κατάσταση του άλλου είναι τελικά ένας εγωκεντρικός άνθρωπος, κλεισμένος στον εαυτό του, που δεν επικοινωνεί σωστά και ως εκ τούτου είναι ένας βαρετός άνθρωπος;Ο εργαζόμενος, που θα λέει τα κατορθώματα του, της δουλειάς, στον άνεργο φίλο του, έχει ενσυνάισθηση;Η φίλη που έχει λεφτά και παροτρύνει την άλλη, που δεν ξέρει πως θα βγάλει το μήνα, να πάνε ταξίδια ή για ψώνια, σα να μη συμβαίνει τίποτα, είναι πολύ φίλη;Θέλω να πω ότι η κοινωνική ενσυναίσθηση είναι βασικό προσόν των ενδιαφερόντων ανθρώπων και βέβαια των φίλων, που πρέπει να έχουμε.Όταν κάποιος είναι.... στην κοσμάρα του, που λέμε, δεν τίθεται θέμα κόμπλεξ του άλλου, τίθεται θέμα ευγένειας και σωστής επικοινωνίας.Μερικοί άνθρωποι, νοιώθω, πως συζητούν, όπως τα παιδάκια που όταν γυρίσουν στο σπίτι, λένε τα νέα τους......στη μαμά τους!Μόνο, που αυτά είναι παιδάκια και ό,τι τους συμβαίνει, τους φαίνεται σπουδαίο και μοναδικό.Εννοείται πως και οι υπερβολικά εύθικτοι, που απαιτούν, από τους άλλους, να είναι μέσα στο μυαλό τους, είναι εξίσου βαρετοί με την έννοια της κακής επικοινωνίας.
Ναι,κυκλοφορούν κι αυτοί ανάμεσα μας.Κι είναι να τους ρίξεις τηγανιά στο κεφάλι.Αυτούς εννοώ κατά κάποιο τρόπο,όταν γράφω:"αν δεν είναι άτομο,που ψάχνει απλά ακροατήριο να πει τα δικά του Πηγή: www.lifo.gr".Τους περιγράφεις πλήρως.
#4 δεν ξέρω τι εννοείς όταν λες τσακωμός και γκρίνια γιατί αυτά είναι σχετικά. ´Εχω καταλάβει ότι δεν είναι ίδια για όλους, ούτε αντιμετωπίζονται το ίδιο από όλους.Δηλαδή, έχω τύχει μπροστά σε τσακωμό φιλικού ζευγαριού που τσακώνονται για το ποιος θα κάνει μπάνιο το παιδί τους (τότε βρέφος) και η ένταση εμένα μου φαινόταν too much. Άγριος τσακωμός δηλαδή. Και στο τέλος η φίλη μου είπε στον συζυγό της: "καλά αγόρι μου είσαι και πολύ μ@λ@κ@ς!" Κι εγώ ήθελα να ανοίξει η γη να με καταπιεί που ήμουν μπροστά! Αφενός γιατί είναι πάρα πολύ άβολο να βρίσκεσαι στη μέση ενός τσακωμού τρίτων και αφετέρου γιατί ο χαρακτηρισμός της φίλης μου προς τον συζυγό της μου φάνηκε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ βαρύς! Εγώ δεν θα μπορούσα ποτέ να πω τον άντρα μου μαλάκα. Θεωρώ ότι αν φτάσω στο σημείο να τον αποκαλέσω έτσι, έχει χαθεί κάθε σεβασμός και κάθε νόημα μαζί. Όμως εκείνοι, μισή ωρίτσα μετά, έκαναν τελικά το μωρό μπανιο μαζί, χαριεντιζόντουσαν και φιλιόντουσαν σαν να μην είχαν καβγαδίσει ποτέ! Η επίδραση των τσκωμών και της γκρίνιας σε μια σχέση έχει να κάνει απολύτως με τα μέλη της σχέσης και τον χαρακτήρα τους.
#7.Δεν είμαστε όλοι καλοί στα ίδια πράγματα.Σε κάποια παρουσιάζουμε μεγαλύτερη έφεση,τα αντιλαμβανόμαστε πιο γρήγορα και σε κάποια άλλα χρειαζόμαστε μεγαλύτερη προσπάθεια.Δε σημαίνει,ότι,αν κάπου υστερούμε,είμαστε βλάκες.Θα λέγαμε βλάκα έναν καλό δικηγόρο πχ,επειδή δυσκολεύεται να λύσει μια δευτεροβάθμια εξίσωση;Ένας καλλιτέχνης εξαιρετικός στην τέχνη του δεν παρουσιάζει κι αυτός ένα είδος υψηλής ευφυΐας;Ένας πολύ καλός μάγειρας;Κι οι κοινωνικές δεξιότητες επίσης αντικατοπτρίζουν το πόσο στροφάρει κανείς.1002 πράγματα μπορούμε να σκεφτούμε,που δείχνουν την οξυδέρκεια,την ευστροφία κάποιου με διαφορετικούς τρόπους.Δε χρειάζεται να συνδέουμε στενά την ευφυΐα με τις σχολικές επιδόσεις κι ακόμη πιο συγκεκριμένα με ορισμένα μαθήματα.Είναι μια ένδειξη για το πώς λειτουργεί το μυαλό μας,αλλά όχι και το απόλυτο μέτρο.Είναι κρίμα να σε δεσμεύει μια κουβέντα από τη Δ' δημοτικού και να σε περιορίζει σε όλη σου τη ζωή.Καλό θα ήταν να το συζητήσεις με κάποιον ειδικό.Ίσως ανακαλύψεις και πολλά άλλα ενδιαφέροντα πράγματα.Σίγουρα κάτι θα καταφέρεις να ξεμπλοκάρεις και να προχωρήσεις.Υ.Γ.Οι δάσκαλοι μας είναι κι αυτοί απλά άνθρωποι.Μπορεί να είναι οι ίδιοι ανεπαρκείς στη δουλειά τους ή να κάνουν και μια λάθος εκτίμηση.Η φιλόλογος μου στη Β' Λυκείου είχε πει στη μάνα μου,ότι είμαι χάλια στην έκθεση."Κληροδότησε" την ίδια άποψη στη φιλόλογο μου την επόμενη χρονιά (μικρός σύλλογος,100 χρόνια οι ίδιοι καθηγητές).Στις Πανελλήνιες έγραψα πολύ καλύτερα στην έκθεση από το βαθμό,που είχα στο σχολείο.
#7 Για μενα η ευφυϊα, αν έπρεπε οπωσδήποτε να την ορίσω είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζεις κανεις τα πράγματα. Δεν εμπιστέυομαι πολύ τη μέτρηση της, θεωρώ ότι είναι συχνα κοινωνικά κατασκευασμένα τα τεστ. Σε κάθε πεπίπτωση, ενα μορφωσιογόνο περιβάλλον μπορεί να παίξει πολύ πιο καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη ενός παιδιού. Τώρα ως προς τα μαθηματικά, σκέφτηκα αμέσως το έμφυλο στερεότυπο. Συχνά οι δάσκαλοι θεωρούν τα κορίτσια αδύναμα ενώ τα αγόρια λιγότερο μελετηρά. Το αποδεικνύει και η πορεία των μαθητών. Δε χρειάζεται να είσαι αυθεντία για να έχεις καλά αποτελέσματα στο σχολείο, ούτε για να είσαι καλός επαγγελματίας. Είναι θέμα περιβάλλοντος μέσα στο οποίο μεγαλώνεις, κινήτρων και προσωπικής προσπάθειας.
#3 Εγώ να σχολιάσω κάτι τελείως άσχετο; Γιατί να μην στείλει mail στον καθηγητή; Αυτή ακριβώς είναι η δουλειά του, και ειδικά όταν μιλάμε για μεταπτυχιακό επίπεδο: να λύνει απορίες και να κατευθύνει τους φοιτητές του.Από την άλλη πράγματι, αντί να αναρωτηθείς γιατί σου είπε αυτό που σου είπε η φίλη σου και για το κατά πόσο έχεις αυτογνωσία ή όχι, κάθεσαι και σχολιάζεις ότι δεν έπρεπε να είναι τόσο αόριστη;
#6 Θα διαφωνήσω. Εάν οι λεπτομέρειες είναι εκτενέστατες και εάν βρίσκεσαι σε μία φάση της ζωής που νιώθεις πιεσμένος και ο φίλος σου αντί να το καταλάβει και να το σεβαστεί συνεχίζει να σε βομβαρίζει με το πώς πέρασε στην καφετέρια που πήγε, ή τι τσάντα αγόρασε η κολλητή της αδερφής της, ή να σου περιγράφει λεπτομερέστατα πώς έπλυνε το αμάξι, τότε λογικό είναι να βαριέσαι. Ακόμη κι αν τρέφεις φιλικά αισθήματα για τον άλλον και έχεις όλη την καλή διάθεση να μοιράζεστε την καθημερινότητά σας, κάποια στιγμή αυτό καταντάει κουραστικό. Να μου πεις από την άλλη γιατί να έχεις για φίλο κάποιον που δεν αφουγκράζεται τις δικές σου ανάγκες αλλά μόνο τις δικές του (στην προκειμένη περίπτωση να μοιραστεί τις εμπειρίες του), είναι άλλο θέμα.Μπορεί πάντα, βέβαια, να παίζει το ενδεχόμενο η κοπέλα της ερώτησης να ζηλεύει τα ψώνια και τα γκομενάκια των φίλων της...
#7 Ακόμη και οι ειδικοί συμφωνούν πως υπάρχουν παραπάνω από ένα είδη νοημοσύνης. Ο Gardner, π.χ. έχει εντοπίσει 7 είδη νοημοσύνης. Όλοι μας είμαστε σε άλλά είδη καλύτεροι και σε άλλα χειρότεροι. Σπάνια είναι κάποιος "κορυφαίος" σε ένα είδος νοημοσύνης και ακόμα πιο σπάνια σε πολλά. Το πρόβλημα εντοπίζεται όταν κάποιος είναι κάτω από το "φυσιολογικά" (σταθμισμένα)όρια. Απλά, η γλωσσική και η λογικομαθηματική νοημοσύνη είναι η πιο εμφανείς στην καθημερινή μας ζωή. Και συνήθως κάποιος για να είναι καλός στα μαθηματικά πρέπει να έχει και καλή γλωσσική κατανόηση (αλλιώς δεν θα μπορεί να διαχειριστεί τα δεδομένα που το δίνονται).Το να μην είσαι καλός στα μαθηματικά ή στη γλωσσική κατανόηση/έκφραση, δεν σε καθιστά αυτόματα "χαζό". Απλά αδύναμο σε αυτούς τους δύο (ανάμεσα σε τόσους άλλους) τομείς.
#4Ειδικά η γκρίνια μπορεί να καταστρέψει και την πιο όμορφη και δυνατή αγάπη. Κανείς δεν αντέχει την γκρίνια. Κανείς. Μην την μπερδεύουμε με ένα παράπονο που μπορεί να έχει κάποιος και καλά θα κάνει να το εκφράσει στο σύντροφο του με σκοπό να βρεθεί μια λύση που θα ικανοποιεί και τους δύο.Η γκρίνια δεν έχει στόχο την επίλυση προβλημάτων ανάμεσα στο ζευγάρι. Έχει στόχο να αισθανθεί σημαντικός αυτός που γκρινιάζει, ότι μετράει, ότι υποφέρει για τον άλλο και να εκβιάσει μια αναγνώριση των 'θυσιών' που έχει κάνει. Μερικοί δε το έχουν αναγάγει σε επιστήμη, 'γκρινιάζω άρα υπάρχω'. Η μόνη λύση είναι διακοπή της γκρίνιας με απόλυτη αυτοπειθαρχία. Σταματάμε τον εαυτό μας κάθε φορά που πάει να γκρινιάξει και διαλέγουμε άλλη νότα για να μιλήσουμε, ευχάριστη και φιλική. Λύνουμε τα προβλήματα μας ένα ένα και δεν καταφεύγουμε σε ατελείωτους μονολόγους για να νιώσουμε σημαντικοί. Αλλιώς σταματάμε να είμαστε στα ματια του άλλου η λύση και γινόμαστε το πρόβλημα.
#4 Εξαρτάται από τους ανθρώπους, όπως επίσης από το μέγεθος και την έκταση του παραπόνου/γκρίνιας/καβγά. Επιπλέον, παίζει ρόλο πώς το αντιμετωπίζουν όλο αυτό οι 2 εμπλεκόμενοι. Για παράδειγμα, εαν ο ένας από τους 2 γκρινιάζει συνεχώς για το κάθετι(μικρό και ασήμαντο) και ο άλλος κάνει καθημερινά υπομονή χωρίς να του απαντάει, τότε κάποια στιγμή θα ξεσπάσει => η σχέση φθείρεται σε αυτή την περίπτωση.Υπάρχουνε διάφορα άλλα παραδείγματα. Υπάρχουνε επίσης παραδείγματα στα οποία οι συχνοί καβγάδες και μικροτσακωμοί κρατάνε το ζευγάρι δεμένο και ευτυχισμένο.It's up to the every single couple and the relation between of it :)
#7, "Αν καποιος δεν εχει ταλεντο στα μαθηματικα και πρεπει να εργαστει πολύ πανω σε ασκησεις για να πετυχει ενα μετριο βαθμο σημαινει οτι ειναι ενας βλακας? "Τι σημαίνει βλάκας; Δείκτη νοημοσύνης κάτω του μέσου όρου; Στα όρια του διανοητικώς καθυστερημένου; Τι ακριβώς;Η ευφυία έχει πολλές διακυμάνσεις και εκφάνσεις. Στην τάξη μου κάποιοι μαθητές ήταν καλοί στα θεωρητικά και γράφανε καλές εκθέσεις, είχαν το χάρισμα και την άνεση του λόγου. Κάποιοι άλλοι, σαν και του λόγου μου, ήταν καλοί στις θετικές επιστήμες (και πάλι όχι σε όλες, εγώ ήμουν καλή μαθηματικά-χημεία, φυσική εντελώς σκράπας) αλλά στις εκθέσεις είμασταν τραγικοί. Υπήρχαν και οι καλλιτεχνικές φύσεις, στη ζωγραφική πχ. Ποια από τις κατηγορίες είναι βλάκες; Όλοι οι άλλοι εκτός από αυτούς που ήταν καλοί στα μαθηματικά; Κι αν κάποιος ήταν εξαιρετικός στη φυσική-χημεία αλλά όχι στα μαθηματικά; Πιστεύεις ότι κάποιος καλός στα μαθηματικά θα πετύχει και θα είναι πιο ευτυχισμένος στη ζωή του από κάποιον σκράπα; Γιατί τελικά αυτό που μετράει είναι αν στην τελική είμαστε ευτυχισμένοι με τις επιλογές μας και με τον τρόπο ζωής μας. Όλο αυτό που έχεις χτίσει στο μυαλό σου το βλέπεις ότι πάσχει.
Κι όμως λουλούδι, υπάρχει διάχυτο ως νοοτροπία από τους εκπροσώπους των θετικών επιστημών (μιλάω τουλάχιστον για Ελλάδα) ότι όποιος δεν είναι καλός στα θετικά, ειδικά δε στα μαθηματικά, είναι καθυστερημένος. Σίγουρα υπάρχουν θεωρητικοί που έχουν την ίδια γνώμη για όσους είναι κακοί στα αρχαία ή τη έκθεση, αλλά εκεί είναι πραγματικά ατομικές περιπτώσεις. Αντιθέτως, πολλοί θετικοί (ακόμη και με μέτριες επιδόσεις στον τομέα τους) περιφρονούν τους θεωρητικούς, ακόμη κι τους πολύ επιτυχημένους στον τομέα τους.Νομίζω οφείλεται στο ότι οι θετικές επιστήμες οδηγούν σε αυτά που θεωρούνται σύγχρονα επαγγέλματα, με μέλλον, με προοπτικές εξέλιξης, και αφορούν κυρίως τεχνολογικούς ή οικονομικούς τομείς. Ενώ τα θεωρητικά μοιάζουν να ασχολούνται με το παρελθόν, με φιοριτούρες και περικοκλάδες. (Οι νομικάριοι νομίζω ψιλο-εξαιρούνται από τη χλεύη)
δεν έχεις άδικο. Θυμάμαι την "ιεραρχία" στις πανεπιστημιακές σχολές: Οι φιλοσοφικάριοι σνομπάρανε τις παιδαγωγικές ακαδημίες (τότε διετους), οι θετικών επιστημών τους φιλοσοφικάριους και οι γιατροί όλους! Ευτυχώς δεν είχαμε μηχανικούς στα Γιάννενα!
Τίποτα από αυτά όλα τα πολυσύνθετα που ωραία αναλύετε δεν είναι νομίζω. Απλούστατα το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα βασίζεται στην αποστήθιση για όλα τα μαθήματα πλην των μαθηματικών! Οπότε "θεωρητικός=καλός παπαγάλος" στο μυαλό των "θετικών". [Σημειωτέον σπούδασα ανθρωπιστικές σπουδές και λάτρευα τα μαθηματικά στα οποία ήμουν άριστη. Για να μην θεωρηθώ ότι έχω ίδιον συμφέρον σε οποιαδήποτε εκ των δύο πλευρών.]Αν τα θεωρητικά μαθήματα/ανθρωπιστικές σπουδές γίνονταν όπως τους έπρεπε στο επίπεδο γυμνασίου/λυκείου θα είχαμε άλλο εντελώς επίπεδο πολιτισμού. Και δεν θα είχαμε φροντιστήρια που φόρτωναν ΑΠΕΙΡΕΣ φωτοτυπίες τα παιδιά με μασημένες σκέψεις για να γράψουν...έκθεση ιδεών!! Επιπλέον η ευφυΐα όπως είπε κι η Λένα είναι πολυσύνθετο ζήτημα με ατομική έκφανση σε διάφορους κλαδους ανάλογα με το άτομο (spatial perception πχ. που μετριέται και στα τεστ νοημοσύνης ή μουσική αντίληψη -που συγγενεύει με τα μαθηματικά - ή γλωσσοσυνθετική ικανότητα που αναδεικνύεται στην έκθεση κλπ κλπ.)
#1Πιστεύω φοβήθηκες για την "έγκριση" και είναι σημαντική η αποδοχή της αγαπημένης σου /σημαντικής φίλης. Και η συζήτηση γύρω από το θέμα βοηθάει, αν και πολλές φορές απλά κάνουμε δημοσκόπηση γιατί μέσα μας δεν είμαστε σίγουροι, ή είμαστε κομπλαρισμένοι και αντιφατικοί:)•••Μ αρεσει η στήλη και τα σχόλια, αλλά το βρίσκω κουραστικό να ανατρέχω πάνω κάτω για να δω σε ποια ερωταπαντηση αναφέρεται τι, να προσπερνάω ό,τι δε με ενδιαφέρει στα σχόλια, να προσπαθώ να θυμηθώ τι είπε ποιος, να ψάχνω στα τυφλά το σχόλιο μου κτλ..Προτείνω αν γίνεται να υπάρχει ο σχολιασμός και η αντίστοιχη κουβέντα κάτω από καθένα από τα 7 σχόλια.Ευχαριστώ.
Ενώ είναι ωραια ιδέα, μπορεί μετά μια πραγματικά σημαντική ερώτηση να πήγαινε τόσο μετά (π.χ. 3η ή 4η σελίδα) που να μην την έβλεπε ποτέ κανείς και αυτό θα ήταν άδικο.
πιστεύω πως όποιος ενδιαφέρεται για τις ερωταπαντήσεις, θα πάει στην τρίτη και τέταρτη σελίδα, όπως πάμε και τώρα για να διαβάσουμε τα σχόλια, που είναι εξίσου ενδιαφέροντα με την στήλη..Και το διάβασμα και η κουβέντα θα γίνονται πιο στρωτά.(Btw το χέρι μου αυτονομήθηκε και σε ψήφισε θετικά λολ).