Φώτης Απέργης στο LIFO.gr: «Κι όμως, ο Τζάγκερ γνώριζε πολύ καλά ποιοι έκαναν το πραξικόπημα. Ιδού το ηχητικό απόσπασμα» - Update: Η απάντηση του συντάκτη μας

Φώτης Απέργης στο LIFO.gr: «Κι όμως, ο Τζάγκερ γνώριζε πολύ καλά ποιοι έκαναν το πραξικόπημα. Ιδού το ηχητικό απόσπασμα» - Update: Η απάντηση του συντάκτη μας Facebook Twitter
Μπορείς να ακούσεις ευκρινώς τον Τζάγκερ να αναφέρεται δυο φορές σε «colonels». Συγκεκριμένα, μιλώντας για τη διακοπείσα συναυλία του 1967, κάνει λόγο για: «A colonels’, a Greek colonels’ revolution –I remember- in about a week later».
15

Αθήνα, 18.4.2017

 

 

Αγαπητέ Στάθη,

 

Στο άρθρο του με τίτλο «Μύθοι κι αλήθειες για την επεισοδιακή συναυλία των Rolling Stones στην Αθήνα», που διάβασα στην ιστοσελίδα της LiFO, ο Φώντας Τρούσας ανθολογεί δημοσιεύματα και μαρτυρίες σχετικά με το γεγονός αυτό, για να αποφανθεί στο τέλος ότι, συλλήβδην, «ο καθένας λέει ό,τι θέλει»… 

 

Αναφερόμενος ειδικά στη συνέντευξή μου με τον Μικ Τζάγκερ, που δημοσιεύτηκε το 1993 στο περιοδικό «Εψιλον» της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας», αμφισβητεί ότι ο αρχηγός των Ρόλινγκ Στόουνς μού είπε ότι το πραξικόπημα ήταν «των συνταγματαρχών». Αμφισβητεί ακόμα και ότι το γνώριζε. Συνεχίζει, μάλιστα, με πολλή ειρωνεία:

 

«Είναι ποτέ δυνατόν, το 1993, ο Jagger να μιλάει σαν... Έλληνας, ενθυμούμενος πως η συναυλία έγινε “λίγες μέρες πριν από το πραξικόπημα των συνταγματαρχών”; Ενδιαφέρθηκε δηλαδή ο Jagger να μάθει αν το πραξικόπημα στην Ελλάδα έγινε από συνταγματάρχες, στρατηγούς ή λοχαγούς; Κι αν ενδιαφέρθηκε τότε, θα μπορούσε να το θυμάται και το '93; Μα, αν είναι έτσι, τότε μπορεί να θυμάται ακόμη και το επώνυμο του Αττικάρχη (σ.σ. Τασιγιώργος) ή και της καμαριέρας του στο Hilton...»

 

Στο ηχητικό απόσπασμα που σού στέλνω (έτσι όπως ακούστηκε σε σχετική εκπομπή που μετέδωσα το 2012 από το Β’ Πρόγραμμα, στην οποία περιέλαβα ολόκληρη τη συνέντευξή μας), μπορείς, μετά την ελληνική μετάφρασή μου, να ακούσεις ευκρινώς τον Τζάγκερ να αναφέρεται δυο φορές σε «colonels». Συγκεκριμένα, μιλώντας για τη διακοπείσα συναυλία του 1967, κάνει λόγο για: «A colonels’, a Greek colonels’ revolution –I remember- in about a week later».

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ

 



Γιατί χρησιμοποίησε αυτή τη διατύπωση; Ποιος ξέρει. Εφόσον, όμως, ο κ. Τρούσας ενδιαφέρεται τόσο για την πιστότητα μιας συνέντευξης που έκανα πριν από 24 χρόνια, μπορεί να ρωτήσει ο ίδιος τον Τζάγκερ, όταν θα έχει μια ανάλογη ευκαιρία. Έτσι, δε θα χρειάζεται πια να καταφεύγει στην εργασία άλλων, την οποία μάλιστα απαξιώνει.

Πολύ φιλικά,


Φώτης Απέργης

 

Ο Φώντας Τρούσας απαντά:

"Κύριε Απέργη κατ' αρχάς σας ευχαριστώ για την επικοινωνία.


Το πόσο καλά θυμάται ο Τζάγκερ φαίνεται απ' αυτό που λέει ότι «προσπάθησα να δώσω στον κόσμο μια ανθοδέσμη». Μάλλον άλλος ήταν εκείνος που προσπάθησε να δώσει την ανθοδέσμη στον κόσμο (ο μάνατζερ του συγκροτήματος).
Επίσης, το ότι μιλάει για «επανάσταση» και όχι για χούντα (ή «πραξικόπημα», όπως εσείς σπεύσατε να μεταφράσετε) δείχνει πως είχε μεσάνυχτα για το τι είχε συμβεί εκείνη την εποχή στην Ελλάδα. Κάτι είχε πιάσει τ' αυτί του...


Εν πάση περιπτώσει, αν σας αδίκησα κάπου, σε κάποιο σημείο, σας ζητώ συγγνώμη"

15

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ

σχόλια

5 σχόλια
Βρε Φώντα μου γλυκέ! Σε αρχειακό επίπεδο και επίπεδο γνώσεων του ιστορικού περίγυρου, σου βγάζουμε το καπέλο-το έχουμε ξαναπεί! Αλλά τί νόημα έχει να επιμένεις να αμφισβητείς το περιεχόμενο και την ελληνική απόδοση στη συνέντευξη από τον Τζάγκερ ενός κορυφαίου μουσικού ρεπόρτερ (και έντιμου γιατί τον Απέργη τον ξέρω χρόνια); Τί νόημα έχει να αμφισβητείς τη μνήμη του Πετρίδη ή του Πουλικάκου, κορυφαίων και αυτών στο είδος τους; Ναι μία τέτοια συναυλία είναι ένα ιστορικό γεγονός. Αλλά και τα ιστορικά γεγονότα δεν καταγράφονται ούτε αποτιμώνται "κλινικά". Μεσολαβεί το αίσθημα, η κρίση, η προσωπικότητα. Επιμένεις να αντιμετωπίζεις την τέχνη με όρους επιστήμης και απολύτως προσωπικής ιδεοληψίας και εμμονών. Φοβάμαι ότι εξετάζοντας τους δακτυλίους στον κορμό του δέντρου, χάνεις μονίμως το δάσος. Κι είναι κρίμα..
Αγαπητή Ναταλί το κείμενο έχει κι άλλες διαστάσεις και η παράθεση των αναμνήσεων είναι μόνο η μία. Μην κολλάς μόνο σ’ αυτή. Μία άλλη και ακόμη πιο σημαντική (διάσταση) είναι εκείνα που αναφέρονται στους Μοντέρνους Ρυθμούς και στον τρόπο που αντιμετωπίστηκε το live των Rolling Stones και γενικότερα το ροκ από το περιοδικό και τους ανθρώπους του (Τσόγκας, Μαστοράκης…). Υπάρχουν «μύθοι», που επιχειρώ χρόνια να τους γκρεμίσω, επειδή δεν συνάδουν με την πραγματικότητα και με την ουσία του ροκ (ευρύτερα). Αλλά μην το πάμε εκεί, γιατί θα χαθείς… Ή θα χαθούμε... Τώρα, και περνώντας στο επίπεδο των «αναμνήσεων» εγώ θα πω πως με όλες αυτές τις παραθέσεις ο αναγνώστης μπορεί να σχηματίσει ακόμη πιο ορθή και τεκμηριωμένη άποψη, αλλά και να δει πώς ένα ιστορικό γεγονός αποκτά «άλλες» διαστάσεις μέσα στα χρόνια, που, συχνότατα, το απομακρύνουν από την πραγματικότητα. Όσον αφορά στην αντιπαράθεση (ας την πω έτσι) με τον Φώτη Απέργη βιάζεσαι να εκφέρεις γνώμη. Και αυτό το λέω, διότι παραβλέπεις την ουσία.Εγώ έγραψα μεταξύ άλλων… «Είναι ποτέ δυνατόν, το 1993, ο Jagger να μιλάει σαν... Έλληνας, ενθυμούμενος πως η συναυλία έγινε “λίγες μέρες πριν από το πραξικόπημα των συνταγματαρχών”;». Δυστυχώς (όχι για μένα) μέσω του παραθέματος της συνέντευξης από τον Φώτη Απέργη αποδεικνύεται πως είχα δίκιο και σ’ αυτό το σημείο. Γιατί ο Τζάγκερ όντως μιλάει σαν Έλληνας, όταν διαβάζουμε περί «πραξικοπήματος» στην έντυπη συνέντευξη, που παράθεσα –και τούτο πέραν από το τι θυμάται και τι όχι– ενώ στην πράξη (στον προφορικό λόγο) είχε μιλήσει περί «επανάστασης»!!Γράφει ο Φώτης Απέργης: «Γιατί χρησιμοποίησε αυτή τη διατύπωση; Ποιος ξέρει. Εφόσον, όμως, ο κ. Τρούσας ενδιαφέρεται τόσο για την πιστότητα μιας συνέντευξης που έκανα πριν από 24 χρόνια, μπορεί να ρωτήσει ο ίδιος τον Τζάγκερ, όταν θα έχει μια ανάλογη ευκαιρία». Εγώ να ρωτήσω τον Τζάγκερ, όταν και άμα τον συναντήσω, γιατί είπε «επανάσταση»; Ο Απέργης που τον άκουσε επιτόπου να το λέει, γιατί δεν του είπε… επ τι λες, για ποια «επανάσταση» μας τσαμπουνάς;Αυτά είναι τα σημαντικά (για μένα) και δεν σε βλέπω να τα σχολιάζεις αγαπητή Ναταλί…
Συνταγματάρχης: "Εκάναμεν επανάστασιν!" Φαντάρος: "Κι εγώ νόμιζα ότι τις επαναστάσεις τις κάνει ο λαός"Διάλογος από την ταινία/τηλεοπτική σειρά "Λούφα και Παραλλαγή"
@Aella.AcanthaΗ αλήθεια είναι πως (πολιτική) επανάσταση είναι συνυφασμένη, στις συνειδήσεις, με το λαϊκό έρεισμα και την αλλαγή, απ' τα κάτω -την βάση-, προς τα άνω, κι όχι το ανάποδο. Το πραξικόπημα, προφανώς, και δεν είναι συνώνυμο της επαναστάσεως (Και παρότι η χούντα είχε από μερίδα πλήθους, ανοχή ή/και υποστήριξη, ως "επανάσταση της 21ης" καλούταν απ' τους ίδιους τους συνταγματάρχες και τους συμπαθούντες του regime). Παρ' ολ' αυτά επιμένουμε σ' αυτήν την λέξη (κι όχι στα υπόλοιπα που λέχθηκαν), θεωρώντας ότι ο jag θα έλεγε "revolution", εννοώντας ότι κι ένας έλλην, οπότε θα έπρεπε i. είτε να συμπαθεί το καθεστώς, για να μιλάει γι' αυτό ως "επανάσταση", ii. είτε (εφόσον το πρώτο μάλλον δεν είναι, ακριβώς, plausible) να τα 'χει εντελώς χαμένα κι ο Απέργης να τα βγάζει απ' την κοιλιά του κι αυτό με ολίγον τι δόλο, που πρέπει να ξεσκεπαστεί (βλ. flame wars)…Yeah, right.Έχοντας εκτίμηση στο έργο του Τρούσσα, αυτή η καθετότητα είναι που ενοχλεί: H πεποίθηση ότι άλλη λογική επιλογή/ πιθανό ενδεχόμενο/ αλήθεια δεν υπάρχει, ρε παιδί μου, όπως αυτό της λεκτικής αστοχίας(*) ή μίας "ενδιάμεσης" γνώσης των τεκταινόμενων. Ή άσπρο ή μαύρο, δηλαδή, κι αυτό σε λόγο casual προφορικό (κι όχι μεταξύ 2 Ελλήνων).(*)...Μόνο ξένοι που δεν ονομάζουν την ακρόπολη ως the acropolis citadel, ως όφειλαν, αλλά σε ρωτούν, στο δρόμο, "how do i go to the castle/ monument ", άλλη φορά θα αρχίσω να τους ερωτώ τι εννοούν, ακριβώς, και θα τους κάνω κι ένα μαθηματάκι αγγλικής, στα καπάκια.Over and out.
Είναι μνημείο, ο Παρθενώνας. Κι η ακρόπολη αρχαιολογικός χώρος. Ασχέτως με το αν είναι η "Ακρόπολη". Acropolis citadel θα ήταν πλεονασμός καθώς σε κάθε αρχαία πόλη υπήρχε μόνο ένα (υψηλότερο) σημείο το οποίο το οχύρωναν με τείχη, ακρόπολις = citadel.
Η Ακρόπολη (των Αθηνών) περιέχει διάφορα μνημεία, πλην του Παρθενώνος και ενοείται πως το monument είναι "τυπικά" σωστό! Όταν θες, όμως, να πας στον πύργο του Άιφελ ή στο Κολοσσαίο, συνήθως δεν λες "how do I get to the monument". Επίσης δόξα τους Θεούς η ετυμολογία της Ακρό-πολης είναι εύκολη, για τους ομιλούντες την ελληνική –υποθέτω όμως- ότι δεν είναι και τόσο αυτονόητη σε αυτούς που δεν την ομιλούν: εξού και το citadel, που είναι των Stones άλλωστε (https://www.youtube.com/watch?v=IHOL5M0dfiw). Kαι, προφανώς, όλο αυτό ήταν ένα ελαφρώς φαιδρό και καθ' υπερβολήν παράδειγμα ορθοκανονισμού (sic):-)
Θεωρώντας ότι ο jagger και οι stones, τεσπά, δεν είχαν και κάμια σούπερ ντούπερ πολιτική (ή/και αριστερή) συνείδηση και δεδομένων των "crazy times" και του ότι η εν λόγω ευρωπαϊκή τουρνέ μόνο μη επεισοδιακή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί (... στη Βαρσοβία, να πούμε, είχε γίνει το de la putàn de la kangél) δεν το θεωρώ απίθανο, όντως, να υπήρχε σύγχυση γεγονότων και ημελογιακών καταστάσεων -ΟΜΩΣ- ο αθηναϊκός ήταν και ο τελευταίος σταθμός της τουρνέ, αλλά και ο τελευταίος -αν δεν απατωμαι- με τον jones (υπό την live έννοια) συν το γεγονός ότι διεκόπησαν -χωρίς καν να συμβαίνουν τα "έκτροπα" του πλήθους των άλλων χωρών- ε... εντάξει, πρέπει να είναι κανείς σούπερ στόκος, για να μην μπορεί να βάλει κάτω τα πράγματα, ακόμη και σε later χρόνο (μέσω του wyman όπως προαναφέραμε), και δεν νομίζω ότι ο jag είναι τόσο στόκος. Ο άνθρωπας λέει ξεκάθαρα "the colonels", έτσι ήταν γνωστή η χούντα ΚΑΙ έξω, όχι μόνο εν ελλάδι. Το "revolution" είναι είτε προϊόν λεκτικής αστοχίας, είτε σύγχυσης και -συγνώμη που θα στεναχωρήσω- αλλά κανένας δεν είναι στο κεφάλι του jag για να ισχυριστεί ότι ξέρει 100% έτσι ή γιουβέτσι.Για μένα:-έχει πλήρη εικόνα ο jag για τα γεγονότα εδω; Σίγουρα όχι! Όμως,-Είναι εντελώς άσχετος; Και, πάλι, σίγουρα όχι.-Ψειρίζουμε τη μαϊμού, χαλώντας τις καρδιές μας για χαζομάρες; Εντελώς όμως!
...εγώ πάλι λέω ότι το "revolution" -επανάσταση δεν ήταν μία απλή αστοχία του λόγου, αλλά ηθελημένη έκφραση που παραπέμπει στα κρυφο-φιλοχουντικά αισθήματα του Jagger! Στην "ΕΘΝΟΣΩΤΗΡΙΟ" επανάσταση αναφέρεται ο άνθρωπος!!!έ, ρε προβλήματα που έχει ο κόσμος...ΥΓ.πάντως, πέραν της πλάκας, συνεχίζω να συντάσσομαι με την άποψη της φίλτατης φιλενάδας, απ' το 2013:"Υποθέτω ότι δεν είναι και τόσο παράλογο να θυμότανε ο Jagger ότι η συναυλία έγινε «λίγες μέρες πριν από το πραξικόπημα των συνταγματαρχών»: καθώς ήταν η τελευταία συναυλία της περιοδείας, ο Bill Wyman είχε αποφασίσει να μείνει παραπάνω στην Ελλάδα με την οικογένειά του για διακοπές, τους πρόλαβε όμως η χούντα, δεν είχαν την δυνατότητα επικοινωνίας με τον έξω κόσμο και καταφέρανε να επιβιβαστούνε τελικά σε πτήση για το Λονδίνο στις 23 Απριλίου (Bill Wyman - Rolling with the Stones σελ. 270-271)."
Κύριε Απέργη κατ’ αρχάς σας ευχαριστώ για την επικοινωνία. Το πόσο καλά θυμάται ο Τζάγκερ φαίνεται απ’ αυτό που λέει ότι «προσπάθησα να δώσω στον κόσμο μια ανθοδέσμη». Μάλλον άλλος ήταν εκείνος που προσπάθησε να δώσει την ανθοδέσμη στον κόσμο (ο μάνατζερ του συγκροτήματος).Επίσης, το ότι μιλάει για «επανάσταση» και όχι για χούντα (ή «πραξικόπημα», όπως εσείς σπεύσατε να μεταφράσετε) δείχνει πως είχε μεσάνυχτα για το τι είχε συμβεί εκείνη την εποχή στην Ελλάδα. Κάτι είχε πιάσει τ’ αυτί του… Εν πάση περιπτώσει, αν σας αδίκησα κάπου, σε κάποιο σημείο, σας ζητώ συγγνώμη.
Νομίζω ένα σκέτο συγνώμη θα αρκούσε. Δεν υπάρχει λόγος, ούτε πρόκειται να βγείς αποπάνω με τα ναι μεν αλλά, κλπ.Μια χαρά μπορεί να θυμάται τι έγινε σε μια επεισοδιακή συναυλία που τους «έκλεισε» η αστυνομία. Δεν είχαν και πολλές τέτοιες φάσεις οι Στόουν, να τους κλείνουν την συναυλία εκτάκτως στις δόξες τους. Το να ξεχάσει ανθυπολεπτομέρειες, όπως αν έδωσε αυτός ανθοδέσμη ή απλά πέταγε λουλούδια ή ήταν ο μάνατζερ που το έκανε, είναι πολυ λογικότερο, και καθόλο το ίδιο. Εξάλλου η Χούντα της Ελλάδας ήταν τις επόμενες εβδομάδες στα Βρετανικά ΜΜΕ από τα μεγάλα θέματα. Πολύ εύκολα θα το συνδύαζε.
Δεν ισχύουν αυτά που λες. Οι συναυλίες των Στόουνς σφραγίζονταν από σοβαρά επεισόδια ήδη από τα μέσα του ’60 (το λέει και ο Τζάγκερ αυτό – κι έτσι είναι). Το να λες ότι εσύ έδωσες την ανθοδέσμη, ενώ την έδωσε άλλος, δεν φανερώνει ότι θυμάσαι. Το ότι κάτι έγινε τότε στην Ελλάδα ο Τζάγκερ το έμαθε σε πρώτο χρόνο επειδή του το είπε ο Wyman που άργησε να επιστρέψει (μετά τη συναυλία), αφού τον πρόλαβε η χούντα.Τώρα, το γεγονός ότι ο Τζάγκερ θυμόταν το ’93 πως έγινε «επανάσταση» και όχι πραξικόπημα δείχνει απλώς την ασχετοσύνη του. Ο δημοσιογράφος βάζοντας στο στόμα του τη λέξη «πραξικόπημα» (αντί για «επανάσταση», όπως είπε ο ίδιος ο Τζάγκερ) τον έκανε να μιλάει σαν Έλληνας (όπως έγραψα και στο αρχικό κείμενο).