Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter

Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ

1

Λίγο μετά τα 20 του χρόνια, ο Michael Massaia ανέπτυξε μια φοβερή διαταραχή ύπνου. Στην προσπάθειά του να βρει μια διέξοδο από τις ατελείωτες νύχτες που περνούσαν μέσα σε ένα δωμάτιο με το βλέμμα στο ταβάνι, άρχισε να βγαίνει για μεγάλες βραδινές βόλτες στην πόλη που φημίζεται πως δεν κοιμάται ποτέ.

Αυτές οι βόλτες και το γεγονός πως ο Michael πήρε μαζί του κάποια στιγμή την κάμερά του, γέννησαν έναν αυτοδίδακτο νυκτόβιο φωτογράφο που κατέγραψε μια διαφορετική πλευρά της Νέας Υόρκης. 

To πρότζεκτ «Deep in a Dream, Central Park» κάνει το διάσημο πάρκο της Νέας Υόρκης να φαίνεται  μαγικό και συνάμα ανατριχιαστικό. Το βαθύ ασπρόμαυρο στους τόνους των εικόνων του έχει επιτευχθεί με επεξεργασία που γίνεται χάρη σε έναν προγραμματιστή που ονομάζεται Pyro.

Οι τεχνητές λίμνες, τα μονοπάτια πεζοπορίας, οι δυο πίστες για πατινάζ και οι μεγάλες περιοχές με γρασίδι είναι κατάμεστες σχεδόν όλη την ημέρα, αλλά μόλις νυχτώσει το πάρκο αδειάζει από το πλήθος και οι αστικοί θρύλοι που συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να το συνοδεύουν, το κάνουν ακόμη πιο τρομακτικό.

Από το 2009 έως το 2014, ο Massaia περνούσε σχεδόν όλα του τα ανοιξιάτικα βράδια στο πάρκο και φωτογράφιζε μια ώρα πριν από το ξημέρωμα, τότε που όπως λέει το σκοτάδι είναι πιο βαθύ από ποτέ και δεν υπάρχουν σκληρές σκιές.

Πριν από μερικά χρόνια θα ήταν αδιανόητο για κάποιον να βρεθεί μόνος τέτοια ώρα στο Central Park. Oι τεχνητές λίμνες, τα μονοπάτια πεζοπορίας, οι δυο πίστες για πατινάζ και οι μεγάλες περιοχές με γρασίδι είναι κατάμεστες σχεδόν όλη την ημέρα, αλλά μόλις νυχτώσει το πάρκο αδειάζει από το πλήθος και οι αστικοί θρύλοι που συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να το συνοδεύουν, το κάνουν ακόμη πιο τρομακτικό.

Ο Massaia ήταν πάντα μόνος και πάλευε να ξοδέψει δημιουργικά την αϋπνία του. Λέει πως ποτέ δεν κινδύνεψε πραγματικά εκτός από καναδυό απόπειρες ληστείας και έναν καβγά που είχε μια νύχτα. Ωστόσο, η μία και μοναδική μάχη που δεν κατάφερε να κερδίσει ήταν αυτή με την αϋπνία την οποία πλέον έχει αποδεχθεί πλήρως, έπαψε να την αντιμετωπίζει με φαρμακευτική αγωγή και τη θεωρεί οπλοστάσιο για τη δημιουργικότητά του.

Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Ολομόναχος τη νύχτα στο Σέντραλ Παρκ Facebook Twitter
Φωτο: Michael Massaia
Φωτογραφία
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια