Κακόγουστη και χυδαία ή ευρηματική και ταλαντούχα; Η ράπερ Cupcakke δεν φοβάται κανέναν

Κακόγουστη και χυδαία ή ευρηματική και ταλαντούχα; Η ράπερ Cupcakke δεν φοβάται κανέναν Facebook Twitter
Συστήθηκε σε μεγάλο κομμάτι του κοινού μόλις στα 18 της με στίχους όπως «I change the thongs two times a day/ Its Niagara Falls in this pussy all day» και με βίντεο στα οποία γλείφει μπανάνες και χορεύει ημίγυμνη.
4

Μπορεί οι απροκάλυπτα σεξουαλικοί στίχοι να μη σοκάρουν πια όπως κάποτε, αλλά αν έρθει κανείς σε επαφή για πρώτη φορά με τις χυδαίες ρίμες και τα πρόστυχα βίντεο της εντελώς ακομπλεξάριστης 20χρονης Cupcakke, ίσως νιώσει μέχρι και σεξουαλικά απελευθερωμένος από ενστικτώδη αμηχανία.


Η Αφροαμερικανίδα ράπερ Elizabeth Eden Harris (όπως είναι το πραγματικό της όνομα) συστήθηκε σε μεγάλο κομμάτι του κοινού μόλις στα 18 της με στίχους όπως «wanna eat yo dick/ But I can't fuck up my nails/ so Imma pick it up with chopsticks» και «I change the thongs two times a day/ Its Niagara Falls in this pussy all day» και με βίντεο στα οποία γλείφει μπανάνες και χορεύει ημίγυμνη. Τελικά, έγινε viral αποκτώντας μια γερή fanbase, τα μέλη της οποίας αποκαλεί slurpers.


H περίπτωσή της μπορεί να φλερτάρει έντονα με το trash στοιχείο, αλλά τις τελευταίες μέρες τα περισσότερα μουσικά μέσα της χώρας της ασχολούνται σοβαρά με τον νέο, τρίτο της δίσκο «Ephorize» που κυκλοφόρησε στις αρχές του έτους.

Ο λόγος είναι πως η Cupcakke εξέλιξε τόσο τον ήχο της όσο και τη θεματολογία της, κυρίως όμως φαίνεται πως στο πρόσωπό της έχουν βρει μια χιπ-χοπ σταρ το ίδιο ταλαντούχα με τη Nicki Minaj και το ίδιο δυναμική με την Cardi B, αλλά με πιο έντονη, αυθεντική, προσιτή και «ανθρώπινη» προσωπικότητα απ' όλες τις ανερχόμενες πρωταγωνίστριες του χώρου.

Η προσωπικότητά της μπερδεύει τους πάντες: μερικές φορές μοιάζει με ένα πολύ κακόγουστο αστείο και άλλες με μια περσόνα που σατιρίζει όλα τα ταμπού της κοινωνίας και της μουσικής βιομηχανίας.


Είναι αυτοδημιούργητη και απέχει από το παιχνίδι της μουσικής βιομηχανίας, κυκλοφορώντας ανεξάρτητα τους δίσκους της και συνεχίζοντας να ραπάρει πάνω σε ηλεκτρονικά beats με τον ωμό, αστείο και περίεργο τρόπο που της χάρισε πολλούς fans.


Στο «Euphorize» μάλιστα πηγαίνει το παιχνίδι της ένα βήμα παρακάτω: η παραγωγή του άλμπουμ είναι εντυπωσιακή, οι ιδέες της πιο ζουμερές από ποτέ και ενώ διατηρεί τη σεξουαλική ένταση των στίχων της αμείωτη, δεν φοβάται να μιλήσει για την ομοφοβία, τον αυτοσεβασμό και τα πιο τρυφερά συναισθήματά της.

Κακόγουστη και χυδαία ή ευρηματική και ταλαντούχα; Η ράπερ Cupcakke δεν φοβάται κανέναν Facebook Twitter
«Δεν πρόκειται να κρατήσω το στόμα μου κλειστό επειδή η κοινωνία δεν θέλει να μιλάω».

Η Harris γεννήθηκε το 1997 στο Σικάγο και μεγάλωσε μαζί με τη μητέρα και τους δύο μεγαλύτερους αδερφούς της σε καταφύγια αστέγων στα προάστια της πόλης. Άρχισε να ασχολείται με τη μουσική και την ποίηση ήδη από τα δέκα της, έχοντας ως βασικό ερέθισμα τη συμμετοχή της στην τοπική εκκλησία, στους πάστορες της οποίας διάβαζε δικά της ποιήματα περί χριστιανισμού και πίστεως.


Κάποια στιγμή ένας φίλος της από την εκκλησία την παρότρυνε να γράψει ραπ μουσική πάνω στους στίχους των ποιημάτων της και γρήγορα η Harris πωρώθηκε με το καινούργιο μουσικό είδος που είχε ανακαλύψει.


Ενώ πήγαινε σχολείο και δούλευε σε κομμωτήριο, άρχισε να γράφει κομμάτια και να τα ανεβάζει στο YouTube. Δημοσίευσε μόλις στα 15 της το βίντεο για το κομμάτι «Gold Digger», που γρήγορα κατέβηκε λόγω του ακατάλληλου περιεχομένου του.


Το πρώτο μεγάλο «μπαμ» έγινε τον Οκτώβριο του 2015, όταν ανέβασε στον λογαριασμό της στο YouTube τα βίντεο των κομματιών «Vagina» και «Deepthroat», στα οποία εμφανίζεται ημίγυμνη να πιπιλάει γλειφιτζούρια και να τραγουδάει «My tunnel loves a deepthroat». Για προφανείς λόγους έγιναν πολύ γρήγορα viral σε συγκεκριμένες γωνιές του Διαδικτύου, ενώ ξαφνικά το όνομά της άρχισε να συζητιέται πολύ σε χιπ-χοπ forum όπως το Worldstar.

 

CupcakKe - Deepthroat


Σύντομα, όμως, απέδειξε πως ήταν ικανή για πολύ περισσότερα. Το 2016 κυκλοφόρησε δύο mixtapes και το ντεμπούτο της, στο οποίο συνέχισε να μοιράζεται τις σεξουαλικές της φαντασιώσεις, παράλληλα όμως άρχισε να μοιράζεται κι άλλες προσωπικές της εμπειρίες, όπως το κομμάτι «Pedophile», όπου μιλάει για τη σεξουαλική επίθεση που δέχτηκε όταν ήταν ακόμη ανήλικη, ή το «Picking Cotton», όπου τα χώνει στην εξουσία για την αστυνομική βία που υφίσταται ο έγχρωμος πληθυσμός της πατρίδας της.

Για να καταλάβει κανείς πόσο σοβαρά παίρνει τον εαυτό της η ίδια αρκεί να διαβάσει μερικά tweets της: στην αρχή το 2017, λόγου χάριν, είχε ευχηθεί να «γλείψει 2017 πέη». Το 2017, πάντως, τη βρήκε να συνεργάζεται δύο φορές με την εναλλακτική ποπ-σταρ Charli XCX και να κυκλοφορεί έπειτα τον δεύτερο δίσκο της με τίτλο «Queen Elizabitch», στον οποίο ανέπτυξε περαιτέρω τις κοινωνικοπολιτικές της ανησυχίες, μαζί με τις σεξουαλικές φυσικά.


Το ίδιο επιχειρεί και στην τελευταία της προσπάθεια, η οποία εμπεριέχει από sex rap δυναμίτες μέχρι reggaeton και χιπ-χοπ ύμνους για την queer κοινότητα, ενώ σχολιάζει και τη βίαιη μετάβασή της από την εφηβεία στον κόσμο των ενηλίκων.

Κακόγουστη και χυδαία ή ευρηματική και ταλαντούχα; Η ράπερ Cupcakke δεν φοβάται κανέναν Facebook Twitter
Ενώ πήγαινε σχολείο και δούλευε σε κομμωτήριο, άρχισε να γράφει κομμάτια και να τα ανεβάζει στο YouTube. Δημοσίευσε μόλις στα 15 της το βίντεο για το κομμάτι «Gold Digger», που γρήγορα κατέβηκε λόγω του ακατάλληλου περιεχομένου του.


Σε μια πρόσφατη συνέντευξή της στο «Billboard» η Cupcakke δήλωσε πως «δεν πρόκειται να κρατήσω το στόμα μου κλειστό επειδή η κοινωνία δεν θέλει να μιλάω», καθιστώντας ξεκάθαρο το «I don't give a fuck» στυλάκι που τη χαρακτηρίζει.


Η προσωπικότητά της, πάντως, μπερδεύει τους πάντες: μερικές φορές μοιάζει με ένα πολύ κακόγουστο αστείο και άλλες με μια περσόνα που σατιρίζει όλα τα ταμπού της κοινωνίας και της μουσικής βιομηχανίας. Αν, όμως, ξεπεράσει κανείς την κιτς αισθητική και τα χοντροκομμένα, σεξουαλικά αστεία, ίσως τελικά δει στο πρόσωπο της αθυρόστομης Cupcakke μια απελευθερωμένη, αφτιασίδωτη και επαναστατημένη αρχάρια στον ολοένα και πιο απρόβλεπτο κόσμο της σύγχρονης χιπ-χοπ.

 

CupcakKe - Duck Duck Goose

 

Μουσική
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ