H τάση που ξεκίνησε με το Triple S του Balenciaga και βρήκε μιμητές σε δεκάδες brands, φαίνεται πως έχει ανεβάσει τον πήχη του «άσχημου» παπουτσιού σε άλλο επίπεδο.
Στο πάνθεον των άσχημων παπουτσιών, που θα μπορούσαν να είναι ανταλλακτικά των Transformers, προστέθηκε η Dsquared2.
Το υβριδικό παπούτσι που παρουσιάστηκε στην επίδειξη στο Μιλάνο ξεπέρασε κάθε προσδοκία και για πολλούς το όριο...
Η Vogue κάνει λόγο για ένα κακάσχημο παπούτσι-τερατούργημα το οποίο είναι κολάζ όλων των τάσεων που θέλουν ογκώδεις σόλες και υπερβολικές λεπτομέρειες να διακρίνονται από απόσταση.
Το θέμα είναι πως οι περισσότεροι λατρεύουν τα άσχημα παπούτσια - και λάτρεψαν και αυτά!
Ο κριτικός ανδρικής μόδας της Vogue Luke Leitch θεωρεί την πιθανή επιτυχία του παπουτσιού στην σατιρική του διάθεση.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, τα παπούτσια των Dean και Dan Caten είναι μάλλον ένα σαρκαστικό σχόλιο για το πόσο μακριά μπορεί να φτάσει αυτή η παράξενη μανία.
Υπάρχουν μερικές τάσεις που εξαφανίζονται όσο γρήγορα δυναμώνουν, έγραφε πρόσφατα το Quartz, προσπαθώντας να εξηγήσει το φαινόμενο.
Η τάση, η οποία συνοδεύεται από πανάκριβη τιμή, ξεκίνησε σιγά-σιγά πριν από μερικά χρόνια, λέει ο Brian Trunzo, αρχισυντάκτης για θέματα μόδας στην εταιρεία πρόβλεψης τάσεων WGSN.
Αν και φάνηκε να φτάνει σε σημείο καμπής τον Ιανουάριο του 2017, όταν η Vetements κυκλοφόρησε την ασυναγώνιστη έκδοση Instypump Fury της Reebok, με τιμή τα 650 δολάρια, η τάση αποδείχτηκε πιο επίμονη.
Ο χαρακτηρισμός «άσχημο» είναι όπως λέει ένας σχετικός όρος και πάντα θα έχει αυτούς που διαφωνούν για το αισθητικό σκέλος.
«Μερικά από αυτά τα παπούτσια μπορεί να μην είναι άσχημα για όλους. Είτε έτσι είτε αλλιώς, προσφέρουν μια νέα, εντυπωσιακή στροφή από τον μινιμαλισμό που επικρατούσε πριν», σημειώνει.
Οι οίκοι μόδας πρέπει να πουλήσουν νέα πράγματα για να διατηρήσουν τις πωλήσεις ψηλά. Τα παπούτσια αυτά είναι επίσης ένας από τους βασικούς τρόπους με τους οποίους οι οίκοι πολυτελείας προσελκύουν την προσοχή και τα δολάρια περισσότερων νέων αγοραστών. Ακόμη και οι αθλητικές μάρκες όπως η Nike και η Adidas δελεάστηκαν και ακολούθησαν την τάση σε μερικά από τα σχέδια τους.
Όμως αυτό που συνέβη με τα Balenciaga είναι ένα success story που κάθε εταιρία θα επιθυμούσε να δει στα ταμεία της.
Το παπούτσι των 895 δολαρίων ανήκει στις πρόσφατες μεγάλες επιτυχίες της εταιρείας. «Σε κάθε δείπνο που πηγαίνω, υπάρχει ένας πατέρας ή κάποιος που μου λέει «σταματήστε με αυτά τα παπούτσια, είναι εκτός ελέγχου, ξοδεύουμε πάρα πολλά χρήματα στη Balenciaga"», δήλωσε ο CEO Cedric Charbit στους Financial Times, σύμφωνα με έκθεση του Reuters.
Η Balenciaga έχει γίνει η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στο χαρτοφυλάκιο πολυτελείας του ομίλου Kering, ξεπερνώντας ακόμη και την Gucci.
Ο Kering δεν αποκαλύπτει συγκεκριμένα τα στοιχεία πωλήσεων ανά σήμα, αλλά ο CEO της ομάδας, François-Henri Pinault, δήλωσε ότι αναμένει ότι η Balenciaga θα φθάσει μεσοπρόθεσμα στο 1 δισ. ευρώ.
Οι πωλήσεις της Gucci το προηγούμενο έτος ανήλθαν σε 6,2 δισ. ευρώ.
Επίσης η ανάπτυξη είναι ευρύτερα εντυπωσιακή.
Το hype που δημιούργησαν τα παπούτσια συμπαρέσυρε όλα τα ρούχα και αξεσουάρ του οίκου που έγιναν περιζήτητα αρκεί να γράφουν Balenciaga σε εμφανές σημείο ή να είναι αναγνωρίσιμα.