Ακούγοντας τη μουσική του Μάικλ Τζάκσον αφού έχεις δει το “Leaving Neverland”

Ακούγοντας τη μουσική του Μάικλ Τζάκσον αφού έχεις δει το “Leaving Neverland” Facebook Twitter
MOONWALKER: Ο χορός του Μάικλ Τζάκσον μοιάζει να μην προέρχεται από κοινό θνητό...
21

Υπάρχει ένα σημείο στο "Leaving Neverland" που σου επιτρέπει να πιστέψεις ότι ο Μάικλ Τζάκσον – ο οποίος στο περιβόητο ντοκιμαντέρ παρουσιάζεται συνολικά σαν τέρας – είχε στιγμές αυτογνωσίας ή ακόμα και ενοχής. Είναι όταν ο Γουέιντ Ρόμπσον, το ένα από τα δύο θύματα που αφηγούνται τη ζωή μαζί του ως παιδιά στην ταινία, θυμάται μια νύχτα που ξύπνησε απότομα και τον είδε να κάθεται σε μια γωνιά του δωματίου και να κλαίει.

Όταν ο μικρός τον ρώτησε τι έχει, ο Μάικλ Τζάκσον του είπε ότι ήταν πολύ στενοχωρημένος επειδή ο Γουέιντ έπρεπε να επιστρέψει πίσω στην Αυστραλία την επόμενη μέρα. Ήταν μια στιγμή μόνο, στη διάρκεια όμως της μακράς δημόσιας ζωής του, υπήρχαν πολλές ενδείξεις ότι σε κάποιο επίπεδο, αναμετριόταν συχνά με τους τρόμους των υποτιθέμενων πράξεων που διέπραττε κατ' ιδίαν.

Τα παιδικά του χρόνια σημαδεύτηκαν από τον τρόμο που εκπροσωπούσε ο πατέρας του. Είχε δηλώσει κάποτε ότι ακόμα και η θέα αυτού του ανθρώπου ήταν ικανή να του προκαλέσει εμετό και ότι ο Τζο Τζάκσον έδερνε αλύπητα τα παιδιά του με ζωστήρες ακόμα και με το παραμικρό λάθος κατά τις πρόβες των τραγουδιών τους.

Ακούγοντας τη μουσική του Μάικλ Τζάκσον αφού έχεις δει το “Leaving Neverland” Facebook Twitter
Πρόκειται για το χάρισμα προσωποποιημένο.

Η τέχνη του Μάικλ Τζάκσον είναι σημαντική. Είναι σημαντική όχι για κοινωνικοπολιτικούς λόγους, ούτε για τις προεκτάσεις της όσον αφορά φυλετικά ζητήματα στην Αμερική. Είναι σημαντική για τον απλούστατο λόγο ότι, αποτελεί, με κάθε έννοια, την αποκάλυψη ενός μοναδικού χαρίσματος.

Η αδελφή του, Λατόγια, είχε κατηγορήσει στο παρελθόν τον πατέρα της ότι την είχε κακοποιήσει σεξουαλικά κατά την πρώιμη εφηβεία της, γεγονός που διαψεύδεται κατηγορηματικά από τα μέλη της οικογένειας, όπως άλλωστε και οι κατηγορίες που αποδίδονται εναντίον του Μάικλ Τζάκσον στο ντοκιμαντέρ. (Η οικογένεια επίσης έχει καταθέσει αγωγή αποζημίωσης ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων εναντίον του καναλιού HBO, με την αιτιολογία της παραβίασης συμφωνίας μη δυσφήμησης).

Ένα από τα πιο διάσημα τραγούδια του Μάικλ Τζάκσον, το "Man in the Mirror", αναμετριέται στους στίχους του με ενοχικά σύνδρομα - "I'm starting with the man in the mirror/I'm asking him to change his ways" [Ξεκινάω από τον άντρα στον καθρέφτη / του ζητάω να αλλάξει τους τρόπους του] – ενώ στο γνωστό βίντεο του "Thriller" υποδύεται έναν δειλό νεαρό που τις νύχτες μεταμορφώνεται σε τέρας.

Ίσως, κάπου ενδόμυχα, καθώς είχε προχωρήσει στις σχέσεις του με μικρά αγόρια, δοκίμαζε το κοινό, περιμένοντας μια λυτρωτική τιμωρία που δεν ήλθε ποτέ. Οι πλαστικές του επεμβάσεις μοιάζουν εκ των υστέρων σαν πράξεις αυτο-ακύρωσης, και τελικά, ο μόνος τρόπος για να επιβληθεί στις βασανιστικές νύχτες ήταν να καλέσει τον γιατρό να του χαρίσει ναρκωτική αναισθησία.

Παρ' όλα αυτά, είχε τη δυνατότητα ή το χάρισμα να αναδύει από μέσα του μια δύναμη που μόνο ως μεγάλη τέχνη μπορεί να χαρακτηριστεί. Και μόνο ο χορός του Μάικλ Τζάκσον μοιάζει να μην προέρχεται από κοινό θνητό με τον τρόπο που συνδυάζει την αεικίνητη ορμή του Τζέιμς Μπράουν, την ακρίβεια του Φρεντ Αστέρ, και κάποιο άλλο στοιχείο που υφίσταται σε ένα πεδίο πέρα από την επιρροή, το ταλέντο ή οτιδήποτε άλλο μπορούμε να ισχυριστούμε ότι αναγνωρίζουμε όταν το βλέπουμε. Πρόκειται για το χάρισμα προσωποποιημένο.

Και κάπου εδώ τίθεται ξανά επιτακτικό το αρχαίο ερώτημα: Ποιο ηθικό στίγμα μας αναλογεί αν δεν μπορούμε να αποχωριστούμε την τέχνη ενός τέρατος. Η απάντηση είναι: κανένα.


Όπως είχε γράψει ο Τ.Σ. Έλιοτ στο δοκίμιό του «Η παράδοση και το ατομικό ταλέντο», «όσο πιο τέλειος είναι ο καλλιτέχνης, τόσο περισσότερο διαχωρίζεται εντός του ο άνθρωπος που υποφέρει και το μυαλό που δημιουργεί».

Η τέχνη του Μάικλ Τζάκσον είναι σημαντική. Είναι σημαντική όχι για κοινωνικοπολιτικούς λόγους, ούτε για τις προεκτάσεις της όσον αφορά φυλετικά ζητήματα στην Αμερική. Είναι σημαντική για τον απλούστατο λόγο ότι, αποτελεί, με κάθε έννοια, την αποκάλυψη ενός μοναδικού χαρίσματος.

Μπορεί κανείς να σβήσει τον ίδιο τον Πικάσο για τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφερόταν στις γυναίκες. Μπορεί όμως να σβήσει την «Γκουέρνικα»; Η τέχνη δεν είναι κάτι αποσπασματικό ούτε υφίσταται ως ηθικό απόσταγμα του δημιουργού της. Αν επιχειρήσεις να αποστασιοποιηθείς με τέτοιο τρόπο από οποιαδήποτε μορφή τέχνης – ακόμα και από την τέχνη που δημιουργείται με στόχο την μαζική ψυχαγωγία – θα αποστασιοποιηθείς από την τέχνη στο σύνολό της.

Με στοιχεία από το The Atlantic

 

Στήλες
21

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα 10 αναμφισβήτητα γεγονότα στο χρονικό σεξουαλικής κακοποίησης που βαρύνει τον Μάικλ Τζάκσον

Leaving Neverland / Τα 10 αναμφισβήτητα γεγονότα στο χρονικό σεξουαλικής κακοποίησης που βαρύνει τον Μάικλ Τζάκσον

Η δημοσιογράφος του Vanity Fair, Maureen Orth, που έχει ασχοληθεί για δεκαετίες με την υπόθεση, συγκέντρωσε τα γεγονότα πέρα από τις αποκαλύψεις του περιβόητου ντοκιμαντέρ “Leaving Neverland”
Τον σβήνουμε διά παντός τον Μάικλ Τζάκσον μετά τις νέες καταγγελίες ή όχι;

Δημήτρης Πολιτάκης / Τον σβήνουμε διά παντός τον Μάικλ Τζάκσον μετά τις νέες καταγγελίες ή όχι;

Μπορούν να επισκιάσουν οι ιδιωτικές αμαρτίες (σε βαθμό κακουργήματος) το έργο και κυρίως την κληρονομιά τόσο εξόφθαλμα ταλαντούχων (και βαθιά δημοφιλών) καλλιτεχνών;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δείτε ολόκληρο το διαβόητο ντοκιμαντέρ με τον Μάικλ Τζάκσον και τις παιδοφιλικές αιχμές

Lifo Picks / Δείτε ολόκληρο το διαβόητο ντοκιμαντέρ με τον Μάικλ Τζάκσον και τις παιδοφιλικές αιχμές

Aυτό είναι το ντοκιμαντέρ βρετανικής παραγωγής του 2003 με τίτλο "Living with Michael Jackson" που με χειραγώγηση υλικού και πολλούς υπαινιγμούς έβγαλε την καταδικαστική ετυμηγορία, η οποία οδήγησε στην αναψηλάφηση του HBO και στον πρόσφατο σάλο γύρω από την «παιδοφιλία του Τζάκσον».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

9 σχόλια
Χαλαρωστε ολοι οι υστερικοι groupies του Michael. Ναι ο Michael μπορει να τα εκανε ολα αυτα.Μπορει κ να κακοποιησε εκεινα τα παιδια.Αυτο δεν αλλαζει την τεραστια συμβολη του στη Μουσικη .Προς τι αυτη η πρεμουρα ?Κανετε σαν κατι θειτσες θεουσες που εξεγειρονται κ ριχνουν καταρες οταν τους αμφισβητουν τα θεια κ τον Αγιο Ταδε.Ελεος!Αθωθωθηκε στο Δικαστηριο!Σωπα!Αληθεια τωρα?Ολοι ξερουμε πως αθωωνονται καποιοι διασημοι σε τετοιες υποθεσεις!!κ βγαινει κι αλλη μ@λ@κω η Brabra .. κ τον δικαιολογει!η σεξουαλικη πεινα φταιει..η οικογενει του...ε...δεν τους σκοτωσε κιολας..τι λες μανδαμ!!!!επικοινωνεις?
Supertrouper σα φωστήρας που είσαι ενημέρωσε μας πώς αθωώνεται ένας διάσημος στα δικαστήρια της Αμερικής σε δίκη που κρατάει 5 μήνες απέναντι σε 14 κατηγορίες? Πώς ολόκληρο FBI κάνει μυστική έρευνα 13 ολόκληρα χρόνια για την υπόθεση Τζάκσον συντάσσει 300 σελίδες αναφορά κάνει 200 συνεντεύξεις σε παιδάκια που βρέθηκαν στη Neverland και δε βρίσκει ούτε 1 ενοχοποιητικό στοιχείο? Σε υπνώτισε η προπαγάνδα! Διαβασε! ψάξε! ξύπνα !
Είδα το “Leaving Neverland”. Ολόκληρο. Ατελείωτο...Προσωπικά δεν έχω πλέον την παραμικρή αμφιβολία, ότι οι δυο άντρες και οι οικογένειές τους λένε σήμερα την καθαρή αλήθεια. Σε τεσσερισήμισι ώρες καταιγισμού μαρτυριών δεν υπάρχει δευτερόλεπτο, που να σε κάνει να αμφιβάλεις για την πειθώ τους. Και οι δέκα καλύτεροι ηθοποιοί όλων των εποχών να είχαν συγκεντρωθεί κάτω από τις οδηγίες του καλύτερου σκηνοθέτη, για να "παίξουν" σε ένα κατασκευασμένο σενάριο με ψευδείς μαρτυρίες, δεν θα κατάφερναν να πείσουν, όσο πείθουν αφοπλιστικά οι κάποτε ανήλικοι ερωμένοι του Τζάκσον και οι δικοί τους. Το ψέμα θα φαινόταν! Σε καμία περίπτωση η υποκρισία δεν μπορεί να μετατραπεί σε υποκριτική τέχνη χωρίς να προδοθεί... Η γλώσσα του σώματος, οι εκφράσεις, οι παύσεις, τα ανεπιτήδευτα βουρκωμένα μάτια, η φωνή που ραγίζει, τα δάκρυα που κυλούν, τα λόγια που βγαίνουν με πόνο απ' τα στόματα, οι απολύτως πειστικές, σπαρακτικές εξηγήσεις για τις αλλοτινές υπέρ του Τζάκσον καταθέσεις (που τώρα αναιρούνται) όλα, μα όλα, δεν αφήνουν ίχνος αμφιβολίας, για το ότι οι δυο άντρες λένε την αλήθεια. Την καθαρή αλήθεια. Ίσως μόνον οι μανάδες, σπρωγμένες από τύψεις, να προσπαθούν να δικαιολογήσουν τις αλλοτινές πράξεις τους ντύνοντάς τες με κάποιες υπερβολές, μπορεί και με ψέματα. Το να λέμε ότι μια τέτοια αλήθεια είναι στημένη, μοιάζει με παραλογισμό. Είναι σαν να λέμε ότι τα δάκρυα των ΜΗ ηθοποιών που κυλούν σε ντοκιμαντέρ ή σε τηλεοπτικές εκπομπές τύπου "πάμε πακέτο", είναι όλα δάκρυα γλυκερίνης τοποθετημένα στα μάγουλα των θυμάτων μιας πλεκτάνης στημένης από την κάθε Βίκυ Χατζηβασιλείου. (Ειρήσθω εν παρόδω: η αισθητική της συγκεκριμένης εκπομπής μπορεί να μου φαίνεται αποκρουστική, αλλά οι κάμερες ξεγυμνώνουν σπαρακτικά την αλήθεια των προσώπων, ειδικά όταν... ψεύδονται). Με το ντοκιμαντέρ αυτό μου έφυγε κάθε αμφιβολία για την πιθανότητα αθωότητας του Τζάκσον. Είναι σαφές για μένα ότι ήταν ένοχος. Ένοχος για πολλά και ακόμα περισσότερο για τη σκληρή, ανάλγητη εγκατάλειψη των μικρών παιδιών, όταν αυτά έμπαιναν στην εφηβεία.ΟΜΩΣ δεν θα απαρνηθώ ούτε για μια στιγμή τον θαυμασμό μου για την Τέχνη του. Μόνο η μικρόνοια μπορεί να οδηγήσει στην αποκαθήλωσή του από την κορυφή του μέγιστου καλλιτέχνη που υπήρξε.
Δεν είναι "ντοκιμαντέρ"! Είναι μία ταινία, γιατί τα ντοκιμαντέρ έχουν ΓΕΓΟΝΟΤΑ. Αυτή η ταινία έχει μόνο ΑΠΟΨΗ ως ταινία ενώ οι πρωταγωνιστές της ΑΠΛΩΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ. Και όσο ντοκιμαντέρ είναι το Leaving Neverland, άλλο τόσο είναι και το Paranormal Activity αγαπητέ αρθρογράφε. Ή μάλλον αρθρογράφοι, γιατί το "LIFOTEAM" έχει εγκρίνει το άρθρο. Ακριβώς έτσι θα σκεφτόμουν και εγώ, ως φαν, αν είχα αποδεχτεί ότι λέγεται στο βίντεο. Θα είχα διαχωρίσει την τέχνη από τον άνθρωπο. Απλώς δεν χρειάστηκε γιατί το ντοκιμαντέρ... δεν είναι ντοκιμαντέρ. Είναι απλά μία χυδαία προσπάθεια απόκτησης φήμης και χρημάτων των δημιουργών του αγαπητό "LIFOTEAM".
Κι αν πιστεύεις το εύκολο, το έτοιμο ,αυτό που θέλει η μάζα ? Έψαξες ποτέ? διάβασες? έκανες έρευνα για να σχηματίσεις τη προσωπική σου γνώμη ή είπες " Ε αφού το λένε τόσοι έτσι θα ναι!" ? Μάθε ποιος είναι ο Τζάκσον πριν τον συγκρίνεις με τον Χίτλερ!
αν οι πίνακες που ζωγράφιζε ο Χίτλερ ήταν αριστουργήματα;;Λογικά θα ήταν κρεμασμένοι σε κάποιους τοίχους, αλλά δεν θα άλλαζε το ποιος ήταν ο Χίτλερ.Ακόμη και το άλλαζε, τουλάχιστον θα ξέραμε ότι επευφημούμε κάποιον που ήταν υπεύθυνος για τον θάνατο εκατομμυρίων. Γιατί ήταν αποδεδειγμένα ο αρχηγός του 3ου Ράιχ. Σωστά;Η διαφορά εδώ είναι στο ότι ο Τζάκσον, αποδεδειγμένα ΔΕΝ είναι όλα όσα τον κατηγορούν. Οι αντιδράσεις τουλάχιστον από τους ανθρώπους των μέσων που γράφουν ότι γράφουν σε αυτές τις "φυλλάδες", τυπωμένες ή μη, δείχνουν το πύον αυτών που τις γράφουν. Που με την πρώτη ευκαιρία θα σταυρώσουν οποιονδήποτε, αρκεί να πουλήσουν τα φύλλα/κλικ τους. Για εμένα απλά κατηγοριοποιούνται ως "ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ fake news"
@renterprice : Ευτυχώς κάποιοι ερευνητές, επιστήμονες και φιλόσοφοι δεν είχαν την ίδια άποψη με εσάς και αποφάσισαν να ασχοληθούν με το υποθετικό, το μη-υπαρκτό της δεδομένης στιγμής.@Maria nikolou : Χρησιμοποιείτε την βεβαιότητα που ενισχύει το επιχείρημά σας. Δεν διάβασα, δεν έκανα, έρευνα, ακολουθώ την μάζα. Πέφτετε στην ίδια παγίδα που μου καταλογίζετε. Επιπλέον, από πού εξάγετε το συμπέρασμα ότι υιοθετώ τις κατηγορίες που αφορούν στον Μ.Τζάκσον; Αυτό που έκανα ήταν αλλά να θέσω ένα ερώτημα για να αναδείξω το πρωθύστερο της ιστορίας και κατά πόσο είμαστε έτοιμοι να αναθεωρήσουμε τις απόψεις μας όταν πρώτα γνωρίσουμε το έργο και μετά το ποιόν του καλλιτέχνη σε αντίθεση με την γνώμη που αποκρυσταλλώνουμε για ένα έργο γνωρίζοντας εκ των προτέρων τον χαρακτήρα και τα πεπραγμένα του. Δεν με αφορούν ενδείξεις, υποψίες, ψίθυροι, εκβιασμοί και τυχοδιωκτισμοί. Η αναφορά στον Χίτλερ έγινε μόνο και μόνο γιατί ήταν τρανταχτό παράδειγμα στον αντίποδα και όχι για να συγκριθεί με τον οποιονδήποτε.@Αντωνης Βλάχος: Από πόσα θύματα και πάνω παύουμε να επευφημούσε; Και ποια θεωρούμε θύματα; Φυσικά μιλάω για αποδεδειγμένα θύματα και όχι για take news.Εν κατακλείδι έχω να εκφράσω μια απορία. Εγώ δεν είμαι καθόλου βέβαιη πως όλα έγιναν όπως του καταλογίζουν. Εσείς πώς είστε βέβαιοι ότι δεν έγιναν; "Αλλάξτε από έναν πιστό τις αμφιβολίες του και θα έχετε έναν φανατικό"
Δεν πιστεύετε ότι είναι "ένοχος" αλλά με όλα αυτά τα βαρύγδουπα κατεβατά που γράφετε αυτό αφήνετε να εννοηθεί! Ο κάθε άνθρωπος έχει τη προσωπική του άποψη και έχει κάθε δικαίωμα να την υποστηρίζει αυτό το ονομάζουμε δημοκρατία και μέσα στη δημοκρατία μεγάλη θέση κατέχει ο αντίλογος. Κάποιοι επιλέγουμε να μην "τρώμε" από τα έτοιμα για να έχουμε άποψη! Γι αυτό το λόγο και μόνο δε χρειάζεται να σας αλλάξει κάποιος τις αμφιβολίες μπορείτε απλά να "φανατιζεστε" με την ΠΛΑΝΗ!
Αλήθεια τώρα;! Δεν μπορώ να το πιστέψω αυτό που διάβασα!!! Βασικά, για να το πω καλύτερα, μέχρι εκεί κατάφερα να διαβάσω, μετά το παράτησα, δεν είχε νόημα... Αλλά είναι δυνατόν;! Ήταν μια στιγμή μόνο, στη διάρκεια όμως της μακράς δημόσιας ζωής του, υπήρχαν πολλές ενδείξεις ότι σε κάποιο επίπεδο, αναμετριόταν συχνά με τους τρόμους των υποτιθέμενων πράξεων που διέπραττε κατ' ιδίαν. Πηγή: www.lifo.grΈνα από τα πιο διάσημα τραγούδια του Μάικλ Τζάκσον, το "Man in the Mirror", αναμετριέται στους στίχους του με ενοχικά σύνδρομα - "I'm starting with the man in the mirror/I'm asking him to change his ways" [Ξεκινάω από τον άντρα στον καθρέφτη / του ζητάω να αλλάξει τους τρόπους του] – ενώ στο γνωστό βίντεο του "Thriller" υποδύεται έναν δειλό νεαρό που τις νύχτες μεταμορφώνεται σε τέρας. Πηγή: www.lifo.grΤο ότι χρησιμοποιείτε στοιχεία από μια συγκεκριμένη πηγή, δε σημαίνει ότι δεν μπορείτε και να επιμεληθείτε λίγο.Γιατί, όπως διαβάζει τα αποσπάσματα που παραθέτω, σίγουρα καταλαβαίνει ότι γράφτηκαν καθαρά από εμπάθεια και χωρίς καμία βάση στην πραγματικότητα!!! Κατανοώ το να μη θέλετε να πάρετε θέση στο θέμα αυτό ως έντυπο παντός ύλης και πάσας ηλικίας, που βέβαια παίρνετε ξεκάθαρα αναπαράγοντας τέτοια άρθρα, αλλά όχι και τέτοια εξευτελιστική αντιμετώπιση! Αν δηλαδή κάποιος που άκουσε αυτά τα τραγούδια, κατάλαβε ό,τι και ο συντάκτης του άρθρου, ε... τι να πω, είναι τουλάχιστον αστοιχείωτος. Γιατί αλλιώς θα γνώριζε ότι δεν ήταν καν γραμμένα από τον ίδιο, αν μη τι άλλο!!!
Είναι μεγάλο λάθος να κρίνουμε το καλλιτεχνικό έργο με γνώμονα την προσωπικότητα του καλλιτέχνη. Μπορώ να μην έχω καμία σχέση, ακόμα και να μισώ τον άνθρωπο Τζάκσον η οποιονδήποτε άλλον. Στο έργο του όμως θα υποκλιθω αν το αξίζει.Όπως και να'χει, όλα αυτά τα κρίνει η ιστορία. Είναι αδύνατον να σβήσεις την αξία της τέχνης επειδή θες να εκδικηθεις(ακόμα και μετά θάνατον, πράγμα που σε καθιστά σχεδόν γελοίο) τον καλλιτέχνη. Το έργο του Τζάκσον θα μείνει, ακριβώς όπως εξακολουθεί να υπάρχει και σήμερα, 30 κ 40 χρόνια μετά.Θα το μάθουν και τα παιδιά και τα εγγόνια μας. Οι πράξεις εκδίκησης εκτός από ανόητες, είναι και καταδικασμενες να αποτύχουν.
Το να αρνηθείς την τέχνη του Τζάκσον εν έτει 2019, επειδή κατηγορείται για μια σεξουαλικότητα σήμερα καταδικαστέα, είναι ανάλογο του να είχαν αρνηθεί κάποτε οι πρόγονοί μας την τέχνη του Rimbaud, του Wilde ή του Καβάφη (ή και αργότερα του Τσαρούχη, του Χατζιδάκι, της Μπέλου) λόγω κατηγοριών για ομοφυλοφιλία, "έγκλημα" που φάνταζε αποτρόπαιο στον ίδιο βαθμό, ή κι ακόμα χειρότερα, από ό,τι φαντάζει σήμερα η σεξουαλικότητα του Τζάκσον, του Γούντι 'Αλεν ή του Πολάνσκι... Ναι, οφείλουμε να ξεχωρίζουμε την τέχνη από την εκάστοτε επικρατούσα ηθική, ακόμα και αν αυτή βρίσκεται απ' τη μεριά του δίκαιου.
Όχι, επικαλείται το τι εθεωρείτο νόμιμο,σωστό, δεκτό από την κοινωνία και το συγκρίνει.Εάν το καλοσκεφτούμε, κάποτε η παιδεραστία δεν ήταν κατακριτέα.Ακόμα και σήμερα σε κάποιες χώρες 12χρονα παντρεύονται,και ας μας φαίνεται αποτρόπαιο.Διάφορες χώρες έχουν διαφορετικά όριο για το τι εστί σεξουαλική συνεύρεση με ανήλικο.Αυτό εν τέλει θέλει να πει ο σχολιαστής.Και επίσης, αν μη τι άλλο, μπορεί να μην το δεχτούν κάποιοι στο πανεθον των Μπαχ και Μπετοβεν, κυρίως λόγω του είδους της μουσικής, αλλά αν μη τι άλλο το να μην τον θεωρούμε "ιερό τέρας" για αυτά που πρόσφερε, είναι προσβλητικό.
Οι χώρες, τα states/territories που έχουν πολύ χαμηλά όρια συναίνεσης, συνήθως, είναι είτε χώρες του "Τρίτου Κόσμου", είτε Μ. Ανατολή (με προϋπόθεση την παντρειά) είτε διαθέτουν διάφορα restrictions - κατά τόπους ειδικά νομοθετήματα (βλ. Ιαπωνία) ή έχουν close-in-age exceptions, που στην Αμερική αποκαλούνται "Romeo and Juliet laws", πρόβλεψη δλδ για σχέσεις όχι ακριβώς συνομιλήκων ανηλίκων (βλ. Αυστρία). Αδυνατώ να αντιληφθώ πως το (παρελθοντικό) παράνομο και κατακριτέο status, σε συστημική βάση, των σχέσεων μεταξύ ομοφύλων ενηλίκων ή των interracial ενήλικων ζευγών μπορεί να συγκριθεί με τις μοντέρνες εκφάνσεις της παιδεραστίας, εκτός κι αν δεν λαμβάνουμε καθόλου υπόψιν μας (την προάσπιση της παιδικής ηλικίας, τα δικαιώματα και τα "θέλω" του παιδιού) την μεριά του παιδιού, τελοσπάντων ...Εκτός κι αν θεωρούμε, επίσης, ότι ένα 10/12χρονο μπορεί να προστατεύσει εαυτόν από τη ζημία, να συνάψει και διαχειριστεί, ως ατελές ον (σε οποιοδήποτε επίπεδο) ισότιμη σχέση (σε οποιδήποτε επίπεδο κ πάλι) μ' έναν ενήλικο-μεσήλικα.
Γραία Χαδούλα,μπορεί να είναι ένα σκέτο τέρας ως προς το πώς βίωσε τη σεξουαλικότητά του...όμως στην τέχνη του είναι ένα "ιερόν τέρας", ακόμα κι αν μας ενοχλούν οι πράξεις του. Όσο για τη σεξουαλικότητα, βρήκα τα παρακάτω:Human sexuality is the way people experience and express themselves sexually. This involves biological, erotic, physical, emotional, social, or spiritual feelings and behaviors. sexuality/sɛkʃʊˈaləti/Submitnouncapacity for sexual feelings."she began to understand the power of her sexuality"συνώνυμα:sensuality, sexiness, seductiveness, desirability; Περισσότεραa person's sexual orientation or preference.plural noun: sexualities"people with proscribed sexualities"συνώνυμα:sexual orientation, orientation, sexual preference, leaning, persuasion; Περισσότεραsexual activity."sexuality within holy matrimony was only justified as a necessary part of reproduction"συνώνυμα:sexual activity, reproductive activity, procreation, sexual intercourse, sex, intercourse, sexual relations"sexuality within holy matrimony was only justified as a necessary part of reproduction"Μετάφραση sexuality σταnoun1. σεξουαλικότητα2. διάκριση φύλων
Ευτυχώς για αυτά που πρόσφερε ο Τζάκσον στη μουσική η ιστορία δεν διαγράφεται όμως δυστυχώς κάποια μερίδα ανθρώπων και μέσων μπορεί να σπιλώνει να αμαυρώνει και εντέλει να καταστρέφει το τεράστιο έργο που έδωσε ο άνθρωπος αυτός. Νομικά δικαιωμένος ηθικά όμως όχι! Για την παιδική παρενόχληση-κακοποίηση θα έπρεπε να υπάρχει η μεγαλύτερη τιμωρία! Για αυτούς που την εκμεταλλεύονται με δόλιους τρόπους για να εξασφαλίσουν κάποια εκατομμύρια δολάρια ποιός θα τους τιμωρήσει άραγε??