«Σε απολύω από μάνα μου!»: Η απίστευτα τοξική σχέση του Έλτον Τζον με τη μητέρα του

«Σε απολύω από μάνα μου!»: Η απίστευτα τοξική σχέση του Έλτον Τζον με τη μητέρα του Facebook Twitter
Ο Έλτον Τζον με τη μητέρα του στη Μόσχα το 1979
6

Σύμφωνα με το "Rocketman", τη νέα κινηματογραφική βιογραφία του Έλτον Τζον, η μητέρα του η Σίλα δεν ήταν ακριβώς το πρότυπο μητρός που πρόσφερε αγάπη και στήριξη στο γιο της στα εύκολα και στα δύσκολα. Κάθε άλλο, μάλιστα. Το σενάριο της ταινίας την παρουσιάζει ως ψυχρή, σκληρή και απίστευτα «τοξική» στη σχέση της με το διάσημο γιος της από την εποχή που ήταν ένας ευαίσθητος και ανασφαλής έφηβος μέχρι και τον θάνατό της σχεδόν, πριν από ενάμιση χρόνο.

Η εκδοχή αυτή μιας εξαιρετικά δυσλειτουργικής σχέσης, επιβεβαιώνεται και από τις περισσότερες μαρτυρίες, αλλά και από τον ίδιο τον Έλτον Τζον. Η Σίλα είχε παντρευτεί τον πατέρα του όταν ο Έλτον ήταν ήδη έξι χρονών παρότι «μισούσαν θανάσιμα ο ένας τον άλλον», όπως δήλωσε ο διάσημος συνθέτης και τραγουδιστής στον Guardian πριν από λίγο καιρό:

«Ο πατέρας μου ήταν αυστηρός και απόμακρος και τρομερά ευέξαπτος, ενώ η μάνα μου αντιδραστική και με έντονα σκοτεινή προδιάθεση. Όταν ήταν μαζί, το μόνο που θυμάμαι ήταν είτε παγερές σιωπές είτε ουρλιαχτά και καυγάδες που συχνά είχαν να κάνουν με μένα και την ανατροφή μου».

Όπως χαρακτηριστικά θυμάται ο μουσικός παραγωγός Στιούαρτ Επς, ο οποίος είχε συνεργαστεί με τον Έλτον Τζον στη δεκαετία του '70, η σχέση μητέρας και γιου, λόγω και της μικρής σχετικά διαφοράς τους στην ηλικία (22 χρόνια) ήταν πολύ ασυνήθιστη, και «έμοιαζε περισσότερο με σχέση αδελφής και αδελφού κατά κάποιο τρόπο, ειδικά όταν μαλώνανε..».

Παρά την παροιμιώδη ψυχρότητα της Σίλα και την προβληματική τους σχέση, ο Έλτον στήριξε οικονομικά τη μητέρα του με το που γνώρισε τη μεγάλη επιτυχία, προσκαλώντας την μάλιστα να μείνει και να επιβλέπει την έπαυλη που είχε αγοράσει. Αργότερα βεβαίως, την απέλυσε (!).

«Έτσι είναι ο Έλτον», λέει ο Επς, «όλους τους απολύει αργά ή γρήγορα - έχουν περάσει σαράντα και παραπάνω χρόνια αλλά το θυμάμαι που της είχε πει: 'Σε απολύω από μάνα μου!'».

Κι αυτό δεν ήταν το χαμηλότερο επίπεδο που έφτασε η σχέση τους, η οποία διακόπηκε εντελώς για οκτώ ολόκληρα χρόνια (από το 2008 ως το 2017) και υπαίτιος γι' αυτό ήταν - σύμφωνα με την Σίλα - ο σύζυγος του γιου της, Ντέιβιντ Φέρνις.

Το 2015 μάλιστα, η Σίλα δεν δίστασε να προσλάβει σωσία του γιού της για το πάρτι των 90ων της γενέθλιων, ενώ στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο πρώην σύντροφος του Έλτον Τζον, Τζον Ράιντ με τον οποίο η ίδια διατηρούσε φιλική σχέση.

«Δεν τη μισώ, απλά δεν τη θέλω στη ζωή μου», είχε δηλώσει τότε ο Έλτον Τζον.

«Σε απολύω από μάνα μου!»: Η απίστευτα τοξική σχέση του Έλτον Τζον με τη μητέρα του Facebook Twitter
Ο Τάρον Έγκρτον ως Έλτον και η Μπράις Ντάλας Χάουαρντ ως Σίλα στην ταινία "Rocketman"

Δύο χρόνια περίπου μετά όμως θα δήλωνε στην Daily Mirror ότι επιτέλους τα είχαν ξαναβρεί. Ήταν σίγουρα το σωστό timing, αφού λίγο καιρό μετά, η Σίλα πέθανε, αφήνοντας τον γιο της περίλυπο και σε σύγχυση. «Την είδα μια εβδομάδα πριν πεθάνει και σκέφτηκα 'κοίτα πόσο ακμαία δείχνει, σίγουρα θα αντέξει ακόμα αρκετούς μήνες», είχε πει λίγο αργότερα στη Sun. «Λίγες μέρες μετά, είχε πεθάνει. Ένιωσα μεγάλη ταραχή».

Τη θλίψη του την είχε εκφράσει τότε στο λογαριασμό του στο Instagram: «Μόλις την περασμένη Δευτέρα την είχα δει. Καλό ταξίδι Μαμά, Σ' ευχαριστώ για όλα, Θα μου λείψεις πολύ. Αγάπη, Έλτον».

Η Σίλα πάντως πρόλαβε να καταφέρει ένα τελευταίο χτύπημα στην διαθήκη της, την οποία άλλαξε λιγότερο από ένα μήνα πριν πεθάνει, όπου άφησε στο γιο της μόνο δύο υδρία και μια φωτογραφία της με στολή κατά τη διάρκεια του πολέμου.

Ο Έλτον Τζον πάντως το έκανε το καθήκον του ως γιος, αναλαμβάνοντας όλη τη φροντίδα της κηδείας της και γράφοντας ένα τρυφερό επικήδειο στο Instagram που κατέληγε ως εξής: «Σ' ευχαριστώ που με έφερες στον κόσμο και για όσα έκανες για μένα. Αγάπη, Έλτον #RIP».

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Μουσική
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ