#WeTheNipple: Λευτεριά στις γυναικείες θηλές

#WeTheNipple: Λευτεριά στις γυναικείες θηλές Facebook Twitter
Η ιδέα ήταν να επισημανθεί η άκαμπτη και αναχρονιστική ανισότητα μεταξύ των φύλων στις υπάρχουσες πολιτικές περί γυμνού στα social media, οι οποίες επιτρέπουν την θέαση των ανδρικών γυμνών θηλών αλλά απαγορεύουν την έκθεση του γυμνού στήθους των γυναικών. Φωτο: Getty Images/Ideal Image
31

Σε μια διαδήλωση κατά της πολιτικής περί γυμνότητας του Facebook, 125 άνθρωποι συγκεντρώθηκαν έξω από τα γραφεία της εταιρείας στη Νέα Υόρκη κρατώντας τεράστιες φωτογραφίες από ανδρικές θηλές με τις οποίες κάλυψαν τα γεννητικά τους όργανα ενώ οι γυναικείες θηλές καλύφθηκαν με αυτοκόλλητα και φωτογραφήθηκαν από τον Αμερικανό καλλιτέχνη Σπένσερ Τούνικ.

Η ιδέα ήταν να επισημανθεί η άκαμπτη και αναχρονιστική ανισότητα μεταξύ των φύλων στις υπάρχουσες πολιτικές περί γυμνού στα social media, οι οποίες επιτρέπουν την θέαση των ανδρικών γυμνών θηλών αλλά απαγορεύουν την έκθεση του γυμνού στήθους των γυναικών.

Oι φωτογραφίες με τις ανδρικές θηλές σε μεγέθυνση ανήκουν στον παρουσιαστή της τηλεόρασης Andy Cohen, στον ντράμερ των Red Hot Chili Pepper, Chad Smith, και στους καλλιτέχνες Andres Serrano και Paul Mpagi Sepuya.

Το Facebook, στο οποίο ανήκει το Instagram, απαγορεύει επί του παρόντος «μερικές φωτογραφίες γυναικείων θηλών» σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του μέσου. Σύμφωνα με τους κανόνες της κοινότητας του Instagram ισχύει ο εξής κανόνας: «Γνωρίζουμε ότι κάποιες φορές ορισμένοι χρήστες κοινοποιούν φωτογραφίες με γυμνό περιεχόμενο για καλλιτεχνικούς ή δημιουργικούς σκοπούς, ωστόσο για διάφορους λόγους δεν επιτρέπουμε το γυμνό περιεχόμενο στο Instagram. Αυτό περιλαμβάνει φωτογραφίες, βίντεο και ψηφιακό περιεχόμενο που απεικονίζουν σεξουαλική επαφή, γεννητικά όργανα ή κοντινά πλάνα σε εντελώς γυμνά οπίσθια. Επίσης, ισχύει για τις φωτογραφίες που απεικονίζουν γυναικείες θηλές, με την εξαίρεση των φωτογραφιών που δείχνουν τομές μαστεκτομής και γυναίκες που θηλάζουν. Επιτρέπονται, επίσης, οι φωτογραφίες που απεικονίζουν πίνακες ζωγραφικής με γυμνές σκηνές και γυμνά αγάλματα».

#WeTheNipple: Λευτεριά στις γυναικείες θηλές Facebook Twitter
Το #WeTheNipple ήταν ακόμα μια επίδειξη της γυμνής τέχνης του Τούνικ και σηματοδότησε την πρώτη φορά μέσα στα είκοσι χρόνια της δράσης του που επιχείρησε να κάνει κάτι τέτοιο στη Νέα Υόρκη. Φωτο: Getty Images/Ideal Image

Η καλλιτεχνική δράση #WeTheNipple πάντως οργανώθηκε στις αρχές του Ιούνη από τον Εθνικό Συνασπισμό Κατά της Λογοκρισίας (National Coalition Against Censorship) και ενορχηστρώθηκε από τον Τούνικ ενώ μαζί τους συνεργάστηκε και η μη-κυβερνητική οργάνωση Grab Them By The Ballot.

Το #WeTheNipple ήταν ακόμα μια επίδειξη της γυμνής τέχνης του Τούνικ και σηματοδότησε την πρώτη φορά μέσα στα είκοσι χρόνια της δράσης του που επιχείρησε να κάνει κάτι τέτοιο στη Νέα Υόρκη. Να θυμίσουμε ότι το 2000 δικάστηκε για την απόπειρα γυμνής φωτογράφισης που έγινε κάτω από τη γέφυρα Γουίλιαμσμπεργκ.


Όμως αυτή τη φορά τα πράγματα ήταν διαφορετικά. «Αυτή στην πραγματικότητα δεν ήταν μια γυμνή φωτογράφιση» δήλωσε ο Τούνικ χαριτολογώντας μετά την εκδήλωση. Σημειωτέων ότι οι φωτογραφίες με τις ανδρικές θηλές σε μεγέθυνση ανήκουν στον παρουσιαστή της τηλεόρασης Andy Cohen, στον ντράμερ των Red Hot Chili Pepper, Chad Smith, και στους καλλιτέχνες Andres Serrano και Paul Mpagi Sepuya.

#WeTheNipple: Λευτεριά στις γυναικείες θηλές Facebook Twitter
Το Facebook, στο οποίο ανήκει το Instagram, απαγορεύει επί του παρόντος «μερικές φωτογραφίες γυναικείων θηλών» σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του μέσου. Φωτο: Getty Images/Ideal Image

«H δουλειά που μου επιτρέπεται να ποστάρω είναι ριζικά διαφορετική από τη δουλειά που κάνω. Για μένα, κάθε πιξελαρισμένη θηλή καταφέρνει μόνο να εντείνει την σεξουαλικοποίηση της λογοκρισίας. Ως καλλιτέχνης του 21oυ αιώνα, βασίζομαι στο Instagram. Είναι το "περιοδικό" του κόσμου και το με λογοκρίνει είναι σαν μου κόβει τα φτερά» δηλώνει ο ίδιος του Τούνικ.

Πάντως ο Εθνικός Συνασπισμός Κατά της Λογοκρισίας ανέφερε ότι η ομάδα πολιτικής του Facebook έχει δεσμευτεί να συγκαλέσει μια ομάδα ενδιαφερομένων, μεταξύ των οποίων καλλιτεχνών, επιμελητών μουσείων και ακτιβιστών, για να εξετάσει πώς θα μπορέσει να εξυπηρετήσει καλύτερα τους καλλιτέχνες και να υιοθετήσει μια νέα προσέγγιση για τις κατευθυντήριες γραμμές περί γυμνού.

View this post on Instagram

A post shared by milhistorias (@milhistorias.eu) on

View this post on Instagram

A post shared by Domus (@domusweb) on

Φωτογραφία
31

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ