Sasha: «Ακόμα λατρεύω να ανακαλύπτω νέα μουσική. Δεν ξέρω να κάνω κάτι άλλο»

Sasha: «Ακόμα λατρεύω να ανακαλύπτω νέα μουσική. Δεν ξέρω να κάνω κάτι άλλο» Facebook Twitter
Ακόμα λατρεύω να παίζω και να συνδέομαι με τον κόσμο, να ανακαλύπτω νέα μουσική... Για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω να κάνω και κάτι άλλο.
1

Υποψήφιος για βραβείο Grammy, τέσσερις φορές «καλύτερος DJ», σύμφωνα με το DJ Mag, τέσσερα βραβεία στα International Dance Music Awards, άπειρα εξώφυλλα σε περιοδικά, κυκλοφορίες, remixes, συλλογές, επιτεύγματα – ο Sasha είναι ένας άνθρωπος που δε χρειάζεται και ιδιαίτερες συστάσεις.


Η καριέρα του ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του '80 με την έκρηξη της acid house στην πατρίδα του, τη Βρετανία, ακούγοντας για πρώτη φορά τον νέο αυτό ήχο στο θρυλικό κλαμπ The Hacienda, στο Μάντσεστερ, όπου θα δούλευε σχεδόν άμεσα. Από τα παράνομα raves στην αγγλική επαρχία, στα καλύτερα κλαμπ που άνοιγαν το ένα μετά το άλλο τότε, ο Sasha γίνεται ένας από τους πρώτους πραγματικούς σούπερσταρ της εποχής: ήταν ο πρώτος DJ στο εξώφυλλο του πρώτου τεύχους του Mixmag, όταν κυκλοφόρησε επίσημα ως περιοδικό, με τη λεζάντα "Sasha Mania – The first DJ Pin Up?". Λίγα χρόνια αργότερα και πάλι στο εξώφυλλο του ίδιου περιοδικού, η λεζάντα θα έγραφε "Son of God?".


Το 1993 ξεκινά η συνεργασία του με τον φίλο του και έτερο DJ του κλαμπ Renaissance, John Digweed. Ενώνουν τις δυνάμεις και τα ταλέντα τους πίσω από τα decks για να αναδειχθούν στο πιο εμβληματικό και επιδραστικό δίδυμο, όπως τους καταγράφει, πλέον, η ιστορία της χορευτικής μουσικής. Έγιναν οι resident DJs του ιστορικού Νεοϋορκέζικου club Twilo, βοηθώντας ουσιαστικά στην απόλυτη εξάπλωση της dance μουσικής στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και επαναπροσδιόρισαν τον ήχο της trance – είναι αυτοί που ευθύνονται για την ανάδειξη της progressive house σε παγκόσμιο επίπεδο. Το 1996 κυκλοφόρησαν μια μιξαρισμένη συλλογή που άλλαξε τα πάντα στον χώρο των mix compilations. Η "Northern Exposure" θεωρείται από το "In The Mix" η πέμπτη καλύτερη συλλογή όλων των εποχών και το περιοδικό Rolling Stone την τοποθετεί μέσα στα 25 πιο επιδραστικά άλμπουμ της ηλεκτρονικής σκηνής.

Είναι απίστευτο το πόσο υγιής είναι η σκηνή μας. Σίγουρα δεν μου αρέσει όλη η μουσική που ακούω να κυκλοφορεί, αλλά αυτό που βλέπω είναι μεγαλειώδες.


Ξεκινώντας το 2011 με τη δημιουργία της δισκογραφικής του, Last Night On Earth (LNOE), ο Sasha επαναπροσδιορίζει την καριέρα του βάζοντας την τεράστια εμπειρία και επιτυχία του σε μια φρέσκια δημιουργική τροχιά. Ασταμάτητος και ευρηματικός, το 2017 συνεργάζεται με συμφωνική ορχήστρα και παρουσιάζει στο κοινό το άλμπουμ του "Scene Delete", καθώς και κάποιες από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του μέσω του πρότζεκτ "REFRACTED:LIVE". Το 2019 ξεκίνησε δυναμικά με συνεργασίες, κυκλοφορίες, νέα πλάνα και την επανένωσή του με τον John Digweed, που θα έχουμε την τύχη να απολαύσουμε και στην Αθήνα.

— Μόλις γυρίσατε από την περιοδεία σας στην Αυστραλία. Πώς τα περάσατε; Αν δεν κάνω λάθος, η τελευταία σας φορά εκεί ήταν πριν από 13 χρόνια.

Περάσαμε πάρα πολύ όμορφα και εγώ και ο John, είμαστε ενθουσιασμένοι. Και εγώ και εκείνος έχουμε επισκεφτεί τη χώρα μόνοι μας, είχαμε όντως πολλά χρόνια να παίξουμε μαζί στην Αυστραλία και ήταν κάτι ξεχωριστό. Κάπως έτσι πιστεύω πως θα νιώσουμε και όταν έρθουμε στην Ελλάδα, έχουμε πολλά χρόνια να παίξουμε εκεί παρέα.


— Πώς και αποφασίσατε αυτή την επανασύνδεση για φέτος;

Όταν κάναμε διάλειμμα από αυτή τη συνύπαρξη στα decks πριν από λίγα χρόνια δεν χαθήκαμε εντελώς. Ασχοληθήκαμε ο καθένας με τα δικά μας πρότζεκτ και είχαμε πολλή δουλειά. Κάποια στιγμή συναντηθήκαμε στο Τόκιο, φάγαμε μαζί, κάναμε μια πολύ ζεστή κουβέντα κι εκεί αποφασίσαμε να ξαναβρεθούμε επαγγελματικά. Συνέβη πολύ φυσικά.

Sasha: «Ακόμα λατρεύω να ανακαλύπτω νέα μουσική. Δεν ξέρω να κάνω κάτι άλλο» Facebook Twitter
O Sasha με τον John Digweed στα decks.


— Η συνεργασία σας θεωρείται μια από τις πιο σημαντικές και καθοριστικές στην ιστορία της χορευτικής μουσικής. Πώς ήταν όταν ξεκινήσατε, πώς είναι σήμερα;

Σου δίνει ένα αίσθημα χαλαρότητας αυτή η συνεργασία. Επιλέγουμε πολύ προσεκτικά τις εμφανίσεις μας, δεν θέλαμε να κάνουμε μια τεράστια περιοδεία, τύπου κάθε Σαββατοκύριακο για έναν χρόνο σε διαφορετικές χώρες. Πραγματικά κάνουμε πολύ αυστηρή επιλογή, θα πάμε στα πιο σημαντικά μέρη κι αυτό μας δίνει την αίσθηση του ανάλαφρου, δεν υπάρχει πίεση. Πάντα το ευχαριστιέμαι όταν παίζουμε μαζί. Παλιά ήταν πολύ διαφορετικό, υπήρχε μια αίσθηση τρέλας και δεν επιλέγαμε τόσο τις εμφανίσεις μας, απλά πηγαίναμε με το κύμα. (γελάει)


— Φυσικά και το δικό σου όνομα έχει γραφτεί με χρυσά γράμματα στην ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής, έχεις προσφέρει πάρα πολλά. Πώς βλέπεις τη σημερινή πραγματικότητα;

Υπάρχει, πια, η πολύ εμπορική της πλευρά, της οποίας δεν μου πολυαρέσει η μουσική κατεύθυνση. Είναι εντυπωσιακό να βλέπεις το πόσο πολύ έχει αναπτυχθεί η σκηνή, σε πόσες χώρες, πόσα φεστιβάλ υπάρχουν παντού στον κόσμο, πόσα live γίνονται. Πόση μουσική κυκλοφορεί κάθε εβδομάδα, πόσοι καλλιτέχνες εμφανίζονται συνεχώς, οι οποίοι φέρνουν νέα πνοή στον ήχο... Είναι απίστευτο το πόσο υγιής είναι η σκηνή μας. Σίγουρα δεν μου αρέσει όλη η μουσική που ακούω να κυκλοφορεί, αλλά αυτό που βλέπω είναι μεγαλειώδες.

— Τι θα έλεγες για το αυστηρά επιχειρηματικό της κομμάτι, για παράδειγμα οι αμοιβές των DJs έχουν φτάσει στα ύψη, οι μικροί promoters και διοργανωτές δυσκολεύονται παγκοσμίως.

Τι να πω, είναι δύσκολο να κλείσεις τον Calvin Harris σε ένα μικρό, underground κλαμπ (γελάει). Υπάρχουν πάρα πολλοί-ές καλοί και ανερχόμενοι DJs που δεν πληρώνονται ακριβά. Η αγορά υποδεικνύει την αξία κάποιου, για να είμαστε ειλικρινείς. Για παράδειγμα, ένα residency στο Λας Βέγκας – μάλλον είναι υπερβολικά τα χρήματα που θα πάρει κάποιος εκεί.

Καταλαβαίνω πως κάποιοι DJs είναι απλησίαστοι για συγκεκριμένους promoters, όμως από τη στιγμή που υπάρχουν τόσοι πολλοί άλλοι, οι οποίοι κιόλας προωθούν έναν πολύ φρέσκο ήχο, σημαίνει πως και οι promoters πρέπει να γίνουν πιο δημιουργικοί. Πρέπει να εκπαιδεύσουν το κοινό τους, ώστε να περιμένουν νέο ήχο κάθε φορά. Αν φτάσεις στο σημείο να βασίζεσαι μόνο στους μεγάλους headliners σε κάθε πάρτι, είναι ένα δύσκολο και πολύ επικίνδυνο «παιχνίδι» για τον promoter.

Το έχω δει να συμβαίνει και ειδικά σε συγκεκριμένες αγορές: επαναπαύεσαι στα μεγάλα ονόματα, σε κάποια φάση οι αμοιβές αυτών των ονομάτων ανεβαίνουν και φτάνεις να βρίσκεσαι σε πολύ δύσκολη θέση. Η δουλειά του promoter είναι να διατηρεί μια ισορροπία, «ναι, θα φέρω αυτή την εβδομάδα έναν πασίγνωστο DJ, την επόμενη όμως θα φέρω κάποιον ανερχόμενο και έτσι θα διατηρώ και φρέσκο τον ήχο μου». Αν το κοινό εμπιστεύεται πραγματικά τον promoter και έχει χτιστεί μια σχέση, τότε μπορεί να το εκπαιδεύσει ουσιαστικά και να προσφέρει στους ανθρώπους εξαιρετική μουσική, χωρίς να βάζει σε κίνδυνο την επιχείρησή του.

Sasha: «Ακόμα λατρεύω να ανακαλύπτω νέα μουσική. Δεν ξέρω να κάνω κάτι άλλο» Facebook Twitter
Έχω ζήσει αρκετό καιρό στην Ελλάδα μέσα στα χρόνια, λατρεύω τη χώρα, λατρεύω το φαγητό, τους ανθρώπους, έχω μια απίστευτη σύνδεση μαζί τους.


— Στην εποχή των αριθμών που υποδεικνύουν συχνά την αξία ενός καλλιτέχνη (τα likes στο Facebook, οι followers στο Instagram και στο Twitter, οι πωλήσεις στο Beatport) μπορούμε να μιλήσουμε για αντικειμενικότητα στο ποιος κάνει την καριέρα που του αξίζει;

Είναι λίγο δύσκολο να είμαι επικριτικός σε όλο αυτό γιατί έτσι είναι η «νέα εποχή» που ζούμε. Κάποιοι DJs έχουν έναν πραγματικά απίστευτο αριθμό ανθρώπων να τους ακολουθεί στα κοινωνικά δίκτυα, ακόμα κι αν υπάρχουν στη σκηνή μόνο για έναν χρόνο, ακόμα κι αν έχουν κυκλοφορήσει μόνο ένα κομμάτι. Πώς συνέβη αυτό τόσο γρήγορα στον συγκεκριμένο άνθρωπο; Αυτή είναι, όμως, οι κοινωνία που ζούμε και οι άνθρωποι έχουν αποκτήσει μια εμμονή μ' αυτά τα πράγματα, μπορείς να εκτοξευτείς στην επιφάνεια με τρελή ταχύτητα, αλλά μπορείς και να εξαφανιστείς με τρελή ταχύτητα. Ναι, κατανοώ τα νέα δεδομένα, πολύ συχνά, όμως, εκπλήσσομαι με το πόσο γρήγορα γίνεται κάποιος διάσημος. Κάποιες φορές δεν φαίνεται καν ως κάτι πραγματικό, είναι σαν φλασιά.

— Μέρος αυτής της νέας πραγματικότητας είναι και η συνεχής αναζήτηση του νέου, του καινούργιου. Όμως όλοι εσείς, οι πρωτεργάτες, παραμένετε δυναμικοί στον χώρο και απευθύνεστε με ευκολία και στις νέες γενιές. Πώς θα το εξηγούσες αυτό;

Δεν ξέρω τι να πω... δεν είναι η καριέρα μου, είναι η ζωή μου. Έχοντας υπάρξει σε αυτή τη σκηνή τόσα χρόνια, έχω ζήσει και τα εξωφρενικά πάνω και τα κάτω, κατά τη διάρκεια. Καταφέρνεις να τα διαχειριστείς όλα αυτά και επαναπροσδιορίζεις τον εαυτό σου, τον πιέζεις να αντεπεξέλθει στην επόμενη πρόκληση, τουλάχιστον εγώ αυτό έχω συνηθίσει να κάνω. Ακόμα λατρεύω να παίζω και να συνδέομαι με τον κόσμο, να ανακαλύπτω νέα μουσική... Για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω να κάνω και κάτι άλλο (γελάει).


— Βλέπουμε, επίσης, κάθε μέρα όλο και περισσότερους καλλιτέχνες της σκηνής να αποκτούν πολιτικό λόγο. Πώς σου φαίνεται αυτό;

Είναι πολύ καλό να χρησιμοποιείς τη θέση στην οποία βρίσκεσαι ώστε να μιλήσεις, πολλοί έχουν πάρα πολλούς followers στις πλατφόρμες τους κι έτσι μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη φωνή σου για να εκφράσεις τα πιστεύω σου, για να ενισχύσεις τη δύναμη του καλού. Το βρίσκω ως κάτι πολύ θετικό.

 

Sasha DJ set - Dubai 2018


— Ποια είναι τα σχέδιά σου για τη δισκογραφική σου, τη Last Night On Earth;

Μόλις γιορτάσαμε την εκατοστή κυκλοφορία της και το πεντηκοστό podcast, τη χτίζουμε σιγά-σιγά και προσπαθούμε να την αναπτύξουμε. Έχουμε κάποιες πολύ καλές ιδέες για το merchandise, για συνεργασίες καλλιτεχνών, ψάχνουμε να υπογράψουμε νέα και ενδιαφέροντα ονόματα και θέλουμε να αρχίσουμε να διοργανώνουμε και τα δικά μας events. Το πρόγραμμα που έχουμε στο μυαλό μας να υλοποιήσουμε είναι καταιγιστικό. Σε σχέση με τον ήχο, δεν ξέρω τι ακριβώς ψάχνω, μέχρι να το ακούσω (γελάει).

Δεν έχουμε κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μας. Έχουμε κυκλοφορήσει πολύ μελωδικά κομμάτια, αλλά δεν είναι απαραίτητα αυτό που ψάχνουμε. Κάτι λίγο διαφορετικό, κάτι που θα ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα θα μας άρεσε πολύ. Είναι πολύ δύσκολο να σ' το περιγράψω, αλλά θα ξέρω ακριβώς μέσα μου, όταν θα το ακούσω. Έχω μια πολύ δυνατή ομάδα δίπλα μου και μαζί μου, συνήθως αποφασίζουμε από κοινού, όμως όταν και αν ακούσω εγώ κάτι που μου αρέσει, το υπογράφω αμέσως.


— Νομίζω πως το ξέρεις πολύ καλά, όμως θα σ' το υπενθυμίσω, οι Έλληνες σε λατρεύουν.

(Γελάει) Έχω ζήσει αρκετό καιρό στην Ελλάδα μέσα στα χρόνια, λατρεύω τη χώρα, λατρεύω το φαγητό, τους ανθρώπους, έχω μια απίστευτη σύνδεση μαζί τους. Μουσικά έχω να θυμάμαι κάποιες πολύ ιδιαίτερες στιγμές από την Αθήνα, τη Μύκονο, τη Θεσσαλονίκη, τη Χαλκιδική. Ανυπομονώ να έρθουμε παρέα με τον John και να βιώσουμε ξανά μαζί αυτή την ιδιαίτερη επαφή.

Info

Ο Sasha και ο John Digweed θα βρίσκονται στο Bolivar Beach Bar την Παρασκευή 5 Ιουλίου.

Μπορείτε να ακούσετε τη νέα κυκλοφορία του Sasha εδώ

Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

elton john

Μουσική / Το ντοκιμαντέρ που αποκάλυπτε τον πραγματικό Έλτον Τζον

Ένα νέο ντοκιμαντέρ στο Disney+ ακολουθεί τον διάσημο μουσικό στην πρόσφατη περιοδεία του και κάνει μια αναδρομή στην 55χρονη καριέρα του. Πριν από τρεις δεκαετίες όμως, μια άλλη ταινία τον έδειχνε σε όλο το αφιλτράριστο μεγαλείο του.
THE LIFO TEAM
Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια