Ωρίμασε ο Τζάστιν Μπίμπερ; Το «Seasons», πάντως, η βαρετή σειρά του YouTube για τη ζωή του, δεν λύνει τις απορίες. Facebook Twitter
Για ένα άτομο που μεγάλωσε κυριολεκτικά μέσα στην δημοσιότητα ο Bieber στα 25 του φαίνεται ευάλωτος αλλά τραγικά αποστασιοποιημένος και όχι και τόσο άνετος μπροστά στην κάμερα. Φωτο: Joe Termini, courtesy of Def Jam

Ωρίμασε ο Τζάστιν Μπίμπερ; Το «Seasons», πάντως, η βαρετή σειρά του YouTube για τη ζωή του, δεν λύνει τις απορίες.

2

Κάθε παραμύθι τελειώνει με το «έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα». Έτσι και ο Τζάστιν Μπίμπερ πήγε και παντρεύτηκε με την προϋπόθεση να βγει από το παραμύθι που έμοιαζε περισσότερο με εφιάλτη και να ζήσει και αυτός καλύτερα όπως εμείς.


Τουλάχιστον αυτό αφήνει να εννοηθεί το Seasons, η καινούργια (και αρκετά βαρετή) σειρά ντοκιμαντέρ που προβάλλεται στο YouTube και αφορά τη ζωή του. Χρειάστηκε μια πιστή σύζυγο που τον ακολουθεί παντού και τον φροντίζει για να καταφέρει να βρει μια ισορροπία στην καθημερινότητά του. Α, και εκτός από γυναίκα, πληροφοριακά βρήκε και τον θεό.


Τo Seasons αποτελείται από 10 επεισόδια. Κάθε επεισόδιο από τα 8 που έχουν προβληθεί μέχρι στιγμής διαρκεί περίπου 10 λεπτά. Τα πρώτα τέσσερα είναι αφιερωμένα στο making of του τελευταίου του άλμπουμ, Changes, τα δυο επόμενα στις καταχρήσεις και στις ασθένειες από τις οποίες δήλωσε πέρσι στο Instagram ότι πάσχει. Τα δυο τελευταία μας πάνε πίσω από τις σκηνές του λαμπερού γάμου του – καλά, όχι και τόσο, μόνο το νυφικό άξιζε. Παρεμπιπτόντως, σε όλα σχεδόν γίνονται συνέχεια αναφορές στην Drew House, τη σειρά ρούχων που κυκλοφορεί.


Για να πάρουμε την υπόθεση από την αρχή, η σειρά ξεκινάει με μια βουτιά στο παρελθόν. Το 2017, ο Bieber αναγκάστηκε να ακυρώσει τις τελευταίες 14 ημερομηνίες της τότε 16μηνης περιοδείας για την προώθηση του τότε νέου άλμπουμ του Purpose, χωρίς να δώσει καμιά εξήγηση. Μεταξύ μας, δεκαέξι μήνες ατελείωτων εμφανίσεων ανά τον κόσμο ακούγονται αν μη τι άλλο εξαντλητικοί. Εξαφανίστηκε από το προσκήνιο για τα επόμενα χρόνια, με τις φήμες να οργιάζουν.

Πουθενά δεν γίνεται λόγος ούτε για τα προβλήματα του με τον νόμο: τους βανδαλισμούς, την οδήγηση επί την επήρεια ουσιών το 2014 ή τη σύλληψή του, τον ίδιο χρόνο, επειδή το αμάξι του συγκρούστηκε με ένα minivan, καθώς και τον τρόπο που αντιμετώπιζε μέχρι πρότινος τις γυναίκες. Αν έχει μάθει κάτι από αυτές τις εμπειρίες του, αν έχει ωριμάσει, δεν το βλέπεις ποτέ.


Καθώς, όμως, παρακολουθείς το ντοκιμαντέρ, πραγματικά δεν ξέρω τι μπορεί να θεωρηθεί περισσότερο εξοργιστικό: το ότι δεν μαθαίνεις τίποτα ουσιαστικό ή ότι αυτό το πράγμα στοίχισε περίπου 20 εκατομμύρια, μόνο και μόνο για να δεις τους μάνατζερ του υπερχαρούμενους που νοικοκυρεύτηκε και που επιτέλους κυκλοφόρησε νέα μουσική και μπορεί να βγει πάλι σε περιοδεία. Συχνά αναρωτιέσαι για ποιον λόγο δεν αναφέρεται στην άλλη πιο σημαντική γυναίκα που μπαινόβγαινε στη ζωή του, τη Selena Gomez, η οποία πρόσφατα δήλωσε ότι η σχέση της μαζί του ήταν συναισθηματικά κακοποιητική.

Πουθενά δεν γίνεται λόγος ούτε για τα προβλήματα του με τον νόμο: τους βανδαλισμούς, την οδήγηση επί την επήρεια ουσιών το 2014 ή τη σύλληψή του, τον ίδιο χρόνο, επειδή το αμάξι του συγκρούστηκε με ένα minivan, καθώς και τον τρόπο που αντιμετώπιζε μέχρι πρότινος τις γυναίκες. Αν έχει μάθει κάτι από αυτές τις εμπειρίες του, αν έχει ωριμάσει, δεν το βλέπεις ποτέ.

 
Παραδέχεται, βέβαια, και αυτός και η γυναίκα του(!) ότι ήταν μια σκοτεινή περίοδο της ζωής του, γεμάτη καταχρήσεις, τις οποίες ξεκίνησε σε ηλικία 19 ετών. Παράλληλα αποκαλύπτει ότι πάσχει από βορρελίωση, τον ιό Epstein-Barr και από κατάθλιψη που εν μέρει εξηγεί, σύμφωνα με τον ίδιο και την ομάδα του, τα προβλήματά του και την απροσάρμοστη συμπεριφορά του.

Σε ένα σημείο ομολογεί: «Μπορεί να είναι εύκολο για τον καθένα να σηκώνεται από το κρεβάτι του κάθε πρωί αλλά για μένα ήταν μια αρκετά δύσκολη διαδικασία και γνωρίζω ότι αρκετός κόσμος νοιώθει το ίδιο. Επίσης, θέλω να τονίσω ότι δεν είστε μόνοι σε αυτό. Υπάρχουν άνθρωποι που το περνάνε μαζί σας». Τίμια δήλωση αλλά το γεγονός ότι έχει ένα κενό βλέμμα κάθε φορά που μιλάει, σαν να συμβαίνουν σε κάποιον άλλον όλα αυτά, σου αφήνει μια περίεργη αίσθηση.

Ωρίμασε ο Τζάστιν Μπίμπερ; Το «Seasons», πάντως, η βαρετή σειρά του YouTube για τη ζωή του, δεν λύνει τις απορίες. Facebook Twitter
Ο Τζάστιν Μπίμπερ με τη σύζυγό του, Χέιλι Μπάλντουιν, στην πρεμιέρα της σειράς «Seasons». Φωτο: Jon Kopaloff/Getty Images


Για ένα άτομο που μεγάλωσε κυριολεκτικά μέσα στην δημοσιότητα –ο ατζέντης του, Scooter Brown, τον ανακάλυψε το 2008, όταν ανέβαζε βιντεάκια στα 13 του στο YouTube– ο Bieber στα 25 του φαίνεται ευάλωτος αλλά τραγικά αποστασιοποιημένος και όχι και τόσο άνετος μπροστά στην κάμερα. Πάντως, δεν είναι τυχαίο που έχει επιλέξει να έχει έναν τόσο μικρό κύκλο ανθρώπων γύρω του.


Οι πιο προσωπικές στιγμές ολόκληρης της σειράς είναι όταν βλέπεις τη Χέιλι Μπάλντουιν να τον κλείνει μέσα σε ένα φουσκωτό μονοθέσιο θάλαμο αποσυμπίεσης για τη θεραπεία που κάνει με υπερβαρικό οξυγόνο ή όταν, σε μια επίσκεψη στον γιατρό, του βάζουν έναν ορό που περιέχει μια αρκετά αμφιλεγόμενη ουσία για να γιατρέψει, όπως λέει η Χέιλι, τα κέντρα ευχαρίστησης του εγκεφάλου του. Η μέλλουσα σύζυγός του ακούγεται ουκ ολίγες φορές περισσότερο σαν νοσοκόμα και φροντιστής του παρά σαν το ισότιμο έτερον ήμισυ του. Παρόλα αυτά δεν λείπει η τρυφερότητα ανάμεσα στο ζευγάρι, που την εκφράζει συχνά, όσο κι αν δυσπιστεί κανείς για την αυθεντικότητά της.


Είναι το ντοκιμαντέρ μια προσπάθεια προώθησης του Changes; Νομίζω ότι δεν χωράει αμφιβολία. Ίσως όμως λειτουργεί εις βάρος του εν τέλει. Τα άρθρα που γράφουν για την επιστροφή του στη μουσική επικεντρώνονται περισσότερο σε αυτό και σε δεύτερη φάση στο νέο του άλμπουμ.


Στο Changes κάνει μια ηχηρή στροφή προς το R&B και την urban αισθητική. Αναδεικνύει τις φωνητικές του ικανότητες σε ένα άλμπουμ που, παρά την άψογη παραγωγή, έχει τα θέματα του. Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν κατάφερε να ανεβεί απευθείας στην κορυφή των τσαρτ όπως παλιότερα. Χρειάστηκε χρόνος με αρκετό κόσμο να μην πιστεύει ότι θα το καταφέρει.  Πρώτα, ανέβηκε στη Βρετανία και μετά στην Αμερική - αφού πρώτα κατέκτησε τα R&B τσαρτ του Billboard. Είναι το έβδομο άλμπουμ του Bieber που το καταφέρνει αυτό και ως κερασάκι έσπασε και ένα ρεκόρ που είχε ο Έλβις με τα περισσότερα άλμπουμ στο νούμερο 1 από άντρα καλλιτέχνη. Αφού ο συγκεκριμένος στόχος έχει επιτευχθεί, μπορούμε επιτέλους να δούμε και τα δυο εναπομείναντα επεισόδια του ντοκιμαντέρ.

Ωρίμασε ο Τζάστιν Μπίμπερ; Το «Seasons», πάντως, η βαρετή σειρά του YouTube για τη ζωή του, δεν λύνει τις απορίες. Facebook Twitter
Είναι το ντοκιμαντέρ μια προσπάθεια προώθησης του «Changes»; Νομίζω ότι δεν χωράει αμφιβολία.


Όσον αφορά το Seasons, μπορεί να ήταν μια σωστή κίνηση σε μια εποχή που οι εξομολογήσεις των ποπ σταρ, είτε σε φιλμ είτε με τη μορφή βιβλίων, είναι της μόδας. Ως μια σειρά που υπόσχεται ότι θα μας λύσει όλες τις απορίες και θα μας βάλει μέσα στην καθημερινότητα του μεγαλύτερου ποπ σταρ της γενιάς του, αποτυγχάνει.


Ξεπερνάει σε βαρεμάρα ακόμη και το Miss Americana της Τέιλορ Σουίφτ που προβάλλεται τώρα στο Netflix. Αν επιχειρήσεις να τα συγκρίνεις, γράφουν στο Atlantic, τότε «εκεί που η Σουίφτ εμφανίζεται να προσπαθεί να απελευθερωθεί από τις στερεοτυπικές ιδέες που απορρόφησε ως έφηβη και αφορούσαν την αυτοεκτίμηση της, το Seasons υπονοεί ότι οι απαιτήσεις της κοινωνίας μπορεί να ικανοποιηθούν με τη σωστή προσπάθεια, αν απευθυνθείς στη γυναίκα σου, τον μάνατζερ σου, την τέχνη σου ή και, γιατί όχι, τους γιατρούς σου».


Για κάποιον που δεν είναι φαν του Μπίμπερ, ίσως και να δημιουργεί μια αρνητική εικόνα για το άλλοτε συμπαθές εφηβικό είδωλο. Βέβαια, ελάχιστη σημασία έχει. Και τίποτα να μην έκανε και να χαιρόταν τα λεφτά του όλη μέρα, παραμένει, με 127 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram, ο πιο πετυχημένος άντρας μουσικός. Απλά πιάνεις καμιά φορά τον εαυτό σου να σκέφτεται τι συνέβη στα 15χρονια κορίτσια, τις beliebers, που τον ακολουθούσαν με τόσο θέρμη παλιότερα. Συνεχίζουν να τον λατρεύουν ή απλά μεγάλωσαν και τον ξεπέρασαν; Ας ελπίσουμε το δεύτερο.

 

Leaving the Spotlight - Justin Bieber: Seasons. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς.

Μουσική
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

2 σχόλια