ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Μπράβο Μαρία!

Μπράβο Μαρία! Facebook Twitter
201

  • Δεν γνωρίζω τη Μαρία Ρεπούση. Ωστόσο, παρακολουθώ τα όσα λέει, γράφει και τα όσα υφίσταται.
  • Ως παλαιός «ανθέλλην» την καλωσορίζω στην τάξη των ανθελλήνων, που για μένα είναι οι πιο σωστοί και χρήσιμοι  Έλληνες. Είναι οι μόνοι που πραγματικά αγαπούν την πατρίδα τους και της λένε αλήθειες – έστω και δυσάρεστες. Μόνο πάνω σε αλήθειες μπορεί να χτιστεί μία υγιής και ρωμαλέα εθνική ταυτότητα.
  • Οι μύθοι βούλιαξαν τούτο το έθνος. Δεν μας άφησαν ποτέ να αντικρίσουμε την πραγματικότητα, να δούμε το αληθινό μας πρόσωπο στον καθρέφτη. Το πόσο σημαντικό είναι το ψεύδος για μας φαίνεται από την αντίδρασή μας: σε κάθε αμφισβήτησή τους εκλύεται υστερία που πλημμυρίζει το Διαδίκτυο.
  • Νομίζουμε πως είμαστε λαός σπλαχνικός και φιλάνθρωπος: όμως έχουμε κάνει θηριωδίες φοβερές. Στην κατάληψη της Τριπολιτσάς σφάχτηκαν αναίτια χιλιάδες άμαχοι. Στη Μικρασιατική Εκστρατεία ο Ελληνικός Στρατός έκανε απίστευτες σφαγές και ωμότητες – προκαλώντας τα άγρια αντίποινα. Αυτά δεν μας τα είπαν στο σχολείο.
  • Νομίζουμε πως η εκκλησία μας είναι ανώτερη: μπορεί να μην είχε Ιερά Εξέταση αλλά έκαψε, έσφαξε και βασάνισε τους  Έλληνες εθνικούς και στην Εικονομαχία σκότωσε εκατό χιλιάδες «αντιφρονούντες». Αργότερα καταράστηκε τον Ρήγα, πολέμησε και αφόρισε την Επανάσταση, και για να καλύψει την ντροπή επινόησε μετά τους μύθους της Αγίας Λαύρας και του Κρυφού Σχολειού.
  • Νομίζουμε ότι κρατάμε από μεγάλο σόι, αλλά το Βυζάντιο ήταν πολυεθνικό ρωμαϊκό και όχι ελληνικό κράτος. Ούτε ένας αυτοκράτορας δεν καταγόταν από την κυρίως Ελλάδα. Ρωμιοί (δηλαδή Ρωμαίοι) ονομαζόμασταν, μέχρι που μας ξαναβάφτισαν  Έλληνες οι Δυτικοί. Οι οποίοι και μας απελευθέρωσαν, όταν η Επανάστασή μας είχε αποτύχει – χάρη στο αλληλοφάγωμά μας.
  • Και βέβαια ο Xορός του Ζαλόγγου ήταν μύθος. Το τραγούδι που (δήθεν) τραγούδαγαν οι Σουλιώτισσες γράφτηκε 106 χρόνια μετά. Και θα ήταν δύσκολο να το τραγουδάνε, αφού ήταν αλβανόφωνες. Σαν τα πληρώματα του ελληνικού στόλου, που, όπως γράφει ο Παπαρρηγόπουλος, δεν κατάλαβαν λέξη από τον λόγο που τους έβγαλε ο Μαυροκορδάτος στα ελληνικά. Ούτε αυτά τα μάθαμε ποτέ.
  • Πατώντας πάνω στους μύθους, χτίσαμε μια ψεύτικη ταυτότητα. Γίναμε «κακομαθημένα παιδιά», όπως σωστά μας αποκάλεσε ο Ζαμπέλιος, και περιμένουμε από τους άλλους λαούς ειδική μεταχείριση. Οπότε η Μαρία Ρεπούση κάνει άγια δουλειά όταν προσπαθεί να μας συνεφέρει. Μακάρι και οι άλλοι ιστορικοί (που όλα αυτά τα γνωρίζουν καλά) να είχαν το θάρρος της.
201

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

9 σχόλια
Επιτελους! ΑΛΗΘΕΙΕΣ!!Φτανει πια με τους απιστευτους μυθους περι ανωτεροτητας του εθνους! Φτανει με τα καθε ειδους τραγικα δογματα με τα οποιο φορτωνουμε τα παιδια στα σχολεια με αποτελεσμα αντι για σκεπτομενους πολιτες, να κατασκευαζουμε καφρους!Ας κοιταχτουμε και λιγο στον καθραφτη! Σε εναν πραγματικο, αληθινο καθρεφτη να δουμε τα χαλια μας! Το σοκ θα ειναι ισχυρο, αλλα σε βαθος χρονου θα μας κανει καλο!!
Αναρωτιέμαι τι γνώμη έχετε προσωπικά για τον εαυτό σας. Συνήθως οι άνθρωποι που προτρέπουν το σύνολο να δει την αλήθεια, "τα χάλια μας" όπως χαρακτηριστικά λέτε, προσπαθούν να εξασφαλίσουν έτσι την προσωπική τους ανωτερότητα, πως αυτοί βλέπουν. Σκεφτείτε αυτό που σας λέω. Το σοκ θα είναι ισχυρό, αλλά σε βάθος χρόνου θα σας κάνει καλό :)
Προτρεπω Ολους μας(Α πλυθηντικο)ν ακοιταζομαστε που και που στον καθρεφτη. Η ελληνικη κοινωνια εχει οντως(κατα τη γνωμη μου)τα χαλια της και νομιζω οτι αν ριξει καποιος μια ματια στην ελληνικη βουλη(τη συνθεση της οποιας Εμεις δημιουργησαμε)θα το παραδεχτει επισης!Εχει ενδιαφερον αυτο που μας λετε: αντι να κοιταχτουμε ολοι στον καθρεφτη, κοιταξου μονος σου!". Αν σας καλυπτει αυτο παω πασο...
Δεν συμφωνω κυριε Δημου και θα σας πω γιατι.Το να ασχολειται κανεις με μυθους και να τους γκρεμιζει ειναι πολυ σωστο και μακαρι να γινοταν πιο πολυ και περισσοτερο ειδικα οσον αφορα τους μυθος μετα τον ΙΙ. παγκοσμιο πολεμο, τον Εμφυλιο, την δικτατορια, το Πολυτεχνειο, κτλ. Γιατι κατ εμε πρωτιστος η καλλιεργεια αυτων των μυθων μας τυραναει σε μεγαλο βαθμο και δεν μας αφηνει να δρασουμε συλλογικα.Οσον αφορα την κυρια Ρεπουση, η εν λογο κυρια παει στο αλλο ακρο και θελει να γκρεμισει τα παντα. Μην παμε απο το ενα ακρο του υπερπατριωτισμου στο αλλο, οπου θα εχουμε αποδομησει καθετι Ελληνικο. Σε λιγο θα αμφισβητησουμε οτι μιλουσε εστω και ενας ανθρωπος Ελληνικα στην Αθηνα το 1800. Επισης, οι μυθοι γκρεμιζονται με ιστορικα στοιχεια, οχι με ιδεολογιματα. Ποια ιστορικα στοιχεια προτασει η κυρια Ρεπουση; Τα ιδια οταν μιλουσε για συνωστισμο στη Σμυρνη; Και αυτο αφορα και εσας. Σε ποια ιστορικη πηγη αναφερεστε οταν μιλατε για τον Ζαλογγο και τα πληρωματα του ελληνικου στολου; Αυτο δεν ειναι ιστορικη επιστημη, συγγνωμη, ειναι διακυρηξη ιδεολογιας υπο το μανδυα της ιστοριας.Επισης, εχετε υπ οψη σας, οτι στον κοσμο που ζουμε, πραγματι εχουμε και εχθρους, οι οποιοι ευκολως θα χρησιμοποιησουνε τετοια για να ξαναγραψουνε την ιστορια, αυτην που με τοσο κοπο και αιμα γραψαμε. Οι Σκοπιανοι εχουν δημιουργησει το μεγαλυτερο ψευτικο ιστορικο κατασκευασμα και σεις επικροτειτε την κυρια Ρεπουση για τον Ζαλογγο; Καταλαβαινω το πνευμα σας και σε εναν τελειο κοσμο τα πραγματα θα ηταν αλλιως. Στην προκειμενη περιπτωση θεωρω οτι κανετε λαθος να υποστηριζεται κατι τετοιο.
@Vardaris 5.6.2013 | 13:59 > Σε ποια ιστορικη πηγη αναφερεστε οταν μιλατε για […] τα πληρωματα του ελληνικου στολου;Κωνσταντίνου Παπαρρηγόπουλου, Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Τόμος 6ος, Μέρος Αʹ, «Από της Επαναστάσεως του 1821 μέχρι της τελευταίας περιόδου του Αγώνος», σ. 81-82:> καί ποτε φοβερᾶς ἐκραγείσης συμπλοκῆς μεταξὺ Ὑδραίων καὶ ἐκ Πελοποννησίων καὶ Ρουμελιωτῶν συγκειμένης φρουρᾶς τῆς νήσου, παρελθὼν [ο Λάζαρος Κουντουριώτης] ἀτρόμητος εἰς μέσον καὶ λαλήσας πρὸς τοὺς μὲν ναὺτας ἀλβανιστὶ πρὸς δὲ τοὺς πεζοὺς ἑλληνιστὶ περιήγαγεν αὐτοὺς αἱμοφύρτους ἔτι ὄντας νὰ ἀσπασθῶσιν ἀλλήλους.
και πως προκυπτει οτι δεν γνωριζαν ελληνικα απο το αποσπασμα;;; Ο Κουντουριωτης αλλωστε αρβανιτης δεν ηταν και αυτος;;; γνωριζε ελληνικα. πιο πιθανο θεωρω να προτιμησε να αναφερθει στην μητρικη τους γλωσσα αν και σε τελικη δεν εχει καν σημασια αυτο. Αρκετα με αυτον τον τεχνητο διαχωρισμο, ελληνες και αρβανιτες ζουσαν απο τον 14αι μαζι.εγω κρατώ μονο οτι στο τελος το ριξαν στα φιλια.οπως και κρατω οτι στην επανασταση δεν υπηρχαν αρβανιτες αλλα Υδραιοι, ΣΟυλιωτες κλπ - αρα δεν ηταν καν δηλωτικο μιας διαφορετικης καταγωγης οσο τοπονυμιο που συνεπιπτε με διαφορετικη καταγωγη.Τελικα αποφασισαν συνειδητα να συνδεσουν ολοι αυτοι, ρωμιοι ελληνες, αρβανιτες, βλαχοι κλπ, την μοιρα τους και την ζωη τους μαζι. Χωρις καταγωγες εξ αιματος απο κανενα Περικλη, αλλα με μια ζωσα παραδοση και κοινη γλώσσα με τα ιδιωματα της - από την Κερκυρα ως τον Ποντο.
@atman 5.6.2013 | 15:08> και πως προκυπτει οτι δεν γνωριζαν ελληνικα απο το αποσπασμα;;;Αν γνώριζαν Ελληνικά, γιατί να τους απευθυνθεί στα Αλβανικά;> Ο Κουντουριωτης αλλωστε αρβανιτης δεν ηταν και αυτος;;; γνωριζε ελληνικα.Ήταν προύχοντας. Κι ο Αλή Πασάς γνώριζε Ελληνικά.
Προφανώς η συγκεκριμένη πηγή αναφέρετε αποκλειστικά σε πληρώματα από την Ύδρα και όχι εν γένει στον Ελληνικό στόλο. Πρακτικά θα ήταν αδύνατο να απευθύνει στα αρβανίτικα σε πληρώματα π.χ από τα Ψαρά (θα τον έπαιρνα σίγουρα με τις πέτρες.) ή από τα υπόλοιπα νησιά (εκτός Σπετσών). Και η ίδια η Ύδρα(και οι Σπέτσες) δεν ήταν αποκλειστικά αρβανίτικη. Ειδικά με την ανάπτυξη της ναυτιλίας ( μετά την συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή αλλά και πριν) στο νησί μαζεύτηκε πλήθος μέτοικων από τα νησιά του αιγαίου και την υπόλοιπη Ελλάδα για να δουλέψουν στα υδραίικα καράβια. Μεγάλα παραδείγματα είναι ο Οικονόμου που καταγόταν από την Επίδαυρο, ο Μιαούλης με καταγωγή από την βόρεια Εύβοια και οι Τομπάζηδες από τα Βουρλά της Μικράς Ασίας. Στις Σπέτσες η πιο σημαντική οικογένεια οι Μεξαίοι κατάγονταν από το Λεωνίδιο, ήταν δηλαδή Τσάκωνες. Οι Ορλοφαίοι και οι Λαζαραίοι ήταν Μανιάτες και τους αποκαλούσαν ακόμα Μανιάτες.Ας δώσω και μια πηγή που μπόρεσα να βρω:==« Ἡ μὲν οἰκογένεια τῶν Τουμπάζιδων εἶναι μία ἐκ τῶν ἀρχαίων ἐν Ὕδρᾳ. Μετῴκησε δ' ἐκεῖ τῷ 1668 ἐκ τῆς κωμοπόλεως Βουρλᾶ τῆς Σμύρνης, κατὰ Κριεζῆν καὶ ἐκαλεῖτο πρότερον οἰκογένεια Γιακουμάκιδων. Ὁ μὲν πατὴρ τῶν ἀδελφῶν Γιακουμάκη (Ἰακώβου καὶ Ἐμμανουὴλ Τουμπάζη) ἐκαλεῖτο Νικόλαος καὶ μέχρι τοῦ 1816,ὑπεγράφετο Νικόλαος Γιακουμάκης· οἱ δὲ υἱοὶ ἔλαβον τὸ ὄνομα Τουμπάζιδες ἔκ τινος πατρικοῦ πλοίου, ἀνήκοντος εἰς τὸ εἶδος τῶν καλουμένων τότε Τουμπάζια· ἡ δὲ μήτηρ αὐτῶν ἐκαλεῖτο Ἄννα, καὶ κατήγετο ἐκ μιᾶς τῶν ἀρχαίων οἰκογενειῶν τῆς, τῶν Σεῤῥῶν ἢ Μαραϊτῶν, μεταναστευσάσης εἰς Ὕδραν τὸ 1641 ἐκ κώμης τινος τῆς Τροιζῆνος.» (Τομπάζηδες) 357==« Τὴν ἔλλειψιν τῆς ἐκπαιδεύσεώς των ἀμφότεροι οἱ ἀδελφοὶ προσεπάθουν ν'ἀντισταθμίσωσι, παιδαγωγοῦντες καλῶς τὰ τέκνα των, οὐδέποτε ὁμιλοῦντες αὐτοῖς τὴν ἀλβανικὴν γλῶσσαν, καὶ ἀποστείλλαντες αὐτὰ πρὸ τῆς ἐπαναστάσεως καὶ διαρκούσης αὐτῆς εἰς Λιβόρνον, Ἀγγλίαν καὶ Ἐλβετίαν, ἵνα σπουδάσωσιν· ἔλαβον δὲ μέρος μετ' ἄλλων συμπολιτῶν των εἰς τὸ νὰ προσκαλέσωσιν εἰς Ὕδραν διδασκάλους καὶ νὰ συστήσωσιν ἐν αὐτῇ σχολεῖον ὑπὸ τὴν διεύθυνσιν τοῦ Δημ. Κούλλα.»Βίοι Παράλληλοι των επί της Αναγεννήσεως της Ελλάδος Διαπρεψάντων Ανδρών, τ.Δ' Γούδας Αναστάσιοςαλλά και άλλη μία :==«Οι Μεξαί κατάγονται εκ Λεωνιδίου, συγγενεύοντες μετά του ζώντος Κώστα Χατζή Παναγιώτου.Οι Ορλόφαι και Λάζαροι εκ Μάνης, διατηρούντες την επωνυμίαν Μανιάται.» Περί της αρχαίας ονομασίας της νήσου Πέτσας.Διομήδης-Κυριάκος Αναστάσιος Σελ.5Και άλλη μία από το 1828 για την υποτιθέμενη άγνοια της Ελληνικής των Αρβανιτόφωνων της Ύδρας:«The Albanian language is used to a considerable extent in common discourse, and they say this is true of 15 or 20 villages on the plain." In the southern towns of Argolis, and on the neighboring islands of Spetses, Hydra and Poros, this language is still more extensively employed, but with too little purity to make the Albanian version of the New Testament very intelligible to the people. The modern Greek language,however, is understood by nearly all the inhabitants whatever be their descent.»Observations Upon the Peloponnesus and Greek Islands, Made in 1829 Rufus Anderson - Σελίδα 74 Τα ίδιο ισχύουν πάνω κάτω και για το απόσπασμα με τον Μαυροκορδάτο (το οποίο θα ήθελα να το δω) γιατί δύσκολο πάλι να μην καταλαβαίνουν Ελληνικά τα πληρώματα του Ελληνικού στόλου. Θα έπρεπε να υπάρχουν καράβια μόνο από τις Σπέτσες/Ύδρα με αποκλειστικά αρβανίτικο πλήρωμα που μεγάλωσε ολότελα απομονωμένο από τους άλλους νησιώτες που λογικά ερχόταν καθημερινά σε επαφή. (το πιθανότερο είναι ότι ο Μαυροκορδάτος όταν απευθύνθηκε στον Ελληνικό στόλο μίλησε με λογιότατες αρχαίζουσες ελληνικούρες που φυσικά ούτε και εμείς θα καταλαβαίναμε).
Αν θυμάμαι καλά (ας με διορθώσει κάποιος αν κάπου σφάλλω), το περιβόητο βιβλίο ιστορίας της Ρεπούση που αποσύρθηκε εξαιτίας μίας λέξης, είχε γραφτεί στο πλαίσιο μιας ευρωπαϊκής προσπάθειας για να μειωθούν οι στρεβλώσεις στα βιβλία ιστορίας, που αγιοποιούν τους προγόνους κάθε λαού και δαιμονοποιούν τους "άλλους". Ο στόχος ήταν να αμβλυνθεί η αμοιβαία εχθρότητα μεταξύ γειτονικών λαών, που οφείλεται κυρίως σε όλες αυτές τις αποσκευές φανατισμού και ιστορικής διαστρεβλωσης που κουβαλάνε τα παιδιά όταν τελειώνουν το σχολείο. Η Ρεπούση δεν είναι απλή ιστορικός, αλλά ειδικεύεται στην ιστορική εκπαίδευση (καθηγήτρια του Παιδαγωγικού τμήματος είναι, όχι του Ιστορικού), δηλ. έβαλαν μία κατ'εξοχήν ειδικό να γράψει το βιβλίο, σύμφωνα με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Με αφορμή το "συνωστίζονταν", που άκουσα και την ίδια να το χαρακτηρίζει ατυχές, το βιβλίο πήγε στα σκουπίδια, λες και ένα διδακτικό εγχειρίδιο δεν υπόκειται σε βελτιώσεις ή διορθώσεις σε περίπτωση κάποιας αστοχίας. Είναι φανερό ότι οι (επιεικώς) "καχύποπτοι", περίμεναν το βιβλίο στη γωνία για να το κάψουν - και η διδασκαλία της εθνικής μυθολογίας συνεχίζεται αδιατάρακτη.
[Είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια ιστορίας και ιστορικής εκπαίδευσης στην Παιδαγωγική Σχολή του ΑΠΘ. Αποφοίτησε από το Ιστορικό-Αρχαιολογικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και υποστήριξε το διδακτορικό της στο Πανεπιστήμιο Παρίσι Ι της Σορβόννης. Από το 1993, διδάσκει ιστορία και διδακτική της ιστορίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, και ανάλογα είναι τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα.]
"Σπουδές και πτυχία(α) Doctorat Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Paris I, Sorbonne(β) DEA Πολιτικών Επιστημών, Πανεπιστήμιο Paris I, Sorbonne(γ) DEA Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Paris I, Sorbonne(δ) Maitrise Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Paris IV, Sorbonne(ε) Πτυχίο Ιστορίας, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστήμιο Αθηνών(στ) Πτυχίο Γαλλικής Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστήμιο Αθηνών"http://users.auth.gr/marrep/PS_REPOUSI/index_el.htmlΤο ότι σπούδασε Γαλλική Φιλολογία είναι ακριβές. Σωστά σπούδασε (τουλάχιστον σύμφωνα με το βιογραφικό που ανάρτησε στο παραπάνω link) και ιστορία. Λίστα δημοσιεύσεων (τα συμπεράσματα στον αναγνώστη)http://users.auth.gr/marrep/PS_REPOUSI/EL/html/pub_dim.html
Εδώ το αντίστοιχο ψάξιμο άρθρων με συντάκτη τον Θάνο Βερέμηhttp://scholar.google.com/scholar?start=0&q=author:%22t+veremis%22&hl=en&as_sdt=0,5Οι συγκρίσεις δικές σας. Συμφωνώ στο ότι οι πλέον αρμόδιοι περί ιστορικών θεμάτων είναι οι ιστορικοί ερευνητές. Ωστόσο δεν είναι όλοι ιστορικοί του ιδίου επιπέδου και μου κάνει μεγάλη εντύπωση η βαρύτητα που δίνεται από όλες τις πλευρές στις απόψεις μιας ιστορικού που φαίνεται πως έχει εξαιρετικά φτωχό ερευνητικό έργο. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως οι απόψεις της είναι λάθος (δεν είμαι σε θέση να τις κρίνων) αλλά συγγνώμη νομίζω πως το βάρος που δίνεται στις απόψεις της είναι είναι δυσανάλογο τους έργου της ως ιστορικού ερευνητή. Θα με ενδιέφερε περισσότερο να ακούσω τι λένε άλλοι περισσότερο διακεκριμένοι ιστορικοί και κύριος ιστορικοί που το αντικείμενο της έρευνας τους σχετίζεται άμεσα με το θέμα προς συζήτηση.
Και μην ξεχναμε οτι το βιβλιο Ρεπουση απευθυνοταν σε παιδια 11 ετων. Αυτο εχει σημασια. Η ιστορικη ερευνα (και διδασκαλια) δεν τελειωνει στην ΣΤ Δημοτικου!!!
Ναι peer-reviewed. Δεν έχει νόημα να μιλάμε για δημοσιεύσεις και ερευνητικό έργο όταν αυτό δεν έχει περάσει πρώτο από το κόσκινο το κριτών. Ναι και μια λίστα των 100 ιστορικών περιοδικών με το μεγαλύτερο impact: http://academic.research.microsoft.com/RankList?entitytype=4&topDomainID=3&subDomainID=3&last=0&start=1&end=100Εκεί κυρίως συγκεντρώνεται η σημαντικότερη ιστορική έρευνα.
τό επιστημονικό έργο κρίνεται μέ βάση τόν αριθμό τών δημοσιεύσεων σε περιοδικά μέ κριτές καί μέ μεγάλο impact factor. Οί υπόλοιπες δημοσιεύσεις κατατάσσονται στήν ομάδα "΄λοιπόν έργον", ήτοι δευτεράντζες
@xirotΔεν είναι λίγοι οι Έλληνες πανεπιστημιακοί (μάλιστα της υψηλότερης βαθμόδας) που δεν έχουν ούτε μια δημοσίευση σε περιοδικά με κριτές! Ανήκουστο σε σοβαρά πανεπιστήμια που απαιτούν μέχρι και από τους φρέσκους PhD graduates τέτοιες δημοσιεύσεις αλλά καθόλου σπάνιο ειδικά στους Έλληνες καθηγητές τηλεαστέρες (ένας άλλος που μου έρχεται στο μυαλό ο Πιπερόπουλος!).
Κύριε ΔήμουΘα σας μαλώσω. Και ο λόγος που θα το κάνω είναι επειδή κάποια πράγματα που αναφέρετε στο συγκεκριμένο άρθρο τα αναφέρετε με τέτοιο τρόπο ώστε να σας βολεύει. Δεν ξέρω αν αυτο το κάνετε για να δώσετε ένα πιο "δραματικό" τόνο στο κείμενό σας ή επειδή κάποια πράγματα δεν τα ξέρετε τόσο καλά ...1ον) Αναφέρετε πως η Εκκλησία στην Εικονομαχία σκότωσε εκατό χιλιάδες «αντιφρονούντες» . Ποια εκκλησία όμως ??? Η Ελληνική ? Μα δεν υπήρχε Ελληνική εκκλησία την περίοδο της Εικονομαχίας (726 - 842). Η Εικονομαχία αποτελεί ουσιαστικά μια μαύρη σελίδα στην Βυζαντινή ιστορία . Κι εσείς ο ίδιος αναφέρετε πιο κάτω ότι άλλο το Βυζάντιο και άλλο η Ελλάδα...2ον) Το ότι έχουν γίνει "εγκλήματα" πολέμου δεν σημαίνει ότι ΔΕΝ είμαστε λαός σπλαχνικός και φιλάνθρωπος. Επειδή αναφέρετε την σφαγή του οθωμανικού πληθυσμού της Τριπολιτσας να σας υπενθυμίσω ότι η σφαγή αυτή δεν έγινε αναίτια ... Δεν μπήκαν στην Τρίπολη αιμοδιψείς Έλληνες και άρχισαν χωρίς λόγο να σφάζουν Τούρκους ... Είχαν προηγηθεί η Καταστροφή του Αιγίου , του Γαλαξιδίου καθώς και πολλαπλές εκκαθαρίσεις των Ελλήνων της Τρίπολης από τους Τούρκους ...3ον Μπαίνετε στην διαδικασία να συγκρίνετε την Ελλάδα με το Βυζάντιο και υποστηρίζετε πως οι Βυζαντινοί δεν ήταν Έλληνες. Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι ... το Ελληνικό κράτος και Έθνος σαν λέξεις είναι αρκετά πρόσφατες. Πριν το Βυζάντιο και τη Ρωμαική αυτοκρατορία πάλι δεν υπήρχε ΕΛλάδα αλλά πόλεις κράτη . Άρα η σύγκριση δεν μπορεί να γίνει. Το θέμα είναι πως το Βυζάντιο είναι η αυτοκρατορία που πάτησε και εξελίχθηκε πάνω στα απομεινάρια των πόλεων κρατών και της επέκτασης της "Αρχαίας Ελλάδας" καθώς και στο πολιτισμό/κουλτούρα της και για αυτό θεωρείται μέρος της Ελληνικής Ιστορίας 4ον Όσο για την αναφορά στους ΣΟυλιώτες και κατα πόσο μίλαγαν Ελληνικά ή Αλβανικά να σας ενημερώσω πως μίλαγαν Ελληνικά και Αρβανίτικα ... Άλλο πράγμα οι Αρβανίτες άλλο πράγμα οι Αλβανοί. Ο Μάρκος μπότσαρης είχε γράψει το "λεξικόν της Ρομαϊκοίς και Αρβανητηκοίς Απλής'. Όσο για το διαχωρισμό Αλβανών και Αρβανιτών υπάρχουν πάρα πολλά βιβλία που αναφέρονται σε αυτό από πολλούς ιστορικούς 5ον Αναφέρετε πως πάνω στους μύθους φτιάξαμε μια ψεύτικη ταυτότητα ... Αλήθεια μύθος είναι η σφαγή των Ψαρών και της Χίου ? Μύθος είναι ο Σωκράτης κι ο Πλάτωνας κι ο Αριστοτέλης ? Μύθος ο Μέγας Αλεξανδρος ? Μύθος και το Επος του 1940 ? Που είναι το ψέμα στην ταυτότητα του Έλληνα δεν μας λέτε ... ΥΓ: Για χρόνια όλοι υποστήριζαν ότι ο Όμηρος ήταν απλά ένας παραμυθάς της αρχαιότητας μέχρι που κάποιος Σλήμαν έθεσε τα θεμέλια για να αποδειχθεί ότι υπήρξε πόλη Τροία τελικα και ο Όμηρος δεν τα έβγαλε όλα από το κεφάλι του...
@Kourkoubas 5.6.2013 | 13:44> Όσο για την αναφορά στους ΣΟυλιώτες και κατα πόσο μίλαγαν Ελληνικά ή Αλβανικά να σας ενημερώσω πως μίλαγαν Ελληνικά και ΑρβανίτικαΆλλο οι Σουλιώτες κι άλλο οι Σουλιώτισσες.Εν πάση περιπτώσει, κι Ελληνικά να ξέρανε οι Σουλιώτισσες, το κύκνειο άσμα τους στ’ Αλβανικά θα το τραγουδούσανε.
να γελασουμε ή να κλαψουμε;αλλο οι Σουλιωτες και αλλο οι Σουλιωτισσες;;;; κι απο ποτε ρε παιδια ειναι εγκλημα οι υποδουλοι να επαναστατουν;κατακτητες και σφαγεις ηταν οι τουρκοι στην ελλαδα και μιλατε για σφαγες κατα των τουρκων;;;
@Ελενα Ραστα 5.6.2013 | 15:15> αλλο οι Σουλιωτες και αλλο οι Σουλιωτισσες;;;;Στη Γερμανία οι Τούρκοι γνωρίζουν Γερμανικά, αλλά οι Τουρκάλες μητέρες ή σύζυγοι συχνά δεν γνωρίζουν, διότι προσέχουν το σπίτι.Ομοίως στην Τουρκία οι Κούρδοι γνωρίζουν Τουρκικά, αλλά οι γυναίκες στο σπίτι συχνά όχι, κι έτσι τα παιδιά έχουν ως μητρική γλώσσα τα Κουρδικά, αφού οι γυναίκες που τ’ αναθρέφουν δεν γνωρίζουν άλλη. Αυτό μπορεί να έχει συντελέσει στην επιβίωση της κουρδικής γλώσσας στην Τουρκία παρά τις παλαιές απαγορεύσεις.
Εγω αυτο που καταλαβαινω ειναι οτι με το αν οι Σουλιωτισσες ηταν Αλβανοι η οχι μια με τα Ελληνικα και τα Αλβανικα και ολη αυτη τη συζητηση , ξεχναμε οτι η κυρια Ρεπουση συμμετεχει στη μνημονιακη κυβερνηση και υπερασπιζεται το εργο της ο δε κυριος Δημου αφου εκανε καριερα πανω στη κουλτουρα της αμαρτωλης μεταπολιτευσης που περιειχε αυτα που τωρα βριζει , ερχονται και οι δυο σημερα και μας λενε πως πρεπει να εξελισσεται ενα εθνος .... Ολοι ομως τελευταια μιλαμε για τους εθνικους μυθους και το ποσο λαθος ειναι, αδυνατουμε ομως να καταλαβουμε οτι σωστοι η λαθος με αυτους ποερευτηκαμε και οτι τελικα απο εμας εξαρταται τι μυθους θα δημιουργησουμε και θα περασουμε στα παιδια μας..Ενα εθνος λογω της ιδιαιτερης φυσης του χρειαζεται τους εθνικους μυθους για να επιζησει αναμεσα στα αλλα εθνη ολα τα εθνη εχουν τους αντιστοιχους και ακομα χειροτερους και πιο ψευτικους απο τους δικους μας . Το να τους απποριπτεις φανερωνει πιο πολυ αγνοια παρα σοφια ...Ειναι σαν να εισαι αρρωστος να το νιωθεις να πονας να εχεις πυρετο αλλα να λες οτι εισαι καλα..Ας ξυπνησουμε οτι εγινε εγινε και προχωραμε παρακατω.... Γιατι εμας θα μας θυμουνται τα δισεγγονα μας σαν πουθεναδες και κακομοιρηδες και δεν θα ειμαστε μυθος αλλα παραδειγμα προς αποφυγη...
ειναι κοινα αποδεκτο οτι ο Ομηρος περιεγραψε την κοινωνια της εποχης του (του σιδηρου) και οχι την κοινωνια του πολεμου της Τροιας γιατι δεν ηξερε γρυ απο εκεινον τον πολιτισμο. Πιο πολλα ξερουμε εμεις για τους Ελληνες της εποχης του χαλκου παρα ξερανε οι Ελληνες της εποχης του σιδηρου.Οποτε ναι, κατα καποιο τροπο τα εβγαλε ολα απο το κεφαλι του, σαν να βγαζουμε εμεις ιστοριες με Σουλιωτες στην Αρχαια Αθηνα.
επίσης καταγόταν από τα παράλια της Μικράς Ασίας και δεν λεγόταν Όμηρος αλλά Ομέρ. και την Ιλιάδα την έγραψε ύστερα από προτροπή του σπόνσορά του, του Αγά Μεμνούν...
@Kourkoubas Mην πέφτεις στην παγίδα και ξανανοίγεις τα βιβλία ιστορίας για να αναφέρεις στοιχεία, περιστατικά, βιβλιογραφίες και αναφορές. Το όλο θέμα δεν γίνεται για την απόδοση της ιστορικής αληθείας, ξεκινάει βέβαια από εκεί, αλλά ποτέ δεν ήταν αυτός ο σκοπός και το κυρίως θέμα. Αν ο κόσμος μας ήταν αγγελικά πλασμένος, χωρίς κράτη, θρησκείες να τα χωρίζουν και "αν όλα τα παιδιά της γης πιάναν γερά τα χέρια κορίτσια αγόρια στη σειρά και στήνανε χορό", τότε κείμενα και ιδέες σαν της Ρεπούση θα γινόντουσαν μανιφεστα υπέρ της αλληλεγγύης και ειρήνης μεταξύ των ανθρώπων. Επειδή όμως, από την αυγή της ανθρωπότητας, αυτό το δίποδο ζώο λύνει δυστυχώς τις αντιδικίες του με βίαιο και πολλές φορές παράλογο τρόπο, σημασία έχει να μπορείς να αντιπαλεύεις τις προκλήσεις, όχι μόνο με όπλα, αλλά κυρίως με τις μνήμες, το σθένος, την ηθική που κληρονομείς από τους προγόνους σου. Οι περισσότεροι ιστορικοί και ερευνητές ξερουν (η Ρεπούση και ο Δήμου σίγουρα γνωρίζουν αλλά θέλουν να ξεχνάμε)ότι ποτέ, ποτέ, μα ποτέ,κανένα έθνος δεν άντεξε στο χρόνο χωρίς να βασιστεί ή ακόμα και να δημιουργήσει τους δικούς του μύθους, έτσι ώστε σε συνάρτηση με τις παραδόσεις και την ιστορία του, να μπορεί να ανατρέχει για να αναγεννιέται και να ξαναβρίσκει την ουσία του. Ολόκληροι πολιτισμοί και αυτοκρατορίες κατέρρευσαν την στιγμή που έχασαν, ξέχασαν ή κάποιοι τους έκαναν να ξεχάσουν τα ήθη, τις αξίες και τις παραδόσεις τους, και οι μύθοι παραμένουν σαν στυλοβάτες ως οι μόνοι που θα μπορούσαν να μεταγγίσουν τα στοιχεία που θα ξαναζωντάνευαν ένα έθνος.Οι Ρωμαίοι για χρόνια πίστευαν ότι η «αιώνια πόλη» τους, δημιουργήθηκε από τα διδυμάκια Ρωμύλο και Ρώμο ή ότι ήταν απόγονοι του Τρώα, Αινεία. Οι Άγγλοι φτιάχνουν ακόμα ντοκιμαντέρ για το καρφωμένο στο βράχο Εξκαλιμπερ και τον Αρθούρο ενώ οι Γάλλοι δεν δίστασαν μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα της ιστορίας τους, όπως είναι η Ιωάννα της Λωραίνης να την ανακηρύξουν ως αγία. Κάθε ώριμος λαός, προσπαθεί να δημιουργήσει (η ακόμα και να καπηλευτεί προσωπικότητες και ιστορικά γεγονότα) δημιουργώντας εθνικούς μύθος που θα ενισχύσουν την εθνική συνείδηση. Και εμείς που σαν Ελλάδα έχουμε μια πλειάδα από γεγονότα να αναδείξουμε, χάρη στους σημερινούς πνευματικούς ταγούς που έχουμε (γιατί δυστυχώς, όπως οι πολιτικοί, αυτοί μας αξίζουν) μαλώνουμε για το εάν οι Σουλιωτοπούλες αυτοκτόνησαν τραγουδώντας ή απλά κλαίγοντας, κάνοντας πρόσωπο της εβδομάδας μια ιστορικό που απλώς υποστήριξε το προφανές.Αν η Ρεπουση, ο Δημου, ο ein Steppenwolf και οι υπόλοιποι, συμπαθείς κατά τα άλλα, φίλοι τους, πιστεύουν ότι ΤΩΡΑ, σε αυτή την κρίσιμη καμπή για τη χώρα, σε αυτή την τρομερή συγκυρία που δεχόμαστε επίθεση οικονομική, κοινωνική, πολιτική από παντού, είναι η κατάλληλη στιγμή και έχουμε φτάσει σε τέτοιο υψηλό πνευματικό επίπεδο σαν λαός που μπορούμε να προχωρήσουμε στην κατάργηση και τον κατακρήμνισμα των μύθων μας, τότε ας προχωρήσουν οπως νομίζουν μοιράζοντας μπράβο για το "έργο" τους. Πολύ φοβάμαι όμως ότι σύντομα θα διαπιστώσουν ότι, όταν οι γείτονες μας, τρέφουν τον εθνικισμό τους χωρίς ενοχικά σύνδρομα, σηκώνουν με περηφάνια τα λάβαρα τους και καλλιεργούν τους μύθους τους χωρις να τους τσιγκλαει καμια Ρεπουση, ενώ αντίθετα εμείς δεν τολμάμε πλέον να σηκώσουμε ουτε μια ελληνική σημαιούλα, μην τυχών κάποιος μας παρεξηγήσει για νεοναζιστή χρυσαυγίτη, τότε τα πράγματα γίνονται πολύ επικίνδυνα για όλους μας.
Δε νομίζω οι Άγγλοι να νοιάζονται τόσο για το αν το Εξκάλιμπερ ήταν πράγματι καρφωμένο στο βράχο, σε βαθμό να βαφτίζουν "ανθεγγλέζο" κάποιον που θα αναφερθεί σ'αυτήν την ιστορία ως "μύθο". Η ταυτότητά τους δε προσδιορίζεται από τέτοιου είδους ρομαντικά παραμυθάκια, είναι πολύ πιο πεζοί σε σχέση με τους υστερικούς συμπατριώτες μας που αποζητούν την επιβράβευση γιατί έτυχε και γεννήθηκαν σε μία χερσόνησο που κάποτε, πριν πολλά-πολλά χρόνια, έζησε ένας σπουδαίος πολιτισμός με τον οποίο οι νεοέλληνες έχουν αντίστοιχη σχέση όσο οι νεουορκέζοι με τα χελωνονιντζάκια.
Οι Έλληνες όταν κρίνουμε το έθνος μας είμαστε πάντα ή του ύψους ή του βάθους. Η επί χρόνια παραδοσιακή αντίληψη, που πλέον συνεχίζει να υιοθετείται κυρίως από συντηρητικούς/δεξιούς/υπερπατριώτες είναι η εξής: είμαστε τα καλύτερα παιδιά, απευθείας απόγονοι του Σωκράτη και του Περικλή μέχρι τελευταίου νουκλεοτιδίου του DNA μας, βγάλαμε τη φιλοσοφία, την τέχνη, την επιστήμη και γενικότερα τον πολιτισμό και ό,τι καλό υπάρχει στον κόσμο, είμαστε φιλόξενοι και μεγαλόψυχοι με όλους, καθόλου ρατσιστές (απλώς οι άλλοι είναι βάρβαροι κι έχουν ένα DNA πολύ δευτεράντζα, βρε παιδί μου), όλοι μας οι πόλεμοι ήταν αμυντικοί ή τέλος πάντων δικαιολογημένοι και ηρωικοί, και όλοι οι άλλοι λαοί μας επιβουλεύονται επειδή κατά βάθος μας φθονούν, φυσικά.Από την άλλη, στο χώρο των προοδευτικών/αριστερών/διεθνιστών κλπ κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος η άποψη: είμαστε φοβερά λαμόγια, οι αρχαίοι Έλληνες είναι λαός εξαφανισμένος όσο και της Ατλαντίδας, οι τωρινοί προερχόμαστε αποκλειστικά από επιμειξίες Ρωμαίων/Τούρκων/Αλβανών και λοιπών Σλάβων, είμαστε ωστόσο οι μεγαλύτεροι ρατσιστές που δε μας φτάνει ούτε η Κου Κλουξ Κλαν, σε όλες τις συρράξεις μας κάναμε φρικτά εγκλήματα πολέμου (ενώ όλοι οι άλλοι λαοί κουβαλούσαν και ένα βιβλίο savoir vivre στον πόλεμο, 130 χρόνια πριν τις Συνθήκες της Γενεύης ) και όλοι οι άλλοι λαοί απλώς μας σνομπάρουν επειδή είμαστε τέτοια καρακατσουλιά.Ε λοιπόν, δεν έχετε δίκιο ούτε οι μεν ούτε οι δε. Ούτε και γίνεται, χωρίς τη χρήση τουλάχιστον χρονομηχανής, να πάρει κανείς όρκο για το πώς ακριβώς έγιναν τα πράγματα. Ούτε έχει τόση σημασία. Ένας λαός όπως όλοι είμαστε, με μεγαλεία και κατάμαυρες σελίδες, απλώς είναι διαπιστωμένο πλέον ότι λίγη – ΛΙΓΗ – έμφαση παραπάνω στα μεγαλεία βοηθά στη σύνθεση και διατήρηση μιας εθνικής συνείδησης και συνοχής, όπως περίπου το θέτει ο/η Ένσταση. Απλώς πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας: δεν είναι ανάγκη να κατακρημνισθούν οι θρύλοι μας για να ξυπνήσουμε λίγο. Ανάγκη είναι να διαχωρίζουμε απλώς παρελθόν και παρόν. Ακόμη κι αν οι αρχαίοι φιλόσοφοι ήταν άμεσοι πρόγονοί μας, ακόμη κι αν οι αρματολοί του ’21 ήταν οι ιπποτικότεροι ήρωες, ακόμη κι από αγγέλους να προερχόμασταν, αυτό σε τίποτα δεν δικαιολογεί το να κορδωνόμαστε «ΕΜΕΙΣ σας δώσαμε τα φώτα, ΕΜΕΙΣ κάναμε τις ανακαλύψεις κλπ.». Δεν είναι ΕΜΕΙΣ, είναι ΕΚΕΙΝΟΙ. Κι ο πατέρας μου ο ίδιος να εφηύρε τη δημοκρατία, εγώ τι δουλειά έχω; Ένας ήρωας μπορεί να γεννήσει κι έναν τιποτένιο. Η αξία του ανθρώπου δεν είναι κληρονομική. Ας πάψουμε να ασχολούμαστε με το πόσο μάγκες ήταν ή δεν ήταν οι πρόγονοί μας (και αντιστοίχως οι πρόγονοι των άλλων λαών) κι ας δούμε πόσο φιλόξενοι, ρατσιστές, δημιουργικοί ή εγκληματίες είμαστε εμείς σήμερα. Και με τη συνείδηση ότι, επειδή δε ζούμε σε ασπρόμαυρο κόσμο, δε γίνεται να είμαστε τίποτα από αυτά στον απόλυτο βαθμό.
ενω που τα μυαλα των νεων γινονται ζελες απο τις εθνικιστικες ψευδαισθησεις νεοναζιστων δεν σ ανησυχει; Το οτι η σημαια σου παραδοθηκε σε χερια κακουργων; Η χωρα σου σε τζογαδορους και σε ξενες κυβερνησεις;Και τι υπερασπιζεσαι στην σημαια σου τελικα; Το ψεμα η την αληθεια; Τι εχεις να αντιτεινεις στους φαιστες τωρα;
Μην μπερδεύεσαι. Οι Ιταλοί γνωρίζουν ότι Ο Ρέμος κι ο Ρωμύλος είναι μύθοι. Το ίδιο κι οι Άγγλοι και Γάλλοι. Οι μεν Άγγλοι, βρίσκονται σε μεγάλη προσπάθεια περισυλλογής στοιχείων που να "δείχνουν" την ύπαρξη και μόνο του Αρθούρου, αναγνωρίζοντας ότι πίσω από μύθους υπάρχουν αλήθειες, δεν λένε ότι είναι κομμάτι της ιστορίας. Το ίδιο και οι Γάλλοι με την Ιωάννα. Αυτοί έφτασαν στο σημείο να σκαλίζουν στην Ψυχιατρική επιστήμη ποιες είναι οι καταστάσεις που μπορούν να σε κάνουν να ακούς φωνές. Έχουν δε καταρρίψει πλήρως τα θαύματα, με την λογική και με τα ιστορικά στοιχεία.Αντί να τους λέμε "απολίτιστους" (;;) ας δούμε λίγο πώς δουλεύουνε μπας και μάθουμε τίποτα
1) Δηλαδή οι Έλληνες έχουν ξεκαθαρίσει τι είναι το Βυζάντιο; καταλαβαίνουν ότι δεν είναι Ελλάδα (το αντίθετο μάλιστα, αφού εκτόπισε το αρχαίο ελληνικό πνεύμα);2) Μια προηγηθείσα θηριωδία εξιλεώνει μια άλλη (όπως στον πόλεμο της πρώην Γιουγκοσλαβίας, οι θηριωδίες των Σέρβων ήταν δικαιολογημένες λόγω του '40);3) Βεβαίως και υπήρχαν Έλληνες ΠΧ, όπως και ελλαδικός χώρος.4) Οι Αρβανίτες είχαν σαν κύρια γλώσσα τα Αρβανίτικα. Δεν θα πιστεύετε ότι την εποχή εκείνη υπήρχε η πολυτέλεια άριστης γνώσης μιας δεύτερης. Απλούστατο παράδειγμα οι Πομάκοι της Θράκης (τα πομάκικα είναι μια γλώσσα με στοιχεία από βουλγάρικα και λιγότερα τουρκικά). Είπε κανείς ότι δεν είναι Θράκες (ίσα ίσα, είναι γνήσιοι ντόπιοι); κι όμως, μόνο οι άντρες μιλούν κάποια ελληνικά. Πιστεύεις ότι τα τραγούδια τα τραγουδούν στα ελληνικά;5) Η αρχαία ελληνική ιστορία βασίζεται κυρίως σε μεταγενέστερα γραπτά και αντίγραφα. Λίγα σώζονται από την εποχή εκείνη. Αν ένα τέτοιο γραπτό υπάρχει πχ απ' το 200 ή 400 μχ, είσαι σίγουρος ότι δεν εμπεριέχει μύθους (το 1821 ήταν πρίν από 190 χρόνια, στο σύγχρονο κόσμο, κι ακόμη δεν βγάζουμε άκρη). Για παράδειγμα, είσαι σίγουρος ότι ο Σωκράτης ήπιε κώνειο, ότι ο Αλέξανδρος ήταν για όλους τους λαούς απελευθερωτής (;;). Άλλωστε εδώ δεν μηδενίζουμε τα παραδείγματα που έφερες, δεν γενικεύεται μια άποψη6) Ο πόλεμος της Τροίας δεν αναφέρεται μόνο από τον Όμηρο. Το ότι έγραψε για την Τροία όμως δεν τον έκανε τον εθνικό μας ιστορικό, αφού τα έπη του εμπεριέχουν φανταστικά στοιχεία, ήταν μυθιστορήματα (εκτός αν πιστεύεις ότι ο Αχιλλέας ήταν αθάνατος)
Σας παρακολουθώ χρόνια. Άλλες φορές συμφωνώ (τις περισσότερες), κι άλλες διαφωνώ με τις απόψεις σας.Σήμερα, απλά σας ευχαριστώ, που υπάρχετε και (μας) γράφετε ακόμα. Να είστε πάντα καλά.
μα δεν εχετε παρει την είδηση οτι τέτοιοι πατριώτες οντως συμμετείχαν προνομιακα στην διακυβέρνηση του τοπου αυτη την τελευταια 30ετια; ο κ. Δήμου ειναι εξεχων μέλος της ελληνικης ιντελλιγκεντσιας, με αξιομνημονευτη επιρροη και επιδραση.Ο κ. Σημίτης, ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Παπανδρέου, αντίστοιχα, ειμαι σίγουρος οτι συντάσονται στο αντίστοιχο αυτό περιβάλλον. Για τον Καραμανλή δενε χω ιδεα, αλλα οι π/θ των τελευταιων 20 ετων ειναι βαθυτατα επηρεασμενοι απο τέτοιες αποψεις.Αντιστοιχα Ρεπουση και Δραγωνα ειναι οχι μόνο εξεχοντα μελη της Ανωτατης Εκπαιδευσης και της Ελληνικης Ακαδημαικης Κοινοτητας (αφηνω για ερωτημα: ποσοι διδακτορς με επιβλέποντες ρεπουση δραγωνα αραγε να εχουν εκλεγει αντιστοιχα καθηγητες ΑΕΙ;;; Ειλικρινα δεν ξερω, εχω την αισθηση το νουμερο θα ειναι σημαντικο), αλλα εχουν χρηματοδοτηθει με δεκαδες (ισως και εκατονταδες) εκατομύρια για την υλοποιηση ερευνητικων και εκπαιδευτικων προγραμμάτων κλπ.Μα αυτοι εχουν κυβερνησει τον τόπο αυτο πράγματι.
Μα την αλήθεια, θα γράψω εγώ για τη ρήση του Μίκη ότι αν μπορούσε, θα της έπαιρνε το διαβατήριο. Ειλικρινά και γνώμη μου (κάτι που σπανίως θα ακούσετε) προτιμώ πολύ περισσότερο τη Ρεπούση, από το Μίκη. Θυμάμαι από παιδί έναν στόμφο, που ό,τι και να έλεγε, ήταν τόσος πολύς, που ξέχναγες τί είπε. Καλά ή κακά, μεγαλειώδη ή τερατώδη, όλα ένα, η μορφή πάνω από το περιεχόμενο (άλλη μανία μου αυτή με το δεύτερο). Να φανταστείτε, κρυφά προβάρω pro-gay κύρηγμα με ύφος και γλώσσα άμβωνος. Στοιχηματίζω ότι πολλοί και πολλές θα το άκουγαν με κατάνυξη και ίσως κάποια στιγμή αντιλαμβάνονταν τί λέει.Θέλω να φωνάξω ότι κανείς, μα κανείς δεν έχει στην Ελλάδα του σήμερα ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑ να εξοστρακίσει, να πάρει διαβατήρια, να χτυπήσει, να κακοποιήσει, να κάνει ό,τι νομίζει, πέρα από το να μη συναναστρέφεται όποιον δεν του αρέσει.Ρεπούσηδες θέλουμε. Φτάνουν τα ψευτομεγαλεία, που φουσκώνουν να μυαλά. Κι ας της βάζουν εκεί ανάμεσα ένα (τ) εκείνοι που κατά τα άλλα γυρεύουν δανεικά από υπουργούς παντρεμένους με άντρες μες την Ευρωζώνη. Στο Athens Pride θα πάω γιατί πληρώνω έναν σκασμό φόρους κι εγώ, και εκείνοι που νομίζουν ότι είναι καλύτεροί μου, να μη γυρεύουν δανεικά από υπουργούς παντρεμένους με άντρες, άμα δεν τους αρέσουνε.
Ως γνωστόν η γεροντική άνοια αφήνει μόνο αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας. Τότε για παράδειγμα που κάποιοι ήταν με τις στολές της ΕΟΝ. Αντισημίτης, ρατσιστής και πατριδοκάπηλος δε γίνεσαι ξαφνικά στα γεράματα.