666: Ο αριθμός του Θηρίου

666: Ο αριθμός του Θηρίου Facebook Twitter
Η σύνδεση του αριθμού 666 με τον Σατανά έχει προκαλέσει από τους πρώτους αιώνες του χριστιανισμού τόσο μεγάλη φοβία σε τόσους ανθρώπους, που αποφεύγουν οποιαδήποτε αναφορά σε αυτόν.
0



Ο «ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ»
(στα ελληνικά «χξς», που αντιστοιχεί στο νούμερο «666») πρωτοεμφανίστηκε πριν από τη γέννηση του Χριστού, ως σύμβολο δύναμης και κακίας του προφήτη του χριστιανισμού Μελχισεδέκ.

• Το 666 αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη ως ο αριθμός των ράβδων χρυσού που συγκέντρωνε ετησίως ο Βασιλεύς Σολομών των Ιουδαίων.

• Σύμφωνα με το τελευταίο βιβλίο της Αγίας Γραφής, την Αποκάλυψη του Ιωάννη, το 666 είναι ο αριθμός ή αλλιώς το όνομα «του Θηρίου με τα εφτά κεφάλια και τα δέκα κέρατα, το οποίο αναδύεται από τη θάλασσα». (Αποκάλυψη 13:1, 17, 18).

• Η Αγία Γραφή λέει ότι οι άνθρωποι λαμβάνουν το «σημάδι του Θηρίου» επειδή το ακολουθούν «με θαυμασμό», φτάνοντας στο σημείο να το λατρεύουν. (Αποκάλυψη 13:3, 4· 16:2)

• Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ακραίου προληπτικού ήταν ο πρόεδρος Ρίγκαν (ή η σύζυγός του, Νάνσι, ή και οι δύο), που μόλις μετακόμισαν στο Μπελ Έαρ, στο Λος Άντζελες, άλλαξαν το νούμερο του σπιτιού τους από 666 σε 668.

Στην Αμερική υπάρχει ειδική προσευχή για τις εγκύους, που τις «προστατεύει» ώστε να μη γεννήσουν στις 6 Ιουνίου μιας χρονιάς που τελειώνει σε 6.

• Η σύνδεση του αριθμού 666 με τον Σατανά –που κάνει το νούμερο ένα από τα πιο γνωστά παγκοσμίως σύμβολα του Αντίχριστου, και άρα του Κακού– έχει προκαλέσει από τους πρώτους αιώνες του χριστιανισμού τόσο μεγάλη φοβία (στα όρια της παράνοιας) σε τόσους ανθρώπους, που αποφεύγουν οποιαδήποτε αναφορά σε αυτόν. Κάποιοι αποφεύγουν και τους αριθμούς μεμονωμένους, 6-6-6. Η φοβία αυτή, που έχει τις ρίζες της σε θρησκευτικές δοξασίες αλλά και σε δεισιδαιμονίες, έχει και λατινικό όνομα, που δεν μπορεί να προφέρει κανείς: hexakosioihexekontahexaphobia.

• Στην Αμερική υπάρχει ειδική προσευχή για τις εγκύους, που τις «προστατεύει» ώστε να μη γεννήσουν στις 6 Ιουνίου μιας χρονιάς που τελειώνει σε 6.

• Στην αγγλοσαξονική ποπ κουλτούρα το 666 υιοθετήθηκε από μπάντες σκληρού ροκ και πανκ, οι οποίες, συνήθως χαριτολογώντας, συνδέουν το νούμερο με την ατίθαση συμπεριφορά. Ή με τον Σατανά (οι Iron Maiden, στο άλμπουμ του 1982 «The Number of the Beast»).

• Στην Κίνα το νούμερο 666 θεωρείται τυχερό και συχνά εμφανίζεται σε βιτρίνες καταστημάτων με φωτεινές επιγραφές νέον. Στα κινέζικα σημαίνει «όλα θα πάνε ομαλά» (το νούμερο έξι έχει την ίδια προφορά με τον χαρακτήρα που σημαίνει «ομαλός).

• Άλλο ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τρόμου για το 666 είναι η μετονομασία μιας διάσημης λεωφόρου στον αμερικανικό Νότο. Ο αυτοκινητόδρομος που είχε ονομαστεί «Λεωφόρος 666» (της περίφημης Route 66) το 1926 έγινε αργότερα, το 2003, ο «Highway 491» στο New Mexico, στο Κολοράντο και στη Γιούτα. Ήταν πολλοί εκείνοι που πίστευαν ότι ο μεγάλος αριθμός θανατηφόρων δυστυχημάτων οφειλόταν στο όνομά του (λόγω του 666 είχε γίνει γνωστός και ως «Λεωφόρος του Διαβόλου»).

• Η ακαδημαϊκός Κιμ Χάινες Άιτσεν, που ειδικεύεται στον παλαιοχριστιανισμό και στον πρώιμο ιουδαϊσμό, αποκάλυψε πρόσφατα στην εκπομπή του Μόργκαν Φρίμαν στο Netflix πως στα εβραϊκά, πίσω από τον αριθμό 666, βρίσκεται το όνομα «Νέρων». «Πρόκειται περισσότερο για μια πολιτική αναφορά στην αιτία του κακού. Δηλαδή, όταν αθροίσει κάποιος τις αριθμητικές τιμές του ονόματος του Ρωμαίου αυτοκράτορα Νέρωνα, προκύπτει το 666» είπε.

• 666 είναι συνολικά το άθροισμα όλων των αριθμών στον τροχό μιας ρουλέτας.

• 666 ήταν το αρχικό όνομα που έδωσε η Apple το 1998 στον ιό που έπληττε συγκεκριμένους υπολογιστές Mac (τους Classic Mac OS). Στη συνέχεια μετονομάστηκε σε «ιός Macintosh SevenDust».

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Στην αρχαία Αθήνα, ο λαγός δεν ήταν μόνο θήραμα, αλλά και σύμβολο ερωτικής επιθυμίας και γονιμότητας, ενώ χρησιμοποιούνταν επίσης ως προσφορά στους θεούς. Ο Ξενοφών έγραψε για το κυνήγι του, ενώ εμφανίζεται συχνά στην τέχνη - στα αγγεία, στις παραστάσεις συμποσίων, ακόμη και σε ταφικά μνημεία. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Κάτια Μαργαρίτη ρίχνοντας φως στο παρελθόν ενός ζώου που είχε πολύ μεγαλύτερη σημασία απ’ ό,τι ίσως φανταζόμαστε.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Γεννήθηκε σαν σήμερα  / Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Στις 15 Απριλίου 1489 γεννήθηκε ο αρχιτέκτονας που έφτιαξε από τριακόσια τριάντα έργα. Ανάμεσα σε αυτά, το Τέμενος του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς (1550 -1557) και το Κουρσούμ Τζαμί ή Τζαμί του Οσμάν Σαχ στα Τρίκαλα, το μοναδικό του έργο που σώζεται στην Ελλάδα.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Η ερωμένη της»: Το πιο τολμηρό αθηναϊκό ρομάντζο του Μεσοπολέμου

Ιστορία μιας πόλης / «Η ερωμένη της»: Το πιο τολμηρό αθηναϊκό ρομάντζο του Μεσοπολέμου

Πόσο μπορεί να συμβάλει ένα βιβλίο στη σεξουαλική χειραφέτηση των Ελληνίδων; Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με την Παναγιώτα Βογιατζή για την Ντόρα Ρωζέττη και τη γυναικεία ομοφυλοφιλία στην Αθήνα των αρχών του 20ού αώνα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Close up: Η ψηφιακά αποκατεστημένη τοιχογραφία στον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές

Αρχαιολογία & Ιστορία / Close up: Η ψηφιακά αποκατεστημένη τοιχογραφία στον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές

Το σημαντικότερο σωζόμενο έργο της κλασικής ξαναζωντανεύει 23 αιώνες μετά με τη βοήθεια της αρχαιομετρίας, της τεχνητή νοημοσύνη και της καλλιτεχνικής δημιουργίας σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασή του που ανοίγει νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
THE LIFO TEAM
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Ιστορία μιας πόλης / Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Πώς επιχειρήθηκε η αναθεώρηση της εικόνας των δωσιλόγων τις δεκαετίες που ακολούθησαν μετά την Κατοχή και τα Δεκεμβριανά, και ποια ήταν η επίδραση αυτής της αναθεώρησης στη δημόσια ιστορική μνήμη; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Μενέλαο Χαραλαμπίδη για ένα θέμα ταμπού που ακόμα απασχολεί τους ιστορικούς αλλά και την κοινωνία.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ιστορία μιας πόλης / Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ο Θουκυδίδης ισχυρίζεται ότι ήταν μια ασθένεια εισαγόμενη, η οποία ξεκίνησε από την Αιθιοπία και προτού φθάσει στην Αθήνα, εξαπλώθηκε στην Αίγυπτο και την Περσική αυτοκρατορία. H Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Στέφανο Παρασκευαΐδη για τον λοιμό των Αθηνών με την πρωτοφανή θνησιμότητα, καθώς υπολογίζεται ότι χάθηκε το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Επίσκεψη στον αρχέγονο κόσμο της Σαμοθράκης με σύμμαχο την τεχνολογία

Αρχαιολογία & Ιστορία / Σαμοθράκη: Βλέπουμε την ιστορία του νησιού ξανά με σύμμαχο την τεχνολογία

Η Σαμοθράκη του Νίκης, του Ομήρου, των Καβείρων, των φιλοσόφων, των χαρτογράφων της Αναγέννησης, των αρχαιολόγων, των αρχιτεκτόνων και των φωτογράφων του 20ού αιώνα αλλά και των σύγχρονων μοντελιστών σε μια εμπεριστατωμένη έκθεση της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΑΣΚΤ: Η σχολή που «γέννησε» τους μεγαλύτερους Έλληνες καλλιτέχνες

Ιστορία μιας πόλης / ΑΣΚΤ: Εδώ γεννήθηκαν οι μεγαλύτεροι Έλληνες καλλιτέχνες

H Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών υπήρξε θεμέλιος λίθος για την ελληνική τέχνη, με σημαντικούς δασκάλους όπως ο Παρθένης και ο Μόραλης να συμβάλλουν στην ανάπτυξή της. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με την ιστορικό τέχνης Χριστίνα Δημακοπούλου για την καθοριστική τους επιρροή.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Πώς βρέθηκαν οι πρόσφυγες από τη Μ. Ασία στη Νέα Μάκρη;

Ιστορία μιας πόλης / Νέα Μάκρη: Ο προσφυγικός συνοικισμός που εξελίχθηκε σε λουτρόπολη

Από τις ιωνικές κωμοπόλεις Μάκρη και Λιβίσι, στα παράλια της Λυκίας στη νοτιοδυτική Μικρά Ασία, οι πρόσφυγες από αυτές τις περιοχές εγκαταστάθηκαν στη βορειοανατολική Αττική, ιδρύοντας τη Νέα Μάκρη, το 1924. Η Ευαγγελία Αχλάδη μιλά στην Αγιάτη Μπενάρδου για τη νεότερη και τη σύγχρονη ιστορία της περιοχής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Στο φθισιατρείο «Σωτηρία» το 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθάνατων

Αρχαιολογία & Ιστορία / Φθισιατρείο «Σωτηρία», 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθανάτων

Έπειτα από επιστολές και καταγγελίες, τον Ιούλιο του 1927, ένας ρεπόρτερ της εφημερίδας «Εσπερινή» επισκέπτεται το φθισιατρείο για να καταγράψει τις συνθήκες ζωής των ασθενών. Η ομάδα των dirty ’30s & late ’20s «αναπαλαιώνει» και διασώζει τη μαρτυρία του για λογαριασμό της LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ποια τα νοήματα πίσω από τις ζωγραφισμένες μορφές και τα ζωντανά χρώματα των θηραϊκών τοιχογραφιών; Πώς συνδέονται με τον μινωικό πολιτισμό και τι μας αποκαλύπτουν για τον αρχαίο κόσμο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Άκου την επιστήμη / Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Η εποχή μας και τα «φαντάσματα» του Μεσοπολέμου. Ο ιστορικός και υπεύθυνος των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, Τάσος Σακελλαρόπουλος μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ