«Παιδί-βαμπίρ» ενταφιασμένο σε νεκρόπολη της Ιταλίας - Ανακαλύφθηκε με μια πέτρα στο στόμα

«Παιδί-βαμπίρ» ενταφιασμένο σε νεκρόπολη της Ιταλίας - Ανακαλύφθηκε με μια πέτρα στο στόμα Facebook Twitter
0

Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τον σκελετό ενός 10χρονου παιδιού σε ένα αρχαιορωμαϊκό χώρο της Ιταλίας, ο οποίος θεωρούν πως ενταφιάστηκε με τελετουργικό τρόπο ώστε να μην αναστηθεί από τους νεκρούς. 

Τα απομεινάρια του σκελετού εντοπίστηκαν από αρχαιολόγους του Πανεπιστημίου της Αριζόνας και του Στάνφορντ, ενώ στο στόμα του παιδιού βρέθηκε τοποθετημένη μια πέτρα. 

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η πέτρα είχε εισηχθεί σκοπίμως στο πλαίσιο ενός τελετουργικού, που στόχο είχε να αποτρέψει την ανάσταση του παιδιού μετά τον ενταφιασμό. 

Η ασυνήθιστη «ταφή βαμπίρ», όπως αποκαλείται, χαρακτηρίστηκε ως «εξαιρετικά ανατριχιαστική και περίεργη» από τον αρχαιολόγο και καθηγητή Ντέιβιντ Σόρεν, ο οποίος πραγματοποιεί ανασκαφές στην περιοχή της Τεβερίνα από το 1987. 

«Δεν έχει ξαναδεί ποτέ κάτι τέτοιο. Οι ντόπιοι το αποκαλούν "Vampire of Lugnano"», σχολίασε ο καθηγητής.

«Παιδί-βαμπίρ» ενταφιασμένο σε νεκρόπολη της Ιταλίας - Ανακαλύφθηκε με μια πέτρα στο στόμα Facebook Twitter

Ο σκελετός βρέθηκε σε μια νεκρόπολη παιδιών (La Necropoli dei Bambini), που έχει τις ρίζες της πίσω στην εποχή όταν είχε ξεσπάσει επιδημία ελονοσίας το 400 μ.Χ., στην διάρκεια της οποία πέθαναν πολλά βρέφη και μικρά παιδιά της περιοχής. 

Οι αρχαιολόγοι πίστευαν μέχρι πρότινος πως το νεκροταφείο ήταν αποκλειστικά για βρέφη, νήπια και αγέννητα έμβρυα, καθώς το μεγαλύτερο σε ηλικία παιδί που έφεραν στο φως οι τελευταίες 50 ανασκαφές ήταν ένα κορίτσι 3 ετών. 

Ωστόσο, η ανακάλυψη ενός 10χρονου παιδιού, του οποίου η ηλικία προσδιορίστηκε από την οδοντοστοιχία αλλά δεν έχει γίνει γνωστό το φύλο, υποδεικνύει πως ενδεχομένως το νεκροταφείο να υπήρξε σημείο ταφής και για μεγαλύτερα παιδιά. 

«Δεδομένης της ηλικίας του παιδιού και της κατάστασής του, με την πέτρα τοποθετημένη μέσα στο στόμα του, δείχνει, αυτή τη στιγμή, μια ανωμαλία ενός ενός ήδη αφύσικου νεκροταφείου», σχολίασε ο επικεφαλής των ανασκαφών, Ντέιβιντ Πίκελ.  

«Παιδί-βαμπίρ» ενταφιασμένο σε νεκρόπολη της Ιταλίας - Ανακαλύφθηκε με μια πέτρα στο στόμα Facebook Twitter

Προηγούμενες ανασκαφές στην συγκεκριμένη νεκρόπολη παιδιών έχουν φέρει στο φως οστά από βρέφη και νήπια δίπλα σε αντικείμενα που σχετίζονται με τελετές μαγείας, ανάμεσά τους νύχια από κοράκια, κόκαλα βατράχου, χάλκινα καζάνια γεμάτα στάχτη και απομεινάρια κουταβιών, τα οποία φαίνεται πως είχαν θυσιαστεί. 

Να σημειωθεί πως στον σκελετό του 3 ετών κοριτσιού είχαν βρεθεί πέτρες πάνω στα πόδια και τα χέρια, μια τελετουργική μέθοδος την οποία χρησιμοποιούσαν διάφορες κουλτούρες προκειμένου να εμποδίσουν τον νεκρό να αναστηθεί. 

«Γνωρίζουμε πως οι Ρωμαίοι ανησυχούσαν έντονα με αυτό και θα έφτανα στο σημείο να επιστρατεύσουν μεθόδους μαγείας ώστε να εμποδίσουν το κακό -ο,τιδήποτε μόλυνε το σώμα- να βγει έξω. Είναι στην ανθρώπινη φύση να έχει ανάμικτα συναισθήματα για τους νεκρούς και να αναρωτιέται αν όντως αυτό είναι το τέλος», εξηγεί ο καθηγητής Σόρεν. 

Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Στην αρχαία Αθήνα, ο λαγός δεν ήταν μόνο θήραμα, αλλά και σύμβολο ερωτικής επιθυμίας και γονιμότητας, ενώ χρησιμοποιούνταν επίσης ως προσφορά στους θεούς. Ο Ξενοφών έγραψε για το κυνήγι του, ενώ εμφανίζεται συχνά στην τέχνη - στα αγγεία, στις παραστάσεις συμποσίων, ακόμη και σε ταφικά μνημεία. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Κάτια Μαργαρίτη ρίχνοντας φως στο παρελθόν ενός ζώου που είχε πολύ μεγαλύτερη σημασία απ’ ό,τι ίσως φανταζόμαστε.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Γεννήθηκε σαν σήμερα  / Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Στις 15 Απριλίου 1489 γεννήθηκε ο αρχιτέκτονας που έφτιαξε από τριακόσια τριάντα έργα. Ανάμεσα σε αυτά, το Τέμενος του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς (1550 -1557) και το Κουρσούμ Τζαμί ή Τζαμί του Οσμάν Σαχ στα Τρίκαλα, το μοναδικό του έργο που σώζεται στην Ελλάδα.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Η ερωμένη της»: Το πιο τολμηρό αθηναϊκό ρομάντζο του Μεσοπολέμου

Ιστορία μιας πόλης / «Η ερωμένη της»: Το πιο τολμηρό αθηναϊκό ρομάντζο του Μεσοπολέμου

Πόσο μπορεί να συμβάλει ένα βιβλίο στη σεξουαλική χειραφέτηση των Ελληνίδων; Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με την Παναγιώτα Βογιατζή για την Ντόρα Ρωζέττη και τη γυναικεία ομοφυλοφιλία στην Αθήνα των αρχών του 20ού αώνα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Close up: Η ψηφιακά αποκατεστημένη τοιχογραφία στον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές

Αρχαιολογία & Ιστορία / Close up: Η ψηφιακά αποκατεστημένη τοιχογραφία στον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές

Το σημαντικότερο σωζόμενο έργο της κλασικής ξαναζωντανεύει 23 αιώνες μετά με τη βοήθεια της αρχαιομετρίας, της τεχνητή νοημοσύνη και της καλλιτεχνικής δημιουργίας σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασή του που ανοίγει νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
THE LIFO TEAM
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Ιστορία μιας πόλης / Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Πώς επιχειρήθηκε η αναθεώρηση της εικόνας των δωσιλόγων τις δεκαετίες που ακολούθησαν μετά την Κατοχή και τα Δεκεμβριανά, και ποια ήταν η επίδραση αυτής της αναθεώρησης στη δημόσια ιστορική μνήμη; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Μενέλαο Χαραλαμπίδη για ένα θέμα ταμπού που ακόμα απασχολεί τους ιστορικούς αλλά και την κοινωνία.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ιστορία μιας πόλης / Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ο Θουκυδίδης ισχυρίζεται ότι ήταν μια ασθένεια εισαγόμενη, η οποία ξεκίνησε από την Αιθιοπία και προτού φθάσει στην Αθήνα, εξαπλώθηκε στην Αίγυπτο και την Περσική αυτοκρατορία. H Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Στέφανο Παρασκευαΐδη για τον λοιμό των Αθηνών με την πρωτοφανή θνησιμότητα, καθώς υπολογίζεται ότι χάθηκε το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Επίσκεψη στον αρχέγονο κόσμο της Σαμοθράκης με σύμμαχο την τεχνολογία

Αρχαιολογία & Ιστορία / Σαμοθράκη: Βλέπουμε την ιστορία του νησιού ξανά με σύμμαχο την τεχνολογία

Η Σαμοθράκη του Νίκης, του Ομήρου, των Καβείρων, των φιλοσόφων, των χαρτογράφων της Αναγέννησης, των αρχαιολόγων, των αρχιτεκτόνων και των φωτογράφων του 20ού αιώνα αλλά και των σύγχρονων μοντελιστών σε μια εμπεριστατωμένη έκθεση της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΑΣΚΤ: Η σχολή που «γέννησε» τους μεγαλύτερους Έλληνες καλλιτέχνες

Ιστορία μιας πόλης / ΑΣΚΤ: Εδώ γεννήθηκαν οι μεγαλύτεροι Έλληνες καλλιτέχνες

H Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών υπήρξε θεμέλιος λίθος για την ελληνική τέχνη, με σημαντικούς δασκάλους όπως ο Παρθένης και ο Μόραλης να συμβάλλουν στην ανάπτυξή της. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με την ιστορικό τέχνης Χριστίνα Δημακοπούλου για την καθοριστική τους επιρροή.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Πώς βρέθηκαν οι πρόσφυγες από τη Μ. Ασία στη Νέα Μάκρη;

Ιστορία μιας πόλης / Νέα Μάκρη: Ο προσφυγικός συνοικισμός που εξελίχθηκε σε λουτρόπολη

Από τις ιωνικές κωμοπόλεις Μάκρη και Λιβίσι, στα παράλια της Λυκίας στη νοτιοδυτική Μικρά Ασία, οι πρόσφυγες από αυτές τις περιοχές εγκαταστάθηκαν στη βορειοανατολική Αττική, ιδρύοντας τη Νέα Μάκρη, το 1924. Η Ευαγγελία Αχλάδη μιλά στην Αγιάτη Μπενάρδου για τη νεότερη και τη σύγχρονη ιστορία της περιοχής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Στο φθισιατρείο «Σωτηρία» το 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθάνατων

Αρχαιολογία & Ιστορία / Φθισιατρείο «Σωτηρία», 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθανάτων

Έπειτα από επιστολές και καταγγελίες, τον Ιούλιο του 1927, ένας ρεπόρτερ της εφημερίδας «Εσπερινή» επισκέπτεται το φθισιατρείο για να καταγράψει τις συνθήκες ζωής των ασθενών. Η ομάδα των dirty ’30s & late ’20s «αναπαλαιώνει» και διασώζει τη μαρτυρία του για λογαριασμό της LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ποια τα νοήματα πίσω από τις ζωγραφισμένες μορφές και τα ζωντανά χρώματα των θηραϊκών τοιχογραφιών; Πώς συνδέονται με τον μινωικό πολιτισμό και τι μας αποκαλύπτουν για τον αρχαίο κόσμο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Άκου την επιστήμη / Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Η εποχή μας και τα «φαντάσματα» του Μεσοπολέμου. Ο ιστορικός και υπεύθυνος των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, Τάσος Σακελλαρόπουλος μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ