The Trivialist: Μια σελίδα των social media κάνει την Ιστορία fun και απολαυστική

the trivialist Facebook Twitter
Απ’ όσο θυμάμαι, δεν πρέπει να υπήρξε κάποιο γεγονός ή ερέθισμα που με έκανε να αγαπήσω την Ιστορία. Μάλλον η αγάπη υπήρξε έμφυτη, κάτι σαν φυσική κλίση
0

Θα σου πάρει περίπου ένα λεπτό για να διαβάσεις τα εκπαιδευτικά ποστ του «Trivialist», αλλά μια μικρή αιωνιότητα για να αποστηθίσεις το σχολικό βιβλίο της Ιστορίας, από το οποίο δεν ξέρω τι του μένει τελικά. Μπορεί να πρόκειται για διαφορετικά πράγματα, όμως είναι τρομερό το πώς ένα λεπτό σήμερα, την εποχή των social media, είναι αρκετό για να σου περάσει μια συγκεκριμένη ιστορική πληροφορία με διασκεδαστικό, εύληπτο και καθαρό τρόπο ή να σου προσφέρει ένα ερέθισμα για να αναζητήσεις περισσότερα.

Η σελίδα του Γιώργου (aka The Trivialist) μοιάζει με μια μικρή όαση ποιοτικού περιεχομένου στα social media των ασταμάτητων clickbaits και των ατελείωτων διαξιφισμών. Σήμερα αριθμεί πάνω από 75.000 likes στο Facebook και πάνω από 9.000 follows στο Instagram και αποτελεί μία ακόμη από τις εκπαιδευτικές κοινότητες που βλέπουμε να κάνουν θραύση στον κόσμο των social, καθιστώντας την ιστορία πίσω από trivial θέματα ελκυστική σε νέο κόσμο. Και γιατί όχι; Σε αυτή μπορεί κανείς να μάθει για τα πάντα. Για πινακίδες ερωτικού περιεχομένου από τη Μεσοποταμία και για τον θεό Πάνα, για το τι κρύβεται σε μια μπάμπουσκα και για διάσημες φράσεις τη σημασία των οποίων νομίζαμε ότι ξέραμε. Και, φυσικά, για κάθε λογής διάσημες μορφές της ελληνικής και παγκόσμιας ιστορίας. Αυτό που κάνει τις μικρές, περιποιημένες εκπαιδευτικές δόσεις αξιαγάπητες στο φανατικό κοινό των social είναι η φαντασία στον τρόπο που δομούνται, ντύνονται και μας σερβίρονται για να τις συναντήσουμε απρόσμενα κάποια στιγμή μέσα στη μέρα. 

Οι εκπαιδευτικές σελίδες είναι μια παγκόσμια τάση που αυτήν τη στιγμή δείχνει να έχει τρομερή άνθιση και στην Ελλάδα. Θεωρώ πως τέτοιες σελίδες αποτελούν όαση μέσα στο χάος των αρνητικών ειδήσεων και των hoaxes. Όλοι μας έχουμε ανάγκη από λίγη χαλάρωση και διασκέδαση. Στο χέρι μας είναι, λοιπόν, να γεμίσουμε το newsfeed μας με ωραίες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

— Πες μας λίγα λόγια για εσένα. Πότε γεννήθηκε η αγάπη σου για την Ιστορία και πώς αποφάσισες να δημιουργήσεις τη σελίδα; 

Απ’ όσο θυμάμαι, δεν πρέπει να υπήρξε κάποιο γεγονός ή ερέθισμα που με έκανε να αγαπήσω την Ιστορία. Μάλλον η αγάπη υπήρξε έμφυτη, κάτι σαν φυσική κλίση. Ενθουσιαζόμουν από παιδάκι με τις ιστορικές ταινίες και τα ντοκιμαντέρ. Τα σχολικά βιβλία της Ιστορίας τα βαριόμουν, αλλά διάβαζα πολλά εξωσχολικά. Κατά καιρούς «κολλούσα» με έναν αρχαίο πολιτισμό και διάβαζα ό,τι έπεφτε στα χέρια μου σχετικά με αυτόν. Τελικά, η αγάπη αυτή με οδήγησε στις ιστορικές και πολιτισμικές σπουδές. Έτσι, αποφάσισα κάποια στιγμή να φτιάξω και τη σελίδα. Μου άρεσε η ιδέα να μιλάω για την Ιστορία και να τη μεταδίδω με έναν διαφορετικό τρόπο, πιο γλαφυρό και ευχάριστο.  

— Πότε έγινε το μπαμ με τη σελίδα; Πότε κατάλαβες ότι το ενδιαφέρον του κόσμου γι’ αυτήν ολοένα αυξανόταν και πώς διαχειρίστηκες την επιτυχία της; 

Η αλήθεια είναι πως η σελίδα ξεκίνησε καλά από τη αρχή. Μήνα με τον μήνα έβλεπα έκπληκτος τους followers να πολλαπλασιάζονται. Παράλληλα, υπήρχαν πολλά θετικά σχόλια και αντιδράσεις και πολλά μηνύματα που μου έλεγαν να προχωρήσω. Νομίζω, η στιγμή που κατάλαβα ότι ο Trivialist έχει δυναμική και αντίκτυπο ήταν όταν, τον όγδοο μήνα ύπαρξής του, με καλέσαν ως ομιλητή στο TEDx.

— Πιστεύεις ότι η άπειρη πληροφορία με την οποία ερχόμαστε με μεγάλη ταχύτητα σε επαφή στα social media, καθώς και ο τρόπος λειτουργίας τους, μας εμποδίζει να κάνουμε focus κάπου και να αντιληφθούμε ολοκληρωμένα ένα γνωστικό αντικείμενο; Ή έχει σχέση με τον τρόπο που αφήνουμε τον εαυτό μας να αλληλεπιδράσει με αυτά; 

Νομίζω πως τα social media δεν προσφέρονται από τη φύση τους για μια πιο εις βάθος και ολοκληρωμένη επαφή με ένα γνωστικό αντικείμενο. Και το Facebook και το Instagram λειτουργούν περισσότερο ως ψηφιακά περιοδικά ποικίλης θεματολογίας που περισσότερο μας κεντρίζουν την περιέργεια. Οι πλατφόρμες αυτές δεν είναι πανεπιστήμιο, μπορούν, όμως, να γίνουν η αφετηρία για περισσότερη έρευνα. 

— Στα ποστ σου υπάρχουν πληροφορίες, δοσμένες όμως με δομή απλή και cool τρόπο που τις κάνει να διαβάζονται εύκολα. Πώς αποφασίζεις τις θεματικές που θα παρουσιάσεις και πόση δουλειά σού παίρνει η προετοιμασία; 

Αντλώ τις θεματικές μου από διάφορες πηγές. Οι σπουδές μου αποτελούν, ασφαλώς, το πλαίσιο και την πρωταρχική πηγή. Από κει και πέρα, οι πληροφορίες έρχονται σ’ εμένα με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, μπορεί να ψάχνω για την έπαυλη του Αδριανού στο Τίβολι και να πέφτω στο άγαλμα που δώρισε ένας εκνευρισμένος Πάπας σε κάποιον απερίσκεπτο Γάλλο βασιλιά. Εφόσον θα μου κεντρίσει το ενδιαφέρον, θα γράψω ποστ γι’ αυτό! Άλλες φορές, πάλι, τις ιδέες μού τις δίνουν οι αναγνώστες που μου ζητάνε να γράψω για κάτι συγκεκριμένο ή με προκαλούν, για παράδειγμα, να περιγράψω ένα απρεπές θέμα, δίχως να φαίνεται χυδαίο. Όσον αφορά τη διαδικασία από την προετοιμασία μέχρι τη δημοσίευση, αυτή περιλαμβάνει διασταύρωση πηγών, συμπύκνωση πληροφοριών, έρευνα για κατάλληλες εικόνες που θα συνοδεύουν το κείμενο, διαφορετικό format για το Facebook και το Instagram. Όπως καταλαβαίνετε, όλα αυτά απαιτούν πολλές ώρες και καθημερινή ενασχόληση.

— Πιστεύεις ότι ο τρόπος που μαθαίνει ένα παιδί Ιστορία στο σχολείο σήμερα το βοηθάει να κατανοήσει εις βάθος τις πληροφορίες που του δίνονται προκειμένου να κατακτήσει αυτές τις γνώσεις; 

Δυστυχώς, όχι! Τυχαίνει να συζητώ και με δασκάλους, οι οποίοι μου λένε ότι τα σχολικά εγχειρίδια εξακολουθούν να είναι κακογραμμένα. Το είδα κι εγώ πρόσφατα, που με είχαν καλέσει σε δημοτικό σχολείο για να μιλήσω στα παιδιά. Δεν νομίζω πως είναι ευχάριστο για κανέναν, πόσο μάλλον για ένα παιδί, να μελετά την Ιστορία μέσα από άπειρα γεγονότα, ονόματα και ημερομηνίες. Από το εκπαιδευτικό υλικό λείπει η ουσία και σίγουρα η φαντασία, ενώ από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς λείπουν τα μέσα. Είναι κρίμα ένα τόσο σημαντικό μάθημα να προσφέρεται με τόσο βαρετό και ξεπερασμένο τρόπο, ενώ θα μπορούσε να γίνει διαδραστικό και πολύ ευχάριστο.

— Ποια θεωρείς ότι είναι η σχέση των νέων ανθρώπων με την Ιστορία σήμερα και τι την έχει διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό; 

Το παράξενο είναι ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον. Το λέω αυτό γιατί η εμπειρία των περισσοτέρων είναι δυσάρεστη – ειδικά όσων έπρεπε να αποστηθίσουν ολόκληρο το βιβλίο της Ιστορίας για τις Πανελλήνιες. Βλέπω πολλούς χρήστες να σχολιάζουν και να προσθέτουν πληροφορίες κι αυτό είναι ενθαρρυντικό. Επίσης, βλέπω πολλούς άλλους που παραδέχονται πως δεν γνωρίζουν και πολλά, αλλά δείχνουν γνήσιο ενδιαφέρον και πολλές φορές γκουγκλάρουν για περισσότερες πληροφορίες. 

— Πόσο σημαντικό είναι να δημιουργούμε στα social media εκπαιδευτικές «κοινότητες», αξιοποιώντας θετικά τα εργαλεία που αυτά μας προσφέρουν; Στην Ελλάδα βλέπουμε όλο και περισσότερες προσπάθειες να ανθίζουν και τον κόσμο να τις αγκαλιάζει. 

Οι εκπαιδευτικές σελίδες είναι μια παγκόσμια τάση που αυτήν τη στιγμή δείχνει να έχει τρομερή άνθιση και στην Ελλάδα. Θεωρώ πως τέτοιες σελίδες αποτελούν όαση μέσα στο χάος των αρνητικών ειδήσεων και των hoaxes. Όλοι μας έχουμε ανάγκη από λίγη χαλάρωση και διασκέδαση. Στο χέρι μας είναι, λοιπόν, να γεμίσουμε το newsfeed μας με ωραίες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.

— Σε τι επίπεδο πιστεύεις ότι βρισκόμαστε αναφορικά με τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα social media και την τοξικότητα που μερικές φορές αυτά παρουσιάζουν; Πώς πιστεύεις ότι χρησιμοποιούνται από τις νεότερες γενιές; 

Η διαδικτυακή μας συμπεριφορά δεν αποτελεί παρά μια ψηφιακή προβολή του εαυτού μας. Από την άποψη αυτή, υπάρχουν τόσοι τρόποι χρήσης των social media όσοι και οι χρήστες του. Οι επιλογές είναι άπειρες και ο καθένας μπορεί να επιλέγει το ψηφιακό περιβάλλον που του ταιριάζει – τοξικό ή ψυχαγωγικό. Πιστεύω, πάντως, πως όλο και περισσότεροι χρήστες, ειδικά οι νεότεροι, αποφεύγουν την αρνητικότητα και επιλέγουν πιο δημιουργικούς τρόπους χρήσης τους, όπως είναι οι εκπαιδευτικές σελίδες.

— Πες μου για τη σχέση που έχεις με το κοινό σου. Υπάρχει συνεχής αλληλεπίδραση; Σου έρχονται μηνύματα με προτάσεις ή σχόλια, διαφωνίες πάνω σε γεγονότα ιστορικά ή πλευρές αυτών που μοιράζεσαι; Υπάρχουν άνθρωποι που σου έχουν πει ότι αγάπησαν την Ιστορία μέσα από τη σελίδα σου; 

Μπορώ να σας πω ότι καθημερινά έχω μηνύματα στο messenger με ιδέες για νέα ποστ. Πολλά μηνύματα είναι ενθαρρυντικά. Αναγνώστες αισθάνονται την ανάγκη να μου πουν πόσο αγαπούν τη σελίδα και τον τρόπο που πραγματεύομαι την Ιστορία. Όντως, κάποιοι μου λένε πως άρχισαν να αγαπάνε την Ιστορία διαβάζοντας The Trivialist. Αυτή είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση. Κάποιες φορές υπάρχουν και διαφωνίες. Και είναι ευπρόσδεκτες, όταν υπάρχει ευγένεια και καλοπροαίρετη διάθεση για συζήτηση.

— Υπάρχει κάποιο ποστ που ξεχωρίζεις ως το αγαπημένο σου; 

Αγαπώ τα θέματα που σχετίζονται με την καθημερινότητα των ανθρώπων και, σίγουρα, γοητεύομαι από τις πιο εκκεντρικές και παράξενες ιστορίες. Από τις αγαπημένες μου είναι εκείνη με το κεράσι, την Κερασούντα και τον Ρωμαίο στρατηγό Λούκουλλο, καθώς και εκείνη με το ρωμαϊκό βαζάκι κρέμας από το Λονδίνο. Για το τελευταίο, μάλιστα, είχα πλέξει και μια ιστοριούλα που θύμιζε πολύ το αγαπημένο μου κόμικ, τον «Αστερίξ».

— Τι περιμένουμε από τον Trivialist στο μέλλον; 

Έχω, πραγματικά, πάρα πολλά πρότζεκτ στο μυαλό μου. Πέρα από αυτά που ήδη τρέχω, όπως η σελίδα, στην οποία θα συνεχίσω να αφιερώνω μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητάς μου, έχω ξεκινήσει και κάποιες συνεργασίες με σχολεία, δήμους και χώρους πολιτισμού. Παράλληλα, ετοιμάζω και πολλά άλλα πράγματα που δεν θα σας αποκαλύψω, αλλά θα τα μάθετε σύντομα.

Facebook: the.trivialist.gr

Instagram: the.trivialist



 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Simon Critchley

Βιβλίο / Σάιμον Κρίτσλεϊ: «Οι αρχαίοι Έλληνες ζούνε τη δική μας πλάνη και τρομακτική ομορφιά»

Ο καθηγητή Φιλοσοφίας Σάιμον Κρίτσλεϊ είναι στην Αθήνα και μίλησε στη LiFO για το νέο του βιβλίο «Η τραγωδία, οι αρχαίοι Έλληνες κι εμείς», για τη σημασία της φιλοσοφίας και της αρχαίας τραγωδίας, την παράσταση «Προμηθέας» του Ν. Καραθάνου, τους αδελφούς Κοέν και την παράξενη εμφάνιση του Νέλσον Μαντέλα ως Αντιγόνη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Ιστορία μιας πόλης / Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Πώς επιχειρήθηκε η αναθεώρηση της εικόνας των δωσιλόγων τις δεκαετίες που ακολούθησαν μετά την Κατοχή και τα Δεκεμβριανά, και ποια ήταν η επίδραση αυτής της αναθεώρησης στη δημόσια ιστορική μνήμη; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Μενέλαο Χαραλαμπίδη για ένα θέμα ταμπού που ακόμα απασχολεί τους ιστορικούς αλλά και την κοινωνία.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ιστορία μιας πόλης / Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ο Θουκυδίδης ισχυρίζεται ότι ήταν μια ασθένεια εισαγόμενη, η οποία ξεκίνησε από την Αιθιοπία και προτού φθάσει στην Αθήνα, εξαπλώθηκε στην Αίγυπτο και την Περσική αυτοκρατορία. H Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Στέφανο Παρασκευαΐδη για τον λοιμό των Αθηνών με την πρωτοφανή θνησιμότητα, καθώς υπολογίζεται ότι χάθηκε το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Επίσκεψη στον αρχέγονο κόσμο της Σαμοθράκης με σύμμαχο την τεχνολογία

Αρχαιολογία & Ιστορία / Σαμοθράκη: Βλέπουμε την ιστορία του νησιού ξανά με σύμμαχο την τεχνολογία

Η Σαμοθράκη του Νίκης, του Ομήρου, των Καβείρων, των φιλοσόφων, των χαρτογράφων της Αναγέννησης, των αρχαιολόγων, των αρχιτεκτόνων και των φωτογράφων του 20ού αιώνα αλλά και των σύγχρονων μοντελιστών σε μια εμπεριστατωμένη έκθεση της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΑΣΚΤ: Η σχολή που «γέννησε» τους μεγαλύτερους Έλληνες καλλιτέχνες

Ιστορία μιας πόλης / ΑΣΚΤ: Εδώ γεννήθηκαν οι μεγαλύτεροι Έλληνες καλλιτέχνες

H Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών υπήρξε θεμέλιος λίθος για την ελληνική τέχνη, με σημαντικούς δασκάλους όπως ο Παρθένης και ο Μόραλης να συμβάλλουν στην ανάπτυξή της. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με την ιστορικό τέχνης Χριστίνα Δημακοπούλου για την καθοριστική τους επιρροή.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Πώς βρέθηκαν οι πρόσφυγες από τη Μ. Ασία στη Νέα Μάκρη;

Ιστορία μιας πόλης / Νέα Μάκρη: Ο προσφυγικός συνοικισμός που εξελίχθηκε σε λουτρόπολη

Από τις ιωνικές κωμοπόλεις Μάκρη και Λιβίσι, στα παράλια της Λυκίας στη νοτιοδυτική Μικρά Ασία, οι πρόσφυγες από αυτές τις περιοχές εγκαταστάθηκαν στη βορειοανατολική Αττική, ιδρύοντας τη Νέα Μάκρη, το 1924. Η Ευαγγελία Αχλάδη μιλά στην Αγιάτη Μπενάρδου για τη νεότερη και τη σύγχρονη ιστορία της περιοχής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Στο φθισιατρείο «Σωτηρία» το 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθάνατων

Αρχαιολογία & Ιστορία / Φθισιατρείο «Σωτηρία», 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθανάτων

Έπειτα από επιστολές και καταγγελίες, τον Ιούλιο του 1927, ένας ρεπόρτερ της εφημερίδας «Εσπερινή» επισκέπτεται το φθισιατρείο για να καταγράψει τις συνθήκες ζωής των ασθενών. Η ομάδα των dirty ’30s & late ’20s «αναπαλαιώνει» και διασώζει τη μαρτυρία του για λογαριασμό της LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ποια τα νοήματα πίσω από τις ζωγραφισμένες μορφές και τα ζωντανά χρώματα των θηραϊκών τοιχογραφιών; Πώς συνδέονται με τον μινωικό πολιτισμό και τι μας αποκαλύπτουν για τον αρχαίο κόσμο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Άκου την επιστήμη / Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Η εποχή μας και τα «φαντάσματα» του Μεσοπολέμου. Ο ιστορικός και υπεύθυνος των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, Τάσος Σακελλαρόπουλος μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια έκρηξη στο ηφαίστειο της Σαντορίνης πριν από έναν αιώνα

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Εγώ κουνιέμαι από τη θέση μου, η Σαντορίνη μόνον να μην κουνηθεί!»

Τον Αύγουστο του 1925 στα γραφεία των αθηναϊκών εφημερίδων καταφθάνουν τηλεγραφήματα που ανακοινώνουν έκρηξη στο ηφαίστειο της Σαντορίνης και περιγράφουν την αναστάτωση των κατοίκων του νησιού. Η ομάδα των dirty ’30s & late ’20s φέρνει στο σήμερα κάποια από τα ρεπορτάζ της εποχής.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Κωστής Τσικλητήρας

Σαν σήμερα / Κωστής Τσικλητήρας: Αυτή είναι η ζωή του κορυφαίου Ολυμπιονίκη

Σαν σήμερα, στις 10 Φεβρουαρίου 1913, πεθαίνει στην Αθήνα από «κεραυνοβόλο μηνιγγίτιδα» ο κορυφαίος, μαζί με τον Πύρρο Δήμα, Έλληνας Ολυμπιονίκης Κωστής Τσικλητήρας, κάτοχος τεσσάρων ολυμπιακών μεταλλίων.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ακρωτήρι: Μια κοσμοπολίτικη, προϊστορική πόλη στην Σαντορίνη

Ιστορία μιας πόλης / Ακρωτήρι: Η πόλη που θάφτηκε κάτω από τις στάχτες του ηφαιστείου

Οι θηραϊκές τοιχογραφίες που ανακαλύφθηκαν στον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου στη Σαντορίνη αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς θησαυρούς του Αιγαίου. Τι μαρτυρούν για την κοινωνία, τον πολιτισμό, την καθημερινή ζωή στην περιοχή; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Το «φαρμακείο» της οικογένειας Χωματιανού και η ιατρική στην Αθήνα του 19ου αι

Ιστορία μιας πόλης / Το «φαρμακείο» της οικογένειας Χωματιανού και η ιατρική στην Αθήνα του 19ου αιώνα

Μια αθηναϊκή οικογένεια με ρίζες στο Βυζάντιο, η οποία άφησε το αποτύπωμά της στην υλική και άυλη κληρονομιά της πόλης μας κι ένα αντικείμενο του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, το οποίο μας «μιλά» για την οικογένεια αλλά και την ιατρική κατά το 19ο αιώνα. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Γιώργο Νικολάου για το φαρμακείο της οικογένειας Χωματιανού.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
10 άγνωστες αθηναϊκές ιστορίες

Αρχαιολογία & Ιστορία / 10 άγνωστες αθηναϊκές ιστορίες

Tι γινόταν τον Μεσαίωνα στην Αθήνα; Υπήρχε ζωή στα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας; Ποια είναι η σκληρή αλήθεια για αυτό που αποκαλούμε «Αθηναϊκή Δημοκρατία» και τι ήταν τελικά οι Δεσμώτες του Φαλήρου; Ακούμε σήμερα 10 άγνωστες ή παραγνωρισμένες πτυχές από το μακροχρόνιο παρελθόν της πόλης μας που συνέλεξε η Αγιάτη Μπενάρδου για τη σειρά podcast της LiFO «Ιστορία μιας πόλης».
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«Αισθάνομαι όπως την πρώτη φορά που θα έβγαινα ραντεβού»: Η Τασούλα Βερβενιώτη για την 4η Γιορτή Προφορικής Ιστορίας 

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Οι κοινωνικές ομάδες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη γραφή της Ιστορίας»

Η ιστορικός και συγγραφέας Τασούλα Βερβενιώτη μοιράζεται τη γνώση της με ανθρώπους που θέλουν να συλλέξουν τις άγραφες ή αποσιωπημένες πτυχές της ιστορίας και για τρεις ημέρες θα κατευθύνει τη μεγάλη συνάντηση των Ομάδων Προφορικής Ιστορίας στην Τεχνόπολη.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση Αθήνα – Θεσσαλονίκη έγινε τον Μάιο του 1931 και δυο αστυνομικοί ρεπόρτερ μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Η ατμόσφαιρα έχει λιγότερες λακκούβες από τας Αθήνας»

Η πρώτη δοκιμαστική πτήση Αθήνα–Θεσσαλονίκη έγινε το 1931 και δύο αστυνομικοί ρεπόρτερ της εποχής μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους. Η ομάδα των dirty '30s «αναπαλαιώνει» και διασώζει τις μαρτυρίες τους για λογαριασμό της LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S