The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από τη φωτογραφία που ίσως στοίχισε τη ζωή της Νταϊάνα

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Οι λήψεις ήταν θολές, λέει ο Μπρένα, εξαιτίας της θερμικής ομίχλης που τον δυσκόλευε να εστιάσει το ζευγάρι. Παρόλα αυτά, ήξερε αμέσως ότι είχε εξασφαλίσει «μια ιστορική φωτογραφία».
0

ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 1997 και η πριγκίπισσα Νταϊάνα ερωτοτροπεί με τον Ντόντι Φαγέντ, στην κουπαστή του Jonikal, μιας θαλαμηγού που πλέει στα αστραφτερά νερά της Μεσογείου. Η Νταϊάνα του λέει ότι της αρέσουν οι άντρες με χείλη που έχουν «ακριβώς τη σωστή θερμοκρασία». «Τα δικά μου είναι στη σωστή θερμοκρασία;» την ρωτά ο Ντόντι κι εκείνη απαντά: «Δεν ξέρω, πρέπει να το ελέγξω».

Στη συνέχεια, το ζευγάρι φιλιέται, αγνοώντας ότι σε ένα σκάφος πιο πέρα βρίσκεται ο Μάριο Μπρένα, ένας επιδέξιος Ιταλός φωτογράφος, με μια κάμερα που ο μακρύς φακός της είναι στραμμένος πάνω τους.

Λίγες μέρες αργότερα, οι λήψεις του Μπρένα με την πριγκίπισσα και τον αγαπημένο της βρίσκονται στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μια κεντρική σκηνή του έκτου και τελευταίου κύκλου του βασιλικού δράματος του Netflix «The Crown» –η πρώτη δέσμη επεισοδίων έκανε πρεμιέρα την Πέμπτη– και μια στιγμή που σηματοδότησε την έναρξη της φρενίτιδας των ταμπλόιντ γύρω από το ζεύγος, την οποία πολλοί κατηγορούν για τον τραγικό θάνατό του στις 31 Αυγούστου 1997, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα στο Παρίσι, καθώς καταδιωκόταν από τους παπαράτσι.

Ωστόσο, η απεικόνιση απέχει πολύ από την πραγματικότητα, σύμφωνα με τον ίδιο τον Μπρένα, στην πρώτη του συνέντευξη σε αγγλόφωνη εφημερίδα.

Το 2013, ο Τζέισον Φρέιζερ, ένας Βρετανός φωτογράφος που βοήθησε τον Μπρένα να πουλήσει τις εικόνες του, δήλωσε στην Daily Mail ότι μετά τη δημοσίευσή τους, πάνω από 2.000 φωτογράφοι κατέφτασαν στη Μεσόγειο ελπίζοντας να τραβήξουν τα δικά τους στιγμιότυπα από το φλερτ της Νταϊάνα και του Ντόντι.

Καταρχάς, το «The Crown» απεικονίζει τον Μοχάμεντ Αλ Φαγέντ, τον μεγιστάνα πατέρα του Ντόντι που πέθανε φέτος, να προσλαμβάνει ο ίδιος τον Μπρένα σε μια προσπάθεια να δημοσιοποιήσει τη σχέση της Νταϊάνα με τον γιο του και να πείσει το ζευγάρι να παντρευτεί. Ο Μπρένα όμως δηλώνει ότι αυτή η ιδέα είναι «παράλογη και εντελώς επινοημένη» και ότι κανείς δεν του «διέρρευσε» πληροφορίες σχετικά με το πού ακριβώς βρισκόταν η θαλαμηγός. Κάθε καλοκαίρι τέτοια εποχή, βρισκόταν, όπως λέει, στη Σαρδηνία κυνηγώντας φωτογραφίες διασημοτήτων και το γεγονός ότι έπεσε πάνω στην Νταϊάνα και τον Ντόντι ήταν απλώς «καθαρή και μεγάλη τύχη».

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Ο Μάριο Μπρένα στη Σαρδηνία αρχές της δεκαετίας του 2000.

Ο Μπρένα λέει σήμερα ότι την 1η Αυγούστου 1997 πλησίασε το γιοτ όπου βρισκόταν η Νταϊάνα με ένα φουσκωτό, αφού πέρασε για κάποια που γνώριζε την ξανθιά γυναίκα που τηλεφωνούσε στο πάνω κατάστρωμα. Καθώς πλησίαζε, συνειδητοποίησε έκπληκτος ότι επρόκειτο για την πριγκίπισσα. Αφού εντόπισε το ζευγάρι, ο Μπρένα είπε ότι πέρασε τις επόμενες ημέρες παρακολουθώντας το σκάφος, σκαρφαλώνοντας μάλιστα κάποια στιγμή σε έναν βράχο για να έχει καλύτερη θέα.

Από αυτή την υπερυψωμένη θέση, περίπου 400 μέτρα μακριά από την Νταϊάνα, τράβηξε αρκετές φωτογραφίες της Νταϊάνα και του Ντόντι αγκαλιασμένων. Οι λήψεις ήταν θολές, λέει ο Μπρένα, εξαιτίας της θερμικής ομίχλης που τον δυσκόλευε να εστιάσει στο ζευγάρι. Παρόλα αυτά, ήξερε αμέσως ότι είχε εξασφαλίσει «μια ιστορική φωτογραφία». Είχε επίσης απαθανατίσει μια εικόνα που «έλυσε τα προσωπικά και οικογενειακά μου προβλήματα», όπως λέει, σε μια εποχή που είχε πάρει πρόσφατα διαζύγιο και «δεν κολυμπούσε στο χρήμα».

Στις 10 Αυγούστου, η Sunday Mirror, η βρετανική σκανδαλοθηρική εφημερίδα, δημοσίευσε την εικόνα που τράβηξε ο Μπρένα στο πρωτοσέλιδό της. «Το φιλί» (The Kiss), έγραφε ο πηχυαίος τίτλος. Σύντομα, λέει ο Μπρένα, πουλούσε τις φωτογραφίες σε όλο τον κόσμο. Στους επόμενους έξι με οκτώ μήνες έβγαλε πάνω από δύο εκατομμύρια δολάρια από τις φωτογραφίες του ζευγαριού.

Οι φωτογραφίες του Μπρένα και οι τιμές που πλήρωσαν τα ειδησεογραφικά πρακτορεία γι' αυτές προκάλεσαν φρενίτιδα. Το 2013, ο Τζέισον Φρέιζερ, ένας Βρετανός φωτογράφος που βοήθησε τον Μπρένα να πουλήσει τις εικόνες του, δήλωσε στην Daily Mail ότι μετά τη δημοσίευσή τους, πάνω από 2.000 φωτογράφοι κατέφτασαν στη Μεσόγειο ελπίζοντας να τραβήξουν τα δικά τους στιγμιότυπα από το φλερτ της Νταϊάνα και του Ντόντι. «Ένιωσα ότι το όλο θέμα είχε ξεφύγει εντελώς από τον έλεγχο», είχε πει ο Φρέιζερ.

The Crown: Η αληθινή ιστορία πίσω από την φωτογραφία που ίσως στοίχισε τελικά την ζωή της Νταϊάνα Facebook Twitter
Η Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι στον ρόλο της Νταϊάνα στον 6ο κύκλο του «The Crown».

Σήμερα, ο Μπρένα ζει στην Ιταλία, κοντά στη λίμνη Κόμο, όπου, όπως λέει, έχει φωτογραφίσει διασημότητες όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ, η Μάιλι Σάιρους και η Μπιγιονσέ, παρόλο που η αυγή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είχε επηρεάσει σημαντικά το επάγγελμά του, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών απολαβών του. Λέει ότι ο ίδιος και η οικογένειά του απολάμβαναν την επιτυχία των φωτογραφιών καθ' όλη τη διάρκεια εκείνου του Αυγούστου.

Στο τέλος του μήνα όμως, η Νταϊάνα κειτόταν νεκρή. Όταν έμαθε τα νέα, «δεν μπορούσε να το πιστέψει» και έβαλε τα κλάματα, όχι μόνο επειδή είχε και ο ίδιος δύο παιδιά και έτσι μπορούσε να καταλάβει τι σήμαινε ο θάνατός της για τα δύο αγόρια της Νταϊάνα.

Πήρε την απόφαση «να μη μιλήσει ή να μην αποκαλύψει τίποτα για το περιστατικό μέχρι ο Γουίλιαμ και ο Χάρι να ενηλικιωθούν». Και μόνο η σκέψη ότι «οι εικόνες μου θα μπορούσαν να έχουν συμβάλει στην κορύφωση του άγριου κυνηγητού της Νταϊάνα και του Ντόντι προφανώς με λυπεί βαθιά», λέει ο Μπρένα. Δεν πιστεύει όμως ότι η δουλειά του ήταν αυτή που ενίσχυσε την φρενίτιδα γύρω από την πριγκίπισσα. «Αν δεν ήμουν εγώ», προσθέτει, «κάποιος άλλος σίγουρα θα είχε βρεθεί να τραβήξει αυτές τις εικόνες».

Με στοιχεία από The New York Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ