Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία

Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία Facebook Twitter
Τα «Παράσιτα» των 6 υποψηφιοτήτων και της ευρύτατης αναγνώρισης έγιναν η 12η μη αγγλόφωνη ταινία που απειλεί μια εξόχως αγγλόφωνη ιστορία βραβείων.
1

Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία αν γίνουν η πρώτη μη αγγλόφωνη ταινία που θα κατακτήσει το κορυφαίο Όσκαρ στην 92η απονομή των κινηματογραφικών βραβείων στο Λος Άντζελες. Μέχρι να ξεκινήσει τη σαρωτική του πορεία το «1917» του Σαμ Μέντες, κερδίζοντας το βραβείο της Ένωσης Παραγωγών και εκείνο της Ένωσης Σκηνοθετών, μετά τις Χρυσές Σφαίρες το δραματικό αριστούργημα του Μπονγκ Τζουν-χο διατηρούσε ίσες πιθανότητες με το «Κάποτε στο Χόλιγουντ», το «Joker» και τον «Ιρλανδό» σε ένα ρευστότερο ταμπλό προγνωστικών.

Στην κατηγορία της Διεθνούς Παραγωγής, τίτλου που αντικατέστησε το ξενόγλωσσο Όσκαρ, παραμένει το ακλόνητο φαβορί. Αυτό είναι το Όσκαρ με το οποίο συνήθως ανταμείβονται ταινίες που κατάφεραν να διεισδύσουν στις «μεγάλες» κατηγορίες, εκεί όπου οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας δεν έχουν τολμήσει ακόμα να κάνουν την έκπληξη, επιβραβεύοντας το σινεμά εκτός της δικής τους βιομηχανίας θεάματος.

Δημιουργοί εκτός Αμερικής, όπως ο Χιρόσι Τεσιγκαχάρα για τη «Γυναίκα στους αμμόλοφους», ο Εντουάρ Μολιναρό για το «Κλουβί με τις τρελές», ο Βόλφγκανγκ Πέτερσεν για το «Υποβρύχιο», αλλά και ο Μπερνάρντο Μπερτολούτσι για το «Τελευταίο ταγκό στο Παρίσι», έχουν αναγνωριστεί με υποψηφιότητες στην πεντάδα της σκηνοθεσίας, χωρίς οι ταινίες τους να έχουν εισχωρήσει στην αντίστοιχη της καλύτερης ταινίας.

Τη δεκαετία του '90, δύο ταινίες που είχε αναλάβει να προωθήσει ο Χάρβεϊ Γουάινστιν με την ανελέητη στρατηγική καμπάνιας που λάνσαρε, ο «Ταχυδρόμος» των Μάικλ Ράντφορντ και Μάσιμο Τροΐζι και το «Η ζωή είναι ωραία» του Ρομπέρτο Μπενίνι, είχαν αποσπάσει υποψηφιότητες για την Καλύτερη Ταινία και τη σκηνοθεσία τους.

Πέρσι, το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, του Μεξικανού σκηνοθέτη που ωστόσο έχει δουλέψει εκτεταμένα στις ΗΠΑ, πλησίασε την ανατροπή, περιορίζοντας ωστόσο τις 10 υποψηφιότητές του σε 3 προσωπικές νίκες, για τη σκηνοθεσία, τη φωτογραφία και, αναμενόμενα, την ξενόγλωσση ταινία. Στην ίδια κατηγορία είχε επικρατήσει το «Τίγρης και Δράκος» του Ανγκ Λι στη αυγή του 21ου αιώνα, έχοντας επίσης 10 υποψηφιότητες συνολικά.

Τη δεκαετία του '90, δύο ταινίες που είχε αναλάβει να προωθήσει ο Χάρβεϊ Γουάινστιν με την ανελέητη στρατηγική καμπάνιας που λάνσαρε, ο «Ταχυδρόμος» των Μάικλ Ράντφορντ και Μάσιμο Τροΐζι και το «Η ζωή είναι ωραία» του Ρομπέρτο Μπενίνι, είχαν αποσπάσει υποψηφιότητες για την Καλύτερη Ταινία και τη σκηνοθεσία τους.

Η δεκαετία του '70 έφερε στο προσκήνιο το σουηδικό σινεμά, με το «Κραυγές και Ψίθυροι» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και τους «Μετανάστες» του Γιαν Τροέλ να πλασάρονται στην πεντάδα της Καλύτερης Ταινίας, χωρίς να απειλούν σοβαρά τους αντιπάλους τους.

Πριν από αυτούς μόνο δύο ταινίες στην ιστορία του θεσμού είχαν κατορθώσει να βρεθούν ανάμεσα σε αγγλόφωνες ομολόγους τους: το «Ζ» του Κώστα Γαβρά, που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 1970, χάνοντας στις κατηγορίες Ταινίας και Σκηνοθεσίας από τον «Καουμπόι του μεσονυχτίου» και τον Τζον Σλέσιντζερ, και η απαράμιλλη «Μεγάλη Χίμαιρα» το 1938, όταν στον ανταγωνισμό της καλύτερης ταινίας συμμετείχαν δέκα αμερικανικής παραγωγής και η Ακαδημία δεν είχε θεσπίσει ακόμα την κατηγορία της ξενόγλωσσης ταινίας ‒ νικητής εκείνη τη χρονιά ήταν ο Φρανκ Κάπρα με το «Δεν θα τα πάρεις μαζί σου».

Οι ξένοι στα Όσκαρ: Τα «Παράσιτα» μπορούν να γράψουν ιστορία Facebook Twitter
O Kώστας Γαβράς στα γυρίσματα του «Ζ» στην Αλγερία.


Οι πρόσφατες μη αγγλόφωνες ταινίες που διεκδίκησαν το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι το «Amour» του Μίκαελ Χάνεκε το 2012 και δύο το 2006, η «Βαβέλ» του τετράκις οσκαρούχου Αλεχάντρο Ινιάριτου και τα «Γράμματα από το Ίβο Τζίμα» του Κλιντ Ίστγουντ (κατά σύμπτωση επίσης κατόχου 4 Όσκαρ), με την ιαπωνική γλώσσα να κυριαρχεί σε μια ξεχωριστή περίπτωση στη φιλμογραφία του Αμερικανού δημιουργού.

Κάπως έτσι, τα «Παράσιτα» των 6 υποψηφιοτήτων και της ευρύτατης αναγνώρισης έγιναν η 12η μη αγγλόφωνη ταινία που απειλεί μια εξόχως αγγλόφωνη ιστορία βραβείων. Τίποτα δεν αποκλείεται, ειδικά μετά την πρωτοφανή νίκη της στην κατηγορία του Ensemble Cast του Σωματείου των Ηθοποιών. Από τη δωδεκάδα που κάνει τη διαφορά το «Artist» του Μισέλ Χαζαναβίσιους εξαιρείται, γιατί, αν και προέρχεται από γαλλικό επιτελείο συντελεστών, δεν μιλά καμία γλώσσα, συνεπώς, ως απότιση τιμής στον βωβό κινηματογράφο, δεν είναι γαλλόφωνο.

Δείτε καθημερινά οσκαρικές ταινίες από τα 92 χρόνια του θεσμού, αγαπημένα classics και animations στο κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS ΗD.

Μη χάσετε την 92η τελετή απονομής των βραβείων OSCAR, ζωντανά και αποκλειστικά στην COSMOTE TV, την Κυριακή 9/2 από τις 23.00, με την εκπομπή OSCARS' Night με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και εκλεκτούς καλεσμένους να μεταφέρει τα τελευταία προγνωστικά, και τον Γιώργο Σατσίδη σε ζωντανή σύνδεση από το κόκκινο χαλί των OSCAR να καταγράφει όλα όσα θα συμβούν με την κάμερα της COSMOTE TV και να συνομιλεί με τους κινηματογραφικούς αστέρες κατά την άφιξη τους, απευθείας από το Dolby Theatre.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 3.2.2020

Οθόνες
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι

Design / Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι

Η εντυπωσιακή κατοικία στην καρδιά της ταινίας δεν αποτελεί απλά το ιδανικό σκηνικό για την λειτουργία των χαρακτήρων αλλά είναι αυτή που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη
Τα Παράσιτα: Ο αθέατος κόσμος των υπογείων της Σεούλ - Εκεί όπου ζουν πραγματικοί άνθρωποι

Διεθνή / Τα Παράσιτα: Ο αθέατος κόσμος των υπογείων της Σεούλ - Εκεί όπου ζουν πραγματικοί άνθρωποι

Αν η ταινία Τα Παράσιτα είναι είναι προϊόν φαντασίας, το θέμα που πραγματεύεται για το χάσμα πλούτου - φτώχειας στη Νότια Κορέα είναι πέρα για πέρα αληθινό - όπως ακριβώς και τα μικροσκοπικά, ημιυπόγεια της Σεούλ, τα λεγόμενα banjiha.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ