Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι Facebook Twitter

Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι

4

«Οι ιδιοκτήτες του σπιτιού επιθυμούν πάνω απ' όλα να επιδείξουν το σοφιστικέ γούστο τους», λέει ο σκηνοθέτης μιας από τις πιο σημαντικές ταινίες της χρονιάς (για πολλούς, της πιο σημαντικής) για την εντυπωσιακή κατοικία της οικογένειας Παρκ στα «Παράσιτα», κατοικία στην οποία εισβάλλει η φτωχή οικογένεια Κιμ.

Στην περιβόητη ήδη ταινία του Μπονγκ Τζουν Χο, που κέρδισε τον περσινό Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και είναι υποψήφια για έξι Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, διεθνούς ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου, μοντάζ και σχεδιασμού παραγωγής ή σκηνογραφίας), το σπίτι υποτίθεται ότι έχει σχεδιαστεί από έναν διάσημο αρχιτέκτονα, ο οποίος ήταν και ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του.

Η κατοικία των Παρκ δεν παρέχει απλά τον ιδανικό χώρο για την λειτουργία των χαρακτήρων της ταινίας ή μόνο την προέκτασή τους. Κάτι σκοτεινό υφέρπει σ΄ αυτό το εντυπωσιακό, μοντέρνο σπίτι, κάτι που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη.

Για να δημιουργήσει λοιπόν το σκηνικό, ο σχεδιαστής της παραγωγής Λι Χα-Τζουν, προσπάθησε, όπως λέει να σκεφτεί λιγότερο με την ιδιότητά του και περισσότερο ως αρχιτέκτονας: «Προφανώς έπρεπε να συνυπολογίσουμε τους κινηματογραφικούς παράγοντες, έπρεπε επίσης όμως να δημιουργήσουμε ένα σπίτι τόσο αληθινό ώστε το κοινό να αποδεχτεί την ιδέα ότι έμεναν οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες εκεί». Το αποτέλεσμα είναι απλό, κομψό και μοντέρνο με έμφαση στο ξύλο, στο γυαλί, στις καθαρές γραμμές και στις σιλουέτες. «Ήθελα το ευρύχωρο λίβινγκ ρουμ και ο μεγάλος κήπος να μοιάζουν με έναν εντυπωσιακό πίνακα», λέει ο Λι.

Η τέχνη στους τοίχους του σπιτιού των Παρκ επίσης αποτελεί σύμβολο κοινωνικού στάτους και κάποια από τα έργα είναι αληθινά. Όπως ο πίνακας που απεικονίζει ένα δάσος και προέρχεται από τη σειρά "Maya" του Νοτιοκορεάτη εικαστικού Seung-mo Park. «Όταν κοιτάζω αυτό το έργο, νιώθω ότι πέφτω σε έναν σιωπηλό, απόμερο χώρο στη μέση ενός δάσους», λέει ο Λι. Ο Seung-mo Park δημιούργησε επίσης μια εικόνα με γάτες ειδικά για την ταινία.

Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι Facebook Twitter
Το υπέρκομψο, καλόγουστο, τέλεια φωτισμένο σπίτι, προετοιμάζει το σκηνικό για την επική ανατροπή στο φινάλε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Πεπεισμένοι ότι ο νεαρός γιος τους είναι εικαστικό ταλέντο, οι Παρκ γεμίζουν τον χώρο με τα αφηρημένα έργα του. «Η μητέρα πιστεύει ότι ο γιος της είναι ιδιοφυία σαν τον Ζαν-Πολ Μπασκιά», λέει ο σκηνοθέτης της ταινίας. «Βασικά, θέλει να επιδείξει ότι η οικογένειά της δεν είναι σαν τους παραδοσιακούς πλούσιους – ότι είναι καλλιεργημένοι με τα κριτήρια μιας μοντέρνας αισθητικής».

Η κατοικία των Παρκ δεν παρέχει απλά τον ιδανικό χώρο για την λειτουργία των χαρακτήρων της ταινίας ή μόνο την προέκτασή τους. Κάτι σκοτεινό υφέρπει σ΄ αυτό το εντυπωσιακό, μοντέρνο σπίτι, κάτι που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη. Το υπέρκομψο, καλόγουστο, τέλεια φωτισμένο σπίτι, προετοιμάζει το σκηνικό για την επική ανατροπή στο φινάλε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της ταινίας: «Θεωρούμε ότι τα σπίτια ιδανικά θα πρέπει να είναι γήινα, ζεστά και άνετα. Και όταν αυτή η σύμβαση απειλείται, τότε είναι που νοιώθουμε τον μεγαλύτερο φόβο».

Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι Facebook Twitter
Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι Facebook Twitter
Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι Facebook Twitter
Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι Facebook Twitter
Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι Facebook Twitter
Μακέτα του σπιτιού και του κήπου

Με στοιχεία από το Architectural Digest

Design
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.

σχόλια

2 σχόλια
Όχι μόνο αυτό, όλα τα όσκαρ θα έπρεπε να πάρει. Από τις καλύτερες ταινίες που έχω δει τα τελευταία πολλά χρόνια..Αξίζει να δει κάποιος βίντεο που επεξηγούν τις λεπτομέρειες πίσω από κάθε κάδρο, από κάθε σκηνοθετική επιλογή. Πραγματικά αριστούργημα.
συγγνώμη τώρα είδα το σχόλιο.Μπορείς να δεις αυτά τα δυο αλλά μάλλον υπάρχουν πολλά ακόμη άμα ψάξεις στο youtube "parasite explained"https://www.youtube.com/watch?v=FsrgL3kPgvohttps://www.youtube.com/watch?v=ezwSfT7sXO0