Παρά την αθώωσή του, ο Κέβιν Σπέισι δύσκολα θα ξαναγίνει δεκτός στο Χόλιγουντ

Παρά την αθώωσή του, ο Κέβιν Σπέισι δύσκολα θα ξαναγίνει δεκτός στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
Παρά τη νομική του δικαίωση, η δημόσια αντίληψη για το πρόσωπό του είναι «αμαυρωμένη» και αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τα στούντιο και τις υπηρεσίες streaming. Φωτ.: Getty Images/Ideal Image
0

Ο ΚΕΒΙΝ ΣΠΕΪΣΙ ΕΙΧΕ ΔΗΛΩΣΕΙ τον περασμένο μήνα ότι είναι έτοιμος να επιστρέψει στην υποκριτική μετά από χρόνια στην «ερημιά» κατόπιν των εις βάρος του καταγγελιών για σεξουαλική επίθεση.

«Ξέρω ότι υπάρχουν άνθρωποι που είναι έτοιμοι να με προσλάβουν τη στιγμή που θα απαλλαγώ από τις κατηγορίες στο Λονδίνο», είχε πει στο περιοδικό της γερμανικής Zeit ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός.

Πράγματι, ο Σπέισι απαλλάχτηκε πριν από λίγες μέρες από τις εννέα κατηγορίες σεξουαλικής επίθεσης που αντιμετώπιζε, σχεδόν έναν χρόνο αφότου ένα ομοσπονδιακό δικαστήριο στο Μανχάταν τον απάλλαξε από την κατηγορία της σωματικής βλάβης σε άλλη υπόθεση. Αλλά οι αστραφτεροί ρόλοι του Χόλιγουντ μπορεί να μην επιστρέψουν σύντομα, αν επιστρέψουν ποτέ.

Οι επιστροφές ήταν πάντα δύσκολες στο Χόλιγουντ, το οποίο μπορεί να είναι πολιτικά φιλελεύθερο αλλά καλλιτεχνικά και οικονομικά είναι συντηρητικό. Για εκείνους που τα κατάφεραν, όπως ο Μελ Γκίμπσον και ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, ο δρόμος ήταν μακρύς.

Παρά τη νομική του δικαίωση, η δημόσια αντίληψη για το πρόσωπό του είναι «αμαυρωμένη» και αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τα στούντιο και τις υπηρεσίες streaming, λέει ο Στίβεν Γκάλογουεϊ, πρύτανης του Dodge College of Film and Media Arts του Πανεπιστημίου Chapman. «Πρέπει κανείς να επαναρυθμίσει πλήρως τη φήμη του. Στο "οχυρό Χόλιγουντ", η γέφυρα έχει τραβηχτεί και η τάφρος είναι επικίνδυνη για να κολυμπήσει κανείς».

Από τη μεριά του, ο Μάικ Πολ, ειδικός στις δημόσιες σχέσεις και στη διαχείριση κρίσεων, δηλώνει ότι λαμβάνοντας υπόψη τη φύση των κατηγοριών που αντιμετώπισε ο Σπέισι, πρέπει να αποφύγει να «ρίξει έστω και μια σταγόνα βενζίνη σε εύφλεκτα ζητήματα». Το Χόλιγουντ, λέει, απαιτεί σε τέτοιες περιπτώσεις ένα χρονικό διάστημα ενδοσκόπησης και περισυλλογής μακριά από τη δημοσιότητα. «Η καλύτερη περίπτωση είναι να αναπτύξει πρότζεκτ για την εταιρεία παραγωγής του, την Trigger Street, ή να στραφεί σε ανεξάρτητες δουλειές που εκτιμούν την υποκριτική του δεινότητα ή θεωρούν ως μπόνους τη δημοσιότητα, έστω και κακή».

Οι δύο επερχόμενοι ρόλοι του Σπέισι είναι σε μικρές ταινίες: στο «Control», μια βρετανική ταινία στην οποία υποδύεται έναν χάκερ (ο ρόλος του είναι μόνο φωνητικός), και στο «Peter Five Eight», ένα κωμικό θρίλερ στο οποίο υποδύεται έναν μυστηριώδη άγνωστο που φτάνει σε μια μικρή ορεινή κοινότητα.

Παρά την αθώωσή του, ο Κέβιν Σπέισι δύσκολα θα ξαναγίνει δεκτός στο Χόλιγουντ Facebook Twitter
Ο Κέβιν Σπέισι στο «Peter Five Eight», ένα κωμικό θρίλερ στο οποίο υποδύεται έναν μυστηριώδη άγνωστο που φτάνει σε μια μικρή ορεινή κοινότητα.

«Είναι πιθανό η Ευρώπη να είναι πιο δεκτική», λέει ο κροατικής καταγωγής σκηνοθέτης και προσωπικός φίλος του Σπέισι, Ντόμινικ Σέντλαρ, ο πατέρας του οποίου γύρισε φέτος μια ταινία στην οποία ο ηθοποιός υποδύεται τον Φράνιο Τούτζμαν, τον πρώτο πρόεδρο της Κροατίας μετά την ανεξαρτησία της χώρας από την Γιουγκοσλαβία.

Τα τελευταία χρόνια, πάντως, τόσο το φεστιβάλ της Βενετίας όσο και το φεστιβάλ των Καννών μετά χαράς παρουσίασαν δουλειές σκηνοθετών και ηθοποιών των οποίων η φήμη έχει μαγαριστεί στις Ηνωμένες Πολιτείες – όπως ο Γούντι Άλεν, ο Ρομάν Πολάνσκι και ο Τζόνι Ντεπ. Οι εκπρόσωποι των δύο φεστιβάλ δήλωσαν ότι οι καλλιτεχνικοί τους διευθυντές δεν ήταν διαθέσιμοι για να σχολιάσουν σχετικά.

Παρόμοια υπήρξε και η στάση από επιφανή μέλη του θεατρικού κόσμου του Λονδίνου, όπου ο Κέβιν Σπέισι ήταν τακτικός πρωταγωνιστής στις δεκαετίες του 1990 και του 2000 ενώ διετέλεσε και καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Old Vic από το 2004 έως το 2015. Θεατρικοί παραγωγοί, ιδιοκτήτες θεάτρων του Γουέστ Εντ και καλλιτεχνικοί διευθυντές είτε απέρριψαν είτε δεν απάντησαν στο αίτημά για δηλώσεις σχετικά με τις προοπτικές του ηθοποιού στο σανίδι.

Ο Άλιστερ Σμιθ, διευθυντής του The Stage, της μεγαλύτερης θεατρικής εφημερίδας στη Βρετανία, δήλωσε σε ηλεκτρονικό μήνυμά του ότι «η επιστροφή του κ. Σπέισι είναι εξαιρετικά απίθανη». Το 2017 το Old Vic δημοσίευσε τα ευρήματα ανεξάρτητης έρευνας για τη θητεία του Κέβιν Σπέισι, η οποία αποκάλυψε 20 ανώνυμες καταγγελίες για ανάρμοστη συμπεριφορά εις βάρος του. «Οι ισχυρισμοί αυτοί δεν αντιμετωπίστηκαν ποτέ ικανοποιητικά από τον ίδιο» δήλωσε ο Σμιθ. «Αν δεν συμβεί αυτό, δύσκολα μπορώ να τον δω να εργάζεται ξανά στη θεατρική σκηνή του Λονδίνου».

Οι επιστροφές ήταν πάντα δύσκολες στο Χόλιγουντ, το οποίο μπορεί να είναι πολιτικά φιλελεύθερο αλλά καλλιτεχνικά και οικονομικά είναι συντηρητικό. Για εκείνους που τα κατάφεραν, όπως ο Μελ Γκίμπσον και ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, ο δρόμος ήταν μακρύς.

Πηγή: The New York Times

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM