Stelios Koul presents

Stelios Koul presents Facebook Twitter
0

Μια μοιραία γυναίκα εκπαιδεύει ένα νέο ως «οικονομικό δολοφόνο». Με την πρόφαση της ανάπτυξης, ο άνθρωπος αυτός πείθει υποανάπτυκτες χώρες να πάρουν δάνεια, τα οποία δεν μπορούν να ξεπληρώσουν, πλουτίζοντας έτσι αμερικανικές επιχειρήσεις. Στην ιστορία είναι μπλεγμένη η Παγκόσμια Τράπεζα και το State Department. Αυτή είναι η πλοκή της αυτοβιογραφίας Η εξομολόγηση ενός οικονομικού δολοφόνου του Τζον Πέρκινς, που κυκλοφόρησε στην Αμερική το 2004 κι έγινε αμέσως μπεστ-σέλερ. Το βιβλίο τράβηξε την προσοχή του Στέλιου Κούλογλου («Σκέφτηκα ότι είναι καταπληκτική ιστορία γιατί είχε όλα αυτά τα οποία υποψιαζόμαστε και τα σκεφτόμαστε συνήθως ως κομμάτια ενός παζλ. Σκέφτηκα πως ο Πέρκινς είναι το παζλ από μόνος του»). Συναντήθηκε με τον Πέρκινς και κατέγραψε την ιστορία του, που είναι και «η ιστορία της κρυφής πλευράς της αμερικανικής αυτοκρατορίας», προσθέτoντας και δραματοποιημένες σκηνές, ενώ τον έπεισε να γυρίσει στη Δημοκρατία του Ισημερινού -γνωστή και ως «Εκουαδόρ»- και να ζητήσει συγγνώμη από το λαό της. Η ταινία, μετά από διάφορα διεθνή φεστιβάλ, βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες την επόμενη εβδομάδα. Παράλληλα, από την 1η Νοεμβρίου άνοιξε τοwww.tvxs.gr, μια από τις πρώτες προσπάθειες για web tv στην Ελλάδα. Ως τώρα μετράει μισό εκατομμύριο hits και 80.000 επισκέψεις. «Και αρκετά καλά σχόλια, που είναι και το σημαντικότερο στην αρχή. Όλοι το βλέπουνε με συμπάθεια. Ελπίζω να μη μείνουμε απλώς συμπαθείς. Να μας αγαπήσουνε κιόλας».

Στη διαφήμιση τουtvxs.grπαραλληλίζετε την ομάδα σας με το γαλατικό χωριό στον Αστερίξ. Υπάρχει αυτή η αίσθηση της ομάδας που αντιστέκεται.

Καλά, ένα διαφημιστικό είναι. Πιστεύω όμως πως υπάρχει ανάγκη ουσιαστικής ενημέρωσης στην Ελλάδα σήμερα. Ας πούμε, στον «Economist» είχε προχτές ένα άρθρο για το πώς το χωροταξικό σχέδιο του Σουφλιά καταστρέφει την Ελλάδα και οι ελληνικές εφημερίδες δεν έγραψαν τίποτα. Μέχρι κι ο «Economist», που είναι ένα συντηρητικό έντυπο, το αποδίδει αυτό στο λόμπι των εργολάβων. Στα ελληνικά media δεν το βλέπεις πουθενά αυτό. Νομίζω ότι το ζητούμενο είναι να είμαστε ανεξάρτητοι και αξιόπιστοι και να έχουμε μεγάλη παραγωγή των χρηστών με δικά τους βίντεο και ντοκιμαντέρ. Ελπίζω πολύ στην αντίδραση των νέων, που έχουν περισσότερο την κουλτούρα της εικόνας.

Είναι μια πρόκληση βέβαια ένα διαδραστικό κανάλι - στο παρελθόν π.χ. μια αντίστοιχη προσπάθεια του Σκάι, πρώτα με τις φωτιές και μετά με τις ερωτήσεις στους πολιτικούς αρχηγούς, δεν είχε μεγάλη ανταπόκριση.

Δίνουμε μεγάλη σημασία στη διάδραση και στην επικοινωνία με τους χρήστες. Θέλουμε να μας στέλνουν βίντεο και πληροφορίες. Έχουμε αρκετά βιντεάκια και θα ήθελα παραπάνω, αν και δεν υπάρχει η κουλτούρα των βίντεο στην Ελλάδα. Ο απώτερος στόχος είναι να γίνει μια κοινότητα, όλο αυτό να μην είναι κάτι που θα ‘ναι εσείς κι εμείς .

Μιλήστε μου για τηνΕξομολόγηση ενός οικονομικού δολοφόνου.Την έχετε κάνει εδώ και κάποια χρόνια, έτσι δεν είναι;

Είχα φτιάξει μια πρώτη βερσιόν το 2006, η οποία στη συνέχεια άλλαξε γιατί έπεισα τον πρωταγωνιστή της ιστορίας, τον Τζον Πέρκινς, να πάμε μαζί στον Ισημερινό για να ζητήσει συγγνώμη από το λαό του. Είχαν σκοτώσει τον Πρόεδρο της χώρας, τον Χάιμε Ρολντός. Έγινε λοιπόν η δημόσια συγκέντρωση που θα ζητούσε συγγνώμη, όπου έγινε κόλαση. Πλάκωσε πάρα πολύς κόσμος , εγώ έχασα επαφή με τις κάμερες... Ο κεντρικός κορμός της ταινίας είναι αυτή η απολογία .

Θεωρείτε ότι ο Τζον Πέρκινς είναι αμφιλεγόμενος; Σας ρωτάω γιατί και τα βιβλία του και ο ίδιος έχουν εισπράξει πολλές αρνητικές κριτικές.

Καταρχάς είναι ένας άνθρωπος που έχει λάβει μέρος στην προσπάθεια υποδούλωσης του κόσμου. Ο Ισημερινός ήτανε στα γόνατα μετά το θάνατο του Ρολντός, παρά το γεγονός πως ήτανε η δεύτερη πετρελαιοπαραγωγός χώρα στη Λ. Αμερική μετά τη Βενεζουέλα. Έχει τρομερό φυσικό πλούτο κι όμως το αμερικανικό δολάριο έχει γίνει πλέον το επίσημο εθνικό τους νόμισμα. Οι άνθρωποι είναι πάμπτωχοι και τη δικιά μου την άποψη στο φιλμ την εκφράζω. Ούτε τον ηρωοποιώ ούτε τον καταδικάζω.

Η αμερικανική κυβέρνηση κατηγορεί τον Πέρκινς για συνωμοσιολογία.

Αυτό έχει τρομερή πλάκα. Το βιβλίο που έβγαλε έγινε μπεστ-σέλερ. Ήταν στη λίστα των «New York Times» πολλές εβδομάδες και, παρ' όλα αυτά, δεν κάνανε ποτέ αναφορά, κριτική ή παρουσίαση του βιβλίου μέχρι που ξαφνικά βγήκε το State Department, ενάμιση χρόνο μετά, κι έκανε αυτές τις δηλώσεις. Την επόμενη εβδομάδα βγήκανε οι «New York Times» και χτυπήσανε το βιβλίο.

Μιλώντας περί «NewYork Times»,διάβασα την κριτική της ταινίας σας. Ο κριτικός σημείωνε πως ο Πέρκινς έχει«λιγότερο σατιρικό πνεύμα από τον Μichael Mooreκαι λιγότερη πνευματική εξουσία από τον Νόαμ Τσόμσκι. Αυτό που έχει είναι μια τάση προς το μελοδραμα». Πώς σας φάνηκε αυτό;

Δεν περίμενα κάτι καλύτερο από τους «New York Times». Για μένα η κριτική των «New York Times» ήταν εντάξει. Έλεγε ότι δεν του άρεσε καθόλου η μουσική ότι δεν του άρεσαν οι δραματοποιημένες σκηνές, αν και έλεγε ότι είχε πολύ καλές στιγμές. Εξάλλου, σε πολιτικό επίπεδο, δεν νομίζω ότι θα μπορούσαν να γράψουν κάτι άλλο, γιατί αυτό το βιβλίο κι αυτή η ταινία είναι μια ιστορία που πάει στην καρδιά του αμερικανικού κατεστημένου, και του φιλελεύθερου ακόμα. Δηλαδή, αυτά που κάνουνε δεν τα κάνουνε μόνο επί Ρεπουμπλικάνων αλλά και επί Δημοκρατικών.

Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείτε δραματοποιημένες σκηνές. Δεν φοβηθήκατε ότι αυτό θα λειτουργούσε εις βάρος της καθαρής έρευνας;

Ήθελα να κάνω κάτι που θα χρησιμοποιούσε την εικόνα για να δίνει μια γροθιά στο στομάχι. Από την αρχή που διάβασα την ιστορία μου θύμισε φιλμ νουάρ: συνωμοσίες, κυνισμός και μια μοιραία γυναίκα που τον βάζει στο παιχνίδι. Το άλλο που με οδήγησε σε όλο αυτό ήταν το γεγονός πως αυτός δεν είχε καθόλου φωτογραφικό υλικό από την ηλικία που δρούσε. Δεν είχα καθόλου οπτικό υλικό για να ντύσω τις διηγήσεις του. Δεν υπήρχε άλλο υλικό, έβγαινε λες και ήταν ένα κεφάλι που μιλούσε.

Τον τελευταίο καιρό, μία με την απόλυση από την ΕΡΤ μία με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης που δεν σας επέτρεψαν να διαγωνιστείτε λόγω ελληνικότητας, είναι λες και σας κυνηγάνε. Σας κάνουν συχνά κριτική. Ακόμα και με τα ντοκιμαντέρ σας, έλεγαν, χρησιμοποιούσατε ξένα ντοκιμαντέρ και βάζατε το όνομά σας.

Ναι, αυτή η γνωστή ιστορία... Στην αρχή δεν εμφανιζόμουν στο «Ρεπορταζ χωρίς σύνορα» κι άρχισαν να λένε ότι δεν είναι δικά μου κι αναγκάστηκα να κάνω τον καραγκιόζη και να περπατάω μαζί με τον συνεντευξιαζόμενο ή φέρναμε δυο κάμερες για να φαίνεται ότι είμαι κι εγώ στη συνέντευξη. Στη «Θεματική βραδιά» αγοράζαμε ντοκιμαντέρ βέβαια, δεν γινότανε να παράγω και 4 ώρες ντοκιμαντέρ την εβδομάδα. Τέλος πάντων, εδώ η «Αυριανή» είχε γράψει το 1985 ότι κάνω πιάτσα στη Συγγρού. Έχω ακούσει τα πάντα.

Υπάρχει και κάτι τελευταίο που μου έκανε εντύπωση. Γιατί είστε στα credits της ταινίας stelios koul;

Ε, έπρεπε να γίνουν κάποιες συνεντεύξεις στην Αμερική, και είπαμε να το κόψουμε. Ακουγόταν περίεργο και το Stelios ακόμα πιο περίεργο, γιατί δεν είναι εξοικειωμένοι οι Αμερικανοί με το όνομα. Ναι, Stelios Koul. Νομίζω ότι είναι cool.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM