Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

the last showgirl Facebook Twitter
Εδώ δεν μιλάμε για επιστροφή της Πάμελα Άντερσον, αλλά για ουσιαστικό ντεμπούτο της Καναδής ηθοποιού στο σινεμά, στα 57 της χρόνια!
0

ALL WE IMAGINE AS LIGHT

Η 45χρονη Πράμπα εργάζεται σε νοσοκομείο, βοηθά αθόρυβα και πενθεί εξίσου χαμηλόφωνα τη συζυγική της σχέση, την οποία της έχει στερήσει η ξενιτιά. Η νεότερη συγκάτοικός της, Ανού, παρορμητική και ασυμβίβαστη, βγαίνει με μουσουλμάνο και σκανδαλίζει όσους το γνωρίζουν. Και η στενή της φίλη, και μεγαλύτερη σε ηλικία, Παρβάτι, αντιμετωπίζει τη σκληρή πραγματικότητα μιας έξωσης. Οι τρεις διαφορετικών γενεών γυναίκες δραπετεύουν από το πολύβουο Μουμπάι για να βρουν τον εαυτό τους σε ένα παραθαλάσσιο χωριουδάκι, στην ταινία «Όσα φανταζόμαστε ως φως» τής υποψήφιας για το DGA πρώτου φιλμ Παγιάλ Καπάντια, ποιητική συνέχεια του σινεμά του Σατγιατζίτ Ρέι και μεγάλη αποκάλυψη του περσινού Φεστιβάλ Καννών, όπου και διακρίθηκε με το μεγάλο βραβείο της κριτικής επιτροπής – ήταν η πρώτη ινδική συμμετοχή στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα εδώ και τρεις δεκαετίες! (23/01)

all we imagine as light Facebook Twitter
Η μεγάλη αποκάλυψη του περσινού Φεστιβάλ Καννών, όπου και διακρίθηκε με το μεγάλο βραβείο της κριτικής επιτροπής - ήταν η πρώτη ινδική συμμετοχή στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα εδώ και τρεις δεκαετίες!

ARCADIA

Τα φαντάσματα που κατοικούν το «Arcadia» του Γιώργου Ζώη, σε σενάριο δικό του και της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη, με πρωταγωνιστές τον Βαγγέλη Μουρίκη και την Αγγελική Παπούλια, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο τμήμα Encounters της 74ης Berlinale, υπνοβατούν με στιγματισμένη συνείδηση και πληρώνουν την αμαρτία της ζωής τους, ώσπου το εν ζωή θύμα τους να τα απαλλάξει από το άχθος και να προχωρήσει χωρίς αυτά στο επόμενο κεφάλαιο. Αφομοιώνοντας οργανικά τις κινηματογραφικές του επιρροές και δημιουργώντας ένα περιβάλλον ρέουσας μετάβασης, ζοφερό αλλά και τρυφερό, σχεδόν εξομολογητικό, ο Γιώργος Ζώης, ειδικά στο πρώτο ημίωρο, χτίζει σασπένς εισάγοντας τους χαρακτήρες, ενώ αναπτύσσει έναν ιδιαίτερο δεσμό οικειότητας και εξάρτησης ανάμεσα στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι, με ένα ενδιαφέρον twist από το κοινό παρελθόν τους στην παράδοξη εκκρεμότητα που βιώνουν σε μια εναλλακτική ζώνη του λυκόφωτος. (23/01)

A COMPLETE UNKNOWN

Στον Τζέιμς Μάνγκολντ, ο οποίος χειρίστηκε με αξιοπρέπεια τον βίο και την πολιτεία του Τζόνι Κας στο «Walk the Line», έπεσε ο κλήρος να αναλάβει τη βιογραφία της πιο μυστηριώδους προσωπικότητας της σύγχρονης μουσικής: ευτυχώς, ο Μπομπ Ντίλαν έτεινε χείρα βοηθείας και προσέφερε πληροφορίες για την εποχή που αναστάτωσε τη μουσική σκηνή, όταν από θρύλος της ακουστικής μπαλάντας διαμαρτυρίας το γύρισε στον ηλεκτρικό ήχο και, φευ, στη ροκ – ο πρώτος τίτλος του «A Complete Unknown» ήταν «Going Electric». Με τις συμβουλές του Τζόελ Κοέν και του δασκάλου που εκπαίδευσε τον Όστιν Μπάτλερ για να ακούγεται ως Έλβις, ο Τιμοτέ Σαλαμέ, ο οποίος δεν έχει ακόμη συναντήσει από κοντά το είδωλό του, προβάρει τον ρόλο και κυρίως τα τραγούδια του Ντίλαν, παίζοντας κιθάρα και τραγουδώντας ο ίδιος, εδώ και τρία χρόνια, σε μια ερμηνεία που ήδη χαιρετίστηκε ως εντελώς επιτυχημένη και τον φέρνει στην εμπροσθοφυλακή των βραβείων για το 2025. Ο Έντουαρντ Νόρτον υποδύεται τον Πιτ Σίγκερ και η Μόνικα Μπαρμπάρο την Τζόαν Μπαέζ. (23/01)

FLOW

Μια μαύρη γάτα που δεν φοβάται το νερό περιπλανιέται σε έναν πλανήτη ερημωμένο από ανθρώπινη παρουσία, πνιγμένο από έναν μετα-αποκαλυπτικό κατακλυσμό, παρέα με έναν σκύλο, ένα πτηνό, ένα καπιμπάρα κι έναν λεμούριο, σε μια συναρπαστική, αστεία και συγκινητική περιπέτεια χωρίς διάλογο, αλλά με εικαστική δύναμη, ευθύβολο στοχασμό, κανέναν διδακτισμό και ασταμάτητη πλοκή. Το animation της χρονιάς, και σίγουρα ένα από τα πιο πρωτότυπα δείγματα του είδους που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια (ίσως το εξίσου αριστουργηματικό «J’ ai perdu mon corps» του Ζερεμί Κλαπέν να είναι το πιο πρόσφατο), φέρει την υπογραφή του Λετονού Γκιντς Ζιλμπαντόντις και στα Όσκαρ απειλεί τα «Μυαλά που Κουβαλάς» και το «Ατίθασο Ρομπότ». (30/01)

THE BRUTALIST

Ένας Ούγγρος αρχιτέκτονας (ο φοβερός Έιντριαν Μπρόντι) δραπετεύει από το Ολοκαύτωμα και ονειρεύεται την ηθική και καλλιτεχνική του αποκατάσταση στην Αμερική, ώσπου ένας Μαικήνας (ο εξίσου αξιοσημείωτος Γκάι Πιρς) παρεμβαίνει καταλυτικά. Στο μεγαλοπρεπές και φιλόδοξο «The Brutalist», που τιμήθηκε για τη σκηνοθεσία του στη Βενετία και πρωταγωνιστεί σε όλα τα σημαντικά βραβεία της σεζόν, ένα κινηματογραφικό χρονικό εξουσίας, καταστολής, επιβίωσης, αλλοτρίωσης και αναζήτησης ταυτότητας όπου το στυλ είναι ο στόχος, γίνεται σαφές ότι ο δημιουργός του, Μπρέιντι Κόρμπετ, μιλάει εκ μέρους όλων των κινηματογραφιστών που μορφοποιούν το περιεχόμενο μέσα από τον φορμαλισμό της επιλογής τους, σε μια αποθέωση της τέχνης ως βαθέος τραύματος και ευεργετικού ελιξιρίου, με φόντο τα μέσα του 20ού αιώνα. (06/02)

LE DERNIER SOUFFLE

Στα 91 του χρόνια, ο Κώστας Γαβράς αισθάνθηκε την ανάγκη να αναμετρηθεί κινηματογραφικά με τον θάνατο, κι επιχειρεί να κατανοήσει το τέλος όπως το βιώνουν με αγωνία οι ασθενείς και με θλίψη οι συγγενείς τους, σε ένα ποιητικό μπαλέτο πολύ διαφορετικό από την εξίσου αξιοπρεπή, πρόσφατη πραγματεία του Πέδρο Αλμοδόβαρ για την ευθανασία. Το αποτέλεσμα είναι συγκινητικό, στοχαστικό και ελπιδοφόρο – μια από τις μεστότερες ταινίες στη φιλμογραφία του. Στην «Τελευταία Πνοή», που ο Έλληνας σκηνοθέτης βάσισε στις δικές του επισκέψεις σε ασθενείς τις οποίες οργάνωσε ο γιατρός αδελφός του στη Βοστώνη, ένας στωικός ογκολόγος (Καντ Μεράντ) κι ένας υποχόνδριος συγγραφέας (Ντενί Πονταλιντές) ξεκινούν μια μεγάλη, φιλοσοφική βόλτα στο αναπόφευκτο, και οι ενδιάμεσες στάσεις αποκαλύπτουν μια σειρά από απροσδόκητες, ανθρώπινες στιγμές, ερμηνευμένες από γνωστούς ηθοποιούς, όπως η Σαρλότ Ράμπλινγκ και ο Γιώργος Χωραφάς. (13/02)

I’M STILL HERE

Τη μνήμη του ακτιβιστή Ρούμπενς Παΐβα τιμά ο Βάλτερ Σάλες στην κινηματογραφική του επιστροφή, με ένα δραματικό χρονικό επιβίωσης και αντίστασης που βασίζεται στο βιβλίο του γιου του, Μαρτσέλο, όπου πρωταγωνιστεί η υπέροχη Φερνάντα Τόρες και εμφανίζεται στο φινάλε η θρυλική μητέρα της, η 96χρονη Φερνάντα Μοντενέγκρο, και αυτή στον ρόλο της δυναμικής και συγκινητικής Γιούνις. Από το συλλογικό στο προσωπικό, από τον πόνο του βραζιλιάνικου λαού στα πέτρινα χρόνια της δικτατορίας ως το «αν είμαι ακόμη εδώ», την εθιμοτυπική υπόσχεση που δίνει ο πατέρας στη μικρή του κόρη όταν θάβει τρυφερά το δοντάκι της, ο σκηνοθέτης του «Κεντρικός Σταθμός» και του «Ημερολόγια Μοτοσικλέτας» παίρνει ως αφορμή την ντροπή των εξαφανισμένων για να μιλήσει για την αγέρωχη επιμονή όσων έμειναν πίσω να περιμένουν. (13/02)

PRESENCE

Αφού τίμησε τον δάσκαλο Χίτσκοκ και τον «Σιωπηλό Μάρτυρα» με το παραγνωρισμένο, κυρίως λόγω Covid, «Kimi», και άγγιξε ελαφρά τον τελευταίο χορό του «Magic Mike» και της παρέας του, ο Στίβεν Σόντερμπεργκ βουτά με τον δικό του τρόπο στο σύμπαν του θρίλερ, σε σενάριο του σταθερού του συνεργάτη Ντέιβιντ Κεπ. Στο «Presence», μια οικογένεια μετακομίζει σε ένα σπίτι στα προάστια και γρήγορα αντιλαμβάνεται μια άγνωστη παρουσία στον χώρο. Αδιάφορος έως αλλεργικός στην εμπορική επιτυχία και τις πολλές βραβεύσεις, ο Αμερικανός σκηνοθέτης δεν παύει να πειραματίζεται, και εδώ αφηγείται τη μεταφυσική ιστορία του από την οπτική του φαντάσματος. Και αν απογοητευτούμε, ο παραγωγικότατος Σόντερμπεργκ επιστρέφει την άνοιξη με το «Black Bag», με την Κέιτ Μπλάνσετ και τον Μάικλ Φασμπέντερ. (20/02)

presence Facebook Twitter
O Στίβεν Σόντερμπεργκ βουτά με τον δικό του τρόπο στο σύμπαν του θρίλερ.

THE LAST SHOWGIRL

Το «Last Showgirl» της Τζία Κόπολα φέρνει ξανά στο προσκήνιο το ξεθωριασμένο σφρίγος της Πάμελα Άντερσον στα πλουμιστά καμπαρέ του Λας Βέγκας, όπως, κατ’ αναλογία, ο Ντάρεν Αρονόφσκι ανέσυρε το πληγωμένο, πάλαι ποτέ δοξασμένο σώμα του Μίκι Ρουρκ στα ιδρωμένα ρινγκ της πυγμαχίας στο «Wrestler». Κάτι σαν πολυπρόσωπο «Substance» της εργατικής τάξης, το passion project της τέταρτης στη σειρά κινηματογραφίστριας της διάσημης οικογένειας θίγει το τίμημα που πληρώνει μια γυναίκα όταν το show κατεβάζει ρολά και οι άνδρες αποστρέφουν το βλέμμα. Εδώ δεν μιλάμε για επιστροφή της Πάμελα Άντερσον, αλλά για ουσιαστικό ντεμπούτο της Καναδής ηθοποιού στο σινεμά, στα 57 της χρόνια! Ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα, βρίσκεται στην πεντάδα πρώτου ρόλου για τα Screen Actors Guild, και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ δεν είναι όνειρο για την playmate και τηλεοπτική ναυαγοσώστρια, που κατάφερε να κεντρίσει το ενδιαφέρον με το πρόσφατο αυτοβιογραφικό ντοκιμαντέρ στο Netflix, τις αμακιγιάριστες εμφανίσεις και τις εγκάρδιες… μαγειρικές συνταγές της. (27/2)

JULIE KEEPS QUIET

Σε μια εξαιρετικά τεταμένη περίοδο για τη 17χρονη ταλαντούχα αθλήτρια, η συνομήλικη, φίλη και συναθλήτριά της στην ακαδημία τένις αυτοκτονεί, και ο προπονητής και των δυο εξαφανίζεται, απομακρυσμένος χωρίς πολλές εξηγήσεις από τους υπεύθυνους του ομίλου. Η αφοσιωμένη στις προπονήσεις, λακωνική και θλιμμένη Ζουλί καλείται να απαντήσει σε πολλά και κρίσιμα ερωτήματα, χωρίς να νιώθει έτοιμη να εκφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά της. Με φόντο το φορτισμένο τερέν και μια εξαντλητική, επαναλαμβανόμενη καθημερινότητα, το «Julie Keeps Quiet» μετατοπίζει χωρίς σκηνοθετική περιττολογία και σεναριακές απερισκεψίες το βάρος σε μια αθώα που φαντάζει ένοχη επειδή χρειάζεται τον ψυχολογικό της χρόνο για να επεξεργαστεί τις καταστάσεις. Εξαιρετικό σκηνοθετικό ντεμπούτο από τον Βέλγο Λεονάρντο Βαν Ντιλ, που είδαμε στο πρόσφατο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. (Φεβρουάριος)

julie keeps quiet Facebook Twitter
Εξαιρετικό σκηνοθετικό ντεμπούτο από τον Βέλγο Λεονάρντο Βαν Ντιλ, που είδαμε στο πρόσφατο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Μυθολογίες / «Αγάπησα τόσο τη "Lola Rennt" που βάσισα το καλλιτεχνικό μου όνομα πάνω της»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Λάρι Κλαρκ, Μίκαελ Χάνεκε, «Στρέλλα», «Κυνόδοντα» και Κωνσταντίνο Γιάνναρη περιλαμβάνει η δεκάδα αγαπημένων ταινιών του φωτογράφου Spyros Rennt.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM
«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ