H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter
1

Από τον Θανάση Χαραμή

 

Ο Ρώσος εικαστικός Dimitri Tsykalov γεννήθηκε το 1963 στη Μόσχα και πλέον ζει και δημιουργεί από το Παρίσι. Έχει στο βιογραφικό του διακρίσεις και συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις με δουλειές του να κοσμούν συλλογές σε Παρίσι, Γερμανία και Ιρλανδία. Τα έργα του θεωρούνται αρκετά σκληρά ως προς τη θεματολογία τους και προβοκατόρικα ως προς την απόδοσή τους. Ο ίδιος είναι ένας εξαιρετικά επικοινωνιακός και ανήσυχος καλλιτέχνης ο οποίος πειραματίζεται με αναπάντεχα υλικά και δηλώνει πως εξ ορισμού δεν ανήκει σε κάποιο καλλιτεχνικό ρεύμα.

Του ζητήσαμε να διαλέξει για το LIFO.gr μερικά από τα αγαπημένα του έργα και να μας περιγράψει τον αναρχικό χαρακτήρα της έμπνευσης και της Τέχνης του.

                                                    

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

"Προτιμώ να δουλεύω και να επεξεργάζομαι υλικά που εγώ αποκαλώ "αντιύλη". Δεν μου αρέσει το μάρμαρο ή ο πηλός, αλλά βρίσκω πολύ πιο ενδιαφέρον να δουλεύω με κρέας, λαχανικά και ξύλο. Νομίζω πως αυτό που με γοητεύει με αυτά τα υλικά είναι πως είναι ζωντανά, εύθραυστα και εφήμερα όπως εμείς και μας περιστοιχίζουν καθημερινά. Ένα καρπούζι ή ένα κομμάτι κρέας είναι για μένα ότι για τον γλύπτη ένας όγκος φίνο μάρμαρο."


H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

"Για την σειρά Skulls διάλεξα πολύ προσεχτικά τα υλικά μου. Έπρεπε να έχουν το κατάλληλο μέγεθος και χρώμα. Μετά έπρεπε να τα σκαλίσω και να τους συμπεριφερθώ σαν γλυπτά. Δεν είναι εύκολη διαδικασία. Απαιτεί χειρουργική ακρίβεια και πολύ υπομονή. Στην εργαλειοθήκη μου έχω μαχαίρια, τσεκούρια, καρφιά, ηλεκτρικά κατσαβίδια αλλά ακόμη και μπατονέτες. "

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

"Oι αναφορές μου περιπλέκουν εικόνες από τις αρχαίες κατακόμβες και τα σύγχρονα σούπερ μάρκετ με τα γεμάτα φρούτα και λαχανικά ράφια τους. Βρίσκω συνδετικά στοιχεία ανάμεσα στους σωρούς των προϊόντων και και στις εικόνες από τα υπόγεια νεκροταφεία. Όταν τελειώσω με το σχήμα τους τα τοποθετώ μπροστά από ένα μαύρο φόντο και τα φωτογραφίζω. Η αλλοίωση δεν είναι εχθρός, αλλά μέρος της τέχνης μου. Είναι μία από τις τρεις φάσεις. Με το να τα σκαλίζω τους δίνω το σχήμα τους το οποίο γνωρίζω πως δεν θα είναι παντοτινό και μετά τους δίνω ζωή. Η αλλοίωση που αρχίζει παράλληλα να επιδρά θα τα επηρεάσει και θα τους προκαλέσει τις αλλαγές που αποτυπώνουν το τι κάνει ο χρόνος στη μορφή των ζωντανών οργανισμών. Συνεπώς δεν αισθάνομαι ο αποκλειστικός δημιουργός των έργων μου. Έχω συνεργάτη τον χρόνο ο οποίος θα τα παραλάβει και θα επέμβει στην όλη διαδικασία. Νομίζω πως αυτό που θέλω να υπογραμμίσω με τα έργα αυτά είναι ο φρενήρης ρυθμός κατανάλωσης στη δίνη του οποίου τεράστια ποσά τροφίμων καταλήγουν στα σκουπίδια και το πόσο αναπόφευκτος είναι τελικά ο θάνατος."

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

"Η σειρά "Body series" είναι σαν μια αντανάκλαση της συμπεριφοράς της καταναλωτικής κοινωνίας και του διαρκούς κυνηγητού της ομορφιάς και της τελειότητας μέσα από την πλαστική χειρουργική. Ήθελα να απαθανατίσω την ζωντανή σάρκα στολισμένη με κρέας."

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

"Το έναυσμα για αυτό το concept υπήρξε ο πόλεμος στο Iράκ, αλλά η σειρά αυτή εξελίχθηκε σε ένα πιο γενικευμένο σκηνικό βίας που εμπλέκει όλα τα φύλα, τις φυλές και τις ηλικίες. Οδηγός για αυτές τις δημιουργίες υπήρξαν οι ιταλικοί και ισπανικοί μπαρόκ πίνακες. Είναι πολύ εντυπωσιακό το πως με μια τόσο μικρή παλέτα χρωμάτων αποτυπώνουν με ακρίβεια την σκοτεινή ατμόσφαιρα, τα βασανισμένα κορμιά των ανθρώπων και τον ερωτισμό. Δεν συνεργάστηκα με επαγγελματίες μοντέλα, αλλά επέλεξα καθημερινούς ανθρώπους με σωματικές ατέλειες και ασύμμετρα κορμιά. Τα σώματα των ανθρώπων αντιμετωπίζονται σαν κρέας που είναι ήδη νεκρό και που το πεπρωμένο τους είναι να βρεθούν αντιμέτωπα από τις σφαίρες στη μάχη."

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

"Η Τέχνη για μένα θα είναι πάντα η εξερεύνηση των μηχανισμών της κοινωνίας, της εξέλιξης του ανθρώπου και της ζωής. Ενίοτε αυτό που θεωρούμε προφανές καταλήγει να είναι απροσδόκητο."

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

H γκροτέσκ αντιύλη του Dimitri Tsykalov Facebook Twitter

 

 

 

*Όλο το υλικό και οι φωτογραφίες παραχωρήθηκαν και παρουσιάζονται από τον Dimitri Tsykalov για χρήση αποκλειστικά στο LIFO.gr

dimitritsykalov.com

Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια