Είναι ένας αισιόδοξος και ενθουσιώδης τύπος, ανυπόμονος για το μέλλον. Αυτό καταλαβαίνεις αυτόματα για τον Κωστή Καρατζά αν τον αφήσεις να σου μιλήσει για τη δουλειά του πάνω από ένα φλιτζάνι καφέ.
Ο ιδρυτής του hospitality brand The Modernist, με ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα, πιθανότατα έχει βαρεθεί κάθε λογοπαίγνιο περί σύγχρονου μοντερνισμού, ιδίως όταν θέλει να περιγράψει τον εαυτό του. Τελικά, είναι ένας open minded επιχειρηματίας που ακολουθεί ένα συγκεκριμένο όραμα υψηλής αισθητικής, δοκιμάζοντας αστικά μονοπάτια με στόχο την αναβάθμιση της καθημερινής ζωής.
Αεικίνητος, συμμετέχει και ασχολείται με πολλά ενδιαφέροντα πρότζεκτ, ενώ ταυτόχρονα είναι ο ιθύνων νους της περίφημης πλατφόρμας «The Greek Foundation» αλλά και partner στην ελληνική εταιρεία Ergon Foods, η οποία προσφέρει περισσότερα από 1.200 προϊόντα Ελλήνων παραγωγών και λειτουργεί την αλυσίδα εστιατορίων Ergon, και του πρωτοποριακού πρότζεκτ του foodie hotel Ergon House στην Αθήνα.
«Μια εμπειρία διαμονής είναι πολυσύνθετη και καθορίζεται από αρκετές παραμέτρους. Μία από αυτές είναι το design. Εκτός από το όμορφο έπιπλο ή τον υψηλής αισθητικής σχεδιασμό του χώρου, όμως, σημασία έχει τελικά η συνολική εμπειρία. Σε αυτήν μεγαλύτερη βαρύτητα έχουν οι άνθρωποι και η ενέργεια που εκπέμπει ο χώρος. Οι άνθρωποι σήμερα περισσότερο από ποτέ αναζητούν στα ταξίδια τους αυθεντικότητα, ειλικρίνεια και ηθική»
Φυσικά, από μικρό τον γοήτευαν η αρχιτεκτονική και το design σε κάθε του μορφή και έκφανση. Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια βρέθηκε στο Λονδίνο για μεταπτυχιακές σπουδές αρχιτεκτονικής (Architectural Association) και MBA στο Imperial College Business School.
Πλέον, εξερευνά όλα όσα αναζητά ένας σύγχρονος νομάς/ταξιδευτής.
«Μια εμπειρία διαμονής είναι πολυσύνθετη και καθορίζεται από αρκετές παραμέτρους. Μία από αυτές είναι το design. Εκτός από το όμορφο έπιπλο ή τον υψηλής αισθητικής σχεδιασμό του χώρου, όμως, σημασία έχει τελικά η συνολική εμπειρία. Σε αυτήν μεγαλύτερη βαρύτητα έχουν οι άνθρωποι και η ενέργεια που εκπέμπει ο χώρος. Οι άνθρωποι σήμερα περισσότερο από ποτέ αναζητούν στα ταξίδια τους αυθεντικότητα, ειλικρίνεια και ηθική», απαντάει όταν τον ρωτάμε τι αναζητά ένας σύγχρονος νομάς από το design.
«Θυμάμαι την πρώτη μέρα που άνοιξε τις πόρτες του το Modernist στο διατηρητέο κτίριο της Ερμού, πίσω στο 2018, την περιέργεια που είχα να το δω μέσα από τα μάτια των άλλων, να καταλάβω αν το αντιλαμβάνονται όπως ακριβώς το ονειρευόμουν».
Ήταν ξεκάθαρο εξαρχής πως οι πυρηνικοί στόχοι του Modernist ως πρότζεκτ ήταν δύο: η αλυσιδωτή, back to back ανάπτυξη του brand και σε άλλες ενδιαφέρουσες ευρωπαϊκές μητροπόλεις, πάντα σε σύνδεση με την τοπική κοινότητα και δημιουργώντας συνέργειες σε επίπεδο πόλης και γειτονιάς. Ο δεύτερος, σαφώς πιο ποιοτικός, αφορά την περαιτέρω εξέλιξή του ως lifestyle brand. Άλλωστε, από τη γέννησή του προσπαθεί να ξεπεράσει τα στενά όρια του ξενοδοχείου και να μεγαλώσει πέρα και πάνω από αυτό, αναπτύσσοντας κι άλλες διαστάσεις. Και, μολονότι είναι ακόμα στην αρχή, το έχει καταφέρει ήδη ως έναν βαθμό.
Η συζήτηση αυτόματα περνάει στο Greek Foundation και στο αν σύντομα θα αποκτήσει φυσική οντότητα, εκτός του αμιγώς digital περιβάλλοντος. «Υπάρχουν πολλά σχέδια για το μέλλον του Greek Foundation. Ένα από αυτά είναι και η δημιουργία ενός φυσικού χώρου, στον οποίο θα μπορέσει να αναπτύξει κι άλλες δραστηριότητες και, κυρίως, να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Αντιλαμβάνεται κανείς πολύ διαφορετικά ένα brand όταν υπάρχουν περισσότερα ερεθίσματα και ζει μια εμπειρία σε πραγματικό χώρο και χρόνο».
Όταν δεν βρίσκεται σε αεροπλάνο, ο δικός του χώρος παραμένει ο ομφαλός της Θεσσαλονίκης, η Παλιά Παραλία και η ιστορική πολυπολιτισμική γειτονιά των αντιθέσεων και της αιώνιας κομψότητας γύρω από την Αγία Σοφία, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε.
Βρίσκεται, τελικά, η Θεσσαλονίκη σε booming phase; Και πώς εξελίσσεται μέσα από αυτό;
«Η Θεσσαλονίκη αισθάνομαι πως έχει χάσει τον προσανατολισμό της καθώς και την ιδιαίτερη ταυτότητα που είχε στο παρελθόν, ίσως επειδή δεν κατάφερε ποτέ να την επαναπροσδιορίσει και να κινηθεί σταθερά και με αυτοπεποίθηση προς το μέλλον. Έχει πάντα την τάση να ετεροπροσδιορίζεται και είναι εσωστρεφής. Ταυτόχρονα, βέβαια, υπάρχουν δημιουργικές δυνάμεις που την ωθούν προς τα εμπρός. Ελπίζω αυτές να δυναμώσουν ώστε να γίνουν κυρίαρχες».