Οι χρωματιστές φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Οι χρωματιστές φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν βγαλμένες απ’ την κόλαση

0

Είναι δύσκολο να προσδιορίσεις αυτό που σε τραβάει αμέσως στις δημιουργίες του νεαρού artist Παύλου Σταυρουλάκη. Χρωματιστές, πάνω σε λιτό φόντο και με καθαρή γραμμή, οι γυναικείες φιγούρες του χαρακτηρίζονται από επιβλητικές πόζες ή κινήσεις. Με επιρροές από τον κόσμο του τιτάνα της φανταστικής λογοτεχνίας τρόμου H.P. Lovecraft και με το ιαπωνικό στοιχείο παρόν στην τέχνη του, ο Παύλος δημιουργεί digital πλάσματα που θα μπορούσαν σίγουρα να φιγουράρουν ως χαρακτήρες στο σύμπαν κάποιου animation.

Το manga στοιχείο υπήρχε στην τέχνη του από τότε που ήταν μικρός, όμως, σιγά-σιγά, εξελίχθηκε, αντλώντας έμπνευση από διάφορα είδη και ερεθίσματα. Οι σιλουέτες που δημιουργεί σήμερα, με τα λεπτά τους άκρα, τα μυτερά νύχια και τα παραμορφωμένα πρόσωπα, μοιάζουν στ' αλήθεια με χαρακτήρες που έρχονται από κάποιο σκοτεινό φανταστικό σύμπαν της λογοτεχνίας ή της gaming βιομηχανίας.  

«Απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, πάντα μου άρεσε να δημιουργώ. Στο νηπιαγωγείο, για παράδειγμα, ήμουν το παιδί που κλασικά θα ζωγράφιζε έναν stickman κι ένα σπίτι με τις πιο απλές πινελιές» λέει. «Αργότερα, στο δημοτικό, άρχισα να φτιάχνω κόμικς και σχέδια σε κάθε λευκή επιφάνεια των μαθητικών μου βιβλίων, με αποτέλεσμα να μου κάνουν συνεχώς παρατηρήσεις οι δάσκαλοι επειδή δεν παρακολουθούσα στο μάθημα. Τα πρώτα μου σχέδια εκεί ήταν κυρίως super heroes και τέρατα. 

Το όνειρό μου είναι να δουλέψω για μια μεγάλη εταιρεία gaming ή animation. Η gaming βιομηχανία είναι πολύ ισχυρή και πλέον μεγαλύτερη από ποτέ, ταυτόχρονα όμως υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός.

Οι γονείς μου είχαν διακρίνει το ταλέντο μου και με είχαν ρωτήσει αν θα ήθελα να πάω σε σχολή σχεδίου. Ήταν υπέροχη ιδέα και ξεκίνησα το 1998. Ήμουν 8 ετών. Από τότε το σχέδιο έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου. Όσον αφορά την καλλιτεχνική μου έκφραση, προήλθε από anime, κόμικς και games της γενιάς μου». Η αγάπη του για τα manga ήταν αυτή που τον έκανε να αφοσιωθεί περισσότερο σε αυτά, μετά τα πρώτα του βήματα στο σχέδιο, στη σχολή του. 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Η αλήθεια είναι πως το να κάνεις freelance πάνω στο καλλιτεχνικό κομμάτι είναι μια διαδικασία δύσκολη, που θέλει απόλυτη αφοσίωση και συνεχή επικοινωνία με το κοινό. Ποσό μάλλον αν θες αυτό να γίνει η μόνιμη εργασία σου.

«Μπορώ να πω ότι είχα μάθει τις βασικές τεχνικές στη σχολή και έπειτα άρχισα να το δουλεύω μονός μου» συνεχίζει. «Το 2006 μου τράβηξε πολύ το ενδιαφέρον η τέχνη των manga, συγκεκριμένα όταν ένας καθηγητής μου παρουσίασε δημιουργίες του που σχετίζονταν με αυτό το κομμάτι. Εφόσον δεν είχα κατά νου κάποια σχολή που να ασχολούνταν με την τέχνη των manga, προμηθεύτηκα διάφορα βιβλία και manga, από τα οποία ξεκίνησα τη μελέτη μου. Σιγά-σιγά, με την πάροδο του χρόνου, το στυλ μου εξελίχθηκε, έχοντας δεχτεί διάφορες επιρροές».

Ποιοι είναι οι φανταστικοί κόσμοι από τους οποίους αντλεί την έμπνευσή του; Με το σύμπαν των manga και την ιαπωνική τέχνη να σαρώνει σε όλο τον κόσμο, όπως και στην Ελλάδα, ήταν αναπόφευκτο να επηρεαστεί από τα στοιχεία του. «Οι κυριότερες επιρροές μου προέρχονται από τα κείμενα του H.P. Lovecraft. Μπαίνεις στον κόσμο του και σε κάνει να δημιουργείς πρωτόγνωρες εικόνες. Επίσης, με έχουν επηρεάσει πολλοί Ιάπωνες καλλιτέχνες, όπως ο Yamamoto Takato με τους απίστευτα εντυπωσιακούς πίνακες που δημιουργεί, οι οποίοι θυμίζουν έναν πολύ διεστραμμένο εφιάλτη. Φυσικά, δεν μπορώ να παραλείψω τα video games και συγκεκριμένα τα "Dark Souls" και "Bloodborne", που έκαναν τη φαντασία μου να αγγίξει νέα επίπεδα» συνεχίζει, πριν ορίσει τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τις χρωματιστές σιλουέτες που δημιουργεί.

«Είναι αυθόρμητες φόρμες που προσπαθώ να έχουν όσο γίνεται περισσότερο flow και καθαρή γραμμή. Η πλειοψηφία των digital σχεδίων μου είναι γυναικείες φιγούρες, λόγω του θαυμασμού μου προς το γυναίκειο σώμα. Επίσης, χρησιμοποιώ το iPad Pro ως μέσο και το 90% των digital σχεδίων μου γίνονται στο Procreate. Μέσα στη μέρα μπορεί να δημιουργήσω από δύο έως πέντε ολοκληρωμένα σχέδια. Αρχικά κάνω ζέσταμα σε χαρτί, φτιάχνοντας προσωπογραφίες και μικρές σιλουέτες. Ο χρόνος που παίρνει κάθε δουλειά εξαρτάται από το θέμα και από το στυλ που θα χρησιμοποιήσω». 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Ποια είναι η πραγματικότητα, από επαγγελματικής πλευράς, για έναν freelance νεαρό καλλιτέχνη που θα ήθελε να βιοποριστεί στον συγκεκριμένο τομέα; «Η αλήθεια είναι πως το να κάνεις freelance πάνω στο καλλιτεχνικό κομμάτι είναι μια διαδικασία δύσκολη, που θέλει απόλυτη αφοσίωση και συνεχή επικοινωνία με το κοινό. Ποσό μάλλον αν θες αυτό να γίνει η μόνιμη εργασία σου. Σιγουρά θα χρειαστεί να έχεις διεθνές κοινό. Είναι πολύ καλό να πηγαίνει κανείς σε εκθέσεις και σχετικά events ώστε να υπάρχει περισσότερη επικοινωνία και γνωριμίες με άλλους καλλιτέχνες» λέει.

Σήμερα, το κύμα νέων καλλιτεχνών στην Ελλάδα, που δημιουργούν και αναδεικνύουν τη δουλειά τους πάνω στα κόμικς, τα manga και γενικότερα τις digital δημιουργίες, είναι μεγάλο. Όταν τον ρωτάω για τα ταλέντα που υπάρχουν στην Ελλάδα, λέει: «Φυσικά και υπάρχουν, έχουν κάνει πολύ αξιόλογες δουλειές που δείχνουν ότι ζουν γι' αυτό. Σημασία έχει να προωθήσουν τη δουλειά τους όσο περισσότερο γίνεται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε από το Instagram, είτε από το YouTube, είτε και από το TikTok ακόμα».

Ποιοι είναι, τέλος, οι στόχοι του για το μέλλον; «Προς το παρόν, προσπαθώ να δημιουργήσω ένα artbook που θα είναι αφιερωμένο μόνο στα πιο σκοτεινά σχέδιά μου, τα οποία είναι εξ ολοκλήρου σχεδιασμένα με στιλό. Το όνειρό μου είναι να δουλέψω για μια μεγάλη εταιρεία gaming ή animation. Η gaming βιομηχανία είναι πολύ ισχυρή και πλέον μεγαλύτερη από ποτέ, ταυτόχρονα όμως υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός. Η πρότασή μου σε όσους καλλιτέχνες θέλουν να ασχοληθούν με αυτό είναι να δημιουργήσουν ένα δυνατό portfolio και να στέλνουν δουλειές τους σε διάφορες εταιρείες του χώρου». 

Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter
Οι χρωματιστές γυναικείες φιγούρες του Παύλου Σταυρουλάκη μοιάζουν να είναι βγαλμένες απ’ την κόλαση Facebook Twitter

Instagram: @paul_stavroulakis

Facebook: paul stavroulaks art

Tik Tok: paulstavroulakis

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.