Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter

Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή

0

Έντονα χρώματα, αρμονικά δεμένες «πινελιές» και φιγούρες που σε πολλές περιπτώσεις έχουν έκδηλο το dark στοιχείο. Τα έργα της 22χρονης δημιουργού κόμικ και εικονογράφου Δήμητρας Καζή τραβούν αμέσως το βλέμμα σου. Ελαφρώς ντροπαλή και ξεκάθαρα παθιασμένη με όσα δημιουργεί καθημερινά μέσα σε ένα δωμάτιο στην Αθήνα, χρειάζεται λίγο χρόνο για να νιώσει άνετα και να σου αφηγηθεί την πορεία της.

Λαμβάνοντας υπόψη την πορεία της από τις σελίδες κόμικ που σχεδίαζε με μολύβια στο δημοτικό μέχρι την παρουσία της ως τιμώμενης καλλιτέχνιδος στο Comic ‘N’ Play 2020 και στην έκθεση με τίτλο «Οι σκέψεις των άλλων», μια θεματική αφιερωμένη στην κοινωνική ενσωμάτωση, και τη συνεργασία της με το VICEODE, ένα διαφορετικό μουσικό-κόμικ πρότζεκτ, δεν είναι εύκολο να καταλάβεις ότι είναι μόλις 22. 

«Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ζωγράφιζα. Η δασκάλα ρωτούσε τα παιδιά στην πρώτη δημοτικού “τι θέλετε να γίνετε όταν μεγαλώσετε;” κι εγώ έλεγα “θέλω να περάσω Καλών Τεχνών”. Στην τετάρτη δημοτικού άρχισα να κάνω μαθήματα με πίνακες, ακρυλικά και λάδια και μετά, για 4-5 χρόνια, ασχολιόμουν αποκλειστικά με τη ζωγραφική» λέει όταν τη ρωτάω πότε ξεκίνησε να ασχολείται με τα καλλιτεχνικά. Επηρεασμένη από τα manga και τα anime, ένιωθε αποφασισμένη να δημιουργήσει κάτι δικό της, μέχρι που στο γυμνάσιο άρχισε να μπαίνει στον κόσμο των κόμικ. 

Γενικά, το comic community είναι μικρό, αλλά έχει πολύ μεγάλες προοπτικές. Έχω γνωρίσει άτομα που κάνουν υπέροχες δουλειές και μου κάνει εντύπωση που δεν έχουν βγει τόσο πολύ εκτός Ελλάδας. Είναι πολύ λίγοι οι καλλιτέχνες που έχουν πάρει διακρίσεις στο εξωτερικό.

«Δεν είχα πολύ μεγάλες επιρροές τότε, καταπιανόμουν με τίτλους που μάθαινα απ’ οπουδήποτε και άμα έβρισκα κάπου Ίντερνετ ή πήγαινα σε κάποιο Ίντερνετ-καφέ, κατέβαζα σειρές. Επηρεαζόμουν από αυτά τα λίγα» συνεχίζει.

«Όταν αποφάσισα να κάνω το δικό μου κόμικ, συνειδητοποίησα ότι πρώτα έπρεπε να φτιάξω ένα σενάριο, μετά κάποια προσχέδια και έπειτα κάποια thumbnails. Έτσι, μπήκα κάπως σε μια σειρά, έκανα βέβαια και πολλά λάθη. Η πρώτη μου αυτοέκδοση φιλοξενήθηκε σε μια έκθεση στην οποία είχα συμμετάσχει το 2016, όταν είχα μόλις τελειώσει το σχολείο. Ήταν 80 σελίδες με μελάνι στιλό και χαρτί Α4. Λεγόταν «Imprisoned Soul» και θυμάμαι ότι το manga που είχα φτιάξει είχε βγει στην πεντάδα με τα προτεινόμενα για τον πρωτοεμφανιζόμενο καλλιτέχνη του Comicdom». 

Δήμητρα Καζή Facebook Twitter
«Βλέπω ότι όσο δουλεύω, το σύμπαν μού το ανταποδίδει. Είμαι πολύ ευγνώμων για όλο αυτό». 

Το VICEODE και το Comic ‘N’ Play

Μέχρι σήμερα η Δήμητρα Καζή έχει βραβευτεί σε πολλούς καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς, έχει καθίσει ξανά και ξανά σε booths εκθέσεων, παρουσιάζοντας τη δουλειά της, και δηλώνει πως δυσκολεύεται να περιοριστεί σε μικρά πρότζεκτ, χωρίς αυτό να την εμποδίζει να εστιάζει κάθε φορά σε κάτι καινούργιο. Στην Αθήνα ήρθε όταν κέρδισε υποτροφία για τη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών του Ορνεράκη, έχοντας περάσει παλιότερα από ένα δημόσιο ΙΕΚ με ειδίκευση στην κινούμενη εικόνα, τα animations και το graphic design. Η βασική ενασχόλησή της αυτό το διάστημα είναι ένα μουσικό-comic concept, το VICEODE, στο οποίο εικονοποιεί και μεταφέρει με την παλέτα της τη μελαγχολία των στίχων σε κόμικ. «Είναι ένα διεθνές μουσικό πρότζεκτ που βασίζεται σε μια ιστορία. Κάθε τραγούδι είναι ένα κόμικ» λέει σχετικά. 

Πώς βίωσε η ίδια τη συμμετοχή της ως τιμώμενου προσώπου στο Comic ‘N’ Play 2020 και πώς κατάφερε να υλοποιήσει έργα για δύο παράλληλες εκθέσεις, οι οποίες, σε συνεργασία με την ActionAid, ανέδειξαν το στοιχείο της κοινωνικής ευαισθησίας; 

«Στο Comic ‘N’ Play η θεματική ήταν “Oι σκέψεις των άλλων” και στην ActionAid το “Τώρα μένω πια εδώ”. Η τέχνη δεν δίνει απλώς ένα μήνυμα αλλά είναι ίσως ο πιο βασικός δίαυλος μέσα από τον οποίο μπορείς να επηρεάσεις τον άλλον» λέει η ίδια έχοντας δημιουργήσει την κεντρική αφίσα και συμμετέχοντας στο ανθολόγιο της έκθεσης.

Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Queens Gambit

Το ελληνικό comic community

«Γενικά, το comic community είναι μικρό, αλλά έχει πολύ μεγάλες προοπτικές. Έχω γνωρίσει άτομα που κάνουν υπέροχες δουλειές και μου κάνει εντύπωση που δεν έχουν βγει τόσο πολύ εκτός Ελλάδας. Είναι πολύ λίγοι οι καλλιτέχνες που έχουν πάρει διακρίσεις στο εξωτερικό.  

Είναι πολύ δύσκολο. Οι ελληνικοί εκδοτικοί δεν στέλνουν έργα έξω, πιο πολύ μεταφράζουν. Μακάρι να γίνει κάτι, γιατί υπάρχουν πάρα πολλές καλές δουλειές». 

Αναφορικά με το κοινό που επισκέπτεται events και εκθέσεις, θεωρεί ότι πιο εύκολα θα αγοράσει μια αφίσα για δώρο παρά ένα ολόκληρο κόμικ. Παρ’ όλα αυτά, νιώθει ότι βρίσκεται σε μία από τις πιο δημιουργικές φάσεις της ζωής της και πως με τις συνεργασίες να έρχονται η μία μετά την άλλη, εκείνη θα συνεχίσει να κάνει αυτό στο οποίο είναι ταγμένη από μικρή. 

«Βλέπω ότι όσο δουλεύω, το σύμπαν μού το ανταποδίδει. Είμαι πολύ ευγνώμων για όλο αυτό». 

Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Δήμητρα Καζή, Οι σκέψεις των άλλων
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Little Devils. εξώφυλλο
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Sailor Moon
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Abyss, σελ. 6
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Abyss, σελ. 7
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Narcissus, εξώφυλλο
Το κόμικ σύμπαν της 22χρονης Δήμητρας Καζή Facebook Twitter
Viceode, Narcissus, σελ. 8-9

Instagram: @demeterkazis

https://viceode.com/comics







 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι κατσαρίδες προκαλούν φόβο και αηδία, αλλά ένα κόμικ ίσως βοηθήσει να τις δούμε πιο χαλαρά

TV & Media / Οι κατσαρίδες προκαλούν φόβο και αηδία, αλλά ένα κόμικ ίσως βοηθήσει να τις δούμε πιο χαλαρά

Ο περίφημος αμερικανός κομίστας Don Martin και η εικονογραφημένη «μελέτη» του για το έντομο που επιβιώνει στις πιο δύσκολες συνθήκες και αναζωογονείται το καλοκαίρι.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Ron Cobb: Ποιος ήταν ο κομίστας της αμφισβήτησης και της δυστοπικής επιστημονικής φαντασίας

Απώλειες / Ron Cobb: Ποιος ήταν ο κομίστας της αμφισβήτησης και της δυστοπικής επιστημονικής φαντασίας

Υπήρξε από τους πλέον επιφανείς και επιδραστικούς σχεδιαστές πολιτικού κόμικ στα '60s, υπέγραψε ακολούθως σχεδιαστικά και σκηνογραφικά μερικές από τις διασημότερες ταινίες sci-fi, παρά όμως την επιτυχία του παρέμεινε «χίπης» μέχρι τέλους. Πέθανε πρόσφατα στα 83 του χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM