«Μπαίνοντας στη Θεσσαλονίκη το ’45, αργά το βράδυ της Μ. Πέμπτης είχε τελειώσει η λειτουργία και οι εκκλησίες άδειες, φωτισμένες ηχούσαν πένθιμα. Περπατούσα μόνος και θαμπωμένος – είπα από μέσα μου: "Θεέ μου, πόση αμαρτία πρέπει να περιέχει αυτή η πόλη για να ‘χει τόσες εκκλησίες"».
Η πρώτη αυτή εντύπωση του Μάνου Χατζιδάκι για την Θεσσαλονίκη, ο οποίος έμελλε να γίνει «φανατικός λάτρης της πόλης και των αφανών κατοίκων της», ήταν μια από τις βασικές αναφορές μας για να δομήσουμε μια μοναδική χωρική αφήγηση και εμπειρία για τον επισκέπτη στον εσωτερικό του ξενοδοχείου MonAsty. Όπως για κάθε Autograph Collection ανά την υφήλιο έτσι και για το πρώτο ξενοδοχείο πέντε αστέρων στην καρδιά του ιστορικού κέντρου της πόλης, η Marriott International αναζήτησε ένα σχεδιαστικό concept και ταυτότητα που να συνδυάζει την εντοπιότητα με το πολυτελές brand.
Ο σχεδιασμός των εσωτερικών χώρων του MonAsty αντλεί έμπνευση από την βυζαντινή κληρονομιά της πόλης που παραμένει εμφανής κυρίως στους ναούς της και εκφράζεται είτε μέσα από την υλικότητα όπως η ιδιαίτερη χρήση πέτρας, τούβλου, ξύλου και μαρμάρου είτε μέσα από μια πνευματικότητα που πηγάζει από την λιτή και αυστηρή χρήση του φωτός και των χρωμάτων. Αφορμή για την βυζαντινή, μοναστηριακή προσέγγιση στον εσωτερικό σχεδιασμό του ξενοδοχείου των 100 δωματίων στάθηκε και το γεγονός ότι γειτνιάζει με το μοναδικό ενεργό μοναστήρι στο κέντρο της πόλης, αυτό της Αγίας Θεοδώρας, το οποίο πήρε την θέση ενός βυζαντινού μοναστηριού που κάηκε στην μεγάλη πυρκαγιά του 1917.
Η χωρική αφήγηση των κοινόχρηστων χώρων και των δωματίων συνδέουν την μοναστηριακή ατμόσφαιρα με την σύγχρονη λειτουργία ενός ξενοδοχείου δημιουργώντας ένα «καταφύγιο» μέσα στην πολύβουη πόλη που απευθύνεται τόσο στους επισκέπτες όσο και στους κατοίκους της.
Αφορμή για την βυζαντινή, μοναστηριακή προσέγγιση στον εσωτερικό σχεδιασμό του ξενοδοχείου στάθηκε και το γεγονός ότι γειτνιάζει με το μοναδικό ενεργό μοναστήρι στο κέντρο της πόλης, αυτό της Αγίας Θεοδώρας, το οποίο πήρε την θέση ενός βυζαντινού μοναστηριού που κάηκε στην μεγάλη πυρκαγιά του 1917
Στην κεντρική είσοδο του ξενοδοχείου ξεχωρίζει η βυζαντινή πλέξη του πέτρινου δαπέδου, η οποία ενοποιεί το μέσα με το έξω, κάνοντας τον χώρο του μπαρ να θυμίζει στοά. Καθαρές και λιτές φόρμες, με αναφορές στην μοναστηριακή αρχιτεκτονική, όπως καμάρες και κόγχες, καθώς και υλικότητες που εξυμνούν το craftsmanship όπως δέρμα, πλεκτή ψάθα, τούβλο, ξύλο και επαλειφόμενα κονιάματα, κοσμούν διάφορα σημεία της ρεσεψιόν, του λόμπι και του εστιατορίου.
Αυτή η «multisensory» σχεδιαστική πορεία συνεχίζει και έξω στον κήπο, όπου ένας συνδυασμός φύτευσης και υδάτινου στοιχείου απομονώνει ακόμη περισσότερο τον επισκέπτη από τον θόρυβο της πόλης δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα περισυλλογής και χαλάρωσης.
Ο ανοιχτός διάλογος του MonAsty με την ιστορία της πόλης και τις μοναστηριακές επιρροές ολοκληρώνεται στους ιδιωτικούς χώρους των δωματίων με γήινους, μονοχρωματικούς τόνους, ειδικά σχεδιασμένα έπιπλα, πινελιές αυτοκρατορικού πράσινου στις σουίτες και ξύλινες λεπτομέρειες.
Interior Design & Spatial Narrative
Partners in Charge: Δομινίκη Δαδάτση, Ερμής Αδαμαντίδης
Project Architect: Δανάη Παπουτσή
ProjectTeam: Φωτεινή Γεωργακοπούλου, Ελένη Παυλίδου, Κωνσταντίνα Καραλάιου, Αιμιλία Σόκρη, Ιωάννης Ρέτσιος, Θέμης Νάνας, Ιωάννης Αντωνιάδης, Mathilde Canet, Wissal Ouahi, Δημήτρης Μουταφίδης, Γιώργος Φούντος
Project Management & Concept Room Design Adaptation: Βάγια Χαριζοπούλου/ D2C2 Architects
Architectural Lighting: Eleftheria Deko & Associates
Branding & Graphic Design: Campaign Works
Graphic Design: Trebanal
Bespoke Artworks: Fikos
Landscaping: Vita Verde