Είναι γνωστό ότι οι πιο γνωστές μάρκες μεταφέρουν την ταυτότητά τους μέσω των λογοτύπων που καθορίζουν την πορεία της οπτικής τους επικοινωνίας.
Στο παρελθόν, έχουν γίνει πολλές προσπάθειες να αναγνωριστούν οι οικογένειες γραμματοσειρών μεγάλων διεθνών λογοτύπων, απλά η προσπάθεια ενός Ιταλού γραφίστα στρέφει το ενδιαφέρον σε μια μικρή, αλλά σημαντική λεπτομέρεια: ενώ όλα τα εμπορικά σήματα είναι πρωτότυπα, αξιόλογα και εύκολα να τα θυμόμαστε, τα περισσότερα από αυτά έχουν σχεδιαστεί με γραμματοσειρές που μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν από το Διαδίκτυο.
Ίσως να πιστεύετε ότι οι πιο πλούσιες εταιρείες όπως το Facebook και η Google, ή έστω, κάποια πολύ μεγάλα ονόματα στο χώρο της μόδας, όπως ο Giorgio Armani (χρησιμοποιεί την Didot LT, μια από τις πιο διάσημες serif γραμματοσειρές) επενδύουν σε logos που έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά κατά παραγγελία. Στην πραγματικότητα, αυτό δεν συμβαίνει πάντα.
Αντίθετα, μερικές παραλλαγές πάνω σε μια ήδη υπάρχουσα γραμματοσειρά μπορούν να γεννήσουν τον λογότυπο μιας πολύ σημαντικής επιχείρησης.
Ο Emanuele Abrate, ένας Ιταλός freelancer γραφίστας, ανέλαβε το έργο για να προσδιορίσει ποιες γραμματοσειρές χρησιμοποιήθηκαν για να σχεδιαστούν οι λογότυποι ορισμένων από τις μεγαλύτερες μάρκες παγκοσμίως και η συλλογή του στο Behance αποτελεί σημείο αναφοράς.
Όπως θα δείτε, κάποιες πολύ μικρές επεμβάσεις είναι εκείνες που έχουν σημασία: η ένωση στο «k» του Facebook, ή η κλασική πλέον, προσαρμοσμένη κλίση των Futura της Nike και άλλες τέτοιες φαινομενικά ήσσονος σημασίας τροποποιήσεις μπορούν να μετατρέψουν μια συνηθισμένη γραμματοσειρά στη σπονδυλική στήλη ενός αναγνωρίσιμου σήματος.
Δείτε παρακάτω ποιες γραμματοσειρές έχουν χρησιμοποιηθεί σε μερικούς από τους πιο συνηθισμένους λογότυπους της σύγχρονης ψηφιακής ζωής μας.
Δείτε εδώ την ολοκληρωμένη συλλογή του Emanuele Abrate.
σχόλια