H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust

H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
0

Πίσω από το όνομα Sawdust Studio κρύβεται η δημιουργική συνεργασία του Jonathan Quainton και του Rob Gonzalez. Τόσο στην επιφάνεια της οθόνης ενός υπολογιστή όσο και στο τυπωμένο χαρτί ενός περιοδικού, η αισθητική τους ακολουθεί μια ριζοσπαστική απομάκρυνση από την μαζική κουλτούρα, ακόμα και από τη θρυλική αποδόμηση της τυπογραφίας, όπως εξελίχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '90. Σήμερα, που τα στοιχεία της τυπογραφικής αποδόμησης έχουν ξεπεράσει την πραγματικότητα, και μετά τα «γράμματα» ήρθε η σειρά της εικόνας να αποδομηθεί μέσα από glitch ξυράφια που φτύνουν κατακερματισμένη διαφημιστική πληροφορία στους ανυποψίαστους πριν τα δελτία ειδήσεων, το μυαλό των Sawdust διαφωτίζει το μεταβαλλόμενο εσωτερικό τοπίο της ψηφιακής ζωής μας. Αντανακλά το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον των υποψιασμένων, ταϊζοντάς το με θραύσματα μιας καλοστημένης σουίτας λογισμικού.

Ο ακραία ψυχρός ψηφιακός ρεαλισμός του έργου των Sawdust, μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τι είναι ικανή να προσφέρει σήμερα η τεχνολογία στην τέχνη της τυπογραφίας.

H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τυπογραφία για το περιοδικό IBM Systems Magazine, σε τεύχος σχετικό με τον προσδιορισμό της μετατόπισης από την επιλεκτική κρυπτογράφηση σε πλήρη διάχυτη κρυπτογράφηση.

Οι δύο βρετανοί σχεδιαστές συναντήθηκαν στο πανεπιστήμιο ενώ ετοίμαζαν την διπλωματική τους στο γραφιστικό σχέδιο. Έγιναν δύο καλοί φίλοι, αλλά στην πορεία εξελίχθηκαν και σε δύο πολύ καλούς συνεργάτες. Αποφάσισαν να συνεργαστούν γιατί και στους δύο αρέσουν τα έργα που προσφέρουν ένα βαθμό οπτικής εξερεύνησης, που μπορεί να είναι πιο απαιτητικά στην ανάγνωσή τους, που μπορεί να αναπαραχθούν από το σωρό των αχρησιμοποίητων ιδεών που έχουν στο μυαλό τους. Ο ακραία ψυχρός ψηφιακός ρεαλισμός του έργου τους, μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τι μπορεί να προσφέρει σήμερα η τεχνολογία στην τέχνη της τυπογραφίας. Ολόκληρο το σύμπαν της ψηφιακής εποχής γίνεται ένα τοπίο στους χαρακτήρες που σχεδιάζουν: οι νέες ιδέες, οι φαντασιώσεις, η εκπληκτική τεχνολογική μεταρρύθμιση, η ικανότητα των μηχανών, η αναβαθμισμένη κλινική διαύγεια των σύγχρονων πίξελ, οι μύθοι της «δυστοπικής» κοινωνικής προόδου, η κομψότητα του κλασικού και της παραδοσιακής γραμμικής αφήγησης, το ανακάτεμα των γραμμάτων και των αριθμών σε ένα κείμενο που όλοι έχουμε μάθει να διαβάζουμε με ταχύτητα και ευκολία, χάρη στην ευρεία χρήση του διαδικτύου.

Τα έργα των Sawdust έχουν στολίσει μια τεράστια γκάμα περιοδικών και εφημερίδων: από το τεχνολογικό Wired (σε όλες τις πιθανές εκδόσεις που κυκλοφορεί από Αμερική μέχρι Ιταλία) μέχρι το θρυλικό Εsquire και τους New York Times. Ανάμεσα στους πελάτες του Sawdust Studio θα βρει κανείς κολοσσούς όπως την Coca-Cola, την ΙΒΜ, την Nike, την Audi, την Honda, την Converse ή την Dolby. Κι ενώ η ιδιορρυθμία της τυπογραφίας τους δεν φαίνεται να δίνει δεκάρα για τη διάκριση ανάμεσα στο φανερό και το κρυφό περιεχόμενο της πραγματικότητας που καλούνται να υπηρετήσουν, το καλλιτεχνικό δίδυμο έχει εδώ και καιρό αφήσει πίσω του τον διάδρομο επιτάχυνσης, έχει κυριολεκτικά "ξεφύγει" και πλέον βρίσκεται σε τροχιά για την ολοκλήρωση της τυπογραφικής του φιλοσοφίας. 

H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Αφίσα για τα 100 χρόνια του εμβληματικού μπουκαλιού της Coca-Cola στην έκθεση «Τhe Coca-Cola Bottle: An American Icon at 100» στο High Museum of Art της Ατλάντα.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τυπογραφικό έργο για το εξώφυλλο του περιοδικού της Audi.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Tυπογραφία για ένα άρθρο του αμερικανικού Wired αφιερωμένο στους νέους χάκερ που προορίζονται να κυριαρχήσουν στον κόσμο της τεχνολογίας.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Εξώφυλλο για τους New York Times βασισμένο στο κεντρικό θέμα που καταγράφει την ιστορία του καθηγητή Sebastien Seung από το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον και την προσπάθειά του να χαρτογραφήσει τις νευρικές οδούς του εγκεφάλου.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Γραμματοσειρά ειδικά σχεδιασμένη για το βρετανικό Wired.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Εξώφυλλο για το βρετανικό περιοδικό Creative Review.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Γραμματοσειρά ειδικά σχεδιασμένη για το ιταλικό Wired.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Άνοιγμα για άρθρο του περιοδικού Entertainment Weekly αφιερωμένο στην ταινία του Τζέιμς Μποντ "Spectre".
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τυπογραφία κατά παραγγελία για άρθρο του περιοδικού Men's Health για τον πόνο.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Σχέδιο για το εξώφυλλο του περιοδικού ΜΙΤ Technology Review, ειδικά σχεδιασμένο για το τεύχος "Best in Tecn 2017"
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τυπογραφικό σχέδιο για το ετήσιο τεύχος του Wired Design Issue με θέμα την αρχιτεκτονική.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τα νούμερα της γραμματοσειράς Quainton που μπορεί να αγοράσει κανείς από το Hype for Type.
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Τυπογραφικό σχέδιο για το βιβλίο OFFF "Archetype".
H φουτουριστική τυπογραφία των Sawdust Facebook Twitter
Σχεδιασμός λογοτύπου και μάρκας για τον αμερικανό παίκτη του NBA Blake Griffin για λογαριασμό της Nike.

Το επίσημο site των Sawdust βρίσκεται εδώ.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ