Live

2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter

2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού

0

Η πανδημία έχει πλήξει δριμύτατα τις τέχνες και τους χώρους πολιτισμού σε ολόκληρο τον πλανήτη και το μέλλον για τον ευρύτερο πολιτιστικό χώρο προμηνύεται εξαιρετικά δυσοίωνο. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με επίσημη αναφορά, οι περισσότεροι από τους απασχολούμενους στον τομέα του πολιτισμού και της δημιουργίας έχουν ήδη δει το εισόδημά τους να πέφτει κατά 100%, δηλαδή να εξαφανίζεται.

Αυτή η τρομακτική πραγματικότητα ενέπνευσε τον διάσημο Γερμανό φωτογράφο και εικαστικό Wolfgang Tillmans να ξεκινήσει ένα πρότζεκτ ενίσχυσης του απειλούμενου με αφανισμό κόσμου των τεχνών, με την επωνυμία «Αλληλεγγύη 2020» (2020Solidarity) προσκαλώντας 40 γνωστούς καλλιτέχνες από όλον τον κόσμο να σχεδιάσουν μια αφίσα αντιπροσωπευτική του έργου τους αλλά και της τρέχουσας περίστασης που όλοι βιώνουμε.

Κάθε αφίσα έχει την ίδια τιμή (50 ευρώ) υπό τη μορφή δωρεάς και όλα τα έσοδα θα πάνε προς ενίσχυση διάφορων χώρων και ιδρυμάτων πολιτισμού (ειδικά των πιο «ανεπίσημων» και «αδύναμων») προκειμένου να εξακολουθήσουν να υπάρχουν. (Για περισσότερες πληροφορίες μπορεί να επισκεφτεί κανείς το crowdfunding site του πρότζεκτ, betweenbridges.net).

2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
Anne Imhof, Eliza Douglas in Anne Imhof, Imagine, Galerie Buchholz, 2019, Photography: Nadine Fraczkowski, 2019
2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
Peter Berlin, Damiani Book Cover, 2019

Παρακάτω, ο Tillmans εξηγεί τον τρόπο που εμπνεύστηκε το πρότζεκτ και την ιστορία πίσω από τη δική του φωτογραφία / συνεισφορά:

«Η ιδέα μου ήρθε κάποια στιγμή πριν από τρεις εβδομάδες, όταν ένιωσα έντονη την επιθυμία να βοηθήσω κι εγώ όπως μπορώ όλους τους πολιτιστικούς χώρους που αναγκάστηκαν να κλείσουν επ' αόριστο εξαιτίας της τρέχουσας κρίσης. Σκέφτηκα λοιπόν την δημιουργία απεριόριστου αριθμού αφισών, και όχι μιας περιορισμένης έκδοσης με υψηλή τιμή που έχει γίνει ακόμα πιο απαγορευτική για τους περισσότερους ανθρώπους. Κατόπιν σκέφτηκα να ζητήσω τη συνδρομή και άλλων καλλιτεχνών από διαφορετικές χώρες ζητώντας τους να προσφέρουν έργα που θα γίνουν αφίσες. Η τιμή για κάθε αφίσα είναι στα 50 ευρώ, δολάρια ή λίρες. Προφανώς δεν είναι φτηνή, ούτε πρόκειται ακριβώς για 'τέχνη για όλους'. Η αγορά όμως κάθε αφίσας αποτελεί μια μορφή δράσης, και όλα τα χρήματα θα πάνε για την οικονομική ενίσχυση προς όλα εκείνα τα μέρη που απειλείται σοβαρά η ίδια τους η ύπαρξη».

2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
Elmgreen & Dragset, Incidental Self (No. 21), 2007

«Υπάρχουν πολλά μέρη που δεν θα λάβουν καμία ενίσχυση και κανένα μερίδιο από το 'πακέτο διάσωσης' επειδή πρόκειται για ανεπίσημους αλλά σημαντικούς χώρους στην κουλτούρα αλλά και στην κοινωνική / νυχτερινή ζωή, οι οποίοι κινδυνεύουν να κλείσουν για πάντα. Για μένα, οι χώροι κοινωνικής συνεύρεσης αποτελούν επίσης χώρους πολιτισμού και θα ήταν τρομερό να χάσουμε τα μέρη που αγαπάμε να συχνάζουμε. Θέλουμε επίσης όμως να βοηθήσουμε και κοινωνικές πρωτοβουλίες που κάνουν σημαντική δουλειά στο επίπεδο της κοινότητας ή συγκεντρώνουν χρήματα για νοσοκομεία και οργανισμούς υγείας».

2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
Marlene Dumas, James Baldwin (from the series Great Men), 2
2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
Gillian Wearing, All I Ever Wanted Was Love, 1992/93

«Η δική μου αφίσα είναι από μια φωτογραφία που τράβηξα τον Μάρτιο, όταν επέστρεψα στο σπίτι μου στο Βερολίνο μετά από ένα μεγάλο επαγγελματικό ταξίδι ανά τον κόσμο. Ήμουν στην κουζίνα του στούντιο όταν είδα να φωτίζει ένα ιδιαίτερο φως αυτό το ράφι με την εικόνα και τα βάζα. Είναι η τελευταία φωτογραφία που μεγεθύναμε σε μεγάλη κλίμακα πριν κλείσει το στούντιο στις 13 Μαρτίου, συνεπώς έχει για μένα μια έντονη προσωπική αξία. Η στιγμή εκείνη είναι σα να αντηχεί διαρκώς όλον αυτόν τον καιρό».

2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
Sabelo Mlangeni, “Identity” Bongani Tshabalala, 2011
2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
Ralf Marsault and Heino Muller, (25/34 Photographers) Mr. Plus, J-P., Mickey, Paris 1987 (Fin de siècle series), 1987
2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
Wolfgang Tillmans, still life (Bühnenbild), 2020
2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
Mark Leckey, A Changeling Can Change, 2020
2020Solidarity: Το πρότζεκτ του Wolfgang Tillmans για να σωθεί ο χώρος του πολιτισμού Facebook Twitter
David Wojnarowicz with Tom Warren, Self-Portrait of David Wojnarowicz, 1983/84

Με στοιχεία από το AnOther

Εικαστικά
0

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα με βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ