Αυτό είναι το πρόγραμμα του 4ου Fast Forward Festival σε Αθήνα και Πειραιά

Αυτό είναι το πρόγραμμα του 4ου Fast Forward Festival σε Αθήνα και Πειραιά Facebook Twitter
0

Με ένα σχόλιο σχετικά με τις γαλλικές εκλογές ξεκίνησε η συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα για το Fast Forward Festival 2017. Στο πάνελ, μαζί με την καλλιτεχνική διευθύντρια του φεστιβάλ Κάτια Αρφαρά, βρίσκονταν οι Brett Bailey, Eyad Houssami, Jason Waite, Daniel Wetzel (Rimini Protokoll) και η Ζωή Δημητρίου για να μας δώσουν μια γεύση από τα 9 πρωτοποριακά πρότζεκτ που θα έχουμε τη δυνατότητα να δούμε σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους της Αθήνας, εντός και εκτός της Στέγης. Οι διεθνείς και Έλληνες καλλιτέχνες που έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν στο φεστιβάλ θα προσπαθήσουν να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις, να κάνουν περφόμανς και να διοργανώσουν προβολές με κοινό άξονα την αρχιτεκτονική της πόλης και σκοπό να ενθαρρύνουν τον διάλογο με τους θεατές.


Φέτος, η λέξη-κλειδί για το φεστιβάλ είναι η «ετεροτοπία», ένας ανθρωπογεωγραφικός όρος που ανέπτυξε ο Γάλλος φιλόσοφος Μισέλ Φουκό.

«Το 4ο FFF αρθρώνεται γύρω από αυτό που ο Φουκό αποκαλούσε "ετεροτοπίες της κρίσης", δηλαδή γύρω από χώρους απαγορευμένους, περιθωριοποιημένους, ενίοτε αόρατους, που δεν θα μπορούσαν κανονικά να συνυπάρξουν», μας εξηγεί η κ. Αρφαρά. «Μαζί με την έννοια του σπιτιού, της οικίας, αποτελούν τον συνδετικό ιστό όλων αυτών των πρότζεκτ που διερευνούν την εμπειρία του αναγκαστικού εκτοπισμού και της βίαιης απώλειας της πατρίδας ή την απώλεια του αισθήματος της ασφάλειας και του ανήκειν. Είναι πολύ σημαντικό ότι οι καλλιτέχνες του FFF ασχολούνται ακριβώς με όσα απασχολούν την Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο ιδιαίτερα έντονα τα τελευταία χρόνια. Με καταστάσεις που έχουν να κάνουν με την άνοδο του λαϊκισμού, την ανατροπή του νεοφιλελευθερισμού και γενικώς με πολιτικούς φόβους και ακραία κοινωνικά φαινόμενα» τόνισε.

Αυτό είναι το πρόγραμμα του 4ου Fast Forward Festival σε Αθήνα και Πειραιά Facebook Twitter
Heterotopia

Το φετινό φεστιβάλ θα γίνει σε τρεις προορισμούς, στο Σύνταγμα, στην Ομόνοια και για πρώτη φορά στον Πειραιά.


Ένα από τα πιο ενδιαφέρονται πρότζεκτ που έχουν γίνει για τις ανάγκες του φεστιβάλ είναι το «Piraeus/Heterotopia» του Akira Takayama. H Αθηνά Σταματοπούλου και ο Παυσανίας Καραθανάσης που συνεργάστηκαν με τον σπουδαίο Ιάπωνα δημιουργό στην εύρεση του κατάλληλου χώρου για το εγχείρημα επισκέφτηκαν πάνω από 40 τοποθεσίες σε διάρκεια 7 μηνών, από την Ελευσίνα μέχρι το αεροδρόμιο του Ελληνικού. Τελικά, ο Takayama επέλεξε τον Πειραιά λόγω της ιδιαιτερότητάς του και της σχέσης αλληλεξάρτησης που έχει με την Αθήνα, που όμως τείνει να φθαρεί όσο περνάει ο καιρός. Ο Takayama με το «Heterotopia» θα προτείνει εναλλακτικές αφηγήσεις σε σχέση με την ιστορία του λιμανιού και, όπως σε κάθε έργο του, θα επιχειρήσει να σπάσει τα ταμπού και τα στερεότυπα με μια σειρά από περιπατητικές περφόρμανς όπου το κοινό θα μπορεί να χρησιμοποιήσει νέα μέσα όπως τα smartphones, οι ψηφιακοί χάρτες και τα ραδιόφωνα. Ως παράλληλη εκδήλωση θα προβάλλεται το «Piraeus/Heterochronia» του Hikaru Fujii που μιλάει με κατοίκους που ζουν γύρω από το Σιλό και αφηγούνται την ιστορία του λιμανιού.

Στον Πειραιά, όμως, θα παρουσιαστεί σε πρώτη παγκόσμια πρεμιέρα, πριν προβληθεί στα λιμάνια του Αμβούργου και της Μασσαλίας, το έργο που αναμένεται να προκαλέσει τις περισσότερες συζητήσεις στο φεστιβάλ. Είναι η δεύτερη φορά που ο Νοτιοαφρικανός Brett Bailey συμμετέχει στο φεστιβάλ − πέρσι τον είχαμε γνωρίσει μέσα από το συγκλονιστικό «Exhibit B». Φέτος θα δείξει το «Sanctuary», που εδώ έχει την έννοια του ιερού τόπου και είναι μια ανθρώπινη εγκατάσταση σαν ένας σύγχρονος λαβύρινθος με επιρροές από τον μύθο του Μινώταυρου. Συνεργάζεται με τον Σύριο και Γαλλοαμερικανό Eyad Houssami στη δραματουργία. Ο Bailey είναι πολύ σοβαρός και επεξηγηματικός σε σχέση με τη δουλειά του. Μας συστήνει όλη τη διεθνή ομάδα του που απαρτίζεται από απλούς ανθρώπους, οι οποίοι προέρχονται από διάφορα backgrounds, όπως ο Ian Robert που είναι μετανάστης δεύτερης γενιάς από την Κένυα και δουλεύει ως διερμηνέας σε ένα άσυλο.

Αυτό είναι το πρόγραμμα του 4ου Fast Forward Festival σε Αθήνα και Πειραιά Facebook Twitter
Sanctuary

Ο ρατσισμός και η ξενοφοβία βρίσκονται στο επίκεντρο του «Sanctuary».

«Η ιδέα να δουλέψω στη συγκεκριμένη θεματική μού ήρθε πριν από δύο χρόνια. Δουλεύω πάνω από μια δεκαετία με θέματα όπως η ξενοφοβία και οι πρόσφυγες. Είναι ένα δύσκολο πρότζεκτ και μπορώ να σας πω ότι πέρσι τον Σεπτέμβρη παραλίγο να το εγκαταλείψω επειδή έβλεπα τον εαυτό μου ως outsider», εξομολογείται ο Bailey. «Ταξίδεψα αρκετά στην Ευρώπη και πήγα σε πολλά κέντρα υποδοχής μεταναστών. Δούλεψα με οργανώσεις που στηρίζουν τους πρόσφυγες και προσπαθούσα να συλλέγω το υλικό μου και να βλέπω με ποιον τρόπο μπορώ να το χρησιμοποιήσω, με ποιον τρόπο λειτουργεί. Πριν από ενάμιση χρόνο πέρασα ένα διάστημα στη Λέσβο, μετά σε διάφορους χώρους υποδοχής στην Αθήνα, στο Παλέρμο, στο Αμβούργο και στην τεράστια ζούγκλα του Καλέ. Ένιωθα αμηχανία επειδή ζητούσα από τους ανθρώπους να μου μιλήσουν, να μου δώσουν πράγματα και δεν είχα τίποτα να τους προσφέρω σε αντάλλαγμα. Πολλές φορές παρέλυα. Έβλεπα στο Διαδίκτυο εικόνες από πρόσφυγες σε μικρές λέμβους στη Μεσόγειο, σε φυλακές της Λιβύης. Με συνεπήρε όλη αυτή η απεικόνιση των προσφύγων στα μίντια. Βλέπουμε κάποιες εικόνες που μας συγκινούν και τις πρώτες φορές που τις κοιτάμε προσπαθούμε να καταλάβουμε τι μπορεί να συμβαίνει, αλλά υπάρχουν τόσο πολλές εικόνες, που μας βομβαρδίζουν καθημερινά» αναφέρει.

«Έτσι, λοιπόν, ένα νεκρό αγόρι, παιδί μεταναστών, το οποίο ξεβράζει η θάλασσα στην ακτή πρέπει να ανταγωνιστεί την εικόνα της Lady Gaga ή το λανσάρισμα του νέου iΡhone και δεν σκεφτόμαστε ότι αυτή η γυναίκα, αυτό το παιδί της φωτογραφίας από κάπου έφυγαν, κάτι έχουν χάσει καθ' οδόν, κάποιους έχουν αφήσει πίσω τους. Δεν αναρωτιόμαστε πλέον τι κάνουν στην καθημερινότητά τους αυτοί οι άνθρωποι, πού στηρίζονται για να αντιμετωπίσουν τα τραύματα που κουβαλάνε, ποιος είναι αυτός ο ιερός τόπος που αναζητούν. Δουλεύοντας πάνω στα θέματα αυτά, συνειδητοποίησα ότι πάρα πολλοί Ευρωπαίοι νιώθουν μεγάλο φόβο και νομίζουν ότι απειλούνται από την ύπαρξη των μεταναστών. Η Ευρώπη για όλους αυτούς τους ανθρώπους είναι ένας ιερός τόπος, ένα καταφύγιο. Όμως η αλήθεια είναι ότι όταν κάποιος αισθάνεται ανασφαλής λόγω αυτών των μεταναστευτικών ροών που καταφτάνουν στη χώρα του μπορεί να γίνει ξενοφοβικός ή ρατσιστής. Η 76χρονη μητέρα μου έχει γαλουχηθεί με το Απαρτχάιντ και μπορώ να κατανοήσω αυτούς τους φόβους. Και την αγαπώ, άρα πρέπει να αγκαλιάσω όλους αυτούς τους φόβους και τις προκαταλήψεις που έχει. Έχω δημιουργήσει 8 σκηνές από αυτή την περίοδο έρευνας στις οποίες πρωταγωνιστούν 8 καταπληκτικοί άνθρωποι, δημιουργώντας πλασματικούς χαρακτήρες με βάση τις εμπειρίες τους. Ως θεατές μπαίνουμε πίσω από τη σκηνή με στόχο να δούμε μια άλλη, πιο ιδιαίτερη πραγματικότητα πέρα από τον επίπεδο τρόπο με τον οποίο βλέπουμε αρχικά τα πράγματα».

Αυτό είναι το πρόγραμμα του 4ου Fast Forward Festival σε Αθήνα και Πειραιά Facebook Twitter
Evros Walk Water 1 & 2. Πηγή Ψημένου

Εκτός, όμως, από το «Sanctuary», ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το «Evros Walk Water 1& 2» του Daniel Wetzel που αφορά τις αληθινές περιπέτειες έξι ασυνόδευτων παιδιών μεταναστών. Είναι η τρίτη φορά που ο Wetzel συμμετέχει στο Fast Forward και δημιουργεί μια σκηνή που από μακριά μοιάζει με μίνι γήπεδο και οι φωνές των παιδιών αφηγούνται μέσα από ακουστικά τις ιστορίες τους και αποκαλύπτουν τις νέες τους πατρίδες μετά τον ξεριζωμό. Στην είσοδο της Στέγης, εκτός του κτιρίου, η διακεκριμένη Ελληνίδα χορογράφος Ζωή Δημητρίου μας προσκαλεί σε ένα ταξίδι με άγνωστο προορισμό με το «Peregrinus» που στα λατινικά σημαίνει «προσκυνητής». Στην Ομόνοια και στο εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο Classical Acropol εισβάλλουν 12 καλλιτέχνες και υπό τις οδηγίες του Jason Waite ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φτιάξουν μια εγκατάσταση που θα μας φέρει αντιμέτωπους με τον σεισμό της Φουκουσίμα και τις ραδιενεργές παρενέργειές του. Πάλι στην Ομόνοια, το «Invisible City» του κορυφαίου Γερμανού εικαστικού Gregor Schneider θα επιχειρήσει να εξαφανίσει την πλατεία από προσώπου γης για να στήσει στη θέση της ένα πολεμικό καταφύγιο, μια ουδέτερη ζώνη. Από την άλλη, στο Σύνταγμα ο Dries Verhoeven (γνωστός από το «No Man's Land»), με το έργο «Phobiarama», δημιουργεί ένα αλλιώτικο, στοιχειωμένο σπίτι, όπου κατοικούν όσα τρομάζουν τη σύγχρονη Ευρώπη.


Τέλος, δεν πρέπει να παραβλεφθεί το γεγονός ότι τα 9 πρότζεκτ που θα παρουσιαστούν στη Στέγη είναι είτε παγκόσμιες πρεμιέρες είτε αναθέσεις της Στέγης αποκλειστικά για το Fast Forward. Μόνη εξαίρεση είναι η παράσταση «Zvizdal» των Berlin. Θα προβληθεί στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης και αφορά την περιοχή του Τσερνόμπιλ και την άρνηση των κατοίκων να φύγουν από τη ραδιενεργό πόλη. Το φεστιβάλ θα διαρκέσει 13 ημέρες, από τις 2 έως τις 14 Μαΐου.

Αυτό είναι το πρόγραμμα του 4ου Fast Forward Festival σε Αθήνα και Πειραιά Facebook Twitter
«Zvizdal» των Berlin

Ολόκληρο το πρόγραμμα:

2-14 Μαΐου 2017

Akira Takayama, Port B

Piraeus/Heterotopia

Ώρες και ημέρες: Τρίτη 2 - Κυριακή 14 Μαΐου | 11:00-18:00 (οι θεατές μπορούν να προσέρχονται στα σημεία εκκίνησης οποιαδήποτε στιγμή, από τις 11:00 έως 18:00)

Είσοδος ελεύθερη

Διαδρομή 1
Σημείο εκκίνησης: Janeiro Café | Σταδίου & πλατεία Ομονοίας (εντός της στοάς)
Σημείο τερματισμού: Πλωτό Μουσείο «Hellas Liberty» | Πύλη Ε2 | Ακτή Βασιλειάδη, Σιλό, Πειραιάς

Διαδρομή 2
Σημείο εκκίνησης: Πλωτό Μουσείο «Hellas Liberty» | Πύλη Ε2 | Ακτή Βασιλειάδη, Σιλό, Πειραιάς
Σημείο τερματισμού: Janeiro Café | Σταδίου & πλατεία Ομονοίας (εντός της στοάς)

Προτείνουμε τη χρήση άνετων ρούχων, καπέλου και κλειστών υποδημάτων, καθώς ο περίπατος του κοινού διαρκεί 3 ώρες περίπου.

2-14 Μαΐου 2017

Hikaru Fujii

Piraeus / Heterochronia

11:00-18:00

Η προβολή γίνεται στα δύο σημεία εκκίνησης του πρότζεκτ «Piraeus/Heterotopia»:

Καφέ Janeiro | Σταδίου & πλατεία Ομονοίας (εντός της στοάς)

Πλωτό Μουσείο «Hellas Liberty» | Πύλη Ε2 | Ακτή Βασιλειάδη, Πειραιάς

Είσοδος ελεύθερη

2-14 Μαΐου 2017

Gregor Schneider

Invisible City

Πλατεία Ομονοίας, Αθήνα

Είσοδος ελεύθερη

Αυτό είναι το πρόγραμμα του 4ου Fast Forward Festival σε Αθήνα και Πειραιά Facebook Twitter
Σημαία σχεδιασμένη από τον Νaohiro Ukawa, αποκλεισμένη περιοχή της Φουκουσίμα, Ιαπωνία

2-14 Μαΐου 2017

Chim↑Pom, Kenji Kubota, Eva & Franco Mattes, Jason Waite

Don't Follow the Wind

12:00-20:00

Ξενοδοχείο Classical Acropol (Πειραιώς 1, Ομόνοια)

Γενική είσοδος: €3

2-5 Μαΐου 2017

Workshop: «Εμείς οι πρόσφυγες: Σενάριο για ένα σχιζοαναλυτικό σεμινάριο» από τους Ayreen Anastas, René Gabri

Εργαστήριο: 2-5 Μαΐου | Εκτός Στέγης

Δημόσια παρουσίαση εργαστηρίου (συζήτηση & προβολή): 6 Μαΐου | Μικρή Σκηνή

Κόστος συμμετοχής: Δωρεάν

Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες για συμμετοχή στο εργαστήριο, πατήστε εδώ.

3-7 & 9-10 Μαΐου 2017

Brett Bailey

Sanctuary

18:00 | 18:15 | 18:30 | 18:45 | 19:00 | 21:00 | 21:15 | 21:30

Εκτός Στέγης

Λιμάνι Πειραιά | Πύλη Ε2 | Πέτρινη Αποθήκη

Εισιτήρια:

Κανονικό: €10 | Φίλος, Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): €8 | Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): €7 | Μειωμένο, ΑμεΑ, συνοδός ΑμεΑ & άνεργοι: €5

Προτείνεται η προκράτηση θέσης λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων.

Η δράση πραγματοποιείται σε μη θεατρικό χώρο ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες.

3-8 Μαΐου 2017

Daniel Wetzel / Rimini Protokoll

Evros Walk Water 1 & 2

18:00, 20:00 & 22:00

Στα αγγλικά και στα ελληνικά

Εκθεσιακός χώρος

Εισιτήρια:

Κανονικό: €10 | Φίλος, Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): €8 | Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): €7 | Μειωμένο, ΑμεΑ, συνοδός ΑμεΑ & άνεργοι: €5

Αυτό είναι το πρόγραμμα του 4ου Fast Forward Festival σε Αθήνα και Πειραιά Facebook Twitter
Phobiarama, Dries Verhoeven. Φωτο: Willem Popelier

9-14 Μαΐου 2017

Dries Verhoeven 

Phobiarama

Δευτ.-Παρ.: 18:00 | 19:00 | 20:00 | 21:00 | 22:00

Σάβ.-Κυρ.: 11:00 | 12:00 | 13:00 και 18:00 | 19:00 | 20:00 | 21:00 | 22:00

Πλατεία Συντάγματος, Αθήνα

Διάρκεια: 40'

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη, με σειρά προτεραιότητας. Απαραίτητη η ηλεκτρονική προκράτηση θέσης. Πατήστε εδώ για κράτηση θέσης.

Η δράση πραγματοποιείται σε μη θεατρικό χώρο, ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες και δεν ενδείκνυται για όσους αντιμετωπίζουν επιληπτικά επεισόδια.

10-14 Μαΐου 2017

Ζωή Δημητρίου

Peregrinus

18:30 & 20:30

Εκτός Στέγης

Σημείο εκκίνησης: Κεντρική είσοδος Στέγης

Εισιτήρια:

Κανονικό: €10 | Φίλος, Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): €8 | Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): €7 | Μειωμένο, ΑμεΑ, συνοδός ΑμεΑ & άνεργοι: €5

Η δράση πραγματοποιείται σε μη θεατρικό χώρο, ο οποίος δεν είναι προσβάσιμος σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες.

10-11 Μαΐου 2017

BERLIN

Zvizdal [Chernobyl - so far so close]

21:00

Κεντρική Σκηνή

Εισιτήρια:

Κανονικό: €10 | Φίλος, Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): €8 | Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): €7 | Μειωμένο, ΑμεΑ, συνοδός ΑμεΑ & άνεργοι: €5

13-14 Μαΐου 2017

Διεθνές Συμπόσιο: «On homelands and the stateless as the world tilts right»

Μικρή Σκηνή

Το συμπόσιο θα πραγματοποιηθεί στα αγγλικά

Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας

Προκράτηση θέσεων στο [email protected] και στο 213 0178036

Τα δελτία εισόδου θα διανέμονται 1 ώρα πριν από την έναρξη του συμποσίου και κατά τη διάρκειά του.

Αυτό είναι το πρόγραμμα του 4ου Fast Forward Festival σε Αθήνα και Πειραιά Facebook Twitter
Peregrinus. Φωτο: Andy Ferreira

Info:

Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συγγρού 107

Πληροφορίες: 210 900 5 800

2-14 Μαΐου 2017

Εντός και εκτός Στέγης

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ