«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη

«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
0

«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO



Τα έργα που εκθέτει ο Blind Adam στην γκαλερί Breeder στην έκθεσή του με τίτλο «Holy Glory» είναι εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη. Έργα από ακρυλικό μαλλί με αμέτρητους κόμπους που συνθέτουν πρώτα τα νήματα και στη συνέχεια γίνονται εικαστικές κατασκευές, οι οποίες χρειάζονται μήνες για να ολοκληρωθούν.


«Το έργο του Blind Adam στέκεται στο όριο μεταξύ ορατού και μη ορατού, στη λεπτή γραμμή που χωρίζει το φως από το σκοτάδι, χωρίς διαβαθμίσεις ή σκιές» λέει ο Αλέξιος Παπαζαχαρίας που έχει επιμεληθεί την έκθεση. «Εκεί, εικόνα και αντικείμενο, βάρος και όγκος, σχήμα και αίσθηση αρχίζουν να διαπραγματεύονται τα μεταξύ τους όρια σε μια σπουδή της υπόθεσης για το άγνωστο γιατί, όπως εκφράστηκε μέσα από τη δημιουργία και την ανάπτυξη, την αποδοχή και τον ασπασμό, τον συμβολισμό και την εικονογράφηση της ιδέας του θείου. Τα φτερά του αγγέλου προστάτη, ο σταυρός του μαρτυρίου (στον οποίο έχει αποδοθεί η θεία χάρη), ο τόπος λατρείας με το άγνωστης προέλευσης σχήμα της Κάαμπα στη Μέκκα, ο ψηλός θρόνος ενός θεού που βλέπει τα πάντα, αποτελούν το ένα τμήμα της σπουδής. Το άλλο τμήμα αποτελείται από έργα που απευθύνονται άμεσα στην ανθρώπινη ύπαρξη, την ανησυχία και το άγχος της, τον φόβο για το άγνωστο, τον φόβο της επιστροφής στην άβυσσο της "Ασκητικής" του Καζαντζάκη: το ιερό χαλί προσευχής, οι στροβιλισμοί και η έκσταση του Holy Glory και, φυσικά, ο θάνατος με το ακαθόριστο σχήμα που μοιάζει να θέλει να ρουφήξει ό,τι είναι γύρω του σε ένα βαθύ, ψηλαφητό σκοτάδι. Οι κόμποι και οι θηλιές, που είναι το βασικό υλικό αυτής της σειράς έργων, αποτελούν το μέτρο της κλίμακας και του χρόνου, του καιρού της κατασκευής και του μεγέθους του έργου, και το μέσο μέσα από το οποίο θα εκφράζονται ταυτόχρονα το συμπαγές και το ρευστό, το απόλυτα υλικό και το οριακά σχεδιαστικό της γλυπτικής πρακτικής του Blind Adam».

«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
«Holy Glory», μια έκθεση του Blind Adam με έργα εμπνευσμένα από την «Ασκητική» του Καζαντζάκη Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Info:
«Holy Glory»

Τhe Breeder

Ιάσονος 45, Μεταξουργείο

έως τις 24 Μαρτίου

Τρίτη-Σάββατο: 12:00-18:00

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ