Human + Nature: Πέντε τεράστιες γυναικείες φιγούρες τιμούν τη φύση και τα υλικά της

Human + Nature: Πέντε τεράστιες γυναικείες φιγούρες τιμούν τη φύση και τα υλικά της Facebook Twitter
0

Λίγο έξω από το Σικάγο, στα 1.700 στρέμματα του The Morton Arboretum ο Ντάνιελ Πόπερ έστησε τα γλυπτά του, πέντε τεράστιες γυναικείες φιγούρες, με υλικά όπως το ξύλο και το ατσάλι, το σκυρόδεμα και υφαντά για να δείξει την ανθεκτικότητα και την ποικιλομορφία της φύσης στα 220.000 δείγματα που αναπτύσσονται στο έδαφος. Το Human + Nature είναι η μεγαλύτερη έκθεση του Πόπερ μέχρι σήμερα.

Οι γυναικείες φιγούρες ποικίλλουν σε στάση, υλικό και συνολική αισθητική. Το καθένα από τα γλυπτά του έχει ύψος 26 πόδια και ζυγίζει πολλούς τόνους. Το θέμα του είναι ίδιο: μια κεντρική προτομή που αλλάζει σχήμα και σύνθεση.

Ο Πόπερ είναι ένας καλλιτέχνης που συνδέει τις εγκαταστάσεις του με τη φύση και τα υλικά της, γνωστός παγκοσμίως για τις επιστημονικές μεθόδους που χρησιμοποιεί για να επεξεργαστεί την πρώτη ύλη του. Οι θεαματικές δημόσιες εγκαταστάσεις τέχνης που παρουσιάζει είναι διαδραστικές μέσα σε δημόσιους χώρους, ενώ η φύση της πατρίδας του, της Νότιας Αφρικής, αποτυπώνεται στα χαρακτηριστικά των προσώπων του έργου του.  

Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε κορυφαία φεστιβάλ όπως το Electric Forest στις ΗΠΑ, το Boom στην Πορτογαλία, το Rainbow Serpent στην Αυστραλία, καθώς και το Afrikaburn στο Tankwa Karoo στη Νότια Αφρική.

Ένα από τα μεγάλα έργα του είναι μια ανάθεση για τη Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας του Nelson Mandela. Δημιούργησε το Δέντρο της Σοφίας ύψους 14 μέτρων από γαλβανισμένο ατσάλι με βάση από γρανίτη. Το δέντρο είναι μια μόνιμη εγκατάσταση που έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της αρχιτεκτονικής τοπίου του εκπαιδευτικού ιδρύματος.

Ένα από τα μεγάλα έργα του είναι μια ανάθεση για τη Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας του Nelson Mandela. Δημιούργησε το Δέντρο της Σοφίας ύψους 14 μέτρων από γαλβανισμένο ατσάλι με βάση από γρανίτη. Το δέντρο είναι μια μόνιμη εγκατάσταση που έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της αρχιτεκτονικής τοπίου του εκπαιδευτικού ιδρύματος.

Έχει κάνει μεγάλες εγκαταστάσεις για μεγάλες εταιρείες αλλά και για μεγάλα φεστιβάλ και γεγονότα όπως η τελετή έναρξης του Africa Cup of Nations. Δουλεύει με μια ολόκληρη ομάδα και τα έργα του είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και συλλογικής εργασίας με βιομηχανικούς σχεδιαστές αλλά και με έμπειρους τεχνίτες και κατασκευαστές στη Νότια Αφρική, την Κίνα και το Μπαλί.

Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT