Ένας από τους πιο προκλητικούς εν ζωή καλλιτέχνες της Κίνας, ο Άι Γουέι Γουέι, έχει περάσει σχεδόν τέσσερις δεκαετίες εξερευνώντας τις σχέσεις μεταξύ τέχνης, κοινωνίας και ατομικής εμπειρίας. Από τους πιο παραγωγικούς καλλιτέχνες, με ένα έργο που περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα μέσων, όπως γλυπτική, εγκατάσταση, φωτογραφία, ταινία, ζωγραφική και αρχιτεκτονική, δεν σταματά να αναφέρεται στα ζητήματα που αποτελούν και ένα από τα κεντρικά του έργου του, ήδη από τη δεκαετία του 70: στην προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της ελευθερίας της έκφρασης για όλους.
Η μνημειακή του εγκατάσταση Trace στην γκαλερί Hirshhorn, που είναι και το ντεμπούτο του στην Ουάσιγκτον, απεικονίζει άτομα από όλο τον κόσμο με ακτιβιστική πολιτική και υπέρ των δικαιωμάτων δράση.
Κάθε ένα από τα 176 πορτρέτα της έκθεσης έχει κατασκευαστεί από χιλιάδες πλαστικά τούβλα LEGO, συναρμολογημένα στο χέρι και τοποθετημένα στο πάτωμα. Το έργο παρουσιάζει τις εμπειρίες της φυλάκισης, της ανάκρισης και της επιτήρησης του καλλιτέχνη στην Κίνα όταν το 2011, τέθηκε υπό κράτηση από την κινεζική κυβέρνηση για ογδόντα μία ημέρες και στη συνέχεια του απαγορεύτηκε η έξοδος από τη χώρα έως το 2015.
Τα πρόσωπα που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση έχουν τεθεί υπό κράτηση ή εξορία ή έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο λόγω των πράξεων, των πεποιθήσεων ή των σχέσεών τους.
Η δουλειά του «Trace» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014 ως μέρος της έκθεσής του στο Αλκατράζ στο Σαν Φρανσίσκο, μια συνεργασία με το Golden Gate Park Conservancy που έχει μετατρέψει τις παλιές φυλακές σε χώρο ιστορικής μνήμης και πάρκο.
Τα πρόσωπα που παρουσιάζονται σε αυτή την έκθεση έχουν τεθεί υπό κράτηση ή εξορία ή έχουν ζητήσει πολιτικό άσυλο λόγω των πράξεων, των πεποιθήσεων ή των σχέσεών τους. Επιλέχθηκαν από τον ίδιο τον καλλιτέχνη και αντικατοπτρίζουν την απάντησή του στις πληροφορίες που παρέχονται από τη Διεθνή Αμνηστία και άλλους οργανισμούς για τα ανθρώπινα δικαιώματα, καθώς και τη δική του ανεξάρτητη έρευνα. Η πλειονότητα των προσώπων που παρουσιάζονται προέρχονται από περισσότερες από τριάντα χώρες, κυρίως από την Ασία και τη Μέση Ανατολή.
Εκτός από τα πρόσωπα που είναι στο πάτωμα ο Άι Γουέι Γουέι δημιούργησε μια ταπετσαρία που με μια πρώτη ματιά μοιάζει με ένα επαναλαμβανόμενο διακοσμητικό μοτίβο γραφικών. Πλησιάζοντας και κοιτάζοντας πιο προσεκτικά, αποκαλύπτονται κάμερες παρακολούθησης, χειροπέδες και λογότυπα πουλιών του Twitter, τα οποία υπαινίσσονται τα tweets του Άι Γουέι Γουέι που αμφισβητούν τις αρχές.
Ο Άι Γουέι Γουέι μιλάει για τον ακτιβισμό και την κράτησή του στην Κίνα - Μουσείο Hirshhorn