Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Self portrait 1931
0

Η Ilse Bing γεννήθηκε την τελευταία χρονιά του 19ου αιώνα στη Φραγκφούρτη σε ένα εύπορο σπίτι. Οι γονείς την ενθάρρυναν την πλούσια καλλιτεχνική εκπαίδευση που πήρε και το 1920 γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης για να σπουδάσει μαθηματικά και  φυσική, αλλά σύντομα άλλαξε σπουδές και έκανε Ιστορία της Τέχνης. Σε μια διδακτορική διατριβή για το έργο του Γερμανού αρχιτέκτονα Φρίντριχ Gilly αποφάσισε να αγοράσει μια νέα, επαναστατική εκείνη την εποχή φωτογραφική μηχανή Leica, 35 χιλιοστών, μια μηχανή που έδωσε τη δυνατότητα, τότε στους φωτογράφους να συλλαμβάνουν πιο γρήγορα την κίνηση. Αυτή είναι πάνω-κάτω η αρχή μιας καριέρας και μιας φωτογράφου που ακόμα και σήμερα θεωρείται μοντέρνα και οι φωτογραφίες της εκτίθενται στις μεγάλες γκαλερί και τα μουσεία του κόσμου.

Το 1929, η Bing, άρχισε να κερδίζει παραγγελίες για φωτορεπορτάζ στο Das Illustriete, μια συνεργασία που κράτησε για δυο χρόνια. Παράλληλα ξεκίνησε μια συνεργασία με τον αρχιτέκτονα του Μπάουχάους, Mart Stam, ο οποίος της ανέθεσε να καταγράψει το σύνολο των σχεδίων του στην Φραγκφούρτη. Ήταν αυτός που την έβαλε στους avant-garde καλλιτεχνικούς κύκλους της Φρανκφούρτης. Πήρε την απόφαση που σόκαρε την οικογένειά της και εγκατέλειψε τις σπουδές της, για να μετακομίσει στο Παρίσι, πρωτεύουσα τότε της avant-garde και επίκεντρο των εξελίξεων της σύγχρονης φωτογραφίας.

 

Η Bing άρχισε να κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων φωτογράφων της εποχής, με το έργο της να περιλαμβάνεται σε μια σημαντική έκθεση έρευνας «Φωτογραφία 1839-1937» στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.

Στο Παρίσι η Bing προσαρμόζεται γρήγορα και χρησιμοποιεί το γκαράζ ενός φίλου της για σκοτεινό θάλαμο. Σταδιακά αρχίζει να συνεργάζεται με γαλλικά έντυπα όπως το L'Illustration, την  Le Monde, τη  Vogue και το Harpers Bazaar. Έκανε την πρώτη της έκθεση στην γκαλερί του νεοσύστατου οίκου La Pleiade το 1931. Το θέμα της ήταν μια σειρά φωτογραφιών από το Moulin Rouge, χορεύτριες την ώρα του καν-καν. Την ίδια χρονιά φωτογραφίες της έχουν συμπεριληφθεί στο 26ο Σαλόνι Internationale d'Art.

 

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Self portrait 1986

 

Η κριτικοί αγάπησαν τον δυναμισμό των φωτογραφιών της και την αποκάλεσαν «η βασίλισσα της Leica».

Ο προστάτης της Hendrik Willem van Loon, παρουσίασε το έργο της στην Αμερική. Και το 1932 πήρε μέρος σε μια έκθεση για τη Νεότερη Ευρωπαϊκή φωτογραφία στη Νέα Υόρκη. Στο Παρίσι η δουλειά της άρχισε να εκτίθεται δίπλα σε αυτή των Man Ray, Brassaï, Henri Cartier-Bresson και André Kertész. Η Bing αργότερα ισχυρίστηκε ότι είχε ελάχιστη επαφή με άλλους φωτογράφους κατά τη διάρκεια της παραμονής της στο Παρίσι.

  

Η Bing ήταν πολύ εντυπωσιασμένη από τη Νέα Υόρκη. Σε μια συνέντευξή της, το 1936 στην εφημερίδα New York World Telegraph, την αποκαλούν διάσημη Γερμανίδα και εκεί αναφέρεται με ενθουσιασμό στο «ρυθμό της τζαζ» της Νέας Υόρκης, και από τον καινοτόμο χαρακτήρα των αμερικανικών πόλεων, καθώς και την άγρια αμερικάνικη φύση. Είδε τον ορίζοντα της Νέας Υόρκης ως ένα υβρίδιο όλων αυτών των τόσο διαφορετικών στοιχείων. Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στις ΗΠΑ συναντήθηκε με τον Alfred Stieglitz, πρύτανη του αμερικάνικου φωτογραφικού κόσμου και μεγάλου εκφραστή της σύγχρονης φωτογραφίας. Αυτή η συνάντηση ήταν, όπως αργότερα δήλωσε, ένα σημαντικό γεγονός στη ζωή της και μπορούμε να δούμε την επίδραση της ματιάς του Στίγκλιτζ στις φωτογραφίες της Bing της Νέας Υόρκης. Η αισθητική των άλλων σύγχρονων Αμερικανών καλλιτεχνών και οι σκηνές του δρόμου άσκησαν μεγάλη επίδραση στο έργο της.

 

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1932

Η Bing άρχισε να κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων φωτογράφων της εποχής, με το έργο της να περιλαμβάνεται σε μια σημαντική έκθεση έρευνας «Φωτογραφία 1839-1937» στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Συνέχισε να αντλεί έμπνευση από το Παρίσι και το 1938 έκανε το μόνο τεκμηριωμένο της ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στη διάρκεια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου αναγκάστηκε ως Εβραία να εγκαταλείψει το Παρίσι, πέρασε έξι εβδομάδες σε ένα στρατόπεδο στο GURS, στα Πυρηναία, και από τη Μασσαλία, έφυγε για την Αμερική το 1941. Ως εκ θαύματος σώθηκαν οι εκτυπώσεις των φωτογραφιών της, που ήταν σε μια ναυτιλιακή αποθήκη στο Παρίσι. Όταν όλη της η φωτογραφική εργασία έφτασε τελικά στη Νέα Υόρκη, η Bing δεν μπορούσε να πληρώσει τους τεράστιους δασμούς με αποτέλεσμα μερικές από τις πιο σημαντικές φωτογραφίες της να χαθούν.

 

Άρχισε να φωτογραφίζει παιδιά, και να δουλεύει με μια μεγαλύτερη Rolleiflex κάμερα, πειραματιζόμενη στην μεγάλη αντίθεση και το φλας. Πέρασε κάποια στιγμή στην  αφάνεια, αλλά το 1976, το ενδιαφέρον για τη δουλειά της αναζωπυρώθηκε όπως και το ενδιαφέρον για τη φεμινιστική ιστορία της τέχνης δίνοντας στη σταδιοδρομία των γυναικών καλλιτεχνών τη δέουσα σημασία. Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης απέκτησε κάποια από τα έργα της Bing. Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση, «Ilse Bing: τρεις δεκαετίες της Φωτογραφίας» παρουσιάστηκε στο New Orleans Museum of Art το 1985. Το Musée Carnavalet, Παρίσι, ακολούθησε το 1988 με μια αναδρομική έκθεση φωτογραφιών της. Το 2005, μια μεγάλη έκθεση έργων της άνοιξε στο V & A, στο Λονδίνο. Η Ilse Bing κληροδότησε τα έργα της σε μερικές από τις σημαντικότερες συλλογές της φωτογραφίας στον κόσμο. Οι φωτογραφίες της την έκαναν ένα από τα πρωταγωνιστικά πρόσωπα αυτής της τέχνης. Οι φωτογραφίες της εκτίθενται αυτή την εποχή σε μια μεγάλη έκθεση στην Henry Art Gallery, στο Σιάτλ. 

 

 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1931
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Σέντραλ Παρκ, 1936
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1931
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παρίσι, 1931
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Moving railway
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Η θέα από τον πύργο του Άιφελ
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Θυρωρός, Παρίσι
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Παπούτσια για το Harpers Bazaar 1935
 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Το παιδί που κοιμάται, 1945


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Ellen Auerbach, 1949.


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Καν-καν στο Μουλέν Ρουζ, 1931


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
Ιταλοί χαρτοπαίκτες, 1936


 Ίλσε Μπίνγκ, αυτή είναι η βασίλισσα της Leica Facebook Twitter
“Hammer, Plier, Nails,” 1939

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Los Caprichos - Goya

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM