Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά

Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Ο Σαμαράς χρησιμοποίησε τη φωτογραφία επεμβαίνοντας καλλιτεχνικά. Οι Polaroids του πολύ συχνά δέχονται επιπλέον επεξεργασία όπως σ' αυτή εδώ στην οποία πρόσθεσε κουκκίδες μελανιού. © Λουκάς Σαμαράς
0

Ο Λουκάς Σαμαράς άρχισε το 1969 να χρησιμοποιεί μια φωτογραφική μηχανή Polaroid 360 που τον οδήγησε στη δημιουργία της σειράς Auto-Polaroid. Πρόκειται για μια σειρά αυτοπορτρέτων που ξεχειλίζουν από ευρηματικότητα, ταλέντο και από τον απαραίτητο ναρκισσισμό  και με μία βαθιά ρομαντική παρόρμηση ξαναβγάζουν στο προσκήνιο ένα κυρίαρχο θέμα της τέχνης των αρχών του 20ου αιώνα: το αυτοπορτρέτο του άνδρα καλλιτέχνη και το ανδρικό γυμνό γενικότερα. Μερικές από τις εμβληματικές αυτές Polaroid παρουσιάζονται από τις 9 Ιουνίου και μέχρι τις 12 Αυγούστου στην έκθεση Lucas Samaras: AutoPolaroids 1969-71 που φιλοξενείται στη Craig F Starr Gallery στη Νέα Υόρκη. Παρουσιάζουμε μερικές απ' αυτές.

Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Τη δεκαετία του 1960 ο Έλληνας καλλιτέχνης Λουκάς Σαμαράς ξεκίνησε να βγάζει αυτοπροσωπογραφίες του χρησιμοποιώντας μια φωτογραφική μηχανή Polaroid, δημιουργώντας άγριες και γεμάτες ζωντάνια φωτογραφίες. © Λουκάς Σαμαράς
Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Ο Σαμαράς γεννήθηκε στη Καστοριά το 1936 και μετακόμισε στις ΗΠΑ όταν ήταν 12 χρόνων. Σπούδασε Καλές Τέχνες στο Rutgers University και ήρθε σε επαφή με πειραματικούς καλλιτέχνες όπως τον Άλαν Κάπροου και τον Κλάις Όλντερμπουργκ. © Λουκάς Σαμαράς
Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Επηρεάστηκε βαθιά από την επαφή με μία τόσο ριζικά διαφορετική κουλτούρα και να ξεκίνησε να δουλεύει με μια τεράστια ποικιλία καλλιτεχνικών μορφών: σχέδιο, ζωγραφική, γλυπτική, έπιπλα και μεγάλα installations. © Λουκάς Σαμαράς
Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Κατά τη διάρκεια εμφάνισης της φωτογραφίας ο Σαμαράς επενέβαινε στην εικόνα δημιουργώντας σουρεαλιστικά και εντυπωσιακά αποτελέσματα. © Λουκάς Σαμαράς
Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Ο Σαμαράς επανειλημμένως παρουσίαζε τον εαυτό του στην τέχνη του. Ένα από τα πρώτα κομμάτια του ήταν να επικολλήσει εικόνες από το πρόσωπό του πάνω από διαφημίσεις στο μετρό της Νέας Υόρκης. © Λουκάς Σαμαράς
Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Μερικές από τις Polaroids του είναι λυρικές και όμορφες ενώ κάποιες άλλες είναι κουτσουρεμένες και τον παρουσιάζουν να επιτίθεται στον εαυτό του. © Λουκάς Σαμαράς
Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Εδώ, ίσως ο Σαμαράς να διασκεδάζει με την ελληνική καταγωγή του, υιοθετώντας μία στάση που με εξαίρεση την καρέκλα θυμίζει γυμνό της κλασσικής εποχής. © Λουκάς Σαμαράς
Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Ο Σαμαράς σε κάποια φάση της ζωής του έγινε κάτι σαν ερημίτης, και απομονώθηκε από τους φίλους και την οικογένειά του. "Δεν ήταν καθόλου εύκολο να το κάνω, αλλά όπως και να 'χει ήθελα να το κάνω", είχε πει κάποια στιγμή. " Αλλά τότε αυτό που συνέβη ήταν ότι πήγαινα για περπάτημα στο πάρκο, ή για ψώνια, ή για οτιδήποτε άλλο και ξαφνικά απέκτησα την αίσθηση ότι το πάρκο δεν ήταν κάτι ξένο από μένα. Ήταν τώρα πια το πάρκο μου- το καταλαβαίνεις;- ή Νέα Υόρκη ήταν η πόλη μου. Όλα ήταν δικά μου". © Λουκάς Σαμαράς
Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Ο Σαμαράς πάρα πολύ συχνά φωτογραφιζόταν γυμνός. "Η πορνογραφία είναι κομμάτι της εκπαίδευσής μας" εξηγούσε. "Μεγάλωσα βλέποντας σπάνια γυμνό, δεν χρειάζεται βέβαια να αναφέρω κάτι για στενότερες επαφές. Όταν έπαιρνα το λεωφορείο από το Νιου Τζέρσι όπου έμενα, για την Νέα Υόρκη, στον τερματικό σταθμό της 42ης λεωφόρου, περνούσα μπροστά από βιβλιοπωλεία με γυμνές εικόνες. Έχοντας ζήσει έτσι τόσα χρόνια κάποια στιγμή είπα στον εαυτό μου: Διάολε, αυτό ήταν κομμάτι της εκπαίδευσής μου. Γιατί να μη μπορώ να βγάλω το ρούχα μου; © Λουκάς Σαμαράς
Me, myself and I: Οι αυτοπροσωπογραφίες του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Ο Σαμαράς ισχυρίζεται ότι η Polaroid, του επέτρεψε να γίνει ο ίδιος κριτής του εαυτού του, σκηνοθέτης του εαυτού του, και ο ίδιος το κοινό του. © Λουκάς Σαμαράς
Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ