Το μετα-σοβιετικό Γιερεβάν όπως το κατέγραψε η Αικατερίνη Γεγησιάν στο «My Pink City» προβάλλεται σε μια έκθεση στην Αθήνα

Το μετα-σοβιετικό Γιερεβάν όπως το κατέγραψε η Αικατερίνη Γεγησιάν στο «My Pink City» προβάλλεται σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
0
Το μετα-σοβιετικό Γιερεβάν όπως το κατέγραψε η Αικατερίνη Γεγησιάν στο «My Pink City» προβάλλεται σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
My Pink City, HD Video, 48 mins, col & b/w, 2014

 

Με τι ασχολείται το «My Pink City»;

Το «My Pink City» είναι ένα πορτρέτο του Έρεβαν (συνήθως προφέρεται Γιερεβάν στα ελληνικά), της πρωτεύουσας της Αρμενίας, το οποίο σκιαγραφεί το μετα-σοβιετικό τοπίο. Η ταινία εξετάζει τη μετάβαση από την σοβιετική οργάνωση σε μια σύγχρονη καπιταλιστική πραγματικότητα, εστιάζοντας στην αρχιτεκτονική, στην κομμουνιστική εικονογραφία, στην καθημερινότητα της πόλης, στις σχέσεις των φύλων και στη μεταμόρφωση του αστικού τοπίου.

—Ποια είναι η προσωπική σου εμπλοκή στο θέμα;

Η ενασχόληση μου με το Έρεβαν ξεκίνησε όταν επισκέφτηκα την Αρμενία για πρώτη φορά το 2006 και γοητεύτηκα από τη σοβιετική αρχιτεκτονική της πόλης. Έχοντας αρμένικη καταγωγή, αλλά χωρίς απευθείας δεσμούς με τη χώρα, άρχισα να αναρωτιέμαι πώς μια πόλη που είναι αρχιτεκτονικά κατασκευασμένη ως σοβιετικός χώρος θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο σύνδεσης για τους Αρμένιους της διασποράς. Αυτή η προσωπική αναζήτηση αποτελεί και ένα από τα κεντρικά δομικά μοτίβα της ταινίας: η μετατροπή ενός ξένου χώρου σε τόπο προσωπικής αφήγησης.

—Γιατί επέλεξες τη συγκεκριμένη αφηγηματική πρακτική;

Το «My Pink City», ακολουθώντας την παράδοση του δοκιμιακού κινηματογράφου, συνδυάζει μια σειρά από τεχνικές της εικόνας, ξεκινώντας από την παρατήρηση και καταλήγοντας στον σουρεαλισμό. Δομημένη ως μια συνεχής διαστρωμάτωση και ανάμειξη εικόνων, αρχικά η ταινία προσπαθεί να χαρτογραφήσει τους χώρους της πόλης, ενώ σταδιακά αφήνει πίσω την προσέγγιση σε στυλ ντοκιμαντέρ και εστιάζει σε αρχειακό υλικό. Αυτή η κίνηση μεταξύ εικόνων, υλικών και τεχνικών σηματοδοτεί την κατασκευή του πορτρέτου της πόλης ως ενός καλειδοσκοπικού και κατακερματισμένου μείγματος αναφορών. Το «My Pink City» καταλήγει στην «αποσύνθεση» της σουρεαλιστικής φαντασίας, η οποία εκφράζει την αποτυχία της ταινίας να οριοθετήσει τόσο τον χώρο της πόλης όσο και τη δική της τοπογραφία.

Το μετα-σοβιετικό Γιερεβάν όπως το κατέγραψε η Αικατερίνη Γεγησιάν στο «My Pink City» προβάλλεται σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
My Pink City, HD Video, 48 mins, col & b/w, 2014

—Με αφορμή την ιστορία της Αρμενίας, γιατί εστιάζεις σε γεωγραφίες μετάβασης;

Από το «My Pink City» και μετά η εικαστική μου παραγωγή εστιάζει σε ιστορίες και γεωγραφίες μετάβασης, όπως το μετα-σοβιετικό και το μετα-οθωμανικό περιβάλλον. Μέσα από αυτές τις αναφορές στο παρελθόν και μέσα από την πολυπλοκότητα των αφηγήσεων σκιαγραφώ την ιδεολογία της αλλαγής, τους μηχανισμούς της εξουσίας και τη δυνατότητα μετάβασης από το παλιό στο καινούργιο.

—Επηρέασε καθόλου τη ζωή σου η καταγωγή σου;

Έχοντας ταυτόχρονα ελληνική και αρμένικη καταγωγή και προερχόμενη από οικογένειες προσφύγων, επηρεάστηκε καταλυτικά ο τρόπος σκέψης μου. Καταρχάς, αισθάνομαι πολύ έντονα αυτό το ενδιάμεσο, μια υβριδική ταυτότητα που σε κάνει ευέλικτο μπροστά σε εθνικιστικές ιδεολογίες, και αυτή η δημιουργία μιας συνείδησης διασποράς είναι ένα από τα κεντρικά στοιχεία της δουλειάς μου. 

http://locusathens.com/lcu

https://www.facebook.com/locusathens/

Το μετα-σοβιετικό Γιερεβάν όπως το κατέγραψε η Αικατερίνη Γεγησιάν στο «My Pink City» προβάλλεται σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
My Pink City, HD Video, 48 mins, col & b/w, 2014
Το μετα-σοβιετικό Γιερεβάν όπως το κατέγραψε η Αικατερίνη Γεγησιάν στο «My Pink City» προβάλλεται σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
My Pink City, HD Video, 48 mins, col & b/w, 2014
Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;

Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ