Μήνυση εναντίον της διεθνούς φήμης καλλιτέχνιδος, Μαρίνα Αμπράμοβιτς, καταθέτει ο πρώην συνεργάτης και σύντροφός της, Ουλάι, εξαιτίας διαφωνιών που έχουν προκύψει ανάμεσα στο πρώην ζευγάρι σχετικά με έργα που δημιούργησαν από κοινού.
Η Σέρβα καλλιτέχνις και ο Γερμανός πρώην σύντροφός της, το πραγματικό όνομα του οποίου είναι Frank Uwe Laysiepen, είχαν κοινή δημιουργική και προσωπική πορεία για πάνω από μια δεκαετία, κατά τη διάρκεια της οποίας δημιούργησαν μια σειρά από δουλειές στις οποίες εξερευνούσαν τη σχέση τους, πριν τον χωρισμό τους το 1988.
Η σχέση αυτή βρέθηκε εκ νέου στο επίκεντρο το 2010, κατά τη διάρκεια της διάσημης εγκατάστασης του MoMA στη Νέα Υόρκη, «The Artist is Present», στην οποία η Αμπράμοβιτς καθόταν σε μία καρέκλα για οκτώ ώρες καθημερινά και καλούσε τους επισκέπτες να καθίσουν απέναντί της και να την κοιτάξουν στα μάτια. Όταν ο Ουλάι βρέθηκε αναπάντεχα σε αυτή τη θέση, η Αμπράμοβιτς έβαλε τα κλάματα και άπλωσε τα χέρια της για να πιάσει τα δικά του. Το βίντεο αυτής της επαφής έχει πλέον εκατομμύρια views στο YouTube.
Η ανάμνηση αυτής της τρυφερής στιγμής μάλλον έχει εξαφανιστεί, ύστερα από την είδηση ότι ο Ουλάι καταθέτει αγωγή, ισχυριζόμενος ότι η Αμπράμοβιτς παραβίασε συμβόλαιο που είχαν υπογράψει το 1999, σχετικό με δουλειές που είχαν κάνει από κοινού. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Αμπράμοβιτς έχει ζητήσει από διάφορες γκαλερί να την αναφέρουν ως τη μοναδική δημιουργό σε μια σειρά από κοινές δουλειές, απαίτηση που παραβαίνει τους όρους αυτού του συμβολαίου, ενώ δεν του έχει παράσχει τις ακριβείς αναφορές των πωλήσεων αυτών των έργων και τον έχει πληρώσει μόνο 4 φορές σε μια χρονική διάρκεια 16 χρόνων.
«Δεν είναι απλώς μια πρώην συνεργάτις», δήλωσε ο Ουλάι στον Guardian. «Όλο το έργο μας έχει μείνει στην ιστορία. Πλέον βρίσκεται στην ύλη των σχολικών εγχειριδίων. Αλλά έχει εσκεμμένα παρερμηνεύσει κάποια πράγματα ή απλώς έχει αφήσει το όνομά μου απ' έξω». Ωστόσο ο δικηγόρος της Αμπράμοβιτς ανακοίνωσε ότι η πελάτισσά του διαφωνεί κάθετα με τους ισχυρισμούς του πρώην της: «[Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς] δεν θέλει να προβεί σε σχόλια, αλλά πρόκειται για λίβελο. Θεωρεί ότι αυτή η μήνυση είναι προσβλητική και αποσκοπεί στην καταστροφή της δημόσιας εικόνας της. Θα είναι πολύ σταθερή στις θέσεις της ενώπιον του δικαστηρίου και θα υπερασπιστεί τα δικαιώματα και τη φήμη της με κάθε τρόπο».
Όταν το ζευγάρι χώρισε το 1988, αποφάσισαν να σηματοδοτήσουν το τέλος της σχέσης τους, με ένα έργο που ονομαζόταν «The Lovers». Περπάτησαν και οι δύο 2.500 χιλιόμετρα, ξεκινώντας από τα δύο άκρα του Σινικού Τείχους στην Κίνα, πριν βρεθούν στη μέση της διαδρομής και αγκαλιαστούν για τελευταία φορά. Ο Ουλάι ισχυρίζεται ότι έπειτα πούλησε τη συμμετοχή του στο πρότζεκτ στην Αμπράμοβιτς, ώστε εκείνη να επιβλέψει την παραγωγή και την εκμετάλλευση υλικού, με τη μορφή βίντεο, φωτογραφιών και περφόρμανς, αλλά τελικά ο ίδιος έχει λάβει πολύ μικρότερα ποσά από εκείνα που του αναλογούν με βάση τα ποσοστά που είχαν συμφωνηθεί.
Η υπόθεση που περιλαμβάνει και άλλες διαφωνίες ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες, πρόκειται να εκδικαστεί αυτό τον μήνα στο Άμστερνταμ.
Διαβάστε τη συνέντευξη που είχε δώσει ο Ulay στο LIFO.gr EΔΩ