Θεωρείται η πιο διάσημη γλύπτρια της μεταπολεμικής περιόδου, μια καλλιτέχνις που αναμόρφωσε με το έργο της τη γλυπτική και την έννοια της φόρμας. Η συμβολή της στην τέχνη είναι ανεκτίμητη, τόσο για τις φιγούρες όσο και για τη σχέση τους με το φυσικό περιβάλλον.
Δεδομένης της οργανικής, εμπνευσμένης από τη φύση μορφής των γλυπτών της, η Χέπγουορθ ήταν μια επίμονη και σχολαστική κηπουρός καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής της. Το Hepworth Wakefield, το μουσείο τέχνης στο Yorkshire της Αγγλίας, το οποίο άνοιξε στις 21 Μαΐου 2011 και οφείλει το όνομά του στη Βρετανίδα γλύπτρια που γεννήθηκε και εκπαιδεύτηκε στην πόλη, μέχρι τις 2 Μαΐου φιλοξενεί στους κήπους του το ανοιξιάτικο φεστιβάλ, με μια σειρά εκδηλώσεων για να γνωρίσουν καλύτερα οι επισκέπτες τους ολάνθιστους κήπους και τις ποικιλίες των φυτών και των λουλουδιών που υπάρχουν.
Μάλιστα μπορούν να μάθουν πληροφορίες για τη ζωή της διάσημης γλύπτριας και τις προτιμήσεις της στα φυτά του κήπου, όπως και το ότι η ίδια η Χέπγουορθ επέλεξε να καλλιεργήσει μόνο μια ποικιλία νάρκισσου, τους λευκούς νάρκισσους thalia.
Η Χέπγουορθ ήταν η πρώτη που χάραξε τις τρυπημένες φιγούρες που είναι χαρακτηριστικές τόσο του δικού της έργου όσο και, αργότερα, του Χένρι Μουρ. Οι δυο τους θα ηγούνταν της πορείας προς τον μοντερνισμό στη γλυπτική.
Γεννημένη τον Ιανουάριο του 1903 στη Βρετανία η Χέπγουορθ έδειξε από νωρίς το ταλέντο της στις τέχνες και ήδη σε ηλικία 12 ετών ήταν κάτοχος αρκετών μουσικών βραβείων. Σπούδασε με υποτροφία στη Σχολή Τέχνης του Λιντς και στη συνέχεια κέρδισε μια ακόμα υποτροφία για να σπουδάσει στο Royal College of Art του Λονδίνου. Η τρίτη υποτροφία που κέρδισε την έστειλε για σπουδές στη Φλωρεντία. Εκεί έμαθε από τον Giovanni Ardini πώς να σκαλίζει το μάρμαρο. Στη Φλωρεντία αναπτύχθηκε και ο μεγάλος έρωτας της με τον επίσης γλύπτη John Skeaping με τον οποίο απέκτησαν ένα γιο.
Η Χέπγουορθ ήταν η πρώτη που χάραξε τις τρυπημένες φιγούρες που είναι χαρακτηριστικές τόσο του δικού της έργου όσο και, αργότερα, του Χένρι Μουρ. Οι δυο τους θα ηγούνταν της πορείας προς τον μοντερνισμό στη γλυπτική. Τα επόμενα χρόνια η Χέπγουορθ άρχισε να γίνεται ένα από τα πιο γνωστά ονόματα της γλυπτικής και επηρέασε με το έργο της πολλές καλλιτεχνικές κινήσεις που γεννήθηκαν τότε.
Το 1950 έργα της εκτέθηκαν στο βρετανικό περίπτερο της Μπιενάλε της Βενετίας. Μετά τον χωρισμό της από τον δεύτερο άνδρα της, η Χέπγουορθ σταμάτησε να δουλεύει με την πέτρα και το ξύλο και ξεκίνησε να δημιουργεί έργα από χαλκό και πηλό. Παράλληλα, προς το τέλος της καριέρας της πειραματίστηκε και με τη λιθογραφία.
Η Μπάρμπαρα Χέπγουορθ αποφάσισε να έρθει στην Ελλάδα μετά τον θάνατο του γιου της Πολ, ο οποίος σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα το 1953. Η πρωτοπόρος Βρετανίδα γλύπτρια του μοντερνισμού ταξίδεψε στην Επίδαυρο και σε άλλα μέρη της χώρας που είναι συνδεδεμένα κυρίως με την αρχαία της κληρονομιά.
Η παρατεταμένη επίσκεψή της στην Ελλάδα επηρέασε βαθύτατα το έργο της. Εμπνευσμένη από το ταξίδι της αυτό δημιούργησε μια σειρά από γλυπτά, στα οποία έδωσε ονόματα αρχαίων ελληνικών τοποθεσιών. Εξέδωσε μια συλλογή με τις σημειώσεις που είχε κρατήσει στο μπλοκ σχεδίασης το οποίο χρησιμοποίησε στην Ελλάδα, ενώ μεγάλο μέρος της προσοχής της δόθηκε στα χρώματα, στις μορφές και στις εντυπώσεις που της άφησαν τα μέρη που επισκέφθηκε.
Η Μπάρμπαρα Χέπγουορθ βρήκε τον θάνατο στις 20 Μαΐου 1975, σε ηλικία 72 ετών, όταν ξέσπασε φωτιά στο στούντιό της.