Ο αναρχικός των κόμικς

Ο αναρχικός των κόμικς Facebook Twitter
0

Πώς ασχοληθήκατε με τα κόμικς; Σας ενδιέφερε πάντοτε;

Μεγάλωσα με αυτά ως μέρος της καθημερινής μου ζωής, πρώτα διάβαζα τα σκίτσα της εφημερίδας και μετά τα εβδομαδιαία κόμικς. Είμαι κάποιος που του αρέσει να ζωγραφίζει οπότε δεν ήταν καθόλου έκπληξη που ήθελα να δοκιμάσω να ζωγραφίσω κάτι τέτοιο. Νομίζω όμως περισσότερο αυτό που με τράβηξε στα κόμικς ήταν η δυνατότητα να δημιουργήσω τους δικούς μου κόσμους. Ως μεγάλος φαν του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, ήταν ένας τρόπος να φτιάχνω τις δικές μου ταινίες και σειρές στο χαρτί. Δεν χρειαζόμουν κάμερα - μπορούσα να τα ζωγραφίσω όλα. Ζωγράφιζα συνέχεια από την ηλικία των 13, είχα κλίση, οπότε ήταν η αναμενόμενη συνέχεια να καταλήξω να ζω από τα κόμικς.

Πώς δημιουργήθηκε το VforVendetta;

Μου ζητήθηκε να παραδώσω ένα στριπ για ένα καινούργιο περιοδικό από έναν εκδότη για τον οποίο δούλευα στο παρελθόν. Έπρεπε να μοιάζει με ένα προηγούμενο σκίτσο που είχα ζωγραφίσει γι' αυτόν σε έναν άλλο εκδοτικό οίκο, για έναν ήρωα που ονομαζόταν Night Raven - ένας μασκοφόρος εκδικητής της νύχτας. Είχαμε δουλέψει με τον Alan Moore σ' ένα παλιότερο κόμικ και σκέφτηκα ότι μαζί θα βρίσκαμε κάτι ενδιαφέρον. Εξελίχθηκε να είναι ένας συνδυασμός δύο ιδεών που δεν είχαμε καταφέρει να πουλήσουμε, για δύο αντάρτες των πόλεων σε μια ολοκληρωτική Αγγλία του μέλλοντος. Φτιάξαμε τον V σαν έναν ήρωα που υιοθετεί την περσόνα του Guy Fawkes γιατί αντιπροσωπεύει πολλά από αυτά που πιστεύει o ίδιος, οπότε το ιδανικό ήταν να μοιάζει μ' αυτόν.

Πώς ήταν να δουλεύετε με τον AlanMoore;

Όπως είναι να δουλεύεις με κάθε μεγάλο συγγραφέα και είχα την τύχη να δουλέψω με πολλούς μεγάλους συγγραφείς.

Γιατί προτιμήσατε να ζωγραφίσετε το VforVedettaσε κιαροσκούρο;

Το στυλ ζωγραφικής προήλθε από το ίδιο θέμα που προσπαθήσαμε να απεικονίσουμε. Η ιστορία ήταν τοποθετημένη σε ένα θλιβερό, παγερό μέλλον, οπότε διάλεξα ένα βλοσυρό, δυσοίωνο στυλ στο σχέδιο για να ταιριάξω την ιστορία. Η αισθητική ενός σχεδίου θα πρέπει πάντα να απεικονίζει τη φύση της ιστορίας.

Περιμένατε ότι το VforVendettaθα γίνει ταινία κάποτε;

Δεν περιμέναμε τίποτα. Γύρω στα μέσα της δεκαετίας του ‘80 ο Alan κι εγώ κάναμε ότι μπορούσαμε να το πουλήσουμε σε άλλα μέσα. Επικοινωνήσαμε με κινηματογραφικούς παραγωγούς, τηλεοπτικές εταιρείες και εταιρείες κινουμένων σχεδίων με προτάσεις και δείγματα δουλειάς, αλλά δεν καταφέραμε τίποτα.

Πώς σας φάνηκε η ταινία; Μείνατε ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα;

Έκαναν μια υπέροχη ταινία. Δεν είναι τόσο καλή όσο το βιβλίο, αλλά έχει ψυχή και είναι πολύ δυνατή. Την υποστήριξα με κάθε τρόπο. Ξέρω πολλούς φαν του κόμικ που δεν άντεξαν τις αλλαγές τις οποίες έκαναν οι δημιουργοί, αλλά υπήρξαν πολλοί που ξαφνιάστηκαν ευχάριστα κι αυτό ήταν καλό. Το πιο σημαντικό ήταν ότι στο φιλμ το κύριο μήνυμα του Vendetta έμεινε ανέπαφο και απευθύνεται τώρα σε ένα ευρύτερο κοινό. Ακόμη, αυξήθηκαν δραματικά οι πωλήσεις της πρωτότυπης δουλειάς, οπότε ό,τι λείπει από την ταινία μπορεί να ανακαλυφθεί ακόμη από αυτούς που την είδαν και μετά αγόρασαν το βιβλίο.

Πιστεύετε ότι είναι επίκαιρο το πολιτικό μήνυμά του στη σημερινή εποχή;

Το μήνυμα να κρατάς την ατομικότητά σου με κάθε θυσία είναι κάτι που έχει σχέση με το σήμερα, όπως είχε και στο παρελθόν, όπως θα έχει και στο πιθανό μέλλον. Το αναρχικό μήνυμα -αυτό μιας καλύτερης κοινωνίας χωρίς πολιτικούς ηγέτες- είναι σχετικό όταν αναλογίζεσαι τι άνθρωποι μας κυβερνούν πάντα και πώς. Και τα δύο μηνύματα είναι σκληρά μαθήματα για τους ανθρώπους, όμως, που είναι δύσκολο να αντισταθούν σε πειρασμούς κάθε είδους. Δυστυχώς είμαστε ένα κοπάδι ζώων, αν και ουσιαστικά είμαστε μοναχικά πλάσματα. Η ειρωνεία είναι ότι αν ήμασταν πιο δεμένοι σαν κοινωνία και μπορούσαμε να έχουμε περισσότερη κατανόηση ο ένας για τον άλλο, η ατομικότητα θα είχε μια ευκαιρία να ευδοκιμήσει.

Πώς σας φαίνεται η πολιτική κατάσταση στη Βρετανία αυτήν τη στιγμή;

Είναι λιγότερο ευεργετική στην κοινωνία στο σύνολό της, αλλά περισσότερο ωφέλιμη από ότι ήταν σε διάφορες μεμονωμένες καταστάσεις.

Πιστεύετε ότι ζούμε σε δυστοπικούς καιρούς;

Εξαρτάται από το πώς πιστεύεις ότι μοιάζει μια ιδανική κοινωνία. Θα έλεγα ότι όσο η δημοκρατία επιζεί σε κάποια μορφή, ήμαστε μακριά από κάθε είδους δυστοπικής κατάστασης. Σε μια δημοκρατία ο μόνος αληθινός κίνδυνος είναι ότι όσοι βρίσκονται στα χαμηλότερα στρώματα της κοινωνίας μπορούν να αποκοπούν και να χάσουν την ισχύ τους ως μια ενωμένη δύναμη αλλαγής. Οι χαμηλές κοινωνικές τάξεις όμως είναι το ίδιο διεφθαρμένες όπως και όλες οι υπόλοιπες, οπότε δεν υπάρχει τρόπος να αποφευχθεί αυτό το ρίσκο.

Γιατί σας πήρε τόσο πολύ να ολοκληρώσετε την τελευταία σας δουλειά, το «Kickback»;

Δεν πήρε τόσο πολύ να δημιουργηθεί - 18 μήνες περίπου. Μάλλον μπερδεύτηκες ακούγοντας ότι υπήρχε ένα χρονικό κενό ανάμεσα στο αρχικό ακατέργαστο σενάριο και στο τελικό που πούλησα. Αυτό συμβαίνει γιατί η δουλειά σε άλλα σενάρια πάντοτε με απομάκρυνε από το να τα αναπτύσσω και να τα πουλήσω μετά το προσχέδιο. Αν είσαι τυχερός να γίνεις πετυχημένος καλλιτέχνης σ' αυτήν τη δουλειά και να απεικονίσεις σενάρια άλλων συγγραφέων, είναι πολύ δύσκολο να βρεις χρόνο να θέσεις σε εφαρμογή δικές σου ιδέες. Από πλευράς χρόνου, είναι μια εντατική δουλειά. Γι' αυτό υπάρχουν τόσο λίγοι συγγραφείς/καλλιτέχνες στη βιομηχανία σήμερα. Είμαι χαρούμενος που βρήκα χρόνο να ξεκινήσω το Kickback. Ήταν το πιο απολαυστικό πράγμα που έχω κάνει εδώ και χρόνια.

Πώς θα το περιγράφατε σε κάποιον που δεν το έχει διαβάσει;

Είναι μια αστυνομική ιστορία. Μιλάει για τη διαφθορά και αυτό που μας ωθεί σε αυτή. Για έναν διεφθαρμένο ντετέκτιβ σε ένα διεφθαρμένο αστυνομικό σώμα αλλά και για έναν συνηθισμένο άνθρωπο με οικογενειακά προβλήματα και τραγικό παρελθόν. Γενικά, είναι για κάποιον που παίρνει λάθος δρόμο στη ζωή και βρίσκει έναν τρόπο να αλλάξει κατεύθυνση. Είναι επίσης ένα διασκεδαστικό, γεμάτο δράση και σασπένς θρίλερ για το οποίο είμαι πολύ περήφανος.

Τι βρίσκετε τελικά πιο δύσκολο, τoσχέδιο ή το γράψιμο;

Δεν βρίσκω κανένα από τα δύο δύσκολο, αλλά και τα δύο μπορούν να πάνε στραβά ανά πάσα στιγμή και να με κάνουν να ψάχνω για λύσεις. Νομίζω ότι αυτό γίνεται γιατί έχω μια επικίνδυνα περιπετειώδη συμπεριφορά απέναντι στη δουλειά μου. Δεν θα ήθελα ποτέ να αναπτύξω μια τέλεια τεχνική ή μια μέθοδο που θα μπορούσε να είναι χρήσιμη σε αυτήν τη δουλειά με τη συνεχή ανάγκη για ανανέωση του προϊόντος. Μου αρέσει να εξερευνώ, και όταν εξερευνάς, συχνά μπορεί να χαθείς. Αλλά έχει πιο πολύ πλάκα από το να ξέρεις ακριβώς πού πηγαίνεις...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ