Ο Γιώργος Κατσάγγελος εγκλώβισε σε διάφανα κουτιά 350 παιχνίδια και παιδικά αντικείμενα που εγκαταλείφθηκαν στην Ειδομένη

Ο Γιώργος Κατσάγγελος εγκλώβισε σε διάφανα κουτιά 350 παιχνίδια και παιδικά αντικείμενα που εγκαταλείφθηκαν στην Ειδομένη Facebook Twitter
Τα παιδιά ποτέ δεν εγκαταλείπουν τα παιχνίδια τους αν δεν είναι υποχρεωμένα...
0

Σχεδόν έναν χρόνο μετά την οριστική εκκένωση του αυτοσχέδιου προσφυγικού καταυλισμού στον συνοριακό σιδηροδρομικό σταθμό της Ειδομένης το καλοκαίρι του 2016, ο εικαστικός Γιώργος Κατσάγγελος δημιουργεί μια πολυμεσική εγκατάσταση, μια διαφορετική «αρχαιολογική έκθεση» με σύγχρονα υλικά, με τίτλο "Relics to Eternity | Ειδομένη 2015-2016", στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στη Μονή Λαζαριστών, από τις 31 Μαΐου έως τις 9 Σεπτεμβρίου 2017.

Ο Κατσάγγελος σπούδασε φωτογραφία με υποτροφία, στο BROOKLYN COLLEGE της Νέας Υόρκης. Δάσκαλος του ο Walter Rosenblum. Είναι Καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Διετέλεσε Πρόεδρος του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης από το 1996-1998 και Διευθυντής του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από το 2002 έως το 2005. Από το 2006 έως το 2010 ήταν Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Σήμερα είναι Καθηγητής πρώτης βαθμίδας στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α. Π. Θ. Έχει τιμηθεί με το 1ο Βραβείο Φωτογραφίας, Μουσείο Manege, Saint Petersburg, Ρωσία, 2010, το 1ο Βραβείο Φωτογραφίας, Μουσείο Φωτογραφίας, Τασκένδης, Μπιενάλε Ουζμπεκιστάν, 2013, το Βραβείο του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού, Στοκχόλμη, 2010, με Βραβείο Αριστείας του ΑΠΘ το 2016, Βραβείο για Εθνικές και Διεθνείς Διακρίσεις Αριστείας του ΑΠΘ για την κατάκτηση του Διεθνούς Βραβείου Καλών Τεχνών από τo International Exchange Center to Kobe (Ιαπωνία), 28 Ιανουαρίου 2016 κ.α. 

Ο Γιώργος Κατσάγγελος εγκλώβισε σε διάφανα κουτιά 350 παιχνίδια και παιδικά αντικείμενα που εγκαταλείφθηκαν στην Ειδομένη Facebook Twitter
Ειδομένη, χωριό του Νομού Κιλκίς και συνοριακός σιδηροδρομικός σταθμός. Την άνοιξη του 2015 χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες διοχετευόταν μέσω της εισόδου των συνόρων της Ειδομένης στο κράτος των Σκοπίων και από κει στην δυτική Ευρώπη. Η διέλευση δύσκολη και πολλές φορές άναρχη. Παιδιά και ενήλικες συνωστιζόταν στην συνοριακή γραμμή επί ώρες αναμένοντας να τους επιτραπεί η είσοδος. Επεισόδια συχνά, αφού η ανυπομονησία και η αβεβαιότητα έσπρωχνε, τους ήδη πολύ ταλαιπωρημένους ανθρώπους, σε απέλπιδες προσπάθειες. Επιχειρούσαν συχνά να εισβάλουν στην άλλη χώρα έχοντας ως αποτέλεσμα την βίαιη αντίδραση των ένστολων της Γείτονος.

«Στην Ειδομένη πήγα πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2015» λέει ο ίδιος. «Η πρώτη εικόνα της Ειδομένη ήταν η πίεση των ανθρώπων να διαβούν την συνοριακή γραμμή οι συνεχείς απωθήσεις , οι διαταγές από βροντερές φωνές τα κλάματα παιδιών και μανάδων που στο πανικό αποχωρίστηκαν. Και μετά το άνοιγμα των συνόρων και ξανά οχλαγωγία, πίεση από την αρχή. Μέχρι το απόγευμα της ίδιας μέρας οι υπεύθυνοι στην Ειδομένη, μην σκεφτείτε το οργανωμένο κράτος, αλλά κυρίως οι ΜΚΟ και οι εθελοντές οργάνωσαν του πρόσφυγες και τους μετανάστες σε πενηντάδες. Κάθε μια από αυτές είχε αρχηγό και νούμερο, συνήθως ήταν πρόχειρα φτιαγμένο σε χαρτόνι, δημιουργώντας γκρουπ που διατασσόταν σε μικρή απόσταση από τα σύνορα και σε απόσταση το ένα από το άλλο. Όταν δινόταν η άδεια από τους σκοπιανούς το γκρουπ προωθείτο και μέσα σε μερικές ώρες το σκηνικό άλλαξε μπρος στα μάτια μας. Ένα σκηνικό που έμελε να αλλάζει συνεχώς με ρυθμούς που ακόμη και ο πιο προσεκτικός παρατηρητής δεν μπορούσε να παρακολουθήσει. Το ποτάμι αυτών των ανθρώπων που ερχόταν από μέρη μακρινά, της Μέσης Ανατολής αλλά και της μακρινής Ασίας, της Αφρικής και όχι μόνο, κυριολεκτικά με συγκλόνισε. Δεν ξέρω τι ακριβώς ήταν αυτό που βρήκε το αντίστοιχο του μέσα μου αλλά από την άλλη μέρα άρχισα συστηματικά να πηγαίνω στην Ειδομένη και να φωτογραφίζω. Έμοιαζε σαν όλα τα μέσα ενημέρωσης του κόσμου να βρισκόταν στην Ειδομένη. Κάποια στιγμή μέτρησα 30 δορυφορικά λινκ που μετέδιδαν τα γεγονότα σε όλο τον κόσμο καθώς και πληθώρα φωτογράφων, δημοσιογράφων και ραδιοφωνικών, τηλεοπτικών συνεργείων.»

Τα εγκλωβισμένα παιχνίδια και παιδικά αντικείμενα είναι τα ευρήματα και οι φωτογραφίες το πεδίο στο οποίο βρέθηκαν, «η ανασκαφή».


«Δύο ήταν τα καθοριστικά γεγονότα στην αλλαγή πολιτικής προώθησης των προσφύγων μεταναστών στην Ευρώπη» τονίζει ο κ. Κατσάγγελος. «Το πρώτο ήταν το τρομοκρατικό χτύπημα στο θέατρο Μπατακλάν του Παρισιού την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015. Μερικές μέρες αργότερα η Ευρώπη δεχόταν μόνο τους πρόσφυγες και σαν τέτοιοι θεωρήθηκαν οι Σύριοι, οι Αφγανοί και οι Ιρακινοί. Οι υπόλοιπες εθνικότητες έβλεπαν με πόνο και αγωνία τους «πρόσφυγες» να περνούν τα σύνορα ενώ αυτοί να παραμένουν. Οι διαδηλώσεις φούντωσαν, η απεργία πείνας το ράψιμο των στομάτων των Ιρανών ήταν τα κορυφαία συμβάντα των ημερών εκείνων. Και στις 9 Δεκεμβρίου του 2015 η αστυνομία με μια καταδρομική επιχείρηση μακριά από δημοσιογράφους και κάμερες απομάκρυνε τους μετανάστες και τους μετέφερε στα μεγάλα αστικά κέντρα και στα λεγόμενα camp. Το δεύτερο μεγάλο συμβάν που κατά την γνώμη μου καθόρισε τα πράγμα στην Ειδομένη ήταν το τρομοκρατικό κτύπημα στις Βρυξέλλες την Τρίτη 22 Μαρτίου 2016. Ενώ οι μετανάστες μετά από περίπου δύο μήνες από την πρώτη απομάκρυνση ξανασυγκεντρώθηκαν στα σύνορα με την ελπίδα να οδηγηθούν στην γη της επαγγελίας, η ροή για τους πρόσφυγες και μόνο συνεχιζόταν αργά με πιο αυστηρούς ελέγχους. Οι αρχές μετά το τρομοκρατικό χτύπημα ειδοποιήθηκαν ότι κανείς πια δεν αφήνει το ελληνικό έδαφος. Προσπάθειες ατόμων και μεγάλων ομάδων να περάσουν τα σύνορα κατέληγαν συνήθως σε αποτυχία με πολύ βία από την πλευρά των Σκοπίων. Η τελευταία πράξη του δράματος παίχτηκε, με τον τελευταίο πρόσφυγα να οδηγείται μακριά από τα φυλασσόμενα σύνορα μας, την Τρίτη 13 Ιουνίου του 2016.»

Ο Γιώργος Κατσάγγελος εγκλώβισε σε διάφανα κουτιά 350 παιχνίδια και παιδικά αντικείμενα που εγκαταλείφθηκαν στην Ειδομένη Facebook Twitter
Ο Γ. Κατσάγγελος υπήρξε Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ, ενώ σήμερα είναι Καθηγητής πρώτης βαθμίδας στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α. Π. Θ.


«Στην Ειδομένη η διακίνηση των προμηθειών ήταν εντυπωσιακή. Η προσφορά των κοινών ανθρώπων η αυταπάρνηση των εθελοντών και των μη κερδοσκοπικών οργανώσεων ήταν πολύ μεγάλη. Η διαχείριση της τροφής, του ρουχισμού και του εξοπλισμού που οι πρόσφυγες χρειαζόταν ήταν πολύ δύσκολη και συχνά άναρχη. Η ανασφάλεια για το μέλλον η ταχύτητα που άλλαζε το σκηνικό δημιουργούσε την εικόνα της εγκατάλειψης. Τα ρούχα, τα αντικείμενα και τα τρόφιμα που ανεξέλεγκτα βρισκόταν στον χώρο της Ειδομένης δημιουργούσαν την εικόνα του μόνιμου χάους. Η εικόνες αυτές επιβάλλονταν οπτικά και δημιουργούσαν την αίσθηση της αβέβαιης έκβασης των γεγονότων.

Τις επόμενες ημέρες που υποχρεώθηκαν να αποχωρήσουν οι προσωρινοί κάτοικοι της Ειδομένης και αφού μας επετράπη η είσοδος στον χώρο μετά την αστυνομική επιχείρηση διαπίστωσα πως υπήρχαν μεταξύ των άλλων πολλά εγκαταλειμμένα παιδικά αντικείμενα κυρίως παιχνίδια. Τα παιδιά συνήθως δεν εγκαταλείπουν τα παιχνίδια τους. Το γεγονός ότι βρέθηκαν εκεί δείχνει πως απομακρύνθηκαν γρήγορα χωρίς να προλάβουν να τα πάρουν μαζί τους. Σ' αυτό συνηγορεί και η εικόνα των μισοτελειωμένων γευμάτων και των μαγειρικών σκευών που βρέθηκαν στον χώρο.
Η εμπειρία μου ως εικαστικού αλλά και η σχέση μου με τα αντικείμενα που επί σειρά ετών φωτογράφιζα συνέλεγα και συντηρούσα για τις ανάγκες των μουσείων που οργάνωσα με οδήγησε στην περισυλλογή των αντικειμένων αυτών. Συνέλεξα έτσι μια σειρά παιχνιδιών και προσωπικών αντικειμένων των παιδιών αφού πρώτα τα φωτογράφισα στον χώρο που βρεθήκαν», εξηγεί ο εικαστικός.

Ο Γιώργος Κατσάγγελος εγκλώβισε σε διάφανα κουτιά 350 παιχνίδια και παιδικά αντικείμενα που εγκαταλείφθηκαν στην Ειδομένη Facebook Twitter
Η Ειδομένη καταγράφτηκε στην ιστορική μνήμη ως τόπος που συμπύκνωσε την αγωνία των ανθρώπων για επιβίωση μακριά από τον πόλεμο και την ανασφάλεια. Τα σύνορα συνιστούν το ενδότερο ερώτημα της εγκατάστασης. Τα σύνορα έξω και μέσα από τον εαυτό μας, τα όρια που μας χωρίζουν και μας εμποδίζουν να γνωρίσουμε, να ζήσουμε και εντέλει να ολοκληρωθούμε ως άνθρωποι.


«Η συναισθηματική φόρτιση των αντικειμένων με οδήγησε να αναπτύξω την ιδέα του εγκλωβισμού των 350 περίπου αντικείμενων που περισυνέλεξα σε κουτιά διαφανούς plexiglass και στην συνέχεια της δημιουργίας μιας πολυμεσικής εγκατάστασης. Κάθε αντικείμενο αποκτά την δική του απολυτότητα μέσα στον χώρο που δημιουργείται. Το σύνολο των αντικειμένων εκτίθεται στον χώρο που υπάρχουν μόνο δύο μεγάλες γιγαντοφωτογραφίες. Οι φωτογραφίες αυτές εικονίζουν τον εγκαταλειμμένο χώρο και αποτελούν την βάση πάνω στην οποία εδράζεται η ιδέα της εγκατάστασης. Η προσομοίωση μια αρχαιολογικής έκθεσης με σύγχρονα υλικά. Τα εγκλωβισμένα παιχνίδια και παιδικά αντικείμενα είναι τα ευρήματα και οι φωτογραφίες το πεδίο στο οποίο βρέθηκαν, "η ανασκαφή".

Ακόμη στο χώρο ακούγονται ήχοι τους οπαίους κατέγραψα από το χώρο της Ειδομένης πριν την αποχώρηση των ανθρώπων καθώς και ήχοι του χώρου χωρίς τους ανθρώπους. Το σενάριο της έκθεσης περιλαμβάνει τα βίντεο από την διαδικασία συλλογής των αντικειμένων της καταγραφής τους, της φωτογράφησής των της δημιουργίας καταλόγου. Σε ξεχωριστό σαφώς διακριτό χώρο υπάρχει το υποστηρικτικό υλικό της έκθεσης η τεκμηρίωση, τα κείμενα καθώς συνεντεύξεις ς των ανθρώπων που βίωσαν την Ειδομένη είτε ως πρόσφυγες και μετανάστες αλλά και ως κοινωνικοί λειτουργοί, εθελοντές γιατροί αλληλέγγυοι κλπ.»

Ο Γιώργος Κατσάγγελος εγκλώβισε σε διάφανα κουτιά 350 παιχνίδια και παιδικά αντικείμενα που εγκαταλείφθηκαν στην Ειδομένη Facebook Twitter
Τα αντικείμενα που εκτίθενται –παιχνίδια παιδιών, αντικείμενα καθημερινής χρήσης, παπούτσια και ρούχα– «καταγράφονται» ως στοιχεία-βοηθήματα της ανθρώπινης συμπεριφοράς που αναπτύχθηκε εκείνο το διάστημα κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες στην Ειδομένη. Η εγκατάσταση ολοκληρώνεται με φωτογραφικό υλικό και ηχητικές καταγραφές από το χώρο και τους ανθρώπους της Ειδομένης, ενώ παράλληλα προβάλλεται video με συνεντεύξεις προσφύγων που έζησαν στον αυτοσχέδιο καταυλισμό. Με αυτό τον τρόπο τα αντικείμενα αποκτούν μια νέα, δικιά τους απολυτότητα και η ιστορία της Ειδομένης με τους χιλιάδες πρόσφυγες και μετανάστες που βρέθηκαν εκεί, συνιστούν πλέον σπαράγματα-κειμήλια μιας αιωνιότητας.

Η έκθεση συνοδεύεται με κατάλογο που θα γίνει με την επιμέλεια του ΚΜΣΤ. Στον κατάλογο πέραν από το οπτικό υλικό της έκθεσης θα υπάρχουν κείμενα της επιμελήτριας της έκθεσης και διευθύντριας του ΚΜΣΤ Δρ Μαρίας Τσαντσάνογλου, ιστορικών της τέχνης , καθηγητών ψυχιατρικής του ΑΠΘ καθώς και ειδικών στα θέματα μετανάστευσης όπως κοινωνικών επιστημόνων και ψυχολόγων.

Εικαστικά
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ