Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s

Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
0

Οι νεο-φυσιολάτρες (Neo-Naturists) ήταν μια περιβόητη καλλιτεχνική κολεκτίβα με έντονη δράση στη θατσερική Βρετανία των '80s. Η ίδια τους η αναρχική ύπαρξη και όλες τους οι περφόρμανς ήταν ιδιαίτερα προκλητικές σε μια εποχή βαθύτατα συντηρητική, όταν το χίπικο λαϊφστάιλ δεν ήταν καθόλου της μόδας. Μέσα σε χρονική περίοδο πέντε ετών, οι νεο-φυσιολάτρες πέταγαν τα ρούχα τους, έβαφαν τα γυμνά τους σώματα και περιφέρονταν σε δρόμους, νυχτερινά κλαμπ, ακόμα και μουσεία, δημιουργώντας ένα ολοκαίνουριο για την εποχή είδος τέχνης.

Τα τρία βασικά μέλη του γκρουπ, η Christine Binnie, η Jennifer Binnie και η Wilma Johnson θυμούνται σήμερα ότι όλα ξεκίνησαν εντελώς αυθόρμητα. Η Jennifer και η Wilma είχαν σπουδάσει Καλές Τέχνες στο πανεπιστήμιο του Portsmouth και το Saint Martin's αντίστοιχα, ενώ η Christine είχε εστιάσει στην αγγειοπλαστική. Οι τρεις τους έπαιρναν ισχυρή πολιτική θέση για την κοινωνία, τη λιτότητα και το γυναικείο σώμα, με τον πιο παιχνιδιάρικο τρόπο. Αλλά αυτό που τις έκανε να ξεχωρίζουν είναι η ειλικρίνεια με την οποία πλαισίωναν την τέχνη τους, υποστηρίζοντας απόλυτα αυτό το εναλλακτικό λαϊφστάιλ καθώς τριγυρνούσαν σε κλαμπ όπως τα Heaven, Taboo και The Blitz. Μαζί τους σχετίστηκαν κυρίαρχες φιγούρες της γκέι κλαμπ σκηνής της εποχής, από τον σκηνοθέτη Dereck Jarman και τον χορογράφο Michael Clark μέχρι τον καλλιτέχνη Leigh Bowery.

Έκτοτε δημιουργούν κυρίως πίνακες, όμως τα πρώτα χρόνια η δουλειά τους χαρακτηριζόταν κυρίως από αυτές τις γυμνιστικές ζωντανές περφόρμανς, στις οποίες η σάρκα τους ήταν ο καμβάς για ζωηρά, πολύχρωμα σχέδια. Το Λονδρέζικο Studio Voltaire διοργανώνει έως τις 24 Αυγούστου ρετροσπεκτίβα στο έργο τους και ερευνά την εξέλιξή του κατά τη μετάβαση από τις δημόσιες περφόρμανς στο στήσιμο μιας ολοκληρωμένης έκθεσης.

Με στοιχεία από το AnOtherMag

Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
31 Δεκεμβρίου 1982 στο Cabaret Fridge. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Η Christine Binnie στο Central Saint Martin's, 1 Απριλίου 1980. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Εμφάνιση της Christine Binnie στο Βρετανικό Μουσείο, 3 Μαρτίου 1982. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Στα εγκαίνια εμπορικού κέντρου με τον Andrew Logan, 1988. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από το "Beyond the Fig Leaf", ντοκιμαντέρ του Norman Hull για το Channel 4, 1984. © Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
Ο γυμνός φεμινισμός των «νεο-φυσιολατρών» στη θατσερική Βρετανία των '80s Facebook Twitter
© Neo Naturists Archive
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM